//

Ongewoon hoog dataverbruik in 2 uurtjes tijd, met Wi-Fi connected

Ongewoon hoog dataverbruik in 2 uurtjes tijd, met Wi-Fi connected discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Werd vannochtend wakker, 2 sms-jes van kpn binnen 1 1/2 uur 80 en 100% dataverbruik!!! Ik denk dat kan niet, ik slaap, thuis wifi en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 19-03-12, 08:17
pocketboyz pocketboyz is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard

Werd vannochtend wakker, 2 sms-jes van kpn binnen 1 1/2 uur 80 en 100% dataverbruik!!!

Ik denk dat kan niet, ik slaap, thuis Wi-Fi en iphone naast mijn bed op de lader.

KPN zojuist gebeld: sorry meneen maar u hebt tussen 0:30 en 5:30 600 mb data verbruikt, ik kan niets voor u doen...

Kan me alleen voorstellen dat iCloud backup dit doet maar dat mag toch niet via 3G???

Zou de iPhone zich "vergist" hebben en 3g hebben gebruikt hiervoor ipv Wi-Fi?

Nooit gehad, wel vreemd.

ps sinds vorige week wel naar 5.1 gegaan, misschien een bug?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 21-04-12, 11:09
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

Ik vraag me toch af wat er nu zoveel data zuigt
Gisteren nog 600 mb aan data voor internet,vanmorgen nog minder dan 200 en dat terwijl ik niks geks doe op m,n iphone.

Vorige maand t mobile gebeld waarom dat zo was,ja ik had het vorige maand dus ook al,bleken geen antwoord te hebben op mijn vraag,hoe gek dat ook is
Dus de vraag hier maar stellen.

Dus ff in het kort gisteren rond 1700 nog 600 mb
Vanmorgen minder dan 200 mb
iphone 4s
thuis Wi-Fi,alleen wat radio geluisterd <------dat zuigt toch geen data met thuis Wi-Fi
  #23  
Oud 22-04-12, 14:19
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard

20 april opnieuw tot nu meer als 1 gb gebruikt op mijn ipad, heel raar, terwijl ik gisteren ook de ipad totaal bijna niet gebruikt hebt.
  #24  
Oud 22-04-12, 22:59
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Lees dit draadje ook maar een keer en kijk dan wat je aan hebt staan in de nacht.
  #25  
Oud 03-05-12, 19:37
rewima rewima is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 11
Standaard

Bij mij was programma " Edrive" de boosdoener maakte constant backups, misschien bij jullie ook zo'n programma ?
  #26  
Oud 02-06-12, 01:05
Thommes Thommes is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Sittard
Berichten: 35
Standaard

Hier hetzelfde probleem als jullie allemaal: Sinds een paar dagen de iPhone (3GS) geüpdatet naar iOS 5.1.1 Nu is de batterij STUK sneller leeg en kreeg ik ook gister een sms van Hi dat ik al op 50% (750 MB) van mijn bundel zou zitten en ik ben pas 2 dagen in de nieuwe maand!? Normaal gebruik ik maximaal 800 MB per maand.. vandaag nog een keer gekeken (na weer een melding te krijgen van Hi) zit ik nu al op 1200 MB!

Ik snap echt niet hoe dit opeens kan? Ik heb de Onavo app erop gezet om te kunnen zien waar die mb's naar toe vliegen, maar aangezien mijn telefoon ook sneller leeg is (ook al gebruik ik hem niet) lijkt het alsof hij constant data aan het binnenhalen is?? Ik heb gelukkig nog onbeperkt* internet maar als ik na 4 dagen door mijn bundel heen ben en erna met 3 kb per seconde internet moet gebruiken is het niet meer echt een SMARTphone he...

BALEN! Is er nog niemand met een oplossing hiervoor?
  #27  
Oud 02-06-12, 11:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thommes Bekijk bericht
Nu is de batterij STUK sneller leeg en kreeg ik ook gister een sms van Hi dat ik al op 50% (750 MB) van mijn bundel zou zitten en ik ben pas 2 dagen in de nieuwe maand!?

BALEN! Is er nog niemand met een oplossing hiervoor?
Er is een oorzakelijk verband tussen groen en rood. Je zal moeten gaan onderzoeken welke app er zoveel data verbruikt als het iDevice in de slaapstand staat en dus over 3G werkt.
  #28  
Oud 05-06-12, 09:38
Thommes Thommes is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Sittard
Berichten: 35
Standaard

Het probleem is opgelost, ik weet niet precies wat het was want ik heb een aantal dingen aangepast. Ten eerste stond er een mail van 8 MB, die zichzelf probeerde te verzenden (wat niet lukte)? Kan het zijn dat dat dan elke keer 7+ MB data is bij elke (mislukte) poging van verzenden?

Daarnaast zag ik bij iCloud de optie aanstaan dat wanneer er geen Wi-Fi verbinding is, de iCloud back-up gemaakt mag worden via het 3G netwerk. Is dit een standaard instelling na het updaten naar 5.1.1? Nu ik deze 2 dingen verholpen/uitgeschakeld heb is het probleem weg!
  #29  
Oud 05-12-12, 10:42
smpasha2 smpasha2 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 2
Standaard

Ik heb nu hetzelfde probleem met T-mobile. Ik heb iOS 6.0.1 op een iPhone 4s en kreeg gisteren opeens een bericht dat ik nog 100mb in mijn bundel heb en vanochtend bij het wakker worden was mijn bundel leeg, terwijl de telefon in de oplader en aan het Wi-Fi netwerk hing. Volgens de telefoon zelf heb ik slechts 48.9MB gebruikt ipv van de door T-mobile geregistreerde 505MB. T-mobile zelf zegt niks te kunnen doen omdat dataverbruik pas zichtbaar wordt als je buiten je bundel gaat en dan pas op de factuur aan het einde van de maand (en die is pas over 16 dagen). Dit is voor het eerst dat ik het meemaak, beter nog, voor het eerst dat ik het smsje krijg dat er nog maar 100MB te verbruiken is, iemand tips?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wirelles blijft connected keegan iPhone algemeen 8 15-09-10 09:54
Socket is not connected Rivinn Jailbreak apps en thema's 1 06-08-10 14:36
Gemiddeld dataverbruik per maand met een Iphone mrbox Odido (T-Mobile) 22 25-02-10 10:59
iPhone van tijd tot tijd 'frozen' met draaiende 'loading' circle in het midden JuRGiE iPhone algemeen 0 18-01-10 09:45
Dataverbruik met Kaarten/Maps in het buitenland? Kenneth B. Done Internet in buitenland (roaming) 2 01-01-09 16:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:40.