//

Verschil Dataverbruik iPhone/VF

Verschil Dataverbruik iPhone/VF discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kreeg gisteren een SMSje van Vodafone waarin zij aangeven dat ik op 90% van mijn dataverbruik van 1GB zou zitten. Als ik nu echter ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-03-12, 13:03
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard Verschil Dataverbruik iPhone/VF

Ik kreeg gisteren een SMSje van Vodafone waarin zij aangeven dat ik op 90% van mijn dataverbruik van 1GB zou zitten.
Als ik nu echter in mijn iPhone kijk bij verbruik mobiele data, dan staat daar nog geen 700MB (verzonden en ontvangen gecombineerd). Het is een nieuwe iPhone in de eerste maand van een nieuw abonnement dus op een ander tijdstip de teller starten is geen optie.

Iemand enig idee waar dit verschil vandaan kan komen of zuigt VF maar een mooie hoeveelheid data uit de duim om straks een mooie factuur te sturen?
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Zit er bijvoorbeeld verschil in het verbruik dat sommige verbruik-apps aangeven dat je verbruikt en dat je iPhone zelf aangeeft?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-03-12, 15:02
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je hebt waarschijnlijk een deel van de 1GB omdat het je eerste (niet volledige) maand is.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 22-03-12, 15:09
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

VF gaf aan vanaf de eerste te tellen en het abo is op 29 februari (laat in de avond) in gegaan dus daar zou bijna geen verschil in mogen zitten.
  #4  
Oud 22-03-12, 15:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nilles Bekijk bericht
Iemand enig idee waar dit verschil vandaan kan komen of zuigt VF maar een mooie hoeveelheid data uit de duim om straks een mooie factuur te sturen?
Nee, dat doet Vodafone niet want dat zijn geen oplichters.

Jouw iPhone geeft alleen het dataverbruik aan op applicatie niveau, dus de data die de appjes versturen en ontvangen.

Dat is echter niet alle data die verstuurd en ontvangen wordt. Ook op netwerk- en link niveau wordt er data verstuurd. Alleen al om de 3G verbinding in stand te houden worden er continue data pakketten verstuurd en ontvangen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/OSI-model
  #5  
Oud 23-03-12, 09:37
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Download de Vodafone app uit de store. Kan je al je verbruik netjes bijhouden! Klopt bij mij tot nu toe altijd en super handig!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone dataverbruik Dennisssss iPhone algemeen 21 07-01-12 15:20
Dataverbruik Find my iphone brammm iPhone algemeen 4 17-11-11 12:15
Mijn dataverbruik [iPhone] Frederick550 iPhone algemeen 8 12-01-11 22:24
Gemiddeld dataverbruik per maand met een Iphone mrbox Odido (T-Mobile) 22 25-02-10 10:59
iPhone 3GS dataverbruik zonder 3G digitalminds iPhone algemeen 3 24-08-09 09:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:40.