Vodafone: voert datalimieten in voor smartphones discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ja je zit veilig Ik heb Ben.. Sinds ongeveer 2 dagen heb ik geen internetverbinding meer (@ topic in dit subforum). En Ben is maandelijks... ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Ja je zit veilig
Ik heb Ben.. Sinds ongeveer 2 dagen heb ik geen internetverbinding meer (@ topic in dit subforum). En Ben is maandelijks... Dus als zij iets invoeren, is dat waarschijnlijk gewoon voor nieuwe klanten. Nu hebben ze namelijk 2 verschillende tarieflijsten, voor klanten van voor 14 oktober 09 (zoiets) en voor klanten vanaf 15 oktober 09. Laat mijn activatiedatum nou 15-10-2009 zijn terwijl ik het een stuk eerder besteld heb Ben internet altijd Ja, onbeperkt data verbruik in Nederland mogelijk |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Nou ja, hopen dat 4G een snelle ontwikkeling door maakt, dan wordt dat op een gegeven moment ook een stuk goedkoper. Citaat:
Ps. Het blijft wel een onderdeel van T-Mobile, dus je weet maar nooit. |
|
|||
|
|||
Hahah, ja oke en wat FridgeNL zegt klopt ook wel indd.
Maar ik las dat je niet snel waarschuwing kreeg als je gemiddelde overschreed. Als de 4g doorbreekt kan de Iphone 4 daar dan ook gebruik van maken? |
|
||||
|
||||
Nou als je dat gemiddelde eenmaal over bent, sta je in de aandacht denk ik hoor. "Die denkt zeker nog dat onbeperkt echt onbeperkt is!"
Nee, de huidige telefoons ondersteunen geen 4G, volgens mij moeten ze daarvoor een aparte/sterkere ontvanger hebben? Ik weet niet zoveel van de hardware af, maar dit lijkt me wel zo.. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Inderdaad, net als dat eindeloos sms'en eindeloos duurt tot je de 1000 bereikt. Nou ze kregen geen waarschuwing... Maar kregen ze wel buiten bundel kosten? Als ik mijn belstatus niet kan zien doordat Ben/T-Mobile weer eens een week achterloopt, ga ik zo over bundel heen.
|
|
|||
|
|||
Nee, ze kregen ook geen extra kosten. ALleen sommige kregen wel waarschuwing dus beetje vaag maar we zullen zien
|
|
|||
|
|||
Snap ik het nu niet? Dit geld toch niet voor iphone4? staat toch dat het niet geld voor simonly abon. iphone4 wordt toch niet met abon geleverd. simlock vrije iphone+simonly(anwb,tvgids) en er is niets aan de hand.
|
|
||||
|
||||
Nee je moet het even anders bekijken; over 1/1 jaar kun je nergens klant worden en denken "niets aan de hand", want overal zal dit ingevoerd worden.
|
|
|||
|
|||
je knipt toch gewoon je sim.
Dat had ik ook gedaan. staan van de overlays op internet en knip knip met de schaar en bellen maar |
|
|||
|
|||
Ik heb nu een sim only abo met als extra's de Blox voor zorgeloos mobiel internet. Dit is een optie wat geen onderdeel uitmaakt van je contract en kan door Vodafone worden aangepast zonder dat dit de voorwaarden veranderd. Je kan nu al deze blox aan of uit zetten zonder dat dit invloed heeft op je contract. Ik verwacht dat de Blox na 6 september wordt vervangen door een gelimiteerde blox (eentje met zorgen).
|
|
||||
|
||||
Het is in de comments van dit nieuwsbericht al genoemd: Mensen, de huidige situatie (voor enkele euro's of bijna gratis onbeperkt internet) is gewoonweg niet houdbaar voor de toekomst. Sinds de komst en het populair worden van smartphones zoals de iPhone waarbij zelfs je buurvrouw en schoonmoeder zo'n apparaat hebben, is het mobiele data verkeer grandioos gestegen. Als je als provider niet de maatregelen neemt om je netwerk hierop aan te passen, krijg je toestanden zoals we bij t-mobile hebben gezien afgelopen jaar: waardeloze 3G dekking, verstopte UMTS masten, dropped calls, ga zo maar door. Om je netwerk te blijven onderhouden en aan te passen op deze groeiende aantallen smartphones en iPads (slimmerds met een iPad kopen gewoon een spotgoedkoop sim-only abonnement met een internet bundeltje, wat veel goedkoper is dan een echt data-abonnement, dus daar verdienen providers ook niet speciaal aan), moet er geld gestopt worden in deze netwerken. GELUKKIG blijkt Vodafone dat voldoende te doen, want de klachten over een slechte dekking van Vf staan in schril contrast bij de klachten over de dekking van T-Mobile's 3G netwerk (wat ik hier zoal lees de afgelopen 2 jaar).
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor alle providers dit gaan invoeren. Je kunt wel zeggen dat het '5 jaar terug in de tijd is', maar het is mijns inziens gewoon niet anders. Ik heb persoonlijk liever een kwalitatief goed (3G) netwerk, evt. met data limiet, dan wat ik kreeg bij t-mobile: tijdens de spits, áls je al 3G had, kon je beter handmatig op GPRS overschakelen, want een pagina laden duurde een eeuw via het 3G netwerk. 30 aug. stap ik pas over op Vf dus dan zal ik pas weten hoe deze provider presteert, maar het kan denk ik niet veel slechter meer. Mijn gemiddelde verbruik is 100MB per maand (ik zit voornamelijk op Wi-Fi, thuis wanneer ik mijn iPhone gebruik), dus voor mij zou het ruim voldoende zijn om 250MB limiet te hebben. Ik werk niet voor Vf of eender andere provider, of heb anderszinds ook geen enkele belang in of met dit onderwerp, maar dit is hoe ik er over denk. Laatst gewijzigd door ballegooier; 14-08-10 om 09:59. |
|
||||
|
||||
Nu sta ik in twijfel. Net simlockvrije iPhone 4 besteld......
Kan de 17e mijn nieuwe contract gaan regelen. Maar ik wil mijn nummer behouden dus pas 17 december gaat mijn abbo echt in. Heb ik dan omdat ik voor 6 september mijn contract afsluit nog de oude voorwaarden? Of heb ik de nieuwe voorwaarden omdat ik pas half december ga bellen? Anders overweeg ik om mijn nieuwe abbo bij VF nu al in te laten gaan en voor t eerst in 9 jaar een nieuw nummer te nemen. |
|
||||
|
||||
Dus ik bel de klantenservice van VF en daar weten ze hier niks van!
Staat toch echt op de voorpagina van de telegraaf maar volgens de dame daar was er nog niks officieel! :S |
|
|||
|
|||
Net gebeld met de klantenservice en daar werd mij verteld dat er inderdaad nieuwe voorwaarden aan gaan komen ten aanzien van het datagebruik. Die gelden echter nu nog niet en als je nu besteld gelden nog steeds de oude voorwaarden.
De medewerker had het nieuws over het datagebruik ook alleen uit de krant en intern bij Vodafone is dit ook nog niet bekend gemaakt. |
|
|||
|
|||
Ik heb 2 weken geleden een vodafone sim only bel+sms+web gekocht via de tv gids. Ik heb de grootste versie gekocht (620 min, sms) voor 2 jaar.
Mijn abo gaat in per 4 okt. met nummerbehoud. Geld deze regel dan ook voor mij en wat zijn de consequenties? |
|
||||
|
||||
KPN gaat ook limieten invoeren... (bron Radio538)
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Want dan val je nog onder de voorwaarden die nu gelden. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|