//

Geen internet met nieuw Vodafone abbo?

Geen internet met nieuw Vodafone abbo? discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) (excuses: hoort eigenlijk in het GPRS / EDGE /... forum) Ik heb al enkele andere topics doorgezocht, maar geen resultaat. Ik heb een gejailbreakte iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-08-10, 11:41
Frankdj Frankdj is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 55
Standaard Geen internet met nieuw Vodafone abbo?

(excuses: hoort eigenlijk in het GPRS / EDGE /... forum)

Ik heb al enkele andere topics doorgezocht, maar geen resultaat. Ik heb een gejailbreakte iPhone 3G op iOS 4.0 met een nieuw bel+sms+web abbo van Vodafone. Na het doorlezen en instellen van de officiele vodafone handleiding (klik) en het rebooten van mijn iPhone, kan ik nog steeds niet op internet. Als ik een simpel testje doe in Safari zegt hij gewoon dat er geen internet beschikbaar is.

APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone

Weten jullie wat er aan de hand zou kunnen zijn? Heeft het iets te maken met die jailbreak, of wat zou ik nog moeten veranderen?

Laatst gewijzigd door Frankdj; 18-08-10 om 16:28.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-08-10, 12:11
Frankdj Frankdj is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 55
Standaard

Oplossing is na uren zoeken gevonden! Het gaat erom dat zowel 3G, als Cellular Data, als EDGE actief moeten zijn... en je kunt slechts twee van deze opties aanzetten via het iPhone menu. Je zult dus even moeten jailbreaken om de 3e optie ook aan te zetten (voor zover deze bij een officiele activatie nog niet actief gemaakt zijn door de provider zelf).

----------------------
1. Jailbreak de iPhone en zorg dat SBSettings word geinstaleerd

2. Zoek via Cydia dan de 'EDGE Toggle' plugin voor SBsettings en installeer deze.

3. Zet via het iPhone menu (settings>general>network) de 3G en Cellular data aan

4. Zet via ditzelfde menu de APN correct (live.vodafone.com, vodafone, vodafone)

5. Herstart de iPhone

6. Open nu SBSettings en waarschijnlijk zijn nu dus de 3G en Data toggles al groen, en de EDGE toggle rood. Zorg nu dus dat zowel de 3G, Data en EDGE toggle groen zijn.

7. Eventueel reboot / airplane mode je iPhone nog een keer, en alles zou moeten werken.
----------------------

Topic kan gesloten worden

Laatst gewijzigd door Frankdj; 18-08-10 om 16:28.
  #3  
Oud 21-08-10, 17:11
Martijnlwd Martijnlwd is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 12
Standaard

Snap er niks van.
Heb die Edge Toggle geinstalleerd (wat deed dat programma moeilijk zeg, moest 25 keer op okay klikken)
Dan ga ik naar settings..zie dat hele Cellular data niet eens staan.
En APN ook niet, dus kan daar niks invoeren want zie niks staan..echt irritant, zo kan ik dus niet internetten met mijn vodafone kaartje (zit op een iphone 4 btw)

Edit: Nu weer dat edge toggle opgezicht en aan het installeren, maar nu staat ie dus al 10 minuten op running, en onderin zie je een balk.

Edit2: opnieuw opgestart, nu kreeg ik weer al die meldingen, en na complete zie ik ook niks toegevoegd aan mijn iphone, en ik kan nogsteeds niet de settings veranderen..wat is dit voor gedoe zeg :@

Laatst gewijzigd door Martijnlwd; 21-08-10 om 17:34. Reden: aanvulling
  #4  
Oud 21-08-10, 17:54
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik hoef of moet hier volgende week ook aan geloven (dan kan ik mijn Vodafone simkaart gaan gebruiken) maar ik geloof er niets van zoals de TS beweert hoe het moet. Ik geloof er niks van dat je moet jailbreaken om je iPhone icm Vodafone te kunnen gebruiken.

Ik vind de 'oplossing' nodeloos omslachtig en vooral erg onduidelijk.
TS heeft het over een 'derde optie', Edge. In NL is geen edge netwerk actief.

Maargoed, ik heb dus nu nog geen recht van spreken - kan nog geen tegenbewijs leveren nu.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 21-08-10 om 17:57.
  #5  
Oud 21-08-10, 18:00
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Vodafone werkt gewoon op de iPhone, geen jailbreak voor nodig. Er is alleen een verschil met een prive of zakelijk abo. Die hebben verschillende instellingen.
  #6  
Oud 21-08-10, 18:02
Martijnlwd Martijnlwd is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 12
Standaard

Jailbreak had ik sowieso nodig om ultrasnow te gebruiken, zodat ie simlock vrij was.
Maar ik kan gewoon geen instellingen wijzigen.
Voor zover ik weet hoef ik alleen maar ergens het volgende te veranderen/in te vullen.
live.vodafone.com
vodafone
vodafone

Alleen kan ik deze info nergens kwijt, kan nergens wat vinden om dat in te stellen.

@ will...hoe stel je dat in dan? ik kan niks instellen...waarschijnlijk staan de instellingen nu op die van T-mobile.

Laatst gewijzigd door Martijnlwd; 21-08-10 om 18:03. Reden: edit
  #7  
Oud 21-08-10, 18:08
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martijnlwd Bekijk bericht
Jailbreak had ik sowieso nodig om ultrasnow te gebruiken, zodat ie simlock vrij was.
Maar ik kan gewoon geen instellingen wijzigen.
Voor zover ik weet hoef ik alleen maar ergens het volgende te veranderen/in te vullen.
live.vodafone.com
vodafone
vodafone

Alleen kan ik deze info nergens kwijt, kan nergens wat vinden om dat in te stellen.

@ will...hoe stel je dat in dan? ik kan niks instellen...waarschijnlijk staan de instellingen nu op die van T-mobile.
Instellingen/Algemeen/Netwerk/Mobiel datanetwerk.Daar kun je de gegevens invullen.
  #8  
Oud 21-08-10, 18:20
Martijnlwd Martijnlwd is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corne64 Bekijk bericht
Instellingen/Algemeen/Netwerk/Mobiel datanetwerk.Daar kun je de gegevens invullen.

Dat is het hem nou net...als ik naar netwerk ga heb ik geen optie voor mobiel netwerk.
Staat alleen:
Schakel 3G in (met een schuifje daar achter om die aan of uit te zetten)
Mobiel data (met een schuifje daar achter om die aan of uit te zetten)
Dataroaming (met een schuifje daar achter om die aan of uit te zetten)
VPN
Wi-FI

Laatst gewijzigd door Martijnlwd; 21-08-10 om 18:20. Reden: aanpassing
  #9  
Oud 21-08-10, 18:37
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Je mist dus onder menu netwerk een aantal instellingen. Dat klopt niet. Misschien je iphone herstellen, kijken of het menu onder netwerk nu wel volledig is. Dan weer jailbreak uitvoeren. Is het weer weg deugt de jailbreak niet.
Let op welke versie os je hebt. Na herstellen krijg je waarschijnlijk de nieuwste versie. Je kunt niet altijd een jailbreak uitvoeren.

Laatst gewijzigd door wil; 21-08-10 om 18:40.
  #10  
Oud 21-08-10, 19:40
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Psst. Kun je niet bij de APN instellingen?

Unlockit - APN Changer for your iPhone
Surf hierheen op je iPhone. (Gebruik Wi-Fi zodat je het kunt bereiken)

- Continue
- Custom APN
- Carrier: NL - xxx [< kies je provider, Vodafone - prive]
- Create profile
- Volg de rest van de stappen


@TS
Buiten jailbreaken om kan alles ook. Maar EDGE moet aan staan? Terwijl EDGE in NL niet ondersteund wordt?
Welke opties in het Netwerk menu hebben betrekking op je mobiel internet?
- Mobiele Data (of dit staat er met een knopje of er staat een submenu genaamd mobiel datanetwerk)
- Dataroaming (zou ik in NL gewoon aanzetten, maar maakt vrij weinig uit, levert in het buitenland enkel hoge kosten op )
  #11  
Oud 21-08-10, 20:42
Martijnlwd Martijnlwd is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 12
Standaard

Wat kan ik met die link? dat is gewoon een website zoals deze waar telkens nieuwe berichten op komen...kan je wat specifieker zijn in waar ik moet zijn op die site? Snap er niet veel van namelijk..comntinue? costum APN? Create profile?
  #12  
Oud 22-08-10, 03:51
Martijnlwd Martijnlwd is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 12
Standaard

Laat maar.
Ik ging op stap, sta in de kroeg, kijk even op mijn mobiel, ook weer ff naar die instellingen, staat verdomme ineens die optie voor mobiel data netwerk er wel tussen. Kijkt een vriend van mij die ook een iphone heeft, staat het er bij hem niet tussen, en vanmiddag was er iemand die ook een iphone heeft bij me had die optie ook niet. Ik heb die optie er nu nog steeds tussen staan, heb die ff die 3 dingen ingevuld en hoppa kan internetten via vodafone.
Snap er echt niks van, maar het is dus opgelost..vreemd verhaal..ik weet het
  #13  
Oud 22-08-10, 12:03
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
- Dataroaming (zou ik in NL gewoon aanzetten, maar maakt vrij weinig uit, levert in het buitenland enkel hoge kosten op )
Waarom zou je in vredesnaam in NL dataroaming AAN zetten?? Dataroaming is bedoeld om data binnen te kunnen halen als je op een ander netwerk zit dan je eigen provider. In NL zit je toch eigenlijk altijd op je eigen providers netwerk?
  #14  
Oud 05-09-10, 18:41
Mon-Roe Mon-Roe is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Psst. Kun je niet bij de APN instellingen?

Unlockit - APN Changer for your iPhone
Surf hierheen op je iPhone. (Gebruik Wi-Fi zodat je het kunt bereiken)

- Continue
- Custom APN
- Carrier: NL - xxx [< kies je provider, Vodafone - prive]
- Create profile
- Volg de rest van de stappen
Ik haak even op deze in, ik heb een dual sim kaart in mijn telefoon, 1 kaartje met Tmobile en 1 kaartje met een Ierse vodafone prepaid kaart (zodat ik goedkoop in het buitenland kan internetten). De iphone is een 3GS met versie 4.0.1 en gejailbreakt en ook APN changer erop.
Ik had al een profiel aangemaakt voor de vodafone kaart maar heb geen akkoord gegeven omdat ik bang ben dat deze mijn huidige gegevens van Tmobile overschrijft en dat wil ik eigenlijk niet.
Ik wil dus de keuze hebben uit 2 APN verbindingen, 1 voor NL en 1 voor in het buitenland, gaat dat met APN changer? of kan ik dan beter iets anders gebruiken?
Wat zijn eigenlijk de standaard APN gegevens van tmobile?
  #15  
Oud 13-10-10, 19:15
ALB ALB is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik heb meteen een vraag.... sst. Kun je niet bij de APN instellingen?

Unlockit - APN Changer for your iPhone
Surf hierheen op je iPhone. (Gebruik Wi-Fi zodat je het kunt bereiken)

- Continue
- Custom APN
- Carrier: NL - xxx [< kies je provider, Vodafone - prive]
- Create profile
- Volg de rest van de stappen

Ik kan alles invullen alleen bij carrier kan ik niets. Als ik dat aanvink krijg ik een leeg scherm (dus geen keuze opties). Heeft iemand hier een oplossing voor?
En als ik dan maar doe "email profiel" dan krijg ik die email ook niet.. erg lastig
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TMobile iPhone met een Vodafone abbo?! thirs. Odido (T-Mobile) 5 10-06-10 17:24
Met T-mobile Abbo op Vodafone Netwerk ricklahaye Odido (T-Mobile) 0 29-01-10 17:01
Simonly abbo met internet op de Iphone? YvonneKr Archief 1 13-11-09 19:18
Vodafone abbo probleem op mobistar met NL Iphone Tqam Overige providers Nederland 1 21-07-08 15:53
geen internet via abbo van tmobile P_hylicia Wi-Fi 1 11-07-08 22:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:31.