//

Vodafone zakelijk Mobiel online instellingen

Vodafone zakelijk Mobiel online instellingen discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor de zekerheid voor degenen die Vodafone ondernemersbundel of Vodafone in Business hebben met als extra optie Mobiel Online: De instellingen zijn dan: APN: office.vodafone.nl ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-10-07, 15:05
efefes efefes is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 62
Standaard Vodafone zakelijk Mobiel online instellingen

Voor de zekerheid voor degenen die Vodafone ondernemersbundel of Vodafone in Business hebben met als extra optie Mobiel Online:

De instellingen zijn dan:

APN: office.vodafone.nl
Username: vodafone
Password: vodafone

Ik had eerst mijn APN staan op live.vodafone.com maar dat schijnt dus alleen bij prive abbonement te zijn met Vodafone Blox

helaas is de 50 MB beperking gelijk voor zakelijk of Prive.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-10-07, 14:18
sausje sausje is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 68
Standaard

klopt.
nadeel van de iphone is dat hij webpagina's volledig download waardoor die 50mb vrij rap gaat.
  #3  
Oud 16-10-07, 16:00
Michel Michel is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Standaard

Ik heb net ook een Mobiel Online bundel laten aansluiten. Men vertelde me echter dat net zoals bij de privé bundel een 'fair use' policy geldt, dus geen 50 MB data limiet.
Groet, Michel
  #4  
Oud 16-10-07, 16:19
sausje sausje is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 68
Standaard

en wat als die FUP nu eens 50MB is? dit is gebaseerd op telefoons, smartphones en dergelijke. Niet op het downloaden van complete webpagina's wat in principe overeenkomt met het koppelen van je telefoon als modem aan je pc...
  #5  
Oud 16-10-07, 17:54
Michel Michel is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Standaard

FUP kent per definitie geen data limiet

De vraag is wel wat er gebeurd als veel mensen honderden MB's per maand gaan gebruiken...

Ik moet zeggen dat Vodafone.nl bijzonder ondoorzichtig is over die 50 MB cap versus FUP. Op sommige pagina's wordt er gesproken over een datalimiet van 50 MB maar twee Vodafone medewerkers hebben me telefonisch verzekerd dat er geen limiet is. Enfin, ik merk het over een maand bij de eerste afrekening ;-)
  #6  
Oud 16-10-07, 21:02
Greatwhitexxl Greatwhitexxl is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 13
Standaard

Die rekening gaat 9,95 zijn. Er staat in de voorwaarden dat ze bij meergebruik over meerdere maanden eerst met je in contact zullen treden om te overleggen en een prijsstelling aan je door zullen geven. Dus je gaat nooit meer betalen dan die 9,95 zonder waarschuwing vooraf.
  #7  
Oud 17-10-07, 01:12
Michel Michel is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Standaard

Goed om te weten, ik houd jullie op de hoogte!
  #8  
Oud 24-11-09, 12:54
raykar raykar is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard werkt niet office.vodafone.nl op Iphone #g

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door efefes Bekijk bericht
Voor de zekerheid voor degenen die Vodafone ondernemersbundel of Vodafone in Business hebben met als extra optie Mobiel Online:

De instellingen zijn dan:

APN: office.vodafone.nl
Username: vodafone
Password: vodafone

Ik had eerst mijn APN staan op live.vodafone.com maar dat schijnt dus alleen bij prive abbonement te zijn met Vodafone Blox

helaas is de 50 MB beperking gelijk voor zakelijk of Prive.
Als ik dus de APN op office.vodafone.nl instel dan krijg ik het niet aan het werk met mijn Iphone 3G16. doe ik de Vodafone sim in een nokia toestel dan werk office.vodafone.nl wel. Hoe krijg ik office.vodafone.nl wel aan het werk op mijn iphone.
enige gegevens van mij iphone:
verise 3.1.2 (7D11)
aanbieder Carrier 5.0 ( wat houdt dit in?)
modemfirmware 05.11.07.

De Iphone 3 G 16GB heb ik overgekocht van iemand. dit toestel is dus simlock vrij gemaakt. maar hoe weet ik op welke manier?
  #9  
Oud 24-11-09, 13:30
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raykar Bekijk bericht
Als ik dus de APN op office.vodafone.nl instel dan krijg ik het niet aan het werk met mijn Iphone 3G16. doe ik de Vodafone sim in een nokia toestel dan werk office.vodafone.nl wel. Hoe krijg ik office.vodafone.nl wel aan het werk op mijn iphone.
enige gegevens van mij iphone:
verise 3.1.2 (7D11)
aanbieder Carrier 5.0 ( wat houdt dit in?)
modemfirmware 05.11.07.

De Iphone 3 G 16GB heb ik overgekocht van iemand. dit toestel is dus simlock vrij gemaakt. maar hoe weet ik op welke manier?
Ik heb ook een zakelijk abonnement en office.vodafone.nl werkt bij mij ook niet.

Daarom maar gewoon live.vodafone.com ingevuld
En die doet het wel.
__________________

  #10  
Oud 24-11-09, 14:01
raykar raykar is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 Bekijk bericht
Ik heb ook een zakelijk abonnement en office.vodafone.nl werkt bij mij ook niet.

Daarom maar gewoon live.vodafone.com ingevuld
En die doet het wel.
Naar vaak proberen de APN gegevens te wijzigen, is het eindelijk gelukt om office.vodafone.nl in te stellen. Ook diverse mailen 3G uitgezet en aangezet.
Maar toch wil ik weten als je live.vodafone.com gebruikt met je zakelijk account of je dan extra kosten moet betalen voor het gebruiken van internet. dit voor het geval als office.vodafone.nl niet meer werkt.

Laatst gewijzigd door raykar; 24-11-09 om 17:09.
  #11  
Oud 24-11-09, 19:19
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raykar Bekijk bericht
Naar vaak proberen de APN gegevens te wijzigen, is het eindelijk gelukt om office.vodafone.nl in te stellen. Ook diverse mailen 3G uitgezet en aangezet.
Maar toch wil ik weten als je live.vodafone.com gebruikt met je zakelijk account of je dan extra kosten moet betalen voor het gebruiken van internet. dit voor het geval als office.vodafone.nl niet meer werkt.
Er worden geen extra kosten in rekening gebracht.

Ik moet ook inloggen bij mijn vodafone op de prive pagina, terwijl ik dus een zakelijk nummer heb.

Ach ja, alles werkt, dus ik vind het wel prima
  #12  
Oud 27-11-09, 15:38
MacAms MacAms is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Abcoude
Berichten: 12
Post Waarom werkt mobiele internet op 3GS op Vodafone niet?

Vodafone heeft me vandaag aangesloten op het mobiele internet. Ik heb via mijn werkgever een zakelijk abonnement.

Na -tig keer bellen met de klantenservice van Vodafone kom je achter (was wel mijn vermoeden) dat je de APN/Gebruiksnaam/wachtwoord moet invullen. Daar gaan we dan...

Hier zijn mijn ervaringen:
1) APN: office.vodafone.nl
Gebruikersnaam: Vodafone
Wachtwoord: Vodafone
GEEN INTERNET (foutbericht: Kan deze pagina niet openen, daar geen verbinding met het internet)

2) APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: Vodafone
Wachtwoord: Vodafone
GEEN INTERNET (Kan deze pagina niet openen, daar geen verbinding met het internet)

iPhone en 3G meerdere keer uit en aangezet. Het internet werkt gewoon niet!

Wie o wie kan me helpen met de correcte instellingen?

Gr. M-Lo

Laatst gewijzigd door MacAms; 27-11-09 om 15:49.
  #13  
Oud 27-11-09, 18:58
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Een van die twee moet het doen, misschien is alles nog niet verwerkt bij Vodafone

herstel eens de netwerkinstellingen onder de instellingen en vul dan alles nog eens in
  #14  
Oud 27-11-09, 23:21
MacAms MacAms is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Abcoude
Berichten: 12
Standaard

Bedankt voor je suggesties, maar helaas nog geen internet.

ff afwachten & kijken of de verbinding tot stand komt in de loop van de komende dagen.

Moet ik eventuel iets anders veranderen aan de instellingen?

Groeten,
M-Lo
  #15  
Oud 28-11-09, 09:03
MacAms MacAms is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Abcoude
Berichten: 12
Standaard Internet op iPhone 3GS met Vodafone zakelijk account

Met bedankt aan Michel15 en door mijn eigen frustraties over geen internet te hebben, is het nu eindelijk gelukt:

Je werkgever moet Mobiel Internet inschakelen via Vodafone Klantenservice (zit niet automatisch in je abonnement). Het is zogenaamd ongelimiteerd internet en kost Eur 9,50/maand ex btw)

Let op! de volgende instellingen gelden voor iPhone 3GS16 gekocht in Belgie en nu in gebruik in NL met Vodafone zakelijk account:

1) Ga naar Instelling--> Algemeen
2) Onderaan aan deze pagina, ga naar Stel opnieuw in
3) Herstel netwerkinstellingen
4) Ga nu naar Netwerk (in Algemeen)
2) 3G ingeschakelen
3) ga naar Mobiel datanetwerk
4) bij Mobiele Data vul je dit in:
APN: office.vodafone.nl
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
5) check of internet werkt (wi-fi uitzetten)

It should work! Succes en geniet ervan

Gr.

M-Lo
  #16  
Oud 28-11-09, 12:09
BoesBoesX BoesBoesX is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Helmond
Berichten: 5
Standaard

Vodafone heeft ook een handleiding als je een particulier abonnement hebt. Hier staat overigens ook de instelling in om je Voicemail knop te activeren (hij belt in elk geval).

http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20...g%20iPhone.pdf

Ik heb overigens ook een zakelijk vodafone abo en dat werkt prima. Prive mijn gmail, zakelijk de Exchange sync, contactpersonen, agenda etc. Ook voor zakelijk gebruik werkt de iPhone perfect.

Laatst gewijzigd door BoesBoesX; 28-11-09 om 12:11.
  #17  
Oud 15-04-10, 20:04
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Vanaf gisteren heb ik via mijn zakelijke vodafone abonnement, mobiel online service aangevraagd. Kreeg een email van ze om office.vodafone.nl en wachtwoord in te stellen. Hierna zou het na uiterlijk 24uur moeten werken. Helaas is dat nog niet zo.

Mijn vraag is, gaat de data nu wel over 3G. Het rare is als ik edge aanzet dan krijg ik wel data binnen. Dit was ook al voordat ik dit abonnement had aangeschaft.
  #18  
Oud 15-04-10, 20:33
BoesBoesX BoesBoesX is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Helmond
Berichten: 5
Standaard

Als het goed is zie je op je iPhone bovenin het scherm 3G staan.

Overigens zit ik nog steeds achter dit probleem aan. Het ligt nu bij een technische afdeling. Vodafone heeft aangegeven dat ze contact gaan opnemen met SlingMedia om dit te bespreken. Mochten er nog meer mensen zijn die een probleem met de slingplayer hebben, laat het dan weten. Ik weet dat ze ook naar dit forum kijken.

Volgens Vodafone zou het nl gewoon moeten werken. Ze geven zelf aan dat ze geen diensten zouden blokkeren. Afwachten dus maar.
  #19  
Oud 17-04-10, 23:59
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Mijn vodafone 3g mobiel internet werkt dan eindlijk toch!
Moet wel "data toggle" onder SBsettings activeren en 3g toggle natuurlijk,

Had gelezen over fair use policy 50mb per maand. Kan toch bijna niet waar zijn? Als je een keer een filmpje kijkt zit je er al aan...
  #20  
Oud 27-04-10, 01:10
suresh7x4 suresh7x4 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb deze week (na hierom gevraagd te hebben) een bevestiging per mail gekregen van de klantenservice waarin wordt aangegeven dat ik met een Mobiel Online abonnement (bij mijn Ondernemersbundel) gebruik kan maken van VOIP.

Ik begrijp dit niet helemaal want in de FUP voorwaarden staat dat VOIP niet is toegestaan.

Mijn vraag is of iemand kan bevestigen of VOIP wel of niet werkt. VF biedt geen "internet totaal" bloxx o.i.d. voor klanten met een Ondernemersbundel of In-Business dus zou het vervelend zijn als ik een nieuw contract aanga en dan 2 jaar vast zit aan een contract waarop VOIP helemaal niet mogelijk is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraag KPN Factuur online(zakelijk abonnement) zillionz KPN 2 05-04-11 07:02
Instellingen Vodafone prepaid mobiel internet Dennisf iPad algemeen 25 28-07-10 23:21
Hi eindeloos online mobiel als modem Sylerr Overige providers Nederland 1 30-11-09 17:26
Vodafone zakelijk op iPhone Mac159 Vodafone 0 19-06-08 15:24
Instellingen vodafone zakelijk perryb Vodafone 2 12-06-08 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:29.