Mag een provider zomaar je contract verlengen? discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn vorige abbonement is 16-11-2008 afgelopen bij Telfort, en nu schijnen ze het gewoon verlengt te hebben, ik ben hier nooit van op de hoogte ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Mag een provider zomaar je contract verlengen?
Mijn vorige abbonement is 16-11-2008 afgelopen bij Telfort, en nu schijnen ze het gewoon verlengt te hebben, ik ben hier nooit van op de hoogte gesteld geweest of ik dit wou of niet.
Heb hierover ook niks in contract zien staan, het erge is nog wel dat ze een hogere bedrag doen innen dan ze tijdens contract duur deden, nu innen ze 15 euro terwijl ik altijd 4 euro betaald. Klanten service zegt dat ik het nooit beeidigdt hebt of verlengt, en daarom hebben ze dat gedaan, maar zij hebben mij in die 24 maanden nooit een brief daar over gestuurd. Ik trek ook de incasso terug nu, ik betaal niet voor iets wat ik niet gebruik en niet wil gebruiken. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
Mobiele contracten worden altijd zo afgesloten door de providers, lees de voorwaarden maar goed na, dat ze na afloop van de initieele contractduur stilzwijgend worden verlengd, tenzij je ruim van te voren (meestal 1-3 maanden voor einde contract) opzegd. De provider staat hiermee dus in zijn recht, of je het leuk vind of niet...
Heb het even voor je nagezocht, als je hier klikt, dan kan je daar de algemene voorwaarden van Telfort downloaden. Artikel 2.2 heeft het volgende te melden: Citaat:
__________________
- Apple iMac 20" - Apple TV 160Gb - iPhone 3GS - MacBook Pro - Laatst gewijzigd door gjhartog; 04-12-08 om 15:57. |
#3
|
|||
|
|||
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ichigo; 04-12-08 om 16:14. |
#4
|
||||
|
||||
Het abonnementsgeld zomaar verhogen mag niet, tenzij je toen akkoord gegaan bent met een lagere prijs voor een x aantal maanden en er destijds bekend gemaakt is dat je daarna een hogere prijs moet betalen. Anders is het ongeoorloofde aanpassing en mag je het contract op die grond ontbinden.
Dus als je zeker weet dat dat niet het geval is (controleer je contract, daar moet het staan!) dan zou ik inderdaad even een brief schrijven. |
#5
|
|||
|
|||
Ik had een simonly en dan zou je zoveel korting krijgen, maar heb nooit een telefoon erbij gehad.
|
#6
|
||||
|
||||
Dat heeft er niks mee te maken? Een contract wordt afgesloten op basis van een abonnement, het afsluiten zonder telefoon kan je een korting geven op de abonnementskosten maar dat zegt niets over de maandelijkse kosten die je moet betalen en ook niet of het tijdelijk is of niet. Vandaar dat ik ook zeg, controleer je contract wat daar op staat.
Meestal zal daar iets staan van: Telfort Sim-Only, 24 maanden contractduur, 4 euro per maand (na x maanden 19,95) |
#7
|
|||
|
|||
Het was inderdaad een korting van die 24 maanden, maar echt wat een diefstal plegen al die providers je sluit een contract af zij geven nergens aan dat ze dat automatisch verlengen en plots willen ze 15 euro per maand van je.
Heb al mailtjes gestuurd dat ik het wil op zeggen, en ze zeiden iets over een incassobureau, ik heb namelijk de incasso terug geboekt en als ik dat deed dat deden ze het nummer blokkeren zeiden . Citaat:
|
#8
|
||||
|
||||
Ik snap je frustratie, maar diefstal kan ik het niet noemen. Het staat namelijk wél vermeld, in de algemene voorwaarden. Die zijn (da's bij wet verplicht) van te voren te lezen en op te vragen. Zodra je een contract aangaat, dan teken je daarin dat je akkoord gaat met die Algemene Voorwaarden. Dat bijna niemand die leest voordat er iets afgesloten wordt, daar kan de leverancier in kwestie niks aan doen. Ze staan wat dit betreft volkomen in hun recht. Als het daarnaast een aanbieding was en dit duidelijk vermeld is op je contract, dan kan je het contract op die grond ook niet meer opzeggen.
Overigens, een kleine tip, uitgaande van bovenstaande gegevens die je geeft staat de leverancier geheel in zijn recht. Dat betekend dat als het aankomt (uiteindelijk) op een incassobureau, de kosten volledig op jou verhaald gaan worden. Iets wat een veelvoud van je abonnementsgeld in euro's kan gaan kosten! Hou daar dus rekening mee. Ik denk dat het goedkoper is om Telfort even te bellen en te vragen hoe lang je er nu weer aan vast zit en dan in je agenda een notitie te maken wanneer je het op moet zeggen. |
#9
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#10
|
||||
|
||||
Ik zou dan de simpelste weg kiezen; Abonnement opzeggen, de teruggetrokken incasso betalen en drie maanden het abo betalen. Daarna ben je er vanaf met de minste kosten.
Volgende keer de Algemene Voorwaarden goed doorlezen voor je een handtekening zet! |
#11
|
|||
|
|||
Van KPN weet ik dat ze doen, heeft gsm.nl verteld, maar dat Telfort dit ook deed wist ik niet, laat ik dus niet vergeten over 21 maanden abonnement van iphone op te zeggen.
maakt notitie voor over 21 maanden. Over 11 dagen betaal ik telfort in x alles en trek direct de automatisch incasso in. Laatst gewijzigd door Ichigo; 04-12-08 om 17:52. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Abonnement verlengen, welke provider?? | sanderis | Overige providers Nederland | 59 | 24-01-11 10:11 |
Contract verlengen - zakelijk abbonoment | Duke-Jay | Odido (T-Mobile) | 1 | 23-08-10 16:44 |
Contract verlengen (opties) | MrMind | Odido (T-Mobile) | 9 | 05-01-10 13:20 |
Vragen IVM Verlengen contract | Phoef | Odido (T-Mobile) | 19 | 03-08-09 18:26 |
[iPhone 3G] Wanneer kan jij je contract verlengen? | michal | Odido (T-Mobile) | 4 | 18-08-08 21:18 |
|
|