//

iPhone 3G + Vodafone + Rabomobiel + Vodafone Live Portal

iPhone 3G + Vodafone + Rabomobiel + Vodafone Live Portal discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) cofiguratie utility geinstallereerd, alles gedaan volgens de beschrijving.... en nu zegt de iphone dat ik geen mobiel data abonnement heb????!!!! Ook de telefoon gereset, maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 23-07-09, 21:33
mommetje mommetje is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard rabo bankieren

cofiguratie utility geinstallereerd, alles gedaan volgens de beschrijving.... en nu zegt de iphone dat ik geen mobiel data abonnement heb????!!!! Ook de telefoon gereset, maar mag niet baten. Ik probeerde toen het profiel te deleten, maar dat kan niet.... En nu? Help!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #22  
Oud 23-07-09, 21:48
Luckysunnie Luckysunnie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 33
Standaard

Ga eens op je foon naar instellingen > algemeen > netwerk > mobiele datanetwerk

Staan daar alle gegevens van Vodafone nog goed?

Dit moet er staan:

Mobiele data:
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: Vodafone

MMS:
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
MMSC: mmsc.mms.vodafone.nl:80
MMS-proxy: 192.168.251.150:8799
Maximale mms grootte: leeg
MMS UA prof URL: leeg

Staat dit allemaal goed? Dan zou je gewoon moeten kunnen internetten.

Heb je trouwens het profiel van Rawish gedownload of heb je het zelf in de utility getypt?
Miscchien een typfout bij de instellingen? Anders ff checken!

Dat Vodafone profiel wat je via je PC hebt geinstalleerd kun je hier vinden:

instellingen > algemeen en dan onderaan bij profiel staat Vodafone Live

Je kunt 'm dan bekijken en eventueel ook verwijderen, althans de knop verwijderen is aanwezig.
Heb t niet geprobeerd aangezien het bij mij nu goed werkt.

Laatst gewijzigd door Luckysunnie; 23-07-09 om 22:21.
  #23  
Oud 23-07-09, 22:33
mommetje mommetje is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

hoi, bedankt. Maar t werkt nog steeds niet. Overigens had ik de mms instellingen eerder nooit ingesteld gehad. Is dit van groot belang, want mms heeft toch niets met internet te maken?
  #24  
Oud 23-07-09, 22:38
Luckysunnie Luckysunnie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 33
Standaard

oh nee hoor maar ik dacht ik pak ze gelijk ff mee
Jammer dat t niet lukt joh!

Wellicht kun je met de utility eens proberen of je het weer van je iphone kan verwijderen?
  #25  
Oud 24-07-09, 08:52
mommetje mommetje is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

Ik heb de utility maar weer verwijderd en gelukkig werkt alles nu weer... dan maar geen rabo bankieren. In ieder geval bedankt voor de hulp!
  #26  
Oud 24-07-09, 23:02
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rawish Bekijk bericht
Mooi, heb een config file online gezet voor degenen die dat willen gebruiken. Let wel op dat indien je tethering geactiveerd hebt dit config file tethering ongedaan maakt. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om tethering en de proxy samen werkend te krijgen maar ik werk eraan . Laat het maar weten als er problemen zijn met het profiel.

Het profiel kun je instaleren door in je browser te surfen naar: http://rawish.hanoman.nl/vodafone_proxy.mobileconfig .
thx, great, het werkt nu als zonnetje.

Wim
  #27  
Oud 28-07-09, 01:33
Rawish Rawish is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 46
Standaard

@mommetje: Heb je het profiel gebruikt dat ik had gemaakt of heb je het zelf geprobeerd met die utility? Het zou op beide manieren trouwens als een zonnetje moeten werken tenzij je meerdere profielen hebt geïnstalleerd die je APN aanpassen (voor tethering bijvoorbeeld). Is nog steeds een probleem waar ik zelf ook nog mee bezig zijn.

update tethering + proxy: Krijg het nog steeds niet voor elkaar om tethering en proxy in 1 profiel te krijgen. Heb tethering nu zelfs via een IPCC geïnstalleerd alleen krijg ik dan een consistent een HTTP 401 (dacht ik zo uit het hoofd) fout dus pakt hij de proxy niet goed...
__________________
Finally Iphone again
  #28  
Oud 04-08-09, 14:17
Luckysunnie Luckysunnie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 33
Standaard Reactie Vodafone op brief!

Heb een reactie van Vodafone ontvangen op mijn brief! Komt ie:

Geachte heer,

Hiermee reageer ik op uw brief die wij op 24 juli jl. ontvangen hebben. U geeft aan dat u het niet eens bent dat Vodafone de iPhone 3G niet ondersteunt. U schrijft dat u de Vodafone Live! sites niet kunt openen en dat u geen gebruik kunt maken van mobiel bankieren van de Rabobank.

Ik kan me voorstellen dat u graag van alle internetpagina's gebruik kunt maken. Helaas is het nog steeds niet mogelijk voor Vodafone om de iPhone 3G volledig te ondersteunen. De Vodafone Live! portal kunt u nog steeds niet openen. Wij hebben inmiddels wel de instellingen van onder anderen e-mail, mms en internet.

Voor mobiel bankieren van de Rabobank dient u contact op te nemen met de Rabobank. Rabobank ondersteunt deze dienst helaas niet voor ieder toestel en/of iedere netwerkprovider. De medewerkers van de klantenservice van de Rabobank kan u daar meer informatie over geven.

Wij begrijpen uw onvrede maar Vodafone kan op dit moment geen mogelijkheden om aan uw wensen tegemoet te komen. Heeft u nog vragen over onze producten en diensten, dan verwijs ik u graag naar de website vodafone.nl.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Libertel B.V.

...... Adviseur Technical Support.

Nou ja, toch nog antwoord gekregen wat ik niet meer echt had verwacht ;-)
Inmiddels waren wij hier natuurlijk al zover dat we de MMS instellingen al hadden en dat de Vodafone Live! portal met een proxy verbinding WEL te berijken is. Helaas is de site dan niet volledig wat waarschijnlijk ligt aan dat het niet voor de iPhone gemaakt is.

Wat de Rabobank betreft, die had ik al gebeld maar die verwijzen me steeds door naar een andere afdeling en weer terug, letterlijk! :-P
Maar dat blijkt ook gewoon PRIMA te werken op de iPhone, mits je een proxy verbinding hebt.

Dat is dus wat er aan scheelt, al Vodafone gewoon een proxy verbinding levert werkt het prima.
Gelukkig hebben we iPhoneclub waar altijd iemand is om te helpen waardoor we de proxy verbinding al hebben gemaakt.

Wat Vodafone moet doen is simpel, zoals ik al schreef bieden ze WEL een abonnement aan voor de iPhone, dus verwachten we ook ondersteuning, een speciale webpagina op hun site met instructies zou dus fijn zijn.
Ik heb alles al prima op orde maar voor andere Vodafone klanten zou het wel fijn zijn.
Wat moet er op de site staan? Nou een profiel wat je kunt downloaden naar je iPhone met alle instellingen:
-internet
-MMS
-beveiligde proxy verbinding
En dan een Vodafone Live portal wat wel geschikt is voor de iPhone en we zijn helemaal happy. Zo simpel, kom op Vodafone je kunt het ;-)
  #29  
Oud 04-08-09, 19:49
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graf Zum Kotzen Bekijk bericht
thx, great, het werkt nu als zonnetje.

Wim
Bye the way na installatie profiel lukt het niet meer om Apps downloaden via 3g uit de App store. Moest mijn Iphone herstellen. Hoe kan dat?

Wim
  #30  
Oud 07-08-09, 22:07
Luckysunnie Luckysunnie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graf Zum Kotzen Bekijk bericht
Bye the way na installatie profiel lukt het niet meer om Apps downloaden via 3g uit de App store. Moest mijn Iphone herstellen. Hoe kan dat?

Wim

Ik kan ook geen Apps meer downloaden via 3G
Is daar wat aan te doen?
Wil m'n iPhone niet herstellen wil de toegang tot Rabomobiel niet kwijt..
  #31  
Oud 10-08-09, 10:25
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

...vanochtend waren mijn instellingen voor Mobiele data en MMS spontaan van mijn
iPhone verdwenen. Eerder op de ochtend werkte alles wel en dan zomaar weg???
__________________
....i.c.m. een Tele2 sim only 1GB en 100 bel/sms
  #32  
Oud 16-08-09, 22:36
Daros Daros is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 199
Stuur een bericht via MSN naar Daros
Standaard

Na terugkomst van 2 weken vakantie zie ik dat het nog steeds een of of situatie is.

Of live (wat ik niet gebruik) en Rabo Mobiel.
Of Tethering en geen Live en Rabobank.

Tethering gebruik ik teveel maar wil wel graag Rabo Mobiel. Live interesseer me niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Proximus - Vodafone live stibi Overige providers België 2 22-05-10 20:56
Storing Vodafone Live. Trick9 Vodafone 7 30-09-09 15:15
iPhone internet, vodafone live martijn88 Archief 5 11-03-09 11:21
België: Vodafone Live! PanicPilot Overige providers België 0 25-09-08 17:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:52.