//

3GS Hi Simonly Student + Eindeloos Online problemen

3GS Hi Simonly Student + Eindeloos Online problemen discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds vrijdag een iPhone 3GS uit België. Mijn simkaart Hi Simonly Student erin gestopt en werkte direct. Heb alle internetinstellingen uit gehad (behalve ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-07-09, 14:03
Inkie Inkie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard 3GS Hi Simonly Student + Eindeloos Online problemen

Ik heb sinds vrijdag een iPhone 3GS uit België. Mijn simkaart Hi Simonly Student erin gestopt en werkte direct. Heb alle internetinstellingen uit gehad (behalve Wi-Fi) omdat ik tot en met dinsdag in Luxemburg was.

Woensdagmiddag naar de Hi winkel gegaan om een Eindeloos Online bundel erbij te nemen. Ook direct mijn huidige Simonly abonnement aangepast naar de huidige abonnementsversies die ze verkopen, aangezien ik nog een oude Simonly abo versie had uit 2007. Het meisje in de Hi winkel vertelde me dat alles (abo+Eindeloos Online bundel) direct in zouden gaan. Ik heb uit voorzorg, omdat ik weet dat internetten zonder bundel gigantisch duur is, alle internetinstellingen nog uit laten staan.

Tot deze donderdagochtend. Ik dacht; ik ga even mail openen, twitter bekijken en dan zet ik de instellingen weer uit en vraag ik mijn saldo op. En ja hoor, waar ik bang voor was gebeurd. Ik krijg de volgende sms: "Melding GPRS EUR 0-abonnement: Verbruik 1,566MB. t.w.v. €7,84 sinds factuur 15 juni."

Ik bel de klantenservice van Hi. Deze mevrouw verteld me dat er niks aan mijn abo veranderd is... Ik vraag haar de Eindeloos Online bundel erop te zetten en ze gaat dit doen. Ondertussen heb ik alleen Wi-Fi aan staan, en geen internetinstellingen ingevoerd, geen 3G aan, geen dataroaming aan (zoals ik in Luxemburg ook had, wat goed is verlopen).

Aangezien ik al genoeg argwaan heb gekregen over dit gedoe, bel ik een klein uur later wederom naar de Hi helpdesk om aan de medewerker die ik dan aan de telefoon krijg te vragen hoe het zit met mijn bundel. Hij verteld mij dat de Eindeloos Online bundel NIET ingesteld staat. Ik vraag hem dit te doen en zeg hem dat het nu al 2 keer niet gebeurd is.

Dan zie ik even later op mijn scherm, zonder dat ik ook maar enige instellingen heb ingevoerd, het GPRS rondje verschijnen. Ik denk op dat moment dat de Eindeloos Online bundel wel ingegaan zal zijn. Even later zie ik nog steeds dat rondje en bedenk ik me dat het eigenlijk toch wel vreemd is dat die er staat, zonder dat ik instellingen heb ingevoerd, geen 3G&dataroaming aan heb staan. Daarom besluit ik om nogmaals mijn saldo op te vragen en nu schrik ik...: "Melding Hi Eindeloos Online: Verbruik 20,330MB. t.w.v. €101,66 sinds factuur 15 juni."

Nu bel ik dus behoorlijk pissed off naar de Hi helpdesk en krijg ik een meneer aan de telefoon die het 'raar' vind. Maar volgens hem krijg ik een 'gepaste vergoeding' als ik de waarheid spreek dat dat GPRS-verkeer geweest is nadat mijn Eindeloos Online bundel in had moeten gaan op woensdagmiddag 15.33uur. Ook moet ik terug naar de Hi winkel om mijn abo te laten aanpassen aangezien dat telefonisch niet kan (kan ik weer 50 kilometer reizen naar de Hi winkel...). Ik was tot nu toe altijd erg tevreden met Hi, maar dit verhaal levert een behoorlijke deuk op.

Nu durf ik mijn iPhone niet uit de vliegtuigmodus te halen...
Heeft iemand tips of ervaringen met dit gedoe?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-07-09, 18:26
Inkie Inkie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard Help?!!

Inmiddels is het bedrag al opgelopen: "Melding Hi Eindeloos Online: Verbruik 42,563MB. t.w.v. €212,83 sinds factuur 15 juni."

Na een belletje naar een Apple reseller kreeg ik een verhelderend antwoord:
Wi-Fi is in binnen en buitenland gratis.
3G/GPRS/2G/EDGE is in binnenland ok als je een internetbundel hebt, in het buitenland kost het je dik veel geld.

Nu is mijn vraag (die me nu te binnen schiet), als ik op Wi-Fi netwerk zit in het buitenland met het Wi-Fi tekentje in de bovenbalk op mijn iPhone, kan het dan toch zijn dat er 3G kosten gemaakt worden??? (Wanneer ik het 3G schuifje in instellingen op blauw had staan, perongeluk?)
  #3  
Oud 02-07-09, 20:40
LuigiStyla LuigiStyla is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Delft
Berichten: 297
Standaard

Nee, en je moet de schakelaar 'roaming' ook uitzetten, dan hoef je je ook geen zorgen te maken.
__________________
Italiaanse iPhone 3GS 32 GB Black
  #4  
Oud 02-07-09, 20:42
Inkie Inkie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LuigiStyla Bekijk bericht
Nee, en je moet de schakelaar 'roaming' ook uitzetten, dan hoef je je ook geen zorgen te maken.
Dus, als ik op Wi-Fi zit maak ik geen 3G kosten, ook al staat dat schuifje wel op blauw?

En, in het buitenland dus voortaan altijd 3G + Dataroaming UIT?
  #5  
Oud 02-07-09, 21:36
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inkie Bekijk bericht
Dus, als ik op Wi-Fi zit maak ik geen 3G kosten, ook al staat dat schuifje wel op blauw?

En, in het buitenland dus voortaan altijd 3G + Dataroaming UIT?


INDERDAAD DATAROAMING ALTIJD UIT!
Lees de gebruiksaanwijzing eens door !
  #6  
Oud 02-07-09, 21:53
Inkie Inkie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puccini Bekijk bericht
INDERDAAD DATAROAMING ALTIJD UIT!
Lees de gebruiksaanwijzing eens door !
Ik vind de gebruiksaanwijzing (PDF gedownload) niet volledig, heb het helemaal doorgelezen maar kreeg geen helder antwoord!

Dataroaming wist ik dat dat uit moet in het buitenland, maar 3G had ik niet door.
Waarschijnlijk heb ik voor ruim 200 euro kosten gemaakt aan ongemerkt 3G gebruik in het buitenland, wat de iPhone uit zichzelf deed als er even geen Wi-Fi was...?!! Of is dit niet mogelijk?

Ik wordt gek van het feit dat dit niet helder is voor me.
Bij Hi kunnen ze mijn dataverkeer niet bekijken, dat kan pas als de factuur opgesteld wordt. Over 2 weken ...
  #7  
Oud 02-07-09, 22:34
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Standaard

Dataroaming uit, zou voldoende moeten zijn, maar zet 3G voor alle zekerheid ook gewoon uit, dan kan je niets gebeuren !

Gebruiksaanwijzing Hoofdstuk 3 pagina 52 (onderaan)
De iPhone in het buitenland gebruiken
  #8  
Oud 02-07-09, 22:49
Inkie Inkie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

Dataroaming heb ik sowieso uit gehad, constant. Dus dat kan het niet geweest zijn.

Zou het wel kunnen zijn dat ik doordat ik 3G ongemerkt aan had staan nu zeer waarschijnlijk een rekening van ruim 200 euro ga krijgen?! Of is dat gewoon niet mogelijk? Want dat is mijn grootste vraag en daarop vind ik echt nergens antwoord...
  #9  
Oud 02-07-09, 22:54
Inkie Inkie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

Het volgende komt uit de handleiding van de iPhone.
NERGENS staat iets over extra kosten van 3G........ Ben ik nu gek of?
Toegang tot een mobieletelefoonnetwerk

Bij gebruik van een 3G-, EDGE- of GPRS-netwerk kunt u verbinding maken met het internet via het mobieletelefoonnetwerk van uw iPhone-provider. Controleer de dekking van het netwerk van uw provider in het gebied waar u zich bevindt. Als in de statusbalk boven in het scherm van de iPhone een 3G-, EDGE- of GPRS-symbool wordt weergegeven, heeft het apparaat via het mobieletelefoonnetwerk verbinding met het internet. Opmerking: Als u geen 3G-verbinding hebt, kunt u mogelijk niet worden gebeld op het moment dat de iPhone gegevens ophaalt via het mobieletelefoonnetwerk, bijvoorbeeld tijdens het downloaden van een webpagina. Binnenkomende gesprekken worden in dat geval direct doorgestuurd naar uw voicemail. 3G inschakelen: Tik op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Netwerk' > 'Schakel 3G in'. Als u zich buiten het bereik van uw provider bevindt, kunt u mogelijk via een andere provider verbinding met het internet maken. Om overal toegang te hebben tot uw e-mail, websites en andere gegevensdiensten, moet u dataroaming inschakelen. Dataroaming inschakelen: Tik op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Netwerk' en schakel vervolgens dataroaming in. Belangrijk: Aan dataroaming zijn mogelijk kosten verbonden. Als u wilt voorkomen dat er kosten voor dataroaming in rekening worden gebracht, schakelt u dataroaming uit.

Laatst gewijzigd door Inkie; 02-07-09 om 23:00. Reden: Opmaakcodes uit tekst verwijderd
  #10  
Oud 02-07-09, 23:12
T1m's schermafbeelding
T1m T1m is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 184
Standaard

Nee, maar dat hoeven ze je toch ook niet te vermelden in een handleiding van een telefoon ...

Je provider zou je daarover moeten inlichten, niet de handleiding van de Iphone
  #11  
Oud 02-07-09, 23:16
Inkie Inkie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T1m Bekijk bericht
Nee, maar dat hoeven ze je toch ook niet te vermelden in een handleiding van een telefoon ...

Je provider zou je daarover moeten inlichten, niet de handleiding van de Iphone
Maar Hi ondersteund iPhone niet (ze verkopen hem niet) dus hebben ze er amper tot geen informatie bij.
Ik had in het buitenland geen Eindeloos Online bundel. Heeft 3G me daarom geld gekost of kost 3G altijd geld, ook als je een E.Online-bundel hebt?
  #12  
Oud 02-07-09, 23:37
Merkie Merkie is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 198
Standaard

Als je dataroaming uit hebt staan kan je NIET internetten in het buitenland via GPRS/3G, klaar. Jouw dataverkeer is dus in Nederland verbruikt. Daar is de dataroaming-schakelaar voor, en hij staat niet voor niets standaard uit. Overigens werkt internet van Hi zonder extra instellingen, dus het is nogal logisch dat dat werkte .

Met een Eindeloos Online bundel is mobiel internet gratis, dus ook via 3G.
  #13  
Oud 02-07-09, 23:39
T1m's schermafbeelding
T1m T1m is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 184
Standaard

Ik zou een mooi gespecificeerde rekening vragen! Hierop kun je zien (ook je data verkeer) wanneer dit geweest is.

Als dit dus in de in NL is geweest nadat je Eindeloos internet had kun je dit goed aantonen.

Succes
  #14  
Oud 02-07-09, 23:46
Inkie Inkie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merkie Bekijk bericht
Als je dataroaming uit hebt staan kan je NIET internetten in het buitenland via GPRS/3G, klaar. Jouw dataverkeer is dus in Nederland verbruikt. Daar is de dataroaming-schakelaar voor, en hij staat niet voor niets standaard uit. Overigens werkt internet van Hi zonder extra instellingen, dus het is nogal logisch dat dat werkte .

Met een Eindeloos Online bundel is mobiel internet gratis, dus ook via 3G.
Weet je dit héél héél héél zeker? Dat zou dan echt een enorm pak van mijn hart zijn...

Nogmaals alle feiten op een rijtje:
Ik was ongeveer 4 dagen in Luxemburg met mijn simlockvrije Belgische iPhone met daarin mijn Hi Student Simonly abo zonder Eindeloos Online. Dataroaming stond sowieso uit en 's nachts heb ik de vliegtuigmodus aangehad. 3G stond (denk ik) wel aan. Ik had geen gegevens ingevuld bij APN of andere internetinstellingen. Ik internette via het Wi-Fi netwerk thuis. Ik zag geen enkele keer in mijn scherm bovenin een blauw 3G'tje staan of een rondje.

Het is niet mogelijk dat ik hiermee kosten gemaakt heb?

Als dat zo is dan moet ik in 1,5 dag tijd in Nederland, terwijl ik amper mijn iPhone gebruikt heb, 42MB dataverkeer verzet hebben. Een halve dag was ik in de trein, waar ik 3G wel aanhad (denk ik) maar niet gebruikte (niet met opzet in ieder geval, geen mail oid bekeken). In de trein had ik nog geen Eindeloos Online bundel. Andere momenten was ik thuis waar er Wi-Fi beschikbaar is, maar ondanks dat zag ik wel het rondje in mijn scherm.

Sorry voor mijn lange verhalen en de vraag naar dubbele bevestiging.
Maar het gaat hier toch om veel geld en ik ben ook nog maar een groentje wat iPhone betreft!
  #15  
Oud 02-07-09, 23:48
Inkie Inkie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T1m Bekijk bericht
Ik zou een mooi gespecificeerde rekening vragen! Hierop kun je zien (ook je data verkeer) wanneer dit geweest is.

Als dit dus in de in NL is geweest nadat je Eindeloos internet had kun je dit goed aantonen.

Succes
Dit ga ik ook zeker doen! Een van de vele helpdeskmedewerkers die ik vandaag gespoken heb zei ook dat ze pas bij het maken van de rekening kunnen laten zien wanneer het dataverkeer plaatsgevonden heeft. Als dit berekend is nadat ik woensdagmiddag mijn Eindeloos Online bundel heb aangemeld (die direct ingaat) in Nederland, heb ik recht op volledige vergoeding. Dus duim voor me... Al zie ik het nog steeds sombertjes in...
  #16  
Oud 02-07-09, 23:59
Merkie Merkie is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inkie Bekijk bericht
Weet je dit héél héél héél zeker? Dat zou dan echt een enorm pak van mijn hart zijn...

Nogmaals alle feiten op een rijtje:
Ik was ongeveer 4 dagen in Luxemburg met mijn simlockvrije Belgische iPhone met daarin mijn Hi Student Simonly abo zonder Eindeloos Online. Dataroaming stond sowieso uit en 's nachts heb ik de vliegtuigmodus aangehad. 3G stond (denk ik) wel aan. Ik had geen gegevens ingevuld bij APN of andere internetinstellingen. Ik internette via het Wi-Fi netwerk thuis. Ik zag geen enkele keer in mijn scherm bovenin een blauw 3G'tje staan of een rondje.

Het is niet mogelijk dat ik hiermee kosten gemaakt heb?

Als dat zo is dan moet ik in 1,5 dag tijd in Nederland, terwijl ik amper mijn iPhone gebruikt heb, 42MB dataverkeer verzet hebben. Een halve dag was ik in de trein, waar ik 3G wel aanhad (denk ik) maar niet gebruikte (niet met opzet in ieder geval, geen mail oid bekeken). In de trein had ik nog geen Eindeloos Online bundel. Andere momenten was ik thuis waar er Wi-Fi beschikbaar is, maar ondanks dat zag ik wel het rondje in mijn scherm.

Sorry voor mijn lange verhalen en de vraag naar dubbele bevestiging.
Maar het gaat hier toch om veel geld en ik ben ook nog maar een groentje wat iPhone betreft!
Ik weet het bijna 100% zeker. 3G aan of uitzetten is niet internet uitzetten, als je 3G uitzet gebruikt hij GPRS (is langzamer) voor internet in plaats van 3G. Internet echt uitzetten kan niet, wel kan je instellen dat internet in het buitenland niet werkt (dat is dus dataroaming uitzetten, staat standaard op uit). Als je 100% zeker weet dat dataroaming uitstaat is het gewoon onmogelijk dat je iPhone in België stiekem mobiel heeft ge-internet.

Wat je wel kan doen is foute instellingen invoeren voor internet als je internet uit wilt schakelen. Maar dat zou niet nodig moeten zijn aangezien je Eindeloos Online zou moeten hebben.

Laatst gewijzigd door Merkie; 03-07-09 om 00:01.
  #17  
Oud 03-07-09, 01:29
T1m's schermafbeelding
T1m T1m is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 184
Standaard

Mja 42MB in 3dagen voor iemand die z'n iphone bijna niet gebruikt heeft is ook wel erg veel..

Edit:

Wat staat er bij : Instellingen - Algemeen - Gebruik - Gegevens Mobiele netwerk ...

Laatst gewijzigd door T1m; 03-07-09 om 01:35. Reden: Instellingen
  #18  
Oud 08-07-09, 21:38
Denneke's schermafbeelding
Denneke Denneke is offline
 
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 148
Standaard

Het heeft mij ook 1x langs gaan en 3x bellen gekost voordat ze EINDELIJK mijn hi soms online hadden omgezet naar een hi eindeloos online... resultaat? hi soms online rekening van 45 euro... Hiervoor hebben ze dan ook na aandringen een creditnota gestuurd, echter wordt het pas verrekend in de volgende factuur (augustus dus :X)

De eerste keer ben ik in een kpn winkel geweest en die 'vriendelijke' man had het voor mij aangezet, per mail mn nieuwe contract die ik enkel met een persoonlijk wachtwoord kan openen... Dus het was wel doorgevoerd op dat moment! Echter werkte het nog niet... uiteindelijk dus na 3x bellen staat het nu wel aan en nu maar hopen op die creditering!

Tot dusver ook alleen maar tevreden over hi maar ook dit heeft mijn vertrouwen toch enigzins beschadigd!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HI Eindeloos online jdh009 Overige providers Nederland 2 27-08-10 23:56
Hi eindeloos online doen of niet? Echt eindeloos? iPown Overige providers Nederland 7 09-01-10 02:42
Iphone 3GS in combinatie met een HI 25 abbo en Eindeloos Online Randy_Orton1986 iPhone algemeen 7 06-10-09 15:13
Hi Eindeloos Online basboy Overige providers Nederland 31 03-09-09 16:53
3GS met HI en eindeloos online Pino Overige providers Nederland 16 02-07-09 15:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:56.