//

Twee simkaarten, zelfde nummer.

Twee simkaarten, zelfde nummer. discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik vraag me af of het mogelijk is om 2 simkaarten te hebben met hetzelfde nummer. Aangezien je bij bijvoorbeeld een super sim only ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-01-10, 13:42
Duprezz Duprezz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 24
Standaard Twee simkaarten, zelfde nummer.

Hallo,

Ik vraag me af of het mogelijk is om 2 simkaarten te hebben met hetzelfde nummer. Aangezien je bij bijvoorbeeld een super sim only van vodafone je simkaart alleen in een iphone kan doen. Wanneer deze dus stuk is kan je je simkaart ook wel weg gooien.

Groeten,

Duprezz
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-01-10, 22:42
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duprezz Bekijk bericht
Hallo,

Ik vraag me af of het mogelijk is om 2 simkaarten te hebben met hetzelfde nummer. Aangezien je bij bijvoorbeeld een super sim only van vodafone je simkaart alleen in een iphone kan doen. Wanneer deze dus stuk is kan je je simkaart ook wel weg gooien.

Groeten,

Duprezz
Bij t-mobile kan het wel, heb het zelf ook.
  #3  
Oud 27-01-10, 22:54
Duprezz Duprezz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 24
Standaard

Bedankt voor je reactie!

Hoe gaat dit dan in z'n werk als je bijvoorbeeld een smsje krijgt. Die ontvang je dan op 2 telefoons? En is je 2e dan prepaid of ook gewoon je abbo?

Groeten,

Duprezz
  #4  
Oud 28-01-10, 00:04
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Het zijn 2 kaarten voor 1 mobilenr., het is dus 1 abo. Je kunt ze wel gelijktijdig (in 2 telefoons) gebruiken, maar je zal het smsje maar op 1 kaart / telefoon ontvangen. De kaart /telefoon waar je het laatst mee gebeld hebt zal het smsje ontvangen, geldt ook voor binnenkomende telefoongesprek. En je kunt ook maar met 1 telefoon internetten. Voordelen voor mij zijn dat ik de 2 simkaarten in 2 telefoons kan plaatsen, 1 voor in mijn iPhone en 1 voor in mijn htc (met name voor tom tom) en als het nodig is kan ik mijn iPhone uitzetten en mijn htc gebruiken zonder dat ik mijn simkaart elke keer uit mijn iPhone hoef te halen.
  #5  
Oud 28-01-10, 12:01
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Inderdaad je hebt 1 abbo met 1 mobiele telefoon nummer dus ook 1 afschrift en 1 provider je kunt niet 2 verschillende providers hebben of de 1 prepaid en de andere abbo.

Wat ik mijn nog geheug is dat ik vroeger nu praat ik nog over die zwart wit mobieltjes in de auto stapte en dan moest ik mijn telefoon uit zetten en de andere aan om deze in mijn carkit te gebruiken. nu is het allemaal bleuthoot geworden dus ik heb geen 2 simkaarten meer en ook geen 2 telefoon's meer, maar het was vaak wel verrekte makkelijk 2 telefoon's,vooral voor de mensen die de hele dag op 2 verschilende plaatsen zitten, of steeds 1 (natuurlijk de iphone niet) telefoon vergeten.
  #6  
Oud 28-01-10, 17:57
Duprezz Duprezz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 24
Standaard

Ik wil dit gebruiken omdat bij een supersimonly van vodafone alleen je simkaart in de iphone kan worden gebruikt. Nu zou ik er zeg maar 1 reserve willen hebben met hetzelfde nummer die in elke telefoon gebruikt kan worden. Is dit ook mogelijk volgens jullie?

Groeten,

Duprezz
  #7  
Oud 29-01-10, 00:54
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duprezz Bekijk bericht
Ik wil dit gebruiken omdat bij een supersimonly van vodafone alleen je simkaart in de iphone kan worden gebruikt. Nu zou ik er zeg maar 1 reserve willen hebben met hetzelfde nummer die in elke telefoon gebruikt kan worden. Is dit ook mogelijk volgens jullie?

Groeten,

Duprezz
Met een t-mobile abo kan het wel, weet niet of vodafone het ook heeft.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3g pakt simkaarten niet (of nauwelijks) Speeddragon iPhone algemeen 0 09-10-10 11:43
Twee exchange accoutns met zelfde domein?? parrish iPhone algemeen 6 10-09-10 15:45
T-mobile SIMkaarten omwisselen tussen 3G en 3GS bastos Odido (T-Mobile) 8 28-06-09 01:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:29.