iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Contract vernieuwen bij T-mobile blijkt toch heel aantrekkelijk (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/15997-contract-vernieuwen-t-mobile-blijkt-toch-heel-aantrekkelijk.html)

ALK 04-02-09 13:48

Tóch gratis...
 
Heb net een 3G 16 gig white besteld met een verlenging van een contract. Was al jaren klant bij TM en had een Relax150 + sms-bundel 25 en Web'n'walk en had (volgens check door Scoes) een klantwaarde d.

Belde op en kreeg toch gewoon een 3G 16 gig white gratis. Duurt alleen wel 10 tot 20 dagen voor ik 'm heb.

Dus er is nog hoop mensen!:D:D:D

marcoryn 04-02-09 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 252778)

Ik ben heel benieuwd hoe jouw case eruit zag marcoryn, waar heb je problemen over gehad dan?

Overgens vind ik het echt superkortzichtig om maar meteen te zeggen dat een heel bedrijf niet klantvriendelijk is als jij met 1 of 2 medewerkers in een winkel er zo gauw niet uit komt.

Vertel eens wat er gebeurd is dan?

Aantal zaken op een rij;

-Verkeerde voorlichting, met verkeerde prijzen in de winkel. Heel vervelend, gelukkig vertrouwde ik het niet en via de KS is dit rechtgezet. Oude case
-Ooit een MDA Vario 2 besteld en kreeg een heel ander toestel opgestuurd. KS gebeld en moest eerst toestel terug sturen, toen pas kreeg ik een nieuwe..natuurlijk wil je er zsm mee spelen :D, dus weer wachten.. retour toestel kwijt. Wachten wachten, opeens gevonden en weer tijdje wachten op nieuw toestel. Abbo laten ontbinden en zelfde toestel bij BC gehaald tegen zelfde condities.
-Een KS die zegt heel flexibel te zijn, maar geloof me, nee = gewoon nee. Klantvriendelijk is een oplossing zoeken en proberen klanten te houden. Terugbellen o.i.d. was er tot een jaar geleden niet bij.

Recent

-Voor vriendin iPhone contract in winkel afsluiten verlening Orange contract. Vriendin heeft 2 abbo's, 1 tmob, 1 orange. 8 jaar klant, redelijk hoge rekeningen altijd. Ik kreeg mijn iPhone bij release voor 19,95 i50 (ik ben een normale klant 1 abbo =/- 45 euro p.m) en nu moest zij voor zelfde toestel 160 bijleggen. Voor mij een rare situatie :eek:
Uitleg; we kijken PER abbo of iemand goede klant is. Daarom 160 euro bijbetalen. Ondanks dat ze betere klant als ik was. Want Orange abbo was net niet lucratief genoeg voor Tmob.
Wat volgde was een flinke discussie over begrip 'goede klant' en ik begreep de regels, maar was het niet eens over de uitleg. Als je het over goede klanten heb, moet je geen onderscheid in abbo's maken.
Lang verhaal wat daar precies gebeurd is, maar voor mij de reden om alles stop te zetten en alles van mn vriendin ook.

Juist was geweest als in de winkel was gezegd.. ik leg het probleem voor aan hoofdkantoor. Deze nemen contact met u op. Op het moment dat ik een klacht heb is het raar dat er niet eens geluisterd wordt (oh weer een zeur klant, gewoon wegwerken!)..

Vaak problemen bij Tmob.. in tegenstelling tot Belcompany. Persoonlijk goede ervaringen mee..aardige jongens en bij een probleem wordt je gelijk klantvriendelijk geholpen. Kan Tmob echt veel van leren en ik geloof niet dat ik de enige ben die onklantvriendelijk wordt geholpen.
Vooral de ' zaterdaghulpen' in winkels en op het hoofdkantoor zijn in mijn ogen geen aanwinst.

Srry voor de kritiek :(

Scoes 05-02-09 13:55

Kritiek is gezond, houd je wakker en ik ben het ook zeker met je eens dat dingen vaak zat mislopen. Als ik jouw verhaal zo lees is dit echt een opstapeling van negatieve ervaringen en dat is inderdaad heel vervelend. Wat het nog lastiger maakt is dat het na een aantal negatieve ervaringen steeds moeilijker wordt om er (als klant) met een positieve instelling tegenaan te gaan en (als medewerker) iemand tevreden te maken.

Over het verleden kan ik helaas niet zoveel over zeggen. Ik kan wel in het algemeen zeggen dat de klantenservice inderdaad wel eens een steek laat liggen, en ben je over het algemeen (naar mijn mening) beter uit bent als je langs de shop gaat, daar kunnen ze gewoon meer voor je doen.

In ieder geval namens mij en collega's excuses voor al die overlast...

Het enige waar ik nog mee zit is die prijs die jij moest betalen voor de iphone. Jij zegt dat een shop dit dient voor te leggen aan het hoofdkantoor. Het is eerder andersom, de prijzen worden door het hoofdkantoor bepaald en naar de winkels toe gecommuniceerd. Dit zijn vaste prijzen waarvan niet wordt afgeweken, hoezeer er ook in de winkel gediscussierd wordt. Sterker nog, de prijs die je uiteindelijk betaald wordt bepaald door de kassa en daar valt geen wijziging in aan te passen door de medewerkers in de winkel. Helemaal niet aanvallend bedoelt, maar het is natuurlijk geen schapenmarkt. Ik vind ook dat je over een toestelprijs niet kunt en hoort te klagen, hooguit kun je aangeven dat je iets te duur vind en dan een alternatief zoeken.

PS: En over die "zaterdaghulp" ben ik (als full-timer) het helemaal met je eens.

Masler 05-02-09 14:17

T-Mobile heeft een apart klanten-beloningssysteem, daar ben ik het 100% mee eens!

Ik kom bij T-Mobile en wil mijn abbo verlengen en een iPhone leek mij wel leuk, alles besproken en keuze gemaakt waarop er bij de kassa ineens 80 euro in rekening gebracht. Niet een groot probleem maar tijdens mijn kleine vooronderzoek op de webshop zou de iPhone bijna gratis zijn (1 euro). Ik maak hiervan een opmerking naar de medewerker, die verteld mij dat hij dit niet kan voorstellen en laat mij een systeem van tabellen en klantwaarderingen zien die totaal geen logica in zich kan hebben. Ik zou als klant te weinig gebeld hebben op m'n oude abbonement om de iPhone gratis (of voor 1 euro) te krijgen terwijl men als beginnende klant via de webshop (let op geen webpromo of aanbieding) deze voor bijna niets kon bestellen!

Ik heb hierop m'n aankoop maar via internet gedaan, 79 euro goedkoper (nota bene bij dezelfde winkel) en ze kwamen het ook nog eens aan huis brengen voor niets.

Scoes 05-02-09 14:38

Apart misschien als je er geen inzicht in hebt?

Dit was dus wel degelijk een webpromo, die elke winkel medewerker zou moeten weten. Medewerkers in de winkel moeten zichzelf, de huur en gas licht en water van het pand terugverdienen. Het is dus marge, vandaar dat de webshop in veel gevallen goedkoper is. Op dit moment bijvoorbeeld zijn alle relax bundels op internet 5 euro goedkoper dan in de winkel.

En dat "systeem van tabellen en klantwaarderingen" is in werkelijkheid gewoon 1 tabel met klantwaarden A tm E en daarbij behorende toestelprijzen, die eenmaal in de zoveel weken wordt geupdate. Compleet logisch lijkt mij?
Als je vragen over dat soort dingen hebt, loop dan gewoon de winkel in en stel ze!

eraybayrak 05-02-09 16:35

Toen ik de iphone wou hebben, had ik al een tmobile abbo. Ik belde tmobile op en zei dat mijn mob defect was, en of ik internetten uit kon zetten. Dat kon niet, maar ze boden mij een ander optie aan. Namelijk: na het aflopen van mijn abbo ( die in augustus afloopt) gaat de iphone tarief pas in. En wat ik voor mijn toestel heb betaald? € 1,-.... Een euro... Witte 16Gb

suyunhai 05-02-09 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ALK (Bericht 252814)
Heb net een 3G 16 gig white besteld met een verlenging van een contract. Was al jaren klant bij TM en had een Relax150 + sms-bundel 25 en Web'n'walk en had (volgens check door Scoes) een klantwaarde d.

Belde op en kreeg toch gewoon een 3G 16 gig white gratis. Duurt alleen wel 10 tot 20 dagen voor ik 'm heb.

Dus er is nog hoop mensen!:D:D:D

hey, goed deal jongen! Jij hooft helemaal niet zo lang te wachten. Ik heb iphone 16G wit zondag besteld en hij is al gistere binnen (dus 3 werk dagen in totaal inclusief een dag op weg bij TNT)

*Caroline* 06-02-09 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suyunhai (Bericht 253357)
hey, goed deal jongen! Jij hooft helemaal niet zo lang te wachten. Ik heb iphone 16G wit zondag besteld en hij is al gistere binnen (dus 3 werk dagen in totaal inclusief een dag op weg bij TNT)

Heb je die besteld via de site van T-mobile?

PS sorry als ik een vraag stel die al gevraagd is....ben nieuw en nu al iPhone-fan terwijl ik m nog niet eens heb!

suyunhai 06-02-09 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door *Caroline* (Bericht 253605)
Heb je die besteld via de site van T-mobile?

PS sorry als ik een vraag stel die al gevraagd is....ben nieuw en nu al iPhone-fan terwijl ik m nog niet eens heb!

jawel, via T-mobile website. Jij kunt ook de order status checken op T-mobile site.

ALK 06-02-09 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suyunhai (Bericht 253631)
jawel, via T-mobile website. Jij kunt ook de order status checken op T-mobile site.

misschien kan ik niet zo goed zoeken, maar ik kan niets vinden over de orderstatus. Heb 'm telefonisch besteld, dus misschien kan het daardoor niet?:confused:

-UPDATE- het kan bij een verlenging niet...

suyunhai 06-02-09 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ALK (Bericht 253676)
misschien kan ik niet zo goed zoeken, maar ik kan niets vinden over de orderstatus. Heb 'm telefonisch besteld, dus misschien kan het daardoor niet?:confused:

-UPDATE- het kan bij een verlenging niet...

gewoon "order status" of "bestelling status" zoeken rechtsboven op www.t-mobile.nl Jij moet wel een order nummer hebben natuurlijk.

ALK 06-02-09 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suyunhai (Bericht 253689)
gewoon "order status" of "bestelling status" zoeken rechtsboven op www.t-mobile.nl Jij moet wel een order nummer hebben natuurlijk.

En dat heb ik natuurlijk niet, niet gevraagd....:o

Scoes 06-02-09 19:48

Bij een verlenging kun je je order status niet opvragen, dit kan alleen bij nieuwe contracten.

suyunhai 06-02-09 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 253783)
Bij een verlenging kun je je order status niet opvragen, dit kan alleen bij nieuwe contracten.


hoezo niet? Ik heb mijn contract zondag verlend en mijn order status staat gewoon op T-mobile website...

X-Tince 06-02-09 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 253783)
Bij een verlenging kun je je order status niet opvragen, dit kan alleen bij nieuwe contracten.

Ik ga toch steeds meer twijfelen of je wel bij tmobile werkt. Want ook bij een verlenging kan je gewoon je order status checken. Je had het ook al mis met dat ALK geld moest bijleggen voor de Iphone :rolleyes:.

Maar het is algemeen bekend dat medewerkers van Tmobile weinig weten over hun eigen regels etc. Maja ondanks dat ben ik (tot nu toe) al jarenlang tevreden klant bij Tmobile.

ALK 07-02-09 14:45

Nou Nou, laten we het vriendelijk houden. Weet wel zeker dat Scoes bij TM werkt! Hoe kon 'ie anders met mijn gegevens dingen checken?:rolleyes:

En het is geen geheim dat er bij grote bedrijven wel 'ns wat mis gaat en dat niet iedereen alles weet en/of hoeft te weten.
Het is ook zo dat bestellen vie de telefoon en in de winkel nog best een verschil kan opleveren in prijs...

Kan alleen nog steeds m'n orderstatus niet bekijken, want ik heb geen ordernummer...:(

Peetcabrio 07-02-09 15:20

Heb net alle verhalen gelezen, en mijn ervaringen zijn toch iets anders. Nu 2 jaar klant bij T-mobile, en toe aan een contract verandering/verlenging. Eerst een mailtje gestuurd naar de Klantenservice en 2 dagen later belt een verkoper me op. Gaf aan wat wij (vrouw en ik) wilden en hadden snel een nieuw voorstel. Het zelfde abo voor beiden met beiden een internet abo (flex 30 2 x en web en walk plus 2 maal) en 3 dagn later 2 ipones binnen. Oude chip erin en klaar om te bellen.
Heerlijke telefoon, wel ff wennen na zoveel jaren palms, maar na 2 dagen stoeien er helemaal klaar voor.
Prima service en prima aanbod.
Peter

ALK 08-02-09 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peetcabrio (Bericht 253987)
Heb net alle verhalen gelezen, en mijn ervaringen zijn toch iets anders. Nu 2 jaar klant bij T-mobile, en toe aan een contract verandering/verlenging. Eerst een mailtje gestuurd naar de Klantenservice en 2 dagen later belt een verkoper me op. Gaf aan wat wij (vrouw en ik) wilden en hadden snel een nieuw voorstel. Het zelfde abo voor beiden met beiden een internet abo (flex 30 2 x en web en walk plus 2 maal) en 3 dagn later 2 ipones binnen. Oude chip erin en klaar om te bellen.
Heerlijke telefoon, wel ff wennen na zoveel jaren palms, maar na 2 dagen stoeien er helemaal klaar voor.
Prima service en prima aanbod.
Peter

Nogmaals: laten we hier geen TM-afzeik plek van maken. Als je problemen hebt is daar vast wel een andere plek voor op dit forum.

Ik ben al klant sinds dat het og Ben heette en heb eigenlijk nooit problemen. Iedereen die geen KPN heeft, heeft wel eens het probleem dat 'ie geen bereik heeft, maar dat is tegenwoordig ook al bijn niet meer zo.

Als je ècht problemen hebt met TM, lijkt het mij altijd verstandig om dat in een winkel op te lossen als je er telefonisch niet uitkomt. In een winkel heb je ook de kans om dinegn mee te nemen e.d....

Tot zover mijn TM-preek...:o:o:o

X-Tince 08-02-09 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ALK (Bericht 254193)
Nogmaals: laten we hier geen TM-afzeik plek van maken. Als je problemen hebt is daar vast wel een andere plek voor op dit forum.

Ik ben al klant sinds dat het og Ben heette en heb eigenlijk nooit problemen. Iedereen die geen KPN heeft, heeft wel eens het probleem dat 'ie geen bereik heeft, maar dat is tegenwoordig ook al bijn niet meer zo.

Als je ècht problemen hebt met TM, lijkt het mij altijd verstandig om dat in een winkel op te lossen als je er telefonisch niet uitkomt. In een winkel heb je ook de kans om dinegn mee te nemen e.d....

Tot zover mijn TM-preek...:o:o:o

Volgens mij was Peetcabrio juist positief over TM. Goed lezen he.... ;)

ALK 08-02-09 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince (Bericht 254350)
Volgens mij was Peetcabrio juist positief over TM. Goed lezen he.... ;)

Oh ****, zit de verkeerde te quoten, excuus!:(

Marleybob 08-02-11 11:41

Beste Iculture,
bij T-mobile heb ik mijn iphone 4 besteld in de shop. hierbij moest ik 50 euro garantie betalen. nu kwam er een overgebleven bedrag van 150 staan. (i300 abbo) maar is het niet zo dat er van deze 150 euro de 50 vanaf gehaald wordt gehaald en totaal dus nog 100 euro hoef te betalen?
Groet, Marley Bob

onny0808 08-02-11 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marleybob (Bericht 639180)
Beste Iculture,
bij T-mobile heb ik mijn iphone 4 besteld in de shop. hierbij moest ik 50 euro garantie betalen. nu kwam er een overgebleven bedrag van 150 staan. (i300 abbo) maar is het niet zo dat er van deze 150 euro de 50 vanaf gehaald wordt gehaald en totaal dus nog 100 euro hoef te betalen?
Groet, Marley Bob

Als je de 16GB hebt besteld dan klopt het bedrag van € 150 en zal de € 50 in mindering worden gebracht.

Suc6 met wachten, maar dat zal zeker beloond worden. ;););)

Marleybob 08-02-11 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door onny0808 (Bericht 639388)
Als je de 16GB hebt besteld dan klopt het bedrag van € 150 en zal de € 50 in mindering worden gebracht.

Suc6 met wachten, maar dat zal zeker beloond worden. ;););)

ik heb de iphone al even.
Het gaat nu ergens anders om, wilde even een standaard voorbeeld geven.
Het gaat namelijk zo, ik heb een relaxt abbo afgesloten met inet.
Berekening zou uitkomen dat ik 70 euro zou moeten betalen eenmalig voor de telefoon. Telefoon diezelfde dag besteld bij T-mobile met eenmalige 50 euro.
eenmaal bericht ontvangen dus wilde hem ophalen, kom ik in de shop is de 70 euro niet mogelijk etc. ik zat in een andere gebruikersschaal blablabla. nu had diegene die hiermee had bemoeid mij 'gemats' door hem voor 70 los te pinnen. nu is daar niet de 50 euro afgehaald en heb ik alsnog 120 euro betaald ipv 70!
ben dus alsnog genaaid?!!

darickj 13-02-11 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thekoot (Bericht 140220)
als je via t-mobile zelf je contract verlengd mag je dat 4 maanden van te voren doen, bij andere dealers 3 maanden.

Bij alle dealers 4mnd van te voren.
Gr. Gsm sales manager

Operafreak 13-02-11 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darickj (Bericht 641380)
Bij alle dealers 4mnd van te voren.
Gr. Gsm sales manager

Nee, dus... T-Mobile heeft de voorwaarden laatst aangepast. Verlengen kan nu nog maar maximaal DRIE maanden van tevoren...

fedor07 14-02-11 21:52

geld het verhaal nu nog steeds dat als je online je contract verlengt, korting kunt krijgen? mijn 3 maanden gaan namelijk volgende week in

Operafreak 14-02-11 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fedor07 (Bericht 642091)
geld het verhaal nu nog steeds dat als je online je contract verlengt, korting kunt krijgen? mijn 3 maanden gaan namelijk volgende week in

Bij bestelling in de webshop waarschijnlijk niet, maar je zou je geluk eens kunnen testen met een telefonische bestelling... Als de aanbieding je niet aanstaat kun je altijd nog nee zeggen..

fedor07 16-02-11 22:37

dus gewoon dat nummer bellen wat er bij komt te staan als je online wilt verlengen? dus klanteservice?

Operafreak 17-02-11 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fedor07 (Bericht 643004)
dus gewoon dat nummer bellen wat er bij komt te staan als je online wilt verlengen? dus klanteservice?

Yup.......

Hobao 23-02-11 11:10

Stel .. ik kan nu verlengen maar zou eigenlijk even willen wachten ivm eventuele Iphone5 is dit dan mogelijk dat ik een eventuele verlenging later pas in laat gaan? Ik neem aan dat na de huidige 2 jaar het een contract wordt die maandelijk op te zeggen is.

Overigens 3 of 4 maanden wat is het op dit moment? Tmobile liep mij laatst nog te verkondigen nee u kan 27 februari verlengen (4 maanden).

Operafreak 23-02-11 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hobao (Bericht 645165)
Stel .. ik kan nu verlengen maar zou eigenlijk even willen wachten ivm eventuele Iphone5 is dit dan mogelijk dat ik een eventuele verlenging later pas in laat gaan? Ik neem aan dat na de huidige 2 jaar het een contract wordt die maandelijk op te zeggen is.

Overigens 3 of 4 maanden wat is het op dit moment? Tmobile liep mij laatst nog te verkondigen nee u kan 27 februari verlengen (4 maanden).

Het is 3 maanden... kijk maar bij je contractgegevens op Mijn T-Mobile...
Na afloop van je contract kun je inderdaad gewoon per maand opzeggen.

sejo78 23-02-11 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door onny0808 (Bericht 639388)
Als je de 16GB hebt besteld dan klopt het bedrag van € 150 en zal de € 50 in mindering worden gebracht.

Suc6 met wachten, maar dat zal zeker beloond worden. ;););)

Daarom ben ik naar vodafone overgestapt....tssss iphone niet leverbaar hoe verzinnen ze zo iets!
Hoe komt dat die andere providers ruime voorraad:dhebben

sejo78 23-02-11 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 253281)
Apart misschien als je er geen inzicht in hebt?

Dit was dus wel degelijk een webpromo, die elke winkel medewerker zou moeten weten. Medewerkers in de winkel moeten zichzelf, de huur en gas licht en water van het pand terugverdienen. Het is dus marge, vandaar dat de webshop in veel gevallen goedkoper is. Op dit moment bijvoorbeeld zijn alle relax bundels op internet 5 euro goedkoper dan in de winkel.

En dat "systeem van tabellen en klantwaarderingen" is in werkelijkheid gewoon 1 tabel met klantwaarden A tm E en daarbij behorende toestelprijzen, die eenmaal in de zoveel weken wordt geupdate. Compleet logisch lijkt mij?
Als je vragen over dat soort dingen hebt, loop dan gewoon de winkel in en stel ze!

Werk je bij zo een Tmobile shop?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:12.