iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Contract vernieuwen bij T-mobile blijkt toch heel aantrekkelijk (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/15997-contract-vernieuwen-t-mobile-blijkt-toch-heel-aantrekkelijk.html)

houseguru 23-12-08 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince (Bericht 234036)
Hoeveel moet je nu betalen dan voor je Iphone? En wat verstaan ze onder een D klant?

Ik denk dat je juridisch niet echt sterk staat (als je nog niets hebt ontvangen), maar wat je wel kunt proberen om een klacht te schrijven of een supervisor aan de lijn proberen te krijgen. Want jij ging er blijkbaar van uit dat je niets hoeft te betalen voor de Iphone en daarom je heb je deze genomen. Dan moet tmob maar een uitzondering maken voor je.

Ik moet gewoon 159 betalen, dus net zoveel als in de winkel. Een d klant is iemand met een bundel van 30 euro per maand. als ik een C klant zou zijn met een hogere huidige bundel kreeg ik de 16gb gratis bij een i-150...

X-Tince 23-12-08 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door houseguru (Bericht 234037)
Ik moet gewoon 159 betalen, dus net zoveel als in de winkel. Een d klant is iemand met een bundel van 30 euro per maand. als ik een C klant zou zijn met een hogere huidige bundel kreeg ik de 16gb gratis bij een i-150...

So he daar moet je dus absoluut niet akkoord mee gaan?! Je verlengt toch je contract gewoon? Dus je zit toch minimaal 4 maanden voordat je huidige abbo is afgelopen. Ik begrijp dan niet dat je de volle pond moet betalen, net als bij iemand die helemaal nieuw is bij tmob!

En er is wel een heel groot verschil tussen 159 en 0 euro, wat jou is toegezegt. Ik zou gewoon weer contact opnemen met tmob en vragen naar een supervisor.

p.s. als je de thread een beetje doorleest zie dat veel mensen de 16gb gratis hebben gekregen bij een telefoonabbo (kosten) van zo rond de €35.

Wat heb je trouwens gezegt nadat je dit hoorde?

TheStijg 23-12-08 15:08

Het is je toegezegd, dus als je kan bewijzen dat ze dit hebben gezegd (heb je de naam van de telefonist genoteerd, en is er zoiets in je ''dossier'' geschreven?) mogen ze jou geen geld laten betalen.

Je moet er bewijs van krijgen. Een vriendin van me heeft een ongeveer dezelfde situatie (abbo liep bijna af -> 2 dec zou het worden omgezet in prepaid -> 2 december kreeg ze belminuten, was haar toegezegd dat het abbonnement in Prepaid zou worden omgezet). Soms nemen ze gesprekken om, dat word ook meestal vermeldt als je belt met zo'n servicelijn.

houseguru 23-12-08 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheStijg (Bericht 234043)
Het is je toegezegd, dus als je kan bewijzen dat ze dit hebben gezegd (heb je de naam van de telefonist genoteerd, en is er zoiets in je ''dossier'' geschreven?) mogen ze jou geen geld laten betalen.

Je moet er bewijs van krijgen. Een vriendin van me heeft een ongeveer dezelfde situatie (abbo liep bijna af -> 2 dec zou het worden omgezet in prepaid -> 2 december kreeg ze belminuten, was haar toegezegd dat het abbonnement in Prepaid zou worden omgezet). Soms nemen ze gesprekken om, dat word ook meestal vermeldt als je belt met zo'n servicelijn.

Ik heb van het eerste gesprek niet de naam genoteerd, 2e keer wel, express om gevraagd. Maar zou zo'n supervisor dan wel korting gaan geven dan? ik bedoel ik betaal nu evenveel als een nieuwe klant.

X-Tince 23-12-08 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door houseguru (Bericht 234052)
Ik heb van het eerste gesprek niet de naam genoteerd, 2e keer wel, express om gevraagd. Maar zou zo'n supervisor dan wel korting gaan geven dan? ik bedoel ik betaal nu evenveel als een nieuwe klant.

Gewoon proberen, als bellen niet helpt een klacht mail sturen. Maar heb je nu de Iphone wel besteld of niet? Succes..

houseguru 23-12-08 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince (Bericht 234057)
Gewoon proberen, als bellen niet helpt een klacht mail sturen. Maar heb je nu de Iphone wel besteld of niet? Succes..

nee nog niet, heb gezegd dat ik erover na ging denken. Hij probeerde mij meteen een i-300 aan te smeren zodat de telefoon gratis is. Maar dat past niet bij mijn belgedrag.

Update: Heb zojuist een mail de deur uit gedaan omtrent de gang van zaken. Kreeg als melding dat er binnen 7 werkdagen contact wordt opgenomen. Duurt mij veel te lang dus maar een belletje gepleegd. Had een zeer behulpzame medewerker aan de lijn en die begreep het verhaal. Uit de actielogs is idd op te merken dat het toestel mij gratis is aangeboden. Dit is dus in ieder geval een bewijs dat ik niet uit mijn nek ***.

Hij vermeldde mij dat hij bijna zeker wist dat de klachtenservice het toestel gratis aan gaat bieden aan mij. Nu maar even afwachten met de feestdagen, zal wel een weekje duren maar ik houd jullie op de hoogte.

desmith 28-12-08 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drmark (Bericht 233674)
Hier even de uitkomst van mijn verlenging/problemen.

Na de klachtenmail van zaterdag werd ik vanmiddag teruggebeld.

Er werd verteld dat de medewerkers inderdaad langs elkaar heen gepraat hadden, maar dat diegene die me vertelde dat het abonnement echt niet eerder kon ingaan toch gelijk had.

Maar, dat ze het wel heel lullig zouden vinden om er nu "moeilijk over te gaan doen", en daarom hadden besloten mijn i-150 toch per direct in te laten gaan.

Conclusie, het helpt om niet meteen accoord te gaan met alternatieve voorstellen. Eerst eens alles op een rijtje zetten, en volhouden.

Bijkomstig voordeel, het omgezette contract is maar voor de duur van 1 jaar. Foutje, bedankt... ;)

Kan iemand het email adres geven aub om een klacht vraag te stellen aan T- Mobile ??

houseguru 28-12-08 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door desmith (Bericht 235435)
Kan iemand het email adres geven aub om een klacht vraag te stellen aan T- Mobile ??


bij deze de weblink, je kan je vraag / klacht indienen via het contactformulier

https://www2.hyloasp.nl/tmobile/pers...formid=35&org=

houseguru 29-12-08 19:05

Werd vandaag gebeld door de klachtenservice van t-mobile. Ze kunnen mij het toestel niet gratis / met korting aanbieden, ondanks de eerder gemaakte fouten. Echter boden ze ter compensatie aan:

- nog 2 maandag gratis abonnementskosten van mijn flex 30 bunden. deze loopt begin februari af
- eerste 3 maanden geen abonnementskosten voor mijn i-150 abonnement.

Dan kom ik uit op 2x€32,50 plus 3x€29,95 voordeel uit. Dit is dus bijna gelijk aan de prijs die ik moet bijbetalen, namelijk 159 euro. Maar aangezien ik momenteel niet zo veel cash kan missen is het niet echt een optie om ff 159 neer te tellen.

Het plan is wel om waarschijnlijk mijn oude 2G te verkopen. Maar had liever het toestel gratis gehad zodat ik dit kon "spreiden"

desalniettemin een redelijk passende oplossing toch van t-mobile?

X-Tince 31-12-08 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door houseguru (Bericht 235863)
Werd vandaag gebeld door de klachtenservice van t-mobile. Ze kunnen mij het toestel niet gratis / met korting aanbieden, ondanks de eerder gemaakte fouten. Echter boden ze ter compensatie aan:

- nog 2 maandag gratis abonnementskosten van mijn flex 30 bunden. deze loopt begin februari af
- eerste 3 maanden geen abonnementskosten voor mijn i-150 abonnement.

Dan kom ik uit op 2x€32,50 plus 3x€29,95 voordeel uit. Dit is dus bijna gelijk aan de prijs die ik moet bijbetalen, namelijk 159 euro. Maar aangezien ik momenteel niet zo veel cash kan missen is het niet echt een optie om ff 159 neer te tellen.

Het plan is wel om waarschijnlijk mijn oude 2G te verkopen. Maar had liever het toestel gratis gehad zodat ik dit kon "spreiden"

desalniettemin een redelijk passende oplossing toch van t-mobile?

Toch nog enige compensatie. Hoelang ben je eigenlijk al klant bij T-Mobile of speelt dat geen rol? Ben bang dat ik dus ook gewoon 159 euro moet betalen voor een 16gb. Maar kan pas 8 jan een nieuwe tel uitkieyen, en misschien dat ze 6 jan de nano gaan introduceren waardoor de 3g wat goedkoper wordt ;)

sarinora 31-12-08 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door houseguru (Bericht 234037)
Ik moet gewoon 159 betalen, dus net zoveel als in de winkel. Een d klant is iemand met een bundel van 30 euro per maand. als ik een C klant zou zijn met een hogere huidige bundel kreeg ik de 16gb gratis bij een i-150...

Vreemd, ik heb een 16 GB wit voor € 19,95 bijbetaling en meteen mijn contract laten activeren, was ook 4 maanden van tevoren, alleen de volgende maand een rekening gehad van mijn oude T-Mobile abonnement en de nieuwe I-300. (Abonnement afgesloten op 1 september j.l. telefonisch, mijn oude abonnement loopt pas officieel 1 januari 2009 af) Daarna gewoon de maandelijkse betaling van € 44,95 voor mijn I-300 abonnement.
Trouwens, ik had een abonnement van 150 belminuten en ik was niet zo erg lang klant bij T-Mobile.

X-Tince 01-01-09 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sarinora (Bericht 236584)
Vreemd, ik heb een 16 GB wit voor € 19,95 bijbetaling en meteen mijn contract laten activeren, was ook 4 maanden van tevoren, alleen de volgende maand een rekening gehad van mijn oude T-Mobile abonnement en de nieuwe I-300. (Abonnement afgesloten op 1 september j.l. telefonisch, mijn oude abonnement loopt pas officieel 1 januari 2009 af) Daarna gewoon de maandelijkse betaling van € 44,95 voor mijn I-300 abonnement.
Trouwens, ik had een abonnement van 150 belminuten en ik was niet zo erg lang klant bij T-Mobile.

Met een I-300 abbo is de Iphone sowieso gratis nu. Dus je had dubbele lasten? Maar kon je er niet voor regelen dat je I abbo ingaat en je huidige abbo wordt stopgezet? Over een week kan ik ook eindelijk gaan verlengen, ff kijken hoeveel ik bij moet betalen voor de I-150 abbo. Anders toch maar de I-300 abbo nemen.

sarinora 02-01-09 02:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince (Bericht 237374)
Met een I-300 abbo is de Iphone sowieso gratis nu. Dus je had dubbele lasten? Maar kon je er niet voor regelen dat je I abbo ingaat en je huidige abbo wordt stopgezet? Over een week kan ik ook eindelijk gaan verlengen, ff kijken hoeveel ik bij moet betalen voor de I-150 abbo. Anders toch maar de I-300 abbo nemen.


Iedereen nog en heel gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor 2009 en dat we maar veel plezier van onze iPhone mogen hebben.

Ja, nu is ie gratis, toentertijd (was 1 september 2008) kostte een I-300 met iPhone, 16 gb nog € 79,95. Kreeg hem dus voor maar € 19,95 bijbetaling zoals ik eerder vermeldde. Ik heb het abonnement ook meteen kunnen omzetten, maar moest natuurlijk nog wel de rekening van mijn 150 belminuten van augustus 2008 betalen, dus daarom kreeg ik een eenmalige dubbele rekening in september. € 15,95 (oude abonnement) + € 44,95 (i-300 abonnement)
Nu heb ik in huis geen 3G ontvangst, maar zodra ik buiten ben heb ik wel 3G. Dus daarover gebeld en ik heb nu 3 maanden korting van 50%. Mocht ik na die 3 maanden nog geen 3g in huis hebben, mag ik zelfs mijn contract opzeggen. Dus tot nu toe ben ik tevreden over de service van T-Mobile.

Amokjeeh 05-01-09 17:07

Wat is de levertijd op dit moment als ik via de site bij verlenging een 16gb wit bestel?

(Telefoon is gratis bij verlenging naar relax250, nu al twee jaar een sluimerende flex25).

X-Tince 08-01-09 00:45

Yes, eindelijk kon ik mijn contract verlengen! Ben klokslag 00:00 uur gelijk ingelogd op My T-Mobile en kon gelijk mijn contract verlengen.

Kreeg trouwens de Iphone 3G 16GB gratis bij een I-150 abbonement!

@Amokjeeh, als het goed is stond er dat er binnen 10 dagen wordt geleverd, hoop dat T-mobile zich er aan houdt, want mijn huidige telefoon (samsung) is al 4 weken weg voor reparatie dat volgens de medewerker in de shop 2 weken zou duren.

Maja kan dus niet w8en totdat ik hem eindelijk heb!

houseguru 08-01-09 01:44

En wat is je geschiedenis bij t-mobile qua abonnement en facturen?

X-Tince 08-01-09 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door houseguru (Bericht 241101)
En wat is je geschiedenis bij t-mobile qua abonnement en facturen?

Op zich ben ik al jarenlang klant bij T-Mobile (weet eigenlijk niet precies hoelang maar in ieder geval meer dan 4 jaar). In het begin had ik wel hoge rekeningen (vriendin in Rotterdam ik in Arnhem :rolleyes:). Maar sinds ik getrouwd ben (2,5 jaar geleden) heb ik echt niet meer zo'n hoge rekeningen. Mijn huidige abbonement is een sim only relax 150 met 100 gratis smsjes voor 6 euro nog wat (ga er wel elke maand een beetje overheen), mijn gemiddelde abbokosten zijn dan zo'n 28 euro.

X-Tince 10-01-09 12:03

Super! Heb hem afgelopen donderdag besteld en hem vandaag binnen! Echt super snel!

Ben ook al naar de Tmob shop geweest en als het goed is gaat mijn I-150 abbo ook gelijk maandag of dinsdag in!

Amokjeeh 10-01-09 13:24

Hier ook dinsdagavond besteld en gister in huis. Nog niet eens een brief gehad dat het contract verlengd is :)

X-Tince 12-01-09 14:07

Ook is vandaag dan mijn I-150 abbonement eerder ingegaan! Was allemaal supersnel geregeld. Maar als ik nu op My T-mobile kijk staat er onder huidige contract:

I-150, 1 jaar !!!
ingegaan: 12-01-2009
einde: 12-01-2010

Maar mijn belminuten staan er niet weergegeven, en via 1202 hoor ik dat de belminuten zijn verbruikt. Iemand enig idee hoe dit kan of is dit gewoon een foutje.

Kan momenteel de klantenservice niet bellen (op werk), maar misschien dat iemand hier een idee heeft?

sumarcity 12-01-09 15:59

Heb vandaag ook de knoop doorgehakt en mijn contract verlengt, 16G zwart besteld met i150 hoefde niks bij te betalen. Nu afwachten tot hij binnen is :)

JeePeeS 12-01-09 17:52

Dag,

Ik heb net gebeld naar de Orange klantensevice. Ik kan vrijdag overstappen naar t-mobile maar krijg als D-klant geen korting op het toestel.

Vind het toch raar. Kan nu naar Vodafone overstappen en betaal 79 euro voor een 16 gb iphone?

Hebben jullie ervaring?

houseguru 12-01-09 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sumarcity (Bericht 242984)
Heb vandaag ook de knoop doorgehakt en mijn contract verlengt, 16G zwart besteld met i150 hoefde niks bij te betalen. Nu afwachten tot hij binnen is :)

En wat was je belhistorie bij T-mobile? dwz welk abonnement en maandelijkse kosten?


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeePeeS (Bericht 243035)
Dag,

Ik heb net gebeld naar de Orange klantensevice. Ik kan vrijdag overstappen naar t-mobile maar krijg als D-klant geen korting op het toestel.

Vind het toch raar. Kan nu naar Vodafone overstappen en betaal 79 euro voor een 16 gb iphone?

Hebben jullie ervaring?

En waar bestel je die iphone? Is idd ook een mooie aanbieding

JeePeeS 12-01-09 19:24

Ik had een 15 euro abbo bij Orange.

Aanbieding via deze site:

De beste GSM Deals: Bestelmaar.nl - Jouw online telecomspecialist. Aangesloten bij Telecombinatie.

houseguru 12-01-09 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeePeeS (Bericht 243070)

ehm is die 28 euro per maand dan inclusief die 4,50 ( en daarna 9,50 per maand) per maand voor internet of komt dat er nog los bij? Anders ben je na een paar maanden ook gewoon 38 euro in de maand kwijt voor je abonnement. Leg je 7 euro in de maand bij dan heb je een i-300 abonnement bij t-mobile en het toestel gratis... Over 2 jaar gezien scheelt het dan niet veel en geen gezeik met garantie etc...

Update: was vandaag in de stad, toch maar ff langs de T-mobile shop gelopen. Daar mijn verhaal gedaan en gezegd dat de klantenservice mij een 16 Gb gratis had toegezegd bij verlenging naar een i-150 abonnement, Daar kwamen ze later op terug en toen heb ik de order gecancelled. Na een klachtenbrief konden ze mij het toestel niet gratis aanbieden, maar wel 5 maanden gratis abonnement geven ( 2 maanden huidige flex abonnement + 3 maanden gratis i-150) om toch op een korting van dik 150 euro uit te komen.

Personeelslid in de t-mobile winkel heeft dit idd in zijn systeem zien staan maar vond dit concept te omslachtig en te foutgevoelig, contractuele afspraken etc.

Daarom heeft hij mij het toestel maar gratis aangeboden :D dus in de winkel direct 159 euri's korting gehad. Echt een topservice, nu kon ik de iphone direct meenemen, abonnement is ook meteen omgezet en geen problemen achteraf als ze toch abonnementskosten af gaan schrijven en gedoe met credit facturen etc.

Moraal van het verhaal, laat je dus niet zomaar afschepen, de aanhouder wint.

Hieronder nog even een kopie van mijn klachtenbrief die ik via de website had gestuurd, mochten er meer mensen dit willen doen:

Citaat:

Geachte,

Vanmorgen (XX-XX) rond XX uur heb ik geïnformeerd voor een contractverlenging i.c.m. een iPhone 3G 16GB + een i-150 abonnement. De medewerkster van de klantenservice meldde mij dat de iPhone 3G 16GB GRATIS zou zijn in mijn geval. Nu wilde ik mijn bestelling vanmiddag omstreeks 14.30 bevestigen. Ik kreeg een andere medewerker aan de lijn welke mij ook vertelde dat de telefoon in dit geval gratis zou zijn.
Ik heb in beide gesprekken nadrukkelijk gevraagd en vanuit mijn kant bevestigd dat het toestel dus gratis zou zijn om misverstanden te voorkomen.
Ik heb mijn bestelling bevestigd en alles goed doorgesproken m.b.t. de prijs en levering.
Echter kreeg ik na 5 minuten een telefoontje waarbij werd verteld dat het toestel toch €159 zou kosten in mijn geval omdat ik niet als C klant wordt behandeld binnen t-mobile.
Ik heb toen de order geannuleerd. Ik vind dit zeer teleurstellend dat tot 2 keer toe medewerkers mij verkeerd geïnformeerd hebben om mij als trouwe klant tegemoet te komen bij wederom een contractverlenging.
Graag zou ik nader uitleg willen hebben van een van de supervisors / verkoopleiders omtrent deze gang van zaken. Ik ga met deze prijs niet akkoord en verwacht van T-mobile een passende oplossing omtrent dit geheel. Ik heb al via verschillende kanalen gelezen en gehoord dat er genoeg abonnees zijn die de iphone 3G 16 Gb wel gratis hebben gekregen i.c.m. een i-150 abonnement.
Ter info, het eerste gesprek heb ik gevoerd rond xx.xx uur en het tweede gesprek om xx.xx, de naam van deze medewerker is XXXXXX. Wellicht dat u via het opgenomen gesprek kan horen dat ik idd geinformeerd ben dat het toestel gratis is en dat ik dit ook nadrukkelijk zelf heb gevraagd om miscommunicatie te voorkomen.
In afwachting van een snelle reactie,

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXX

sumarcity 13-01-09 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door houseguru (Bericht 243055)
En wat was je belhistorie bij T-mobile? dwz welk abonnement en maandelijkse kosten?

Ik had een relax 150 met pocket internet abonnement hiervoor. betaalde daar 24.50 in de maand voor

X-Tince 14-01-09 18:30

Diegene die hun abbo hebben verlengd 4 maanden van te voren en gelijk de I-abbo in hebben laten gaan, hebben die de juiste status staan onder de belstatus op My T-mobile of via 1202?

Want ik heb mijn I-abbo ook eerder laten ingaan maar sindsdien klopt er helemaal niets van mijn belstatus (hij geeft geen aantal belminuten aan). Ook lopen de overige kosten ook op, aangezien ik wel gewoon van internet enzo gebruik maak.

Ik heb ook al contact opgenomen met T-mob, die zeiden dat ik gewoon kan gebruik maken van mijn I-abbo en dat ik geen rekening moet houden met de overige kosten. Maar blijft wel irritant als ik niet weet wat ik heb verbruikt! Ze hebben er ook niet echt een antwoord op wanneer de belstatus wel weer goed is. Heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe is dat bij jou geregeld? Alvast bedankt!

houseguru 14-01-09 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince (Bericht 243934)
Diegene die hun abbo hebben verlengd 4 maanden van te voren en gelijk de I-abbo in hebben laten gaan, hebben die de juiste status staan onder de belstatus op My T-mobile of via 1202?

Want ik heb mijn I-abbo ook eerder laten ingaan maar sindsdien klopt er helemaal niets van mijn belstatus (hij geeft geen aantal belminuten aan). Ook lopen de overige kosten ook op, aangezien ik wel gewoon van internet enzo gebruik maak.

Ik heb ook al contact opgenomen met T-mob, die zeiden dat ik gewoon kan gebruik maken van mijn I-abbo en dat ik geen rekening moet houden met de overige kosten. Maar blijft wel irritant als ik niet weet wat ik heb verbruikt! Ze hebben er ook niet echt een antwoord op wanneer de belstatus wel weer goed is. Heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe is dat bij jou geregeld? Alvast bedankt!

dat is vreemd... Ik heb gister mijn 16GB in de t-mobile winkel gehaald. Medewerker heeft mijn contract direct omgezet van een flex naar een iphone abbo. 5 minuten later was ik thuis, pc aangezet en ingelogd op t-mobile.nl Bij mijn profiel stond dat ik een i-150 abbo heb dus alles is per direct omgezet, had ook meteen al 3g verbinding toen ik thuis was.

ps mijn huidige abbo zou pas over 3 weken aflopen.

X-Tince 14-01-09 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door houseguru (Bericht 243959)
dat is vreemd... Ik heb gister mijn 16GB in de t-mobile winkel gehaald. Medewerker heeft mijn contract direct omgezet van een flex naar een iphone abbo. 5 minuten later was ik thuis, pc aangezet en ingelogd op t-mobile.nl Bij mijn profiel stond dat ik een i-150 abbo heb dus alles is per direct omgezet, had ook meteen al 3g verbinding toen ik thuis was.

ps mijn huidige abbo zou pas over 3 weken aflopen.

Ja bij mijn profiel is wel te zien dat ik een I-150 abbo heb (overigens staat er 1 jaar!! achter). Maar bij de belstatus staat er niets over belminuten, en er staat Relax SMS 100 (van mijn oude bundel nog) en overige kosten (wat nu alweer op 15 euro staat!).

Maar is bij jou de belstatus ook actueel? Dus dat je ziet dat je 150 belminuten etc hebt?

houseguru 14-01-09 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince (Bericht 243961)
Ja bij mijn profiel is wel te zien dat ik een I-150 abbo heb (overigens staat er 1 jaar!! achter). Maar bij de belstatus staat er niets over belminuten, en er staat Relax SMS 100 (van mijn oude bundel nog) en overige kosten (wat nu alweer op 15 euro staat!).

Maar is bij jou de belstatus ook actueel? Dus dat je ziet dat je 150 belminuten etc hebt?

ja, in mijn belstatus klopt de info ook met maandelijks tegoed qua belminuten en smsjes. Dus gekoppeld aan een i-150 abbo

X-Tince 14-01-09 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door houseguru (Bericht 244052)
ja, in mijn belstatus klopt de info ook met maandelijks tegoed qua belminuten en smsjes. Dus gekoppeld aan een i-150 abbo

Ok dat is dus niet bij iedereen die de I-abbo eerder hebben laten ingaan. Wat de klantenservice mij wel wijs probeerde te maken, gelukkig heb ik dat niet geaccepteerd en maar gelult dat het bij een vriend wel allemaal goed was gegaan (zodat ze er verder er op in zouden gaan). Er is nu een 'case' aangemaakt bij t-mobile hierover en ik zou er over gebeld worden, nu maar hopen dat dat snel gebeurd, want zo heb ik helemaal geen inzage in mijn kosten! Terwijl de overige kosten maar blijven oplopen!

Gekko 15-01-09 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince (Bericht 244067)
Ok dat is dus niet bij iedereen die de I-abbo eerder hebben laten ingaan. Wat de klantenservice mij wel wijs probeerde te maken, gelukkig heb ik dat niet geaccepteerd en maar gelult dat het bij een vriend wel allemaal goed was gegaan (zodat ze er verder er op in zouden gaan). Er is nu een 'case' aangemaakt bij t-mobile hierover en ik zou er over gebeld worden, nu maar hopen dat dat snel gebeurd, want zo heb ik helemaal geen inzage in mijn kosten! Terwijl de overige kosten maar blijven oplopen!

Ja het is natuurlijk altijd vervelend, maar als er kosten zijn doorberekend die je eigenlijk in je bundel moet hebben (bijv gebruik van 3g) dan kun je dit terugvorderen, omdat je hiervoor al een contract hebt afgesloten.
Kijk dus eerst je contract goed na en vooral de kleine lettertjes.
Daarbij kan het zijn dat de "overige kosten" ook je aansluitkosten zijn o.i.d.
Wacht dus je rekening af en ga dan bekijken waar die kosten vandaan komen.
Blijft staan dat je wel zo snel mogelijk moet achterhalen wat die kosten opdrijft zodat je hier wat aan kan doen.

X-Tince 15-01-09 11:36

Aansluitkosten zullen het niet zijn want was al klant bij tmob. Ik even een update, vandaag staat er dan wel belminuten aangegeven, mr dat is maar 122 min en 122 sms, terwijl ik 100% zeker weet dat ik niet zoveel heb gebeld en heemst sinds het ingaan van het contract (maandag). Is het normaal dat wanneer je je anno eerder last ingaan (dus niet vanaf je werkelijk begin van je nieuwe periode, je minder minuten krijgt? Overige kosten staan er trouwens nog gwoon!

edit: Excuses trouwens voor de spelfouten hierboven, is verstuurd vanaf mijn iPhone. En ik trouwens ook niet editten?? Maja jullie begrijpen wel wat ik bedoel.

houseguru 15-01-09 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince (Bericht 244173)
Aansluitkosten zullen het niet zijn want was al klant bij tmob. Ik even een update, vandaag staat er dan wel belminuten aangegeven, mr dat is maar 122 min en 122 sms, terwijl ik 100% zeker weet dat ik niet zoveel heb gebeld en heemst sinds het ingaan van het contract (maandag). Is het normaal dat wanneer je je anno eerder last ingaan (dus niet vanaf je werkelijk begin van je nieuwe periode, je minder minuten krijgt? Overige kosten staan er trouwens nog gwoon!

edit: Excuses trouwens voor de spelfouten hierboven, is verstuurd vanaf mijn iPhone. En ik trouwens ook niet editten?? Maja jullie begrijpen wel wat ik bedoel.


dat klopt dat je minder krijgt. Ik heb dinsdag (13 januari) mijn abbo afgesloten / verlengd. Officieel gaat mijn bundel in op de 4e van de maand.

de eerste maand met je nieuwe abbo krijg je dus belminuten en smsjes gerekend van in mijn geval 13 januari tot 4 februari. zodra de eerste maand voorbij is krijg je dus wel 150 minuten en 150 smsjes.

X-Tince 15-01-09 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door houseguru (Bericht 244213)
dat klopt dat je minder krijgt. Ik heb dinsdag (13 januari) mijn abbo afgesloten / verlengd. Officieel gaat mijn bundel in op de 4e van de maand.

de eerste maand met je nieuwe abbo krijg je dus belminuten en smsjes gerekend van in mijn geval 13 januari tot 4 februari. zodra de eerste maand voorbij is krijg je dus wel 150 minuten en 150 smsjes.

OK man dat is dan duidelijk. Bedankt voor je snelle antwoord!

sumarcity 15-01-09 19:09

Hoelang duurt het eigenlijk voordat je de iphone thuis hebt. Ik heb hem maandag besteld??

shynn 25-01-09 00:34

Vorige week contract vernieuwd voor 2 jaar met Iphone 16gb white, relax 300 (p/mnd € 29,00) en 2 jaar gratis web n walk plus. Geen aansluitkosten en/of bij betaling voor toestel. Naar mijn mening een goeie aanbod :)

sensualdog 25-01-09 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shynn (Bericht 248230)
Vorige week contract vernieuwd voor 2 jaar met Iphone 16gb white, relax 300 (p/mnd € 29,00) en 2 jaar gratis web n walk plus. Geen aansluitkosten en/of bij betaling voor toestel. Naar mijn mening een goeie aanbod :)

niet zo goede ohhh .ik heb ok new abo & new klant.i 300 gratis w&w plus bij me 16gb iphone voor 29.50

shynn 25-01-09 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sensualdog (Bericht 248236)
niet zo goede ohhh .ik heb ok new abo & new klant.i 300 gratis w&w plus bij me 16gb iphone voor 29.50

Even gekeken op t-mobile.nl uit nieuwsgierigheid. Inderdaad bij i300 gratis 16gb iphone, maar wel 26,50 aan aansluitkosten voor nieuwe klant en maandelijks kosten 44,95 voor i300?!?!

En hoezo web & walk plus? Bij i300 is onbeperkt internet inbegrepen.

Beetje vreemd en toch alleen maar 29,50.

sensualdog 25-01-09 01:40

sorry relax 300 en niet i300. maar wel alles gratis voor maar 29.50 ..acti gewest bij GSMWEB.NL new contract.abo w&w plus bij sneler internet 1x tot 2x zo snel!
en als je iets wil moet je noit bij t mobile doen! betal je te veel man.gsm,gsmweb , 2call. tyfoone, gsmpllaza.en veel meer http://telecom-winkels.startpagina.nl/


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:49.