iPhone 5 opstarten Proximus

iPhone 5 opstarten Proximus discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo ik ben een nieuwe Iphone gebruiker, en dus ook nieuw op dit forum. SInds vrijdag ben ik de gelukkige eigenaar van een Iphone 5, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Belgi > Proximus
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25 September 2012, 08:28
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB (Wit) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 24 September 2012
Locatie: Belgi
Berichten: 6
Standaard iPhone 5 opstarten Proximus

Hallo

ik ben een nieuwe Iphone gebruiker, en dus ook nieuw op dit forum.

SInds vrijdag ben ik de gelukkige eigenaar van een Iphone 5, gekocht in de Apple store te Oberhausen. Op internet had ik gelezen dat die sim lock vrij waren, en bijgevolg bruikbaar met Proximus.

Als ik de Iphone opstart met de nanosim van Proximus erin krijg ik: Plaats een geldige sim kaart zonder pincode om de Iphone te activeren.

Ik klik op ontgrendel, geef mijn pincode in die bij de kaart hoort, de telefoon wordt ontgrendeld en ik krijg de ontvangst status met 3G verbinding.

Vervolgens kies ik Nederlands, en Belgi. Dan kan ik de Wi-Fi kiezen, en dan gaat het fout...

"Alleen compatibele sim kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de Iphone te activeren. Plaats alstublieft de sim kaart die bij uw Iphone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende sim kaart.

Help ... Zie ik wat over het hoofd ?

Thanks !
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25 September 2012, 08:54
» iPhone 6 64GB (Space Grijs) [FW: 11.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 25 March 2008
Locatie: Zulte, Belgi
Berichten: 174
Standaard

Al eens via iTunes geprobeerd?
Je kan toch kiezen om hem zonder Wi-Fi te configureren dacht ik.

Howow
  #3  
Oud 25 September 2012, 08:58
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB (Wit) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 24 September 2012
Locatie: Belgi
Berichten: 6
Standaard

Helaas, Itunes lukt niet, dan wordt dezelfde boodschap weergegeven.

Via Wi-Fi of mobiel netwerk lukt ook niet...

Deze modellen zijn toch sim lock free hoop ik ?

Thanks.
  #4  
Oud 25 September 2012, 09:01
» iPhone 3GS 16GB (Zwart) [FW: 4.0]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 7 November 2007
Locatie: Belgi!
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fourscape Bekijk bericht
Helaas, Itunes lukt niet, dan wordt dezelfde boodschap weergegeven.

Via Wi-Fi of mobiel netwerk lukt ook niet...

Deze modellen zijn toch sim lock free hoop ik ?

Thanks.
Diegene van Oberhausen zijn sowieso simlock vrij . Daar hoef je dus geen schrik voor te hebben! Anders zou je ook geen 3G-verbinding krijgen. Het is inderdaad een rare foutmelding. Probeer nog eens helemaal opnieuw, en dan direct aan iTunes hangen.

Veel succes!
  #5  
Oud 25 September 2012, 10:18
» iPhone 7 32GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Anders
 
Geregistreerd: 20 January 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.761
Standaard

Mss een nieuwe andere simkaart helpt?
Is idd rare melding.
  #6  
Oud 25 September 2012, 12:02
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB (Wit) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 24 September 2012
Locatie: Belgi
Berichten: 6
Standaard

Ondertussen de melding gekregen van Apple Duitsland dat de toestellen toch gelocked zouden zijn. Verwonderd me sterk aangezien dat toch niet op de website wordt vermeld.

Reeds een nieuwe SIM kaart ingebracht, blijft hetzelfde probleem. Mijn vader heeft Mobistar, net hetzelfde verhaal.

Aan Itunes koppelen haalt niets uit, dezelfde melding wordt er weergegeven.
  #7  
Oud 25 September 2012, 13:26
» iPhone X 64GB (Zilver) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 12,9 (2017) Wi-Fi 64GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» OS X
 
Geregistreerd: 30 May 2008
Locatie: Gent
Berichten: 201
Standaard

6000 bellen. Je nano is nog niet geactiveerd bij Proximus denk ik.
  #8  
Oud 25 September 2012, 14:20
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 25 September 2012
Berichten: 6
Standaard

Zelfde probleem.
Vandaag gaat Apple terug contact met me opnemen.
Hou je op de hoogte!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 september 2012 om 14:21 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Popsie Bekijk bericht
6000 bellen. Je nano is nog niet geactiveerd bij Proximus denk ik.
Het ligt niet aan proximus aangezien ik al getest heb met een nano sim van Mobistar van mijn broer, die heeft zijn iphone 5 hier mee kunne activeren. Met mij geeft het zelde melding
  #9  
Oud 25 September 2012, 15:23
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB (Wit) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 24 September 2012
Locatie: Belgi
Berichten: 6
Standaard

Hi Laurentmichel

Waar heb je de jouwe gehaald als ik vragen mag?

Proximus geeft toe dat er een probleem is met een swap naar nano sim, alleen heeft dit inderdaad weinig te maken met het niet kunnen activeren van toestel denk ik.
  #10  
Oud 25 September 2012, 15:39
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 25 September 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fourscape Bekijk bericht
Hi Laurentmichel

Waar heb je de jouwe gehaald als ik vragen mag?

Proximus geeft toe dat er een probleem is met een swap naar nano sim, alleen heeft dit inderdaad weinig te maken met het niet kunnen activeren van toestel denk ik.
Ook in duitsland Oberhausen
  #11  
Oud 25 September 2012, 15:47
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB (Wit) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 24 September 2012
Locatie: Belgi
Berichten: 6
Standaard

Omdat die van mij blijkbaar gelocked zou zijn. Maar uw broer heeft die met Mobistar aan de praat gekregen?
  #12  
Oud 25 September 2012, 15:55
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 25 September 2012
Berichten: 6
Standaard

Wij zijn met 5 er gaan kopen. 4daarvan werken sommige proximus sommige mobistar. Maar mijne werkt niet zelfs niet met een werkde simkaart van die andere... Dus ligt echt wel aan de gsm....
  #13  
Oud 25 September 2012, 17:34
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB (Wit) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 24 September 2012
Locatie: Belgi
Berichten: 6
Standaard

En wat is de reactie van Apple ?

Wij zullen hoogstwaarschijnlijk moeten terug gaan om een, swap te doen met een ander toestel. Onvoorstelbaar. De serienummers van het toestel komen niet overeen met de serienummers op factuur.
  #14  
Oud 25 September 2012, 18:46
Mug Mug is offline
» iPhone 6 64GB (Space Grijs) [FW: 8.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 4 September 2009
Berichten: 127
Standaard

oei, dat is ook vreemd! sterkte en succes!
  #15  
Oud 25 September 2012, 19:46
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 25 September 2012
Berichten: 6
Standaard

Engineers onderzoeken het. Waarschijnlijk gaan omwissel. Sn op factuur en gsm komen niet overeen...
  #16  
Oud 25 September 2012, 22:29
» iPhone 6 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 64GB (Spacegrijs) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 13 July 2012
Berichten: 134
Standaard

Waar is de tijd toch gebleven dat je die ouwe 'joekels' van SIM-kaarten probleemloos in elke ouwe koelkasttelefoon kon douwen, om vervolgens gewoon lekker direct te kunnen bellen..
  #17  
Oud 27 September 2012, 12:50
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 25 September 2012
Berichten: 6
Standaard

Iphone werkt!
De enginers hebben iets op hun servers aangepast, heb de iphone via itunes moeten herstellen en heb de iphone succesvol kunnen registreren met mijn proximus kaart!
  #18  
Oud 27 September 2012, 23:23
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 5.0]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 27 November 2007
Berichten: 71
Standaard

leuk, en die SN's die niet overeenkomen?
  #19  
Oud 27 September 2012, 23:29
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 25 September 2012
Berichten: 6
Standaard

Ze hebben die in het systeem aan elkaar gekoppeld zodat ik in de toekomst ook geen problemen heb met de garantie...
  #20  
Oud 28 September 2012, 12:44
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 28 December 2007
Berichten: 55
Standaard

mooi opgelost v apple toch
Reageren

Labels
iphone 5, nano sim, proximus


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Belgi: iPhone 4 - Proximus Cokeman Overige providers Belgi 3 26 September 2010 13:15
Belgi: proximus + iphone? Theezakj Overige providers Belgi 1 25 June 2010 10:53
Belgi: Iphone - Proximus 3G Generations. Tasty Overige providers Belgi 32 8 January 2010 18:23
Belgi: Proximus of iphone kapot? blaugrana Overige providers Belgi 8 27 September 2009 00:06
Belgi: iPhone en Proximus Tasty Overige providers Belgi 72 17 May 2008 23:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:20.