//

proximus abonnement opzeggen om naar Mobile Vikings te gaan ?

proximus abonnement opzeggen om naar Mobile Vikings te gaan ? discussie in Overige providers België forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, ik zou graag MV worden maar zit nog aan een abonnement van proximus en kreeg te horen dat ik nu 10 euro meer moet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Overige providers België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-07-10, 22:11
petersmichiel petersmichiel is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Bilzen
Berichten: 17
Standaard proximus abonnement opzeggen om naar Mobile Vikings te gaan ?

hallo,

ik zou graag MV worden maar zit nog aan een abonnement van proximus en kreeg te horen dat ik nu 10 euro meer moet betalen ..

iemand ervaring met het opzeggen van een abonnement ?

of andere tips want ik ben proximus kotsbeu !

mvg michiel
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-07-10, 01:00
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door petersmichiel Bekijk bericht
hallo,

ik zou graag MV worden maar zit nog aan een abonnement van proximus en kreeg te horen dat ik nu 10 euro meer moet betalen ..

iemand ervaring met het opzeggen van een abonnement ?

of andere tips want ik ben proximus kotsbeu !

mvg michiel
Ik ben niet goed mee? Geef eens wat meer info ivm die 10 euro meer?
Dat kan nochthans niet als je een abo hebt; voorbeeldje zoals mij nu en ik heb ook proximus; ik betaal nu 10 euro per maand (een promotie) voor 60 belminuten en 10000 smsen; ik heb een abo van 24maand genomen, de eerste 8maanden betaal ik 10 euro per maand nadien 20 euro per maand, dusja, binnen 8tal maanden betaal ik ook 10 euro meer (wat normaal is he want ik geniet nu van die promotie van 8 maand nadien als deze om is val ik naar die 20 euro).

Uw abo opzeggen hoeft zelfs niet eens, je kan gewoon een MV kaartje online aanschaffen zonder je een brief moet sturen naar proximus.
Als je wel nog vast hangt kan het wel zijn je 150 euro nog moet betalen wegens contratc breuk.
Hoelang heb je nog te gaan met je abo nu?
Het probleem is ik niet goed weet hoe dat bij proximus zit nu want bij bepaalde providers zit je bv voor 24maand vast maar vanaf de 15de maand ofzo kan je toch kosteloos opzeggen, zeg je dat ervoor op dan betaal je normaal gezien een 150tal euro's.

U eens goed informeren over hoe dat nu juist bij proximus zit want ik weet het bij deze helaas niet vanbuiten maar ik zal er niet al te ver naast zitten denk ik.

Ik ben bij mobistar weggegaan, binnekort verwacht ik nog een 150 euro rekening van deze wegens contractbreuk. .
Ik heb ook geen brief naar deze moeten sturen, proximus regelt dat en binnen de 2dagen was alles al in orde bij mij, was zelfs de dag nadien al.
Ik ben naar proximus gegaan omdat ik meer 3G wil hebben .
  #3  
Oud 31-07-10, 11:42
JungleJoker JungleJoker is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 41
Standaard

Ik heb hetzelfde voor bij proximus, maar dan voor 18maand en maandelijks 15euro. Echt dom van mij om zo snel toe te happen! Ik ben wel sterk aant overwegen om over te stappen, maar 150euro is toch ook ni nix, anderzijds zouk met 1gb/maand m'n nieuwe iPhone wel veeeeeel optimaler kunnen benutten... Kga volgende week toch is de klantendienst van Proximus opbellen en achter het juiste bedrag vragen!
  #4  
Oud 31-07-10, 15:31
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JungleJoker Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde voor bij proximus, maar dan voor 18maand en maandelijks 15euro. Echt dom van mij om zo snel toe te happen! Ik ben wel sterk aant overwegen om over te stappen, maar 150euro is toch ook ni nix, anderzijds zouk met 1gb/maand m'n nieuwe iPhone wel veeeeeel optimaler kunnen benutten... Kga volgende week toch is de klantendienst van Proximus opbellen en achter het juiste bedrag vragen!
Ik snap het nog altijd niet zenne; iedere provider heeft promoties; je ziet heel duidelijk bij staan dat als je een abo voor 24maand ofzo neemt je de eerst 8 maand de helft van de prijs betaalt, vanaf de 9de maand is het de volle pot, dat is een doodnormale zaak.
  #5  
Oud 01-08-10, 14:51
beertje135 beertje135 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 42
Standaard

ik vraag mij af of je nu niet kan opzeggen bij proximus. Vanaf vandaag verhogen ze namelijk de tarieven van de oudere abonnementen. Is dit geen reden om je contract te kunnen opzeggen zonder schadevergoeding te moeten betalen?
  #6  
Oud 01-08-10, 14:58
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik snap het nog altijd niet zenne; iedere provider heeft promoties; je ziet heel duidelijk bij staan dat als je een abo voor 24maand ofzo neemt je de eerst 8 maand de helft van de prijs betaalt, vanaf de 9de maand is het de volle pot, dat is een doodnormale zaak.
het juiste bedrag is het volgende:

Prijs abonnement * aantal maandag nog te gaan.
Hierbij is er een plafond van 150 euro.
Heb je dus nog 2 maand te gaan, betaal je 30 euro (als je abo hebt van 15 eur/maand)
  #7  
Oud 01-08-10, 15:27
memento__mori memento__mori is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beertje135 Bekijk bericht
ik vraag mij af of je nu niet kan opzeggen bij proximus. Vanaf vandaag verhogen ze namelijk de tarieven van de oudere abonnementen. Is dit geen reden om je contract te kunnen opzeggen zonder schadevergoeding te moeten betalen?
Alleen als jij zo'n "oud" abonnement hebt
  #8  
Oud 01-08-10, 16:48
Pragmarc Pragmarc is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 15
Standaard

Proximus heeft zoals aangekondigd per 1 augustus jouw contract éénzijdig gewijzigd (3% tariefverhoging) waardoor je zonder enig probleem of kost
kan overstappen naar MV...
  #9  
Oud 01-08-10, 16:56
beertje135 beertje135 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 42
Standaard

Hartelijk dank voor de reacties en antwoorden op mijn vraag.
Ik vraag me wel nog af mag ik dan gewoon nu een sim aanvragen bij MV en overstappen of best wachten tot einde maand? en het is vandaag de 1ste is het reeds te laat en moet ik deze maand nog betalen? Sorry voor al deze vragen maar ik wil graag overstappen maar zonder verloren kosten.
Hartelijk dank voor alle hulp
  #10  
Oud 01-08-10, 17:13
JungleJoker JungleJoker is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik snap het nog altijd niet zenne; iedere provider heeft promoties; je ziet heel duidelijk bij staan dat als je een abo voor 24maand ofzo neemt je de eerst 8 maand de helft van de prijs betaalt, vanaf de 9de maand is het de volle pot, dat is een doodnormale zaak.
Het is niet zo zeer dat ik het model niet goed begreep, ik was er me volledig van bewust dat ik 18maanden lang zou vast zitten bij proximus. Maar op het moment dat ik toegaf had ik zoiets van "hoh, ja kben er wel tevreden van en kzie nie meteen in wrm ik zou veranderen" En dan een paar maanden later toch eens gaan kijken naar mobile vikings en hun tariefplannen, enja, die komen gwn veel beter uit voor mij. Het was een overhaaste beslissing geweest langst mijn kant
  #11  
Oud 04-08-10, 00:03
petersmichiel petersmichiel is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Bilzen
Berichten: 17
Standaard

Heb dus net hetzelfde aan de hand he ..

dit is het antwoord van mobile vikings :

Beste Michiel,

Als je een abonnement heb bij je huidige provider kan het zijn dat
wanneer je je
abonnement vroegtijdig stopzet, je een verbrekingsvergoeding moet betalen.
Hoeveel deze boete is en of je deze moet betalen kan alleen jij (owv
privancyredenen)
navragen bij je huidige provider.

Je kan eventueel wel naar een goedkoper abonnement overstappen om de boete zo
laag mogelijk te houden. Of je abonnement laten overzetten naar een
prepaidkaart,
dan kan je kostenloos overstappen naar Mobile Vikings.

Hoef je geen boete te betalen of ben je bereid om de boete te betalen,
dan kan je je Mobile Vikings simkaart (met nummerbehoud) aanvragen en wij
regelen dan alle administratieve zaken om je abonnement stop te zetten.
Je hoeft hier verder niets voor te doen.

Is er nog iets niet duidelijk of wens je nog bijkomende informatie,
aarzel dan niet ons te contacteren.

Kind regards,

The Mobile Vikings Team
http://www.mobilevikings.com
  #12  
Oud 10-08-10, 18:21
beertje135 beertje135 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 42
Standaard

Momenteel (tot 30-9-2010) kan je kosteloos opzeggen bij proximus. Let wel dit geld enkel als je reeds een abo hebt van het oude type, zoals de smile together.

Indien je geen van de oude abo's hebt betaal je kosten : Aantal resterende maanden X je abo kost per maand. En dit met een maximum van 150 euro.
Het kan zijn dat je bovenaan je laatste factuur hiervan een melding hebt gekregen.

Kijk het in ieder geval goed na!!
  #13  
Oud 10-08-10, 18:26
pieterjanvh pieterjanvh is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
het juiste bedrag is het volgende:

Prijs abonnement * aantal maandag nog te gaan.
Hierbij is er een plafond van 150 euro.
Heb je dus nog 2 maand te gaan, betaal je 30 euro (als je abo hebt van 15 eur/maand)
Jep, dat is inderdaad de correcte berekening. (Even nagevraagd bij proximus, staat blijkbaar ook in de algemene voorwaarden)
MAAR, let wel op, als je nog maar twee maanden te gaan hebt en je denkt "Oh, 30euro gaat nog" moet je wel opletten dat er ook nog een extra boete van 50euro kan bijkomen.
De maximum boete is inderdaad 150euro, iets wat ik niet over heb om 1GB gratis te surfen aangezien het BASE 3G netwerk toch nog niet héél sterk is...(enkel in de omgeving Antwerpen en Gent schijnt het op volle kracht te werken)
  #14  
Oud 10-08-10, 18:33
beertje135 beertje135 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 42
Standaard

Ja ik las net ook over de extra kosten die ze kunnen aanrekenen. Ze kunnen zelfs de kosten in rekening brengen die je normaal over je tarief heen gaat (50 procent). Smeerlappen

Is het dan eigenlijk voldoende om een nieuw contract af te sluiten bij een andere operator of moet je echt een brief schrijven met de reden waarom je weg wil?
  #15  
Oud 10-08-10, 18:35
pieterjanvh pieterjanvh is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beertje135 Bekijk bericht
Ja ik las net ook over de extra kosten die ze kunnen aanrekenen. Ze kunnen zelfs de kosten in rekening brengen die je normaal over je tarief heen gaat (50 procent). Smeerlappen

Is het dan eigenlijk voldoende om een nieuw contract af te sluiten bij een andere operator of moet je echt een brief schrijven met de reden waarom je weg wil?
Als je bij je nieuwe provider kiest voor je nummer te behouden sturen zij zelf de brief naar proximus om het contract af te sluiten
Anders moet je het even zelf doen...
  #16  
Oud 10-08-10, 18:36
beertje135 beertje135 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 42
Standaard

ok hartelijk dank voor de snelle reply
Mobile Vikings here I come

Edit : ik heb eigenlijk reeds een kaartje liggen maar durfde nog niet echt overschakelen
  #17  
Oud 13-09-10, 13:56
beertje135 beertje135 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 42
Standaard

Ik ben dus overgestapt voor einde van augustus. Geen probleem gemerkt MAAR nu krijg ik de rekening van proximus thuis met 60 euro aangerekend voor de laatste 3 maanden.
Ik moest zelf ook nog een aangetekend schrijven versturen! Kan dit zomaar? of is normaal de brief van de provider genoeg?
  #18  
Oud 22-09-10, 17:21
Konfu Konfu is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beertje135 Bekijk bericht
Ik ben dus overgestapt voor einde van augustus. Geen probleem gemerkt MAAR nu krijg ik de rekening van proximus thuis met 60 euro aangerekend voor de laatste 3 maanden.
Ik moest zelf ook nog een aangetekend schrijven versturen! Kan dit zomaar? of is normaal de brief van de provider genoeg?
Dat wil dan zeggen dat jouw jaarcontract bij Proximus nog niet afgelopen was, en dus een opzegvergoeding moet betalen.

Wanneer je een contract opzegt, dan moet je altijd een aangetekend schrijven sturen met daarin het volgende vermeld:

- uw contactgegevens
- uw gsmnummer
- uw abonnementgegevens en klantennummer
- de opzegtermijn
- de datum van afsluiting
- vermelden dat je uw huidig gsmnummer wilt behouden (enkel indien dit het geval is, ze zetten dan uw abonnement om in een prepaid kaartje, waarna de nieuwe provider die je kiest, moeiteloos de transfer kan doen)
__________________
Apple iPhone 3GS 16GB - Firmware 3.0.1
  #19  
Oud 24-10-11, 21:09
boykiss2 boykiss2 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Beringen
Berichten: 9
Standaard

ik zit te twijfelen, Van Proximus naar mobile vikings te gaan.. Maar probleem is bij mij op het werk heeft base no service tot soms is hier en daar een streepje.. veel keus heb ik dan niet om bij proximus te blijven.. vind wel zonde
  #20  
Oud 25-10-11, 00:06
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Altijd raar; ne mens koopt hem bv een sneller toestel zoals bv de 4s enzo en dan gaan ze wel naar een provider waar de snelheid lager ligt, weinig 3G enz... .
Proximus is nie goedkoopste maar wel beste dat er is.
Met mijn 4s behaal ik op heel wat plaatsen zelfs 5-6-7mbps download.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verhuizen naar buitenland en Tmobile Iphone abonnement opzeggen d.molenaar Koopinformatie Rest van de wereld 11 15-02-12 00:48
België: Proximus abo overzetten naar Mobile Vikings? cruez Overige providers België 2 27-10-10 15:32
T-Mobile opzeggen, Hi abonnement in de plaats Mindfield Overige providers Nederland 1 13-05-09 21:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:40.