//

Verhuizen naar buitenland en Tmobile Iphone abonnement opzeggen

Verhuizen naar buitenland en Tmobile Iphone abonnement opzeggen discussie in Koopinformatie Rest van de wereld forum; ( verdwijnt na registratie ) is verhuizen naar het buitenland een geldige reden om een TMobile Iphone abonnement op te zeggen? Ik heb een 2 jarig abonnement, die pas afloopt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest van de wereld
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-06-09, 12:47
d.molenaar d.molenaar is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard Verhuizen naar buitenland en Tmobile Iphone abonnement opzeggen

is verhuizen naar het buitenland een geldige reden om een TMobile Iphone abonnement op te zeggen?

Ik heb een 2 jarig abonnement, die pas afloopt in januari 2011, echter ik ga naar Belgie verhuizen per augustus dit jaar. Instandhouden van het abonnement is kostbaar door roaming costs voor voice +internet gebruik.

TMobile vindt dat het abonnement niet kan worden opgezegd, die suggereert om hele abonnement af te kopen

Ik ben het hier niet mee eens: TMobile kan de dienst niet leveren waarvoor ik in NL een contract heb afgesloten (TMobile is niet beschikbaar voor de IPhone in Belgie, bellen kan alleen via roaming). Op die basis heb ik ook mijn KPN vaste telefoonabonnement op kunnen zeggen.

Heeft iemand ervaring met opzeggen mobiele abonnementen wegens verhuizing naar buitenland?

vr gr, David
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-06-09, 12:51
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Alleen afkopen is ook wat ik gehoord heb.
Maar het is toch ook niet zo dat zij die dienst niet meer kunnen leveren door hun fout. Jij bent degene die gaat verhuizen waardoor hun jou niet meer kunnen voorzien. Tenminste, niet voor dezelfde prijzen. Jij hebt het contract getekend.

Maar zo zie ik het hoor. Misschien zijn er anderen die je wel goede tips kunnen geven.
  #3  
Oud 25-06-09, 13:27
bluefunk7 bluefunk7 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

[h2]Ik ga voor een bepaalde tijd naar het buitenland. Kan ik mijn T-Mobile contract daarom (tijdelijk) opzeggen?[/h2]
Het is niet mogelijk je contract tijdelijk op te zeggen.
Is je contractperiode nog niet voorbij op het moment dat je naar het buitenland vertrekt, dan kun je het contract afkopen. Hierbij brengt T-Mobile een afkoopsom in rekening, die bestaat uit de vaste maandelijkse kosten tot het eind van de contractperiode. Je kunt je contract ook door iemand anders laten overnemen.
Is je contractperiode al voorbij, dan kun je je contract kosteloos opzeggen. Houd er rekening mee dat T-Mobile een opzegtermijn hanteert van drie maanden, gerekend vanaf de laatste dag van de factuurperiode waarin de opzegging door T-Mobile wordt ontvangen.
Verder kun je er natuurlijk voor kiezen je huidige contract en tariefplan zelf te behouden. Het voordeel van bijvoorbeeld een Flex-abonnement is dat je je maandelijkse Flex-beltegoed ook in het buitenland kunt gebruiken en dat dit beltegoed onbeperkt geldig is. Als je je telefoon tijdelijk niet gebruikt, verlies je dus geen beltegoed.



www.t-mobile.nl
  #4  
Oud 25-06-09, 13:52
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Dan zou ik proberen om je abbo door iemand over te laten nemen.

Afkopen gaat een dure grap worden.
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #5  
Oud 25-06-09, 14:10
Denneke's schermafbeelding
Denneke Denneke is offline
 
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 148
Standaard

en dan is afkopen hetzelfde als je simkaartje in de kast leggen en er niet meer naar om kijken een elke maand betalen... (alleen dan maandelijkse termijnen)

Je hebt geen poot om op te staan... jij verhuist en daar kan t-mobile niks aan doen.
  #6  
Oud 25-06-09, 14:27
d.molenaar d.molenaar is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Alleen afkopen is ook wat ik gehoord heb.
Maar het is toch ook niet zo dat zij die dienst niet meer kunnen leveren door hun fout. Jij bent degene die gaat verhuizen waardoor hun jou niet meer kunnen voorzien. Tenminste, niet voor dezelfde prijzen. Jij hebt het contract getekend.

Maar zo zie ik het hoor. Misschien zijn er anderen die je wel goede tips kunnen geven.
Afkopen is wat ze me inderdaad vertelden.

Verder is de discussie niet zozeer wie er 'fout' is en wie er 'niet fout' is. De vraag is of door een verandering in een situatie (verhuizing) het nog opportuun is om een contract door te laten gaan. De diensten kunnen niet meer geleverd worden zoals ze waren omdat TMobile geen vertegenwoordiging heeft in belgie.

KPN was daar heel oprecht in: 'je gaat verhuizen naar belgie, wij kunnen daar niet leveren, dus we verbreken het contract' ondanks dat dit contract tot eind 2009 loopt.

Ik vraag me dus af of hierover iets op papier staat (wellicht in de telecomwet) waar ik wat houvast aan heb. Of mensen die hier ervaring mee hebben?

Thanks, David
  #7  
Oud 25-06-09, 14:30
brunobanani brunobanani is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 45
Standaard

nog een optie:
abbo omzetten naar een flex abbo.
Simkaart de kast in en er niets meer mee doen.
Elke maand je rekening netjes betalen.
Je bouwt dan een beltegoed op.
Je kunt nu alvast jouw contract opzeggen per einde contractdatum (aangetekend doen) en in de brief verzoeken dat ze jouw opgebouwde tegoed omzetten naar een pre-paid kaart met behoud van nummer. (kon vroeger iig wel)
pre-paid kaartje voor een bepaald bedrag verkopen via marktplaats.
  #8  
Oud 25-06-09, 14:31
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Het is heel netjes van KPN, dat moet ik nageven. Maar natuurlijk is het wel een discussie wie er 'fout' is.

Jij wil verhuizen, jij weet dat ze daar niet leveren en jij wil het contract verbreken.

Lijkt me niet dat dat in een of andere wet staat dat dat anders is. Zie ook de melding die T-mobile zelf op hun site heeft staan. Als dat niet zou mogen, dan zouden ze dat niet doen denk ik.
  #9  
Oud 25-06-09, 14:36
Denneke's schermafbeelding
Denneke Denneke is offline
 
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d.molenaar Bekijk bericht
Afkopen is wat ze me inderdaad vertelden.

Verder is de discussie niet zozeer wie er 'fout' is en wie er 'niet fout' is. De vraag is of door een verandering in een situatie (verhuizing) het nog opportuun is om een contract door te laten gaan. De diensten kunnen niet meer geleverd worden zoals ze waren omdat TMobile geen vertegenwoordiging heeft in belgie.

KPN was daar heel oprecht in: 'je gaat verhuizen naar belgie, wij kunnen daar niet leveren, dus we verbreken het contract' ondanks dat dit contract tot eind 2009 loopt.

Ik vraag me dus af of hierover iets op papier staat (wellicht in de telecomwet) waar ik wat houvast aan heb. Of mensen die hier ervaring mee hebben?

Thanks, David
Maar wat jij hier suggereert met kpn is dat jij een vaste telefoonlijn had bij hun. En die kunnen ze logischerwijs niet aanbieden in belgie, hoe zou je het anders zien als hun het niet opzeggen voor je? Dat jij in je huidige huis nog een kpn aansluiting hebt terwijl je zelf in belgie woont, beetje onlogisch en niet eens mogelijk omdat je huidige huis op een andere naam komt te staan (nieuwe eigenaar) dus dat werkt niet.

Bij t-mobile heb jij een mobiel nummer en die kan jij overal mee naartoe nemen, hun hebben er niks mee te maken als jij verhuist, nog beter het boeit ze niet eens... hun incasseren toch elke maand. Dit wat jij hier opnoemt met kpn en t-mobile zijn twee totaal andere dingen.

Jij kiest ervoor om naar belgie te gaan, dat verandert niks aan aanbod van de dienst...

Leuk geprobeerd maar je kan echt niks anders dan afkopen... of miss de optie van brunobanani... dat zou wel kunnen eventueel... (lijkt me logisch maar geen ervaring mee)
  #10  
Oud 24-07-09, 13:50
Timmehh Timmehh is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Ik kan het me goed voorstellen wat jij bedoelt David.
Zelf zou ik het ook een goede service vinden als er in de voorwaarden (de kleine lettertjes) zou staan dat het contract ontbonden kan worden indien de persoon die het contract is aangegaan zich buiten Nederland vestigt.
Aangezien het om een Nederlands contract gaat.
Ik zit er namelijk aan te denken om ook binnen een jaar in het buitenland te gaan wonen en werken en daarom durf ik eigenlijk niet een Supersim abo te nemen bij Vodafone voor mijn iPhone omdat die ook voor 2 jaar is.. :-(

Maar ik zou het dus netjes vinden als providers een vertrek naar het buitenland als gegronde reden beschouwen om het contract te ontbinden.
Zelf heb ik 3 maanden geleden ook een fitness abonnement voor een jaar genomen en hierbij ook op de kleine lettertjes gelet. Indien ik verhuis en daardoor meer dan 15km van het fitness center af kom te wonen kan ik het contract ontbinden.
En dat zou ook in een mobiel abonnement mogen staan vind ik, dat indien de persoon zich buiten Nederland vestigt het contract ontbonden kan worden.

Hier op het forum wordt er over gesproken wie fout is. Maar ik vind dat het niks te maken heeft met wie fout is. Want het fitness center is ook niet fout dat ik verhuis, en ik ben ook niet fout omdat ik verhuis.

Ik ben benieuwd of iemand nog advies heeft, zou graag willen weten hoe het juridisch zit of zo'n zaak al eens een keer voor de rechter is gekomen of een soort gelijk geval met een ander contract.

Want ik zou erg graag natuurlijk 3G op mijn iPhone willen hebben.. maar niet met een 2 jarig abonnement waar ik niet van af kom omdat ik binnen een jaar naar het buitenland wil...
  #11  
Oud 07-06-10, 18:05
JoostBoZ JoostBoZ is offline
• iOS 4.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard

Heeft iemand nog advies mbt tot bovenstaand?

Ik zit met hetzelfde 'probleem'... Mijn werkgever heeft me de kans geboden om 1,5 jaar lang in Zwitserland te gaan werken. Ik ga dit (natuurlijk) doen en vertrek per mid-Juli daarheen.

Heb al gebeld met T-mobile en zij geven aan dat alleen afkopen een optie is. Zijn er helemaal geen andere opties?

Daarnaast vroeg ik ook nog of bij afkopen de sim-lock van mn iphone wordt afgehaald, maar ook dat zou ik nog eens apart moeten betalen! Is daar ook niets mee te doen?

Grt.
  #12  
Oud 15-02-12, 00:48
mcazemier mcazemier is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Hardenberg
Berichten: 12
Stuur een bericht via MSN naar mcazemier
Standaard

Bovenstaande gaat voor mij per maart zich ook afspelen. Heb een 4s icm t-mobile abbo en ga voor +/- een jaar naar egypte. Omzetten of tijdelijk pauzeren oid is dus nirt mogelijk? Bellen en smsen zal altijd buiten je bundel plaats vinden toch?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: proximus abonnement opzeggen om naar Mobile Vikings te gaan ? petersmichiel Overige providers België 25 06-03-12 22:29
Nummbehoud bij opzeggen Hi abonnement hewavervelend KPN 0 14-03-11 11:06
opzeggen van abonnement Elidb Orange 1 02-09-10 08:29
T-Mobile opzeggen, Hi abonnement in de plaats Mindfield Overige providers Nederland 1 13-05-09 21:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:46.