telenet en ipad instellen

telenet en ipad instellen discussie in Telenet forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn verhaal bij telenet en het instellen van een ipad 3. Ik heb hier alleen de bedoeling van mijn relaas van de feiten weer te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Belgi > Telenet
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 3 May 2013, 17:25
» Ik heb geen iPhone  
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 6.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 2 May 2013
Berichten: 1
Standaard telenet en ipad instellen

Mijn verhaal bij telenet en het instellen van een ipad 3.
Ik heb hier alleen de bedoeling van mijn relaas van de feiten weer te geven.
Mail gericht aan telenet:

Geachte,
Een kort relaas van de feiten:
1. een ipad 3 aangeschaft: 14 dagen geleden.
2. thuis genstalleerd: op naam van mijn echtgenote.
3. mijn echtgenote heeft op de pc steeds kunnen werken via de mailserver van uw bedrijf.
4. het toestel werkte niet naar behoren: wel inkomende mail, uitgaande mail werd steeds geweigerd: 'melding: server weigert.
5. contact genomen via het 070-nummer (betalend), contact gehad met een mevrouw: lijn uitgetest: ok; instellingen ok, doorverwezen naar uw telenetsite.
6. alles nogmaals genstalleerd: zelfde resultaat: geen uitgaande mail.
7. ondertussen op het toestel gmail genstalleerd: geen enkel probleem, noch bij inkomende, noch bij uitgaande
8. nogmaals opnieuw de installatie uitgevoerd: het werkte plotseling voor enkele uren.[/SIZE][/FONT]
9. op reis geweest vorige week: op luchthaven: op hotspot van telenet aangemeld: geen uitgaande mail.
10. terug thuis geen uitgaande mail: zelfde melding: server weigert ; alles opnieuw genstalleerd geen uitgaande mail.
11. terug contact gehad met 070-lijn van uw bedrijf: geen resultaat.
12. verplaatsing gemaakt naar 'Staf Vrelust' in Schilde: daar kon de bediende van de telenetwinkel mij niet helpen.
13. doorverwezen naar shoppingcenter Wijnegem.
14. Daar contact gehad met de telenetshop, persoon x.
15. Alles opnieuw ingesteld, werkte eerste niet, dan wel.
16. Een consummatie genomen in de brasserie Bibliotheek: ingelogd op de Wi-Fi; geen uitgaande mail.
17. Terug naar de shop: nog wat aangepast: werkte.
18. Een consummatie genomen in de brasserie Bibliotheek: ingelogd op de Wi-Fi; geen uitgaande mail.
19. Terug naar de shop: nog wat aangepast: werkte
20. Een consummatie genomen in de brasserie Bibliotheek: ingelogd op de Wi-Fi; geen uitgaande mail.
21. Terug naar de shop: nog wat aangepast: men had geen verklaring tenzij de volgende: het moet aan de server van telenet liggen.
Over de persoon met wie ik onderhandelde totaal geen klachten. Hij heeft gewoon de bevestiging van het probleem gegeven en me duidelijk aangegeven dat het probleem bij Telenet ligt, ook bevestigd door de technieker, in het lokaal achter de showroom. Voornoemde persoon overhandigde me de gegevens van de telenetshop, en het rechtstreekse telefoonnummer 015/334201



Ik meen dat ik gezien de handelingen die,ik tot nu toe heb gesteld:
]a. wel een snelle en correcte service (met oplossing) van uw bedrijf mag verwachten.
b. een tegemoetkoming van uw bedrijf mag verwachten.

Ondertussen werkt de ipad terug, OOK voor de uitgaande mail, maar de service van telenet lijkt mij alles behalve in orde.
Graag de mening van de lezer op dit forum.

Zijn er mensen met gelijkaardige ervaring, ik heb hier op dit forum al wel een item gevonden van mensen die problemen hebben met hun ipad en telenetverbinding.

Laatst gewijzigd door Serjo; 3 May 2013 om 18:12. Reden: codes weggehaald van kopie uit mail !
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 5 November 2013, 11:21
» Ik heb geen iPhone  
» iPad 4 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 26 October 2013
Berichten: 1
Smile uitgaande E-mail telenet

heb zelfde probleem gehad ;na raadplegen telenet opnieuw de volledige configuratie gedaan met gegevens pop3 (voor ipad in en uitvia telenet) met goed gevolg
  #3  
Oud 5 November 2013, 14:44
» iPhone 5s 64GB (Goud) [FW: 8.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 8.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 1 May 2010
Berichten: 181
Standaard

Om deze problemen te vermijden heeft Telenet de IMAP server ter beschikking gesteld van het grote publiek. Met POP3 moet altijd de juiste uitgaande e-mail server ingesteld zijn, anders werkt dat niet. SMTP of uit.telenet.be werkt niet als je via 3G of een niet Telenet Wi-Fi verbinding werkt.
Als je POP3 omzet naar IMAP, ben je van dat probleem vanaf. Staat nochthans goed gedocumenteerd op de Telenet website.
  #4  
Oud 15 February 2014, 11:41
» iPhone 7 Plus 128GB (Gitzwart) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 12 June 2008
Locatie: Itegem (Heist op den Berg)
Berichten: 292
Stuur een bericht via Skype™ naar Joeri75 Send a message via twitter to Joeri75
Standaard

Ik wil pop3 en geen imap op mijn iPhone hoe kan je dit omzeilen dan nog
  #5  
Oud 15 February 2014, 12:13
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmobreaker Bekijk bericht
Ik wil pop3
Waarom wil je in hemelsnaam dat antieke (en relatief onveilige) POP3 protocol blijven gebruiken? Dat is nog iets uit de vorige eeuw.
  #6  
Oud 15 February 2014, 12:14
» iPhone 7 Plus 128GB (Gitzwart) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 12 June 2008
Locatie: Itegem (Heist op den Berg)
Berichten: 292
Stuur een bericht via Skype™ naar Joeri75 Send a message via twitter to Joeri75
Standaard

Tja ik vind het gemakkelijker en bij mij weekt die server toch nog
Met de juiste instellingen op mijn iPhone maar bij vriendin nie
  #7  
Oud 15 February 2014, 12:21
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmobreaker Bekijk bericht
Tja ik vind het gemakkelijker...
Daar is niets tegen in te brengen. Succes verder.
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem email Telenet Proximus iPhone iPad kannibaalken iPhone algemeen 7 9 April 2013 12:59
Telenet inkomende mails verdwijnen meteen op iPad marmar iPad algemeen 4 21 February 2013 01:48
iPad verbinden met Wi-Fi, Telenet via DLink Rud iPad algemeen 4 14 December 2010 17:37
e-mail telenet instellen giljom Archief 1 28 December 2009 19:30
Mail instellen lukt niet. (Telenet) Matthi iPhone algemeen 9 10 January 2008 15:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:07.