//

Probleem email Telenet Proximus iPhone iPad

Probleem email Telenet Proximus iPhone iPad discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi Ik heb het volgende probleem en heb al zitten zoeken op het forum maar vind geen oplossing.ik heb internet van Telenet thuis en een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-04-13, 11:31
kannibaalken kannibaalken is offline
• iOS 7.0.6
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 8
Unhappy Probleem email Telenet Proximus iPhone iPad

Hoi

Ik heb het volgende probleem en heb al zitten zoeken op het forum maar vind geen oplossing.ik heb internet van Telenet thuis en een mobiel internet van Proximus.
Voor de iPhone : via Wi-Fi( Telenet dus) kan ik wel Emils ontvangen maar niet versturen.via 3G ( Proximus) lukt beide wel.
Voor de iPad : deze heeft enkel Wi-Fi , kan ik wel Emils ontvangen maar geen versturen(Telenet dus) .
Ik heb al verschillende soorten instellingen geprobeerd en gezocht op het forum en op internet maar ik geraak er niet. Wie kan mij helpen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-04-13, 11:55
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Over het feit dat je vast internet (thuis) van Telenet is en je mobiel gebruik maakt van Proximus kan het niet liggen.

Ik heb thuis ook Belgacom en mobiel bij Base.(tenzij er meer achter zit dat we niet weten)
  #3  
Oud 05-04-13, 13:29
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Staan je instellingen voor de uitgaande mail wel goed bij Telenet?
  #4  
Oud 06-04-13, 21:17
kannibaalken kannibaalken is offline
• iOS 7.0.6
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Staan je instellingen voor de uitgaande mail wel goed bij Telenet?
heb reeds verschillende instellingen geprobeerd die ik op het internet teruggevonden heb met het volgende als resultaat:

iphone: kan emails versturen via 3g (proximus) maar niet via Wi-Fi(telenet)
ipad : kan geen mails versturen via Wi-Fi(telenet),is enkel Wi-Fit tablet dus..
  #5  
Oud 07-04-13, 01:51
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svendesmidt Bekijk bericht
heb reeds verschillende instellingen geprobeerd die ik op het internet teruggevonden heb met het volgende als resultaat:

iphone: kan emails versturen via 3g (proximus) maar niet via Wi-Fi(telenet)
ipad : kan geen mails versturen via Wi-Fi(telenet),is enkel Wi-Fit tablet dus..
Dan ligt het probleem duidelijk bij Telenet of de instellingen op je toestellen.

Heb je je al eens aangemeld bij 'mijn Telenet' om te kijken of daar alles correct ingesteld staat?

Je emailaccount verwijderen en opnieuw instellen wil ook wel eens helpen.
  #6  
Oud 07-04-13, 22:17
Pdrke Pdrke is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Bredene
Berichten: 94
Standaard

De poort van de uitgaande server van telenet moet op 25 staan. Dan zou je normaal mails moeten kunnen versturen via telenet.
  #7  
Oud 09-04-13, 11:49
Messi's schermafbeelding
Messi Messi is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Mechelen / Belgie
Berichten: 82
Standaard

ik heb deze procedure gevolgd en dat werkte (het lukte me eerst ook niet)
Kies Anders
Kies POP.
Onder Server inkomende post;
Bij Hostnaam, voer in.telenet.be in.
Bij Gebruikersnaam, voer de gebruikersnaam van je e-mailaccount in.
Bij Wachtwoord, voer het wachtwoord van je e-mailaccount in.
Onder Server uitgaande post;
Bij Hostnaam, voer uit.telenet.be in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.

Kies Bewaar.
Kies Telenet email.
Scroll naar beneden.
Onder Server uitgaande post, kies SMTP.
Onder Hoofdserver, kies uit.telenet.be.
Kies Gebruik SSL en schakel deze uit.
Bij Serverpoort, voer 25 in.
Kies Gereed en ga een stap terug.
Kies Geavanceerd.
Kies Gebruik SSL en schakel deze uit.
Kies Serverpoort en voer 110 in.
Ga een stap terug.
Kies Gereed.
Keer terug naar het startscherm.
Startscherm.
Zet je device uit en vervolgens weer aan om de instellingen te activeren.
  #8  
Oud 09-04-13, 12:59
Djeebs Djeebs is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 17
Standaard

Indien je een gmail adres hebt dan stel je die gewoon in als uitgaande server op elke account die je gebruikt, dan werkt het altijd zowel op Wi-Fi of 3G en maakt het niet uit of je nu telenet of proximus hebt. Ik kan versturen vanaf al mijn email adressen of dat nu skynet, gmail of een anders is vanop zowel 3G als Wi-Fi.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Overstap Proximus naar Telenet... hanske636 Telenet 78 11-09-13 19:20
Vervelend email probleem Telenet ClaudiaB iPhone algemeen 10 26-02-13 15:41
iPad; RAAR email probleem! ramonkt iPad algemeen 7 30-12-11 23:17
Email Proximus/telenet marcgarre Proximus 19 02-01-10 15:57
email telenet belgie Bart Peeters iPhone algemeen 2 25-10-09 10:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:36.