//

iPhone in België

iPhone in België discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben vandaag in de mobistarwinkel geweest waar ik de mijne besteld heb. Ik vroeg achter mijn Iphone, en ze vroegen meteen wat ik had ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #541  
Oud 04-08-08, 18:14
FleavKe's schermafbeelding
FleavKe FleavKe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Lommel
Berichten: 66
Standaard

Ik ben vandaag in de mobistarwinkel geweest waar ik de mijne besteld heb. Ik vroeg achter mijn Iphone, en ze vroegen meteen wat ik had (een abonnement of herlaadkaart). Toen ik zei dat ik een herlaadkaart had, zeiden ze dat er nog geen iphones binnen waren. Mijn antwoord daarop was dat ik wel meer wou weten over die tarieven, en wat ik er dan mee kan doen met mijn Iphone. Ze legden het allemaal netjes uit, checkten mijn gegevens van hoeveel ik herlaad op een maand, en ze zeiden dat ik nu ook al kon overschakelen naar zo'n tarief. Ik zei dat ik toch ging wachten tot ik mijn iphone had, en wat was hun reactie??? ZE GINGEN CONTROLLEREN OF ZE NOG IPHONES ACHTERIN HADDEN LIGGEN!!!!! En ja... plots kon ik er eentje meenemen. (Maar nog steeds geen witte). Ik vroeg toen naar mijn positie in de lijst, en hoeveel mensen er nog voor mij stonden die een witte hebben besteld. Hun antwoord... "Dat maakt niet zoveel uit, morgen wordt er weer geleverd, als er een witte bij zit, bellen wij je meteen op".

Dus wel degelijk "koppelverkoop eerst" !!!
Mij maakt het niet zoveel uit, als er morgen een witte bij zit, neem ik waarschijnlijk toch wel een abonnement, maar langs de andere kant vind ik het spijtig dat ik het niet eerder vermeld heb dat ik misschien wel zou willen overschakelen naar een abo... dan had ik hem misschien al gehad!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #542  
Oud 04-08-08, 18:19
kiezel kiezel is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 47
Stuur een bericht via MSN naar kiezel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cancunlover Bekijk bericht
Het is niet omdat jij geen probleem gehad hebt, dat dit zo bij iedereen is! Zeker de eerste weken hebben veel (maar niet allemaal neem ik aan) verkopers misbruik gemaakt van de vraag naar de iPhone en zo hun eigen koppelverkooptechniek toegepast. Iedereen die dan een iPhone wou kopen werd gevraagd of ze ook een abo wilden hebben. Was dit niet zo, was de kans groot dat de persoon achter jou, die WEL een abo wou nemen, dan voorrang kreeg op jou.
En als je dit forum doorleest, zul je nog veel meer van deze berichten lezen, dus ik heb mijn "bronnen" wel degelijk gecheckt!
Mjaah erg raar want ik stond een paar weken terug in een Mobistar winkel en 2 mensen kochten samen met mij een iPhone zonder enig geblaat van de verkoper. Het was zelfs zo erg dat ik zelf om een abonnement moest vragen
  #543  
Oud 04-08-08, 18:41
gijsdelouw gijsdelouw is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 25
Standaard

Ben vandaag in Mol geweest, kreeg vanochtend een mailtje dat mijn iPhone binnen was (besteld op 24 juli en aanbetaald op dezelfde dag) en ben toen naar Mol gegaan. Snap dat ze af en toe laat reageren, het was daar superdruk in de winkel, zeker 20 man voor me, niet alleen voor de iPhone. In de winkel meteen de sim gegeven en ze hebben hem geactiveerd! Verder geen gezeik met abonnementen enzo...

maar op zich zou ik zoiets wel snappen, er zit maar 5 euro marge op zo;n ding, dus abonnementen zouden voorrang kunnen krijgen...
__________________
"These go to eleven."
- Nigel Tufnel -
  #544  
Oud 04-08-08, 19:06
FleavKe's schermafbeelding
FleavKe FleavKe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Lommel
Berichten: 66
Standaard

Pfff...
Laten we hopen dat ze morgen bellen. Dan kan ik eindelijk dat domme "Ik heb nog geen Iphone" onder mijn naam veranderen, want ik denk dat ik hier wijd aan de enige ben die dat nog heeft staan
Maar ja... wachten wordt beloond zeggen ze toch altijd he...
  #545  
Oud 04-08-08, 20:52
Pejee Pejee is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: gent(be)
Berichten: 11
Standaard

Ik wacht ook nog altijd, besteld in switch te gent (13 juli). Gewoon omdat ik de afzetters van mobistar niets gun.
  #546  
Oud 04-08-08, 21:04
hababam's schermafbeelding
hababam hababam is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijsdelouw Bekijk bericht
Ben vandaag in Mol geweest, kreeg vanochtend een mailtje dat mijn iPhone binnen was (besteld op 24 juli en aanbetaald op dezelfde dag) en ben toen naar Mol gegaan. Snap dat ze af en toe laat reageren, het was daar superdruk in de winkel, zeker 20 man voor me, niet alleen voor de iPhone. In de winkel meteen de sim gegeven en ze hebben hem geactiveerd! Verder geen gezeik met abonnementen enzo...

maar op zich zou ik zoiets wel snappen, er zit maar 5 euro marge op zo;n ding, dus abonnementen zouden voorrang kunnen krijgen...


hoe heb je de bestelling geplaatst
__________________
Het virtuele huis van Turkije in Nederland.
  #547  
Oud 04-08-08, 21:09
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pejee Bekijk bericht
Ik wacht ook nog altijd, besteld in switch te gent (13 juli). Gewoon omdat ik de afzetters van mobistar niets gun.
Ik was ook eerst van die mentaliteit. Alleen was ik niet zo extreem negatief t.o.v. Mobistar Ik wou gewoon de winkelier waar ik al mijn IT spullen ga kopen het plezier gunnen om mij een iPhone te verkopen.

Echter wat blijkt?! De afzetters van Mobistar hanteren wel degelijk een eerlijke markt en de de *afzetters* van Switch geven de iPhones willekeurig weg, rommelen nog wat met hun reservingslijst enzovoort.

Kortom ik heb me al wat kunnen behelpen met de Mobistar centers. Verschillende dealers hebben me al geholpen met een iPhone en allen *zonder* abonnement!
  #548  
Oud 04-08-08, 21:43
gijsdelouw gijsdelouw is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 25
Standaard

@ Hababam: via mail naar info@mcmol.be, maar nu nemen ze geen reserveringen meer aan geloof ik..
  #549  
Oud 07-08-08, 09:53
nokalex nokalex is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: zerkegem
Berichten: 5
Standaard beschikbaarheid in belgie

ik heb tevergeefs ook een poging gedaan om een iphone te bemachtigen, want zo lijkt het wel, en heb hierbij de switch winkels gecontacteerd en was zeer onaangenaam verrast van hun reactie. Het was op het arrogante af. Met meldingen zoals je zult moeten wachten tot begin of medio spetember.
Toen ik hierop antwoordde dat 50% van alle advertenties in zaventem voor iphone bestemd zijn en dat hun shop vol hangt met advertenties alsook het het stad, was de melding dat zij het toestel niet hypen.
Daarna een email gestuurd naar apple shop en daar kreeg ik alleen het antwoord dat ik het verkeerde email address had gebruikt. Maar ik kreeg wel geen nieuw email addres van de beantwoorder, zodat ik weer stond van waar alles begon.

Nu zie ik dat de iphone op 20 augustus weerom in een aantal andere landen wordt gelanceerd. Hoe dit mogelijk is begrijp ik niet, ze kunnen in USA en europa de vraag niet aan en toch starten ze al andere landen op. Dit is voor mij een duidelijk geval van gecreeerde schaarste. Een zeer goed marketing strategie maar ik denk dat het bij deze lancering echt een misplaatste grap is. Ik was een goede apple klant maar door dit soort strategie zullen ze der een verliezen. Iemand nog weet of deze gecreerde schaarste en strategie is en wat kunnen we doen? Lijkt erop dat ik bij mijn E61 zal blijven

Groeten
  #550  
Oud 07-08-08, 10:51
demonchild's schermafbeelding
demonchild demonchild is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: brugge
Berichten: 242
Standaard

Je hebt totaal gn gelijk hoor:
ten eerste in de US zijn ze in ALLE apple shops op VOORAAD ! weet niet waar jij je info haalt kijk maar eens op apple.com en overloop de shops maar es !
ten 2de voor in BE ga persoonlijk gaan vragen wie is er nu geintreseerd in een zoveelste mail over de iphone ?
ga liever naar een mobi* winkel en zeg dat je een abbo hebt 8/10 kansen zul je eentje kunnen mee nemen naar huis.
__________________

1.1.2 OTB 8GB->1.1.4->crash->pwnage 2.0->crash->pwnage->2.1.1
  #551  
Oud 07-08-08, 14:22
nokalex nokalex is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: zerkegem
Berichten: 5
Standaard beschikbaarheid iphone 3G belgie

heb al dire mobi* geprobeerd en telkens zelfde antwoord, te weinig iphones beschikbaar per week, je kun t je wel op een lijst zetten, lijkt me er wel op dat ze voor coorperate wel nog stock hebben. Helaas zijn ze bij ons bb minded en niet apple.

toch dank voor de tip
  #552  
Oud 07-08-08, 19:58
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nokalex Bekijk bericht
ik heb tevergeefs ook een poging gedaan om een iphone te bemachtigen, want zo lijkt het wel, en heb hierbij de switch winkels gecontacteerd en was zeer onaangenaam verrast van hun reactie. Het was op het arrogante af. Met meldingen zoals je zult moeten wachten tot begin of medio spetember.
Ik kan het niet genoeg blijven zeggen maar de Switch shops zijn de laatste waar je je iPhone moet gaan reserveren.

1) Ze zijn inderdaad arrogant aan het worden. Ze zullen waarschijnlijk de telefoontjes, de bezoekjes en dergelijke van potentiële iPhone kopers beu aan het worden zijn.

2) De reserveringslijst is gewoon bijzaak. Ze volgen deze absoluut niet nauwkeurig op. Vriendjes politiek is hetgeen ze dus blijkbaar doen.

3) De leveringen die ze binnenkrijgen zijn erg sporadisch.

Ga gewoon langs bij een Mobistar center en reserveer je iPhone doen. Betaal ook geen voorschot. Waarom doet nu iedereen dit?!
Mijn ervaringen bij de Mobistar centers zijn gewoon beter. Ik heb er al enkele kunnen scoren bij verschillende dealers. Zij werken wel netjes de lijst af en krijgen soms meerdere leveringen per week.
  #553  
Oud 08-08-08, 11:29
JohnGenklish's schermafbeelding
JohnGenklish JohnGenklish is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zonhoven
Berichten: 21
Standaard

Ze kunnen inderdaad goed zeveren bij Mobistar. Had vorige week dinsdag een iphone 8GB gereserveerd met voorschot in Hasselt. Toen zeide ze me dat ik deze binnen een week ging hebbe. Ze zeide ook dat ze elke week een levering hadde en ik stond 3de op de lijst dus bij de eerstvolgende levering zou ik de mijne krijge. Nu is dat anderhalve week gelede en heb ik nog niets gehoord. Heb dan maar zelf gebeld en ze zeide vlakaf dat ze nie wete wanneer de volgende levering zal komen en da ze mij zo snel mogelijk belle als hij ter is.
Kvind toch dat het een zooitje is geworde bij Mobistar :s
  #554  
Oud 10-08-08, 17:19
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

overal tegenstrijdige berichten,zou mobistar nu wel iphones in stock hebben en houden ze die achter voor mobistar klanten of mensen die een iphone abo nemen of hebben ze er echt geen?
  #555  
Oud 10-08-08, 18:03
kiezel kiezel is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 47
Stuur een bericht via MSN naar kiezel
Standaard

Och ik geloof er niks van dat Mobistar iPhones achterhoudt, waarom zouden ze zich daar mee bezighouden? Om je te verplichten een abonnement te nemen? Ze hebben dat recht niet, koppelverkoop is en blijft verboden in België. Ik heb het misschien al gezegd, maar ik belde dezelfde dag nog naar Mobistar en een uurtje later ben ik de iPhone gaan ophalen zonder enig probleem. Ik heb zelf voorgesteld een abonnement te nemen. Dikke leugens allemaal dus, al kan het zijn dat andere verkopers het smeriger spelen.
  #556  
Oud 10-08-08, 18:15
Ken1984 Ken1984 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 97
Standaard

Op een iPhone verdienen ze 5 euro, op een abo een veelvoud ervan...als je laat vallen dat je een abo erbij neemt gaan ze dus wel 's extra hun best doen dan wanneer je gewoon een iPhone wilt reserveren ofzo...ik heb zelf dat gevoel. Ene verkoper vertelde mij dat er vrijdag 11 binnenkwamen, terwijl andere 2-4 weken besteltijd zei...pfff
  #557  
Oud 10-08-08, 18:28
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

ik ga het vanaf maandag proberen, hopelijk heb ik er één binnen de week, ik ben al mobistar klant, het is erg om te zeggen maar nu vind ik het niet zo erg dat ik dan die 'voorkeursbehandeling' krijg...
  #558  
Oud 10-08-08, 19:20
FleavKe's schermafbeelding
FleavKe FleavKe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Lommel
Berichten: 66
Standaard

Ik ben vorige week 3x bij dezelfde mobistarshop geweest, omdat ik daar als 1ste op de lijst staat. Wat is het laatste nieuws (of zever) wat ik te horen heb gekregen? "Mobistar heeft een nieuwe leverancier gezocht voor de Iphones, en ze weten niet wanneer die leverancier nieuwe iphones kan leveren"...

Ik weet nu niet of dit de grootste zever is of niet, en ik weet al helemaal niet hoe lang het nu gaat duren eer ik mijn Iphone heb. Heeft iemand anders dit "excuus" ook al gehoord?
  #559  
Oud 10-08-08, 19:34
Ken1984 Ken1984 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 97
Standaard

Dat excuus heb 'k al op menig forum gelezen, dus lijkt mij toch wel iets van aan te zijn dan...
  #560  
Oud 10-08-08, 21:04
nokalex nokalex is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: zerkegem
Berichten: 5
Standaard beschikbaarheid mobistar

Ik denk dat we er geen doekjes moeten om winden, zelfs in de online shop vragen ze je mobistar nr indien je klant bent.
Mij begint het serieus tegen te vallen de strategie dat apple, mobistar hebben opgezet. Want beiden maken zich schuldig aan gecreerde schaarste. Jammer dat het zo'n leuk toestel is en dat de concurentie nog niet zo ver staat.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 in België dthiemann Koopinformatie België 3871 11-05-11 15:01
Iphone Belgie FreezyFreeze Koopinformatie België 3 26-10-10 14:09
iPhone 4 in België Dems Koopinformatie België 1 05-07-10 19:35
iPhone in België Sergoke Archief 4 04-12-07 13:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:21.