Beschikbaarheid 3GS in België - deel 3 discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Blijkbaar hebben ze bij Switch (winkel A'pen Meir) weer een levering gekregen. Ik had op 11 juli mijn zwarte 16 GB iPhone besteld, en mocht ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#381
|
|||
|
|||
Switch
Blijkbaar hebben ze bij Switch (winkel A'pen Meir) weer een levering gekregen.
Ik had op 11 juli mijn zwarte 16 GB iPhone besteld, en mocht het toestel vandaag afhalen! Heb dus net geen 2 maanden op 'de lijst' gestaan. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#382
|
|||
|
|||
Gefeliciteerd! En dank je wel voor de terugkoppeling in dit forum. Nu nog even je profiel aanpassen
|
#383
|
|||
|
|||
Hoi, heb je enig idee of ze een algemene lijst gebruiken voor alle filialen of dat ze aparte lijsten per filiaal hanteren?
|
#384
|
|||
|
|||
|
#385
|
|||
|
|||
Ok, nogmaals een poging: wie op dit forum heeft een bestelling lopen bij Switch en weet iemand ook met zekerheid of de wachtlijst per filiaal gaat of landelijk? De laatste keer dat ik Switch mailde met de vraag of ik al iets opgeschoten was op de lijst, kreeg ik het verzoek ze niet meer daarvoor te mailen. Als ik mijn voorschot terug wilde, kon dat. Hebben anderen ook dergelijke verzoeken gekregen? En mogen ze dat zomaar verzoeken? Ik heb toch een voorschot betaald, dan mag ik toch vragen naar de voortgang?!
Ik vind dit zo'n vervelende situatie: ik wil niet zeuren als een kind en probeer braaf geduldig te zijn, maar als je dan leest dat mensen via andere wegen wel een Iphone kunnen bemachtigen en als je overgeleverd bent aan het spel tussen Mobistar en haar afnemers - waaronder Switch - dan zakt de moed me in de schoenen. Laatst gewijzigd door Zaspino; 08-09-09 om 15:38. |
#386
|
|||
|
|||
Geachte, Momenteel zijn er geen veranderingen.
Met vriendelijke groeten, Switch Meir | Apple Premium Reseller Eiermarkt 46 | 2000 Antwerpen -------------------------------------------------------------------------------------- Dat is het mailtje dat ik voor het laatst ontvangen heb van switch (02-09-2009) Eigenlijk een te makkelijk antwoord voor het bedrag dat ik al betaald heb voor die telefoon. Het zou niet meer dan normaal moeten zijn dat ik elke week een email ontvang met de melding; "Sorry, 1000 maal excuus, uw product is nog niet binnen. Maar wij doen al het mogelijke." Alleen dat zal wel te veel gevraagd zijn... En ja, ik ben het eens met dat je mag vragen naar de voortgang, sterker nog, ik vindt dat je daar recht op hebt, omdat je 100 euro aanbetaald hebt! |
#387
|
|||
|
|||
Inderdaad hawknl, het lijkt me inderdaad normaal als ze dat zouden doen, maar het geval wil dat ik ook begrijp dat zij er niets aan kunnen doen en ook overgeleverd zijn aan Mobistar en Apple. Het ergste vind ik dat ik mijzelf half juli voorbereidde op ruim 3 weken wachten en dat het nu al 8 weken duurt. Kunnen ze dat zomaar maken bij Switch? Waarom wordt er niet hierover contact gezocht met hun hoofdkantoor?
Wanneer heb jij jouw bestelling geplaatst? En weet je hoeveelste je op de wachtlijst staat? En voor welke Iphone? |
#388
|
||||
|
||||
Heb deze topic al een tijdje niet meer gevolgd maar zijn de wachttijden nog altijd 3a 4 weken?
|
#389
|
|||
|
|||
Scooter, kan je jouw vraag iets specificeren?
|
#390
|
|||
|
|||
Zelfde verhaal hier. Ik kreeg nogal onbeschoft de melding dat het allemaal de dikke schuld van Mobistar was en dan ik ze moest gerust laten (Switch Gent). Ik heb er toen ook op gewezen dat mijn geld samen met dat van vele anderen interest stond te vergaren op hun rekening en dat ik dus het recht had om te informeren naar de stand van zaken...
Iedereen die wat met het verhaal te maken heeft steekt zijn paraplu op waardoor we niets wijzer worden... Ik blijf er echter bij dat Mobistar het spel erg smerig speelt... Ik bestelde op 09 juli 2009 een 3GS 32 gig zwart in Gent en stond een maand later 21e op de lijst. Bijna twee maanden later (een week of twee geleden) stond ik 40e (!). Dat was te verklaren volgens de zaakvoerder van Gent doordat er nu met gemeenschappelijke lijsten werd gewerkt. Ze kregen twee stuks per model per week binnen, dat wil zeggen dat ik mijn toestel wellicht onder de kerstboom zal vinden... Hierbij laatste mails die ik ontving van Switch nadat ik nogal van mijn oren maakte: Switch bij vraag naar mijn plaats op wachtlijst: U bestelde begin juli... er bestelden veel mensen begin juli en eind juni. Deze moeten nog allemaal eentje krijgen. Het zijn er meer dan 40.... Ik: Begin augustus werd me nochthans gemeld dat ik op plaats 20 stond. Als jullie de lijsten zo correct bijhouden kan het toch niet moeilijk zijn om me nu mijn concrete plaats mee te delen? Mvg Karel Switch: Dat zal binnen Gent alleen zijn. De verkopers zien de bestellingen van de andere winkels niet. Gelieve hier niet meer verder op in te gaan. Bij Mobistar liggen ze zo in de rekken. Zij zijn degene die het verpesten. Met vriendelijke groeten, Kris Bielen (Shopmanager Gent) Ik: Ok, u niet opjagen, dat is commercieel niet bijster verstandig. Ik heb zo’n 7 weken geleden 100 euro voorschot betaalt voor een product dat ik nu nog steeds niet in handen heb. Het is dan toch wel mijn recht om vriendelijk te informeren naar de stand van zaken denk ik. Zeker gezien het feit dat mijn 100 euro bij u interest staat te vergaren, samen met de 100 euro van blijkbaar vele anderen. Ik heb begrip voor uw situatie want blijkbaar treft u geen schuld, maar dat is volgens mij geen reden om onbeleefd te worden. Ik ben een trouwe klant en verdien het dus niet echt zo afgescheept te worden. Groeten, Karel Switch: 't Was niet mijn bedoeling om u af te schepen. Maar als je weet dat ze hier om de hoek in de winkel liggen en jijzelf, als Apple dealer, om de 5 minuten een telefoon of e-mail of klant in de shop krijgt voor de iPhone, mensen die willen bestellen moet teleurstellen want we nemen geen bestellingen meer aan, firma's die er 20 tegelijk willen kopen moet afschepen, mensen moet teleurstellen die 2 maand geleden een voorschot betaalden, enz... dan begrijp je mijn situatie misschien beter. We zullen het maar een typisch Belgische situatie noemen. Ik tel alvast af naar het einde van dat verbod op koppelverkoop. Misschien dat Apple Europa dan andere afspraken zal maken voor de verdeling in België. Met vriendelijke groeten, Kris Bielen (Shopmanager Gent) |
#391
|
||||
|
||||
|
#392
|
|||
|
|||
Karel, dank voor je uitvoerige verslag!
Dat de Iphones om de hoek liggen in de rekken is flink overdreven: ik was twee weken geleden in Gent, liep een Mobistar winkel binnen om te vragen hoe lang de wachtlijst was - ze lagen dus niet in de rekken - en toen werd mij meegedeeld dat er zo'n 20 tot 30 wachtenden waren. Ik besloot niet ook daar een te bestellen - achteraf sla ik mezelf hiervoor voor mijn kop - want dan zou ik ook daar een voorschot moeten betalen en dat wilde ik toen niet. Heb toen wel in de omgeving van Gent gebeld naar een paar andere kleinere Mobistar winkels, maar daar hetzelfde verhaal. |
#393
|
|||
|
|||
Citaat:
Karel, op wat voor Iphone wacht jij? |
#394
|
|||
|
|||
Vrienden van mij hebben ook geen goede ervaringen met Switch shop Gent. Ze zijn daar heel klantonvriendelijk. Een vriendin haar macbook pro van 1700 EUR was scheef als je hem dichtdeed, en zij zeiden dat da normaal was en weigerden het te laten herstellen. Zij dan naar een andere Apple verdeler en daar meteen geholpen.
|
#395
|
|||
|
|||
Ik voel me echt een stuk relaxter sinds ik mijn bestelling heb geannuleerd
|
#396
|
|||
|
|||
De 'mannen' van de Switch Meir Antwerpen zijn ook wel altijd vriendelijk tegen mij.
Hij zegt er telkens bij dat de ranking moeilijk te interpreteren is want dat het 'over alle filialen gaat'.... hoe dat juist de interpreteren is, weet ik niet... Zou denken dat 7de van alle filialen niet eens zo slecht is, want dat zou in principe dan kunnen betekenen dat de 6 voor mij in een ander filiaal besteld hebben en afhankelijk zijn van een andere levering? Hij zegt ook telkens dat ik mijn voorschot terug kan krijgen als ik dat wil, waarop ik deze keer antwoordde dat ik dat niet direct ging doen, en vroeg of hij het niet erg vond dat ik af en toe eens kwam informeren hoever ik stond. Hij zei dat dat geen enkel probleem was..... Dus volgende week ben ik er weer heen (frusterende was dat er voor mij aan de kassa iemand een iphone kwam afhalen... had dus direct al moed... de verkoper lichtte mij daarna in dat het een 16 GB was, gecancelde reservering..) |
#397
|
|||
|
|||
|
#398
|
|||
|
|||
Deze Hollander is inmiddels geholpen met een Poolse iPhone via een Nederlandse dealer met een Vodafone abbo (over 2 jaar 150 euro duurder dan met T-mobile), met een goede dekking. De dealer had de telefoon gewoon op voorraad.
De verhalen lezend over extra kosten bij reservering en koop zou het me niets verbazen dat Poolse en ook Belgische telefoonshops de binnengekomen telefoons duur door verhandelen naar het buitenland. |
#399
|
|||
|
|||
|
#400
|
|||
|
|||
Mag ik 'm dan van je stelen?
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 4 | iScorpio | Koopinformatie België | 309 | 17-05-10 20:40 |
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 2 | iScorpio | Orange | 969 | 18-08-09 09:30 |
Beschikbaarheid 3GS in België - deel 1 | wvy | Orange | 979 | 19-07-09 15:10 |
|
|