//

Wel wifi verbinding, maar geen internet

Wel wifi verbinding, maar geen internet discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds gisteren werkt het wifi op mijn ipod touch niet meer. Hiervoor deed die het gewoon goed en kon ik er alles mee doen maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-03-11, 20:50
Amber89 Amber89 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 1
Standaard Wel verbinding maar geen internet

Sinds gisteren werkt het Wi-Fi op mijn ipod touch niet meer. Hiervoor deed die het gewoon goed en kon ik er alles mee doen maar nu werkt hij niet meer. Op zich staat er wel gewoon de naam van het netwerk met een vinkje en in de linkerbovenhoek van het scherm zijn alle streepje blauw maar zodra ik ook echt iets probeer te doen zoals een nieuws app updaten of naar een site gaan, dingen die het voorheen gewoon goed deden, krijg ik het bericht:

"Pagina openen niet mogelijk. Safari kan de pagina niet openen omdat er geen internetverbinding actief is"

Weet iemand hoe dit gebeurt is en wat ik er nu aan zou kunnen doen?

Ik heb al geprobeert hem te resetten door de home en knop aan de bovenkant ingedrukt te houden maar dat werkte niet. Ook mijn netwerkinstellingen herstellen haalde niets uit.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-04-11, 23:38
Snder's schermafbeelding
Snder Snder is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 35
Standaard

Zelfde probleem hiero, iemand suggesties?
  #3  
Oud 25-04-11, 09:22
PowerNRJ PowerNRJ is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Antwerpen
Berichten: 13
Standaard

netwerkinstellingen resetten kan altijd is helpen. Heb het probleem ook gehad toen ik niet op wi-fi kon waar dat netwerken een login vragen zoals free-hotspot. Heb toen gewoon mijn netwerkinstellingen gereset en toen werkt het weer
  #4  
Oud 29-06-11, 22:25
Matthijn2 Matthijn2 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard wel Wi-Fi verbinding maar geen internet?!

Hallo,

Ik heb een splinternieuwe Iphone4 uit engeland gekocht en netjes aangemeld via itunes. Omdat ik nog geen microsim heb wou ik hem aanmelden via ons huis internet, Wi-Fi dus. Hij maakt gewoon verbiding en bovenin het scherm staat ook dat blauw icoontje. Maar wanneer je safari of de appstore opstart doet hij alsof hij geen internet verbinding heeft. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hiervoor had een een 3G welke zonder enige problemen via Wi-Fi internette. Ook de iphone4 van mij vader en broer werken zonder enige problemen via Wi-Fi.

hoor graag een reactie.
  #5  
Oud 29-06-11, 23:19
iMafia75 iMafia75 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 81
Standaard

Had dit probleem vandaag ook(heb het vaker) kijk of de internet van je computer/laptop wel werkt. Als niks het doet licht het aan je router als internet op je laptop,computer ofzo wel lukt maar op je iphone nog steeds niet dan moet je ff naar instellingen en de netwerkinstellingen herstellen. Hoop dat het werkt.
  #6  
Oud 29-06-11, 23:20
Matthijn2 Matthijn2 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

alle pc's werken gewoon.. en netwerkinstellingen heb ik ook al hersteld maar weer precies het zelfde probleem :S
  #7  
Oud 30-06-11, 00:41
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Heb je je Wi-Fi netwerk laten detecteren door je iPhone (laten zoeken via het menu Wi-Fi -> gevonden en dan geselecteerd) of heb je handmatig je Wi-Fi gegevens ingevoerd (SSID / naam netwerk)? Krijgt je iPhone wel een IP adres van je router? (klik in Wi-Fi - naam netwerk op het kleine blauwe 'pijltje' ernaast: dan zie je de details / info betreffende de Wi-Fi verbinding)
  #8  
Oud 30-06-11, 00:45
Matthijn2 Matthijn2 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

ik heb de telefoon zelf laten zoeken.. enige info dat er staat is IP-adres en subnetmasker.. daar staan nummers achter,de andere velden zijn leeg
  #9  
Oud 30-06-11, 00:57
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthijn2 Bekijk bericht
enige info dat er staat is IP-adres en subnetmasker.. daar staan nummers achter,de andere velden zijn leeg
Subnetmask en router en dns moeten (geldige) cijfers laten zien. Dus 0.0.0.0 is niet goed (noem maar wat)
Router begint meestal met 192.168.x.x. DNS ook. Subnetmask is provider verschillend (bij mij 255.255.255.0)

Gewoon een paar keer proberen: 'vergeet dit netwerk' op je iPhone, dan rebooten. Ik had dit probleem ook laatst ergens. Andere iPod touch kwam wel op hetzelfde Wi-Fi maar ik niet (kwam er wel op, maar had zelfde probleem als jij) uiteindelijk na 3 x het Wi-Fi netwerk weer laten 'vergeten' en rebooten en het lukte.

Probleem is zeer waarsch. je router. Misschien helpt reboot of reset wel een handje (van de router) Of check even de DHCP instellingen (weet niet precies wat daaraan niet kan kloppen)
  #10  
Oud 30-06-11, 00:59
Matthijn2 Matthijn2 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

router staat bij mij niets, netals DNS, zoekdomijnen en client-ID... dus alleen het IP-adres en subnetmasker word weergegeven..

what's the problem? :S:S

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 juni 2011 om 00:16 ----------

ik zat net in die van me vader te kijken, daar word alles weergegeven behalve client-ID.. hij heeft een softwarestand van 4.3, kan het daar aan liggen?
  #11  
Oud 30-06-11, 23:25
Matthijn2 Matthijn2 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

nou, bij ons op de zaak geprobeert en Wi-Fi werkte gewoon!! en daarna nog eens thuis weer en werkte weer niet! ik ben echt a-technisch op computer gebied dus durf eigenlijk niet aan de internet instellingen te *****n (best vreemd want die van me pa en broer werken alle 2 direkt??)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 juni 2011 om 22:26 ----------

te klooien dan..
  #12  
Oud 01-07-11, 00:07
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Waarschijnlijk dat de router filtert op mac-adres...

Het mac-adres (fysiek adres) van je iPhone in de toegestane lijst van adressen in je router plaatsen moet dit verhelpen...
  #13  
Oud 01-07-11, 00:16
Matthijn2 Matthijn2 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

hoe verhelp ik dit?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 juni 2011 om 23:30 ----------

of beter gezegt.. hoe plaats ik dat erin?
  #14  
Oud 01-07-11, 00:54
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Denk dat je best ff googled naar een gebruiksaanwijzing voor je router...
  #15  
Oud 17-07-11, 20:34
alecske alecske is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 1
Standaard

heb het zelfde probleem maar alles helpt ni
  #16  
Oud 04-08-11, 17:36
AmAzA AmAzA is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 1
Standaard

Heb exact hetzelfde probleem, maar dan op de Ipad2. Als iemand een oplossing heeft, graag
  #17  
Oud 04-08-11, 18:17
greybart greybart is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 15
Standaard

zelfde probleem en alles geprobeerd op 1 ding na. Met gelijke Ipad op netwerk proberen te geraken.

Bart
  #18  
Oud 10-08-11, 11:55
Bollie1 Bollie1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 67
Standaard

Ik heb precies hetzelfde, in het begin werkte Wi-Fi perfect alleen nu heeft hy wel vol ontvangst maar moet ik Wi-Fi uit en inschakelen voordat hij op internet kan, hoogst frustrerend, ik heb zelf een 4G en mijn vriendin met 3GS heeft precies hetzelfde. Het ligt dus niet aan de router als ik hier zo de reacties lees?
  #19  
Oud 10-08-11, 18:53
greybart greybart is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 15
Standaard werkt terug

Beste,

Een oplossing heb ik niet maar intussen werkt alles weer als voorheen.
Bij de het Apple service point was er ook niemand die verder kwam dan 'het thuisnetwerkt zal wel niet in orde zijn'.
Nadat ik hun uitgelegd had dat zowel mijn kantoornetwerk (eigen) als thuisnetwerk de enige netwerken waar de Ipad 2 niet werkt maar alle andere toestellen wel bleven ze volharden in hun mening.
Van colère Ipad 2 niet meer bekeken (wel aangelaten) en zie 2 dagen later vraagt ie het paswoord om op eigen netwerk te mogen en sindsdien werkt alles terug als ervoor.
Spooky.
Werkt dus terug maar ik heb geen enkel idee waarom.

Met dank voor melding en meezoeken naar een oplossing. Ik eb ze nog niet maar als de problemen zich terug voordoen ben ik erweer.

Bart
  #20  
Oud 13-08-11, 07:02
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Misschien helpt de anderen deze tip?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
Reageren

Labels
internet werkt niet meer, iphone, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel verbinding maar geen internet Amber89 Wi-Fi 8 13-08-11 07:02
wel Wi-Fi verbinding maar geen internet?! Matthijn2 Wi-Fi 10 01-07-11 00:54
3G: wel internet/wel verbinding server, Wi-Fi: wel internet/geen verbinding met serve Pieter van Andes Wi-Fi 0 29-07-10 01:46
Wel verbinding gedecteerd, maar geen wi-fi terwijl mijn Ipod touch wel Wi-Fi heeft cpc9280 Wi-Fi 3 10-03-10 20:38
wel Wi-Fi netwerk maar geen internet verbinding? Marc Doorakkers Archief 1 06-05-08 22:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:48.