//

KPN Experiabox V10 besteld

KPN Experiabox V10 besteld discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn Experiabox V8 is al een tijdje de zwakke schakel in mijn roaming Wi-Fi netwerk met een AirPort Extreme en een AirPort Express. Ik denk, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-10-15, 15:52
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard KPN Experiabox V10 besteld

Mijn Experiabox V8 is al een tijdje de zwakke schakel in mijn roaming Wi-Fi netwerk met een AirPort Extreme en een AirPort Express. Ik denk, laat ik KPN eens bellen.

De Wonderen blijken de Wereld nog niet uit!

1. Na het bekende Blablablabla Toets 1 en Blablablabla Toets 3, werd ik binnen een minuut vriendelijk te woord gestaan. Verbluffend!

2. Na uitleg dat ik inmiddels 14 toestellen in mijn huishouding heb die allemaal draadloos communiceren, waarvan 7 bij voorkeur op 5 GHz, kreeg ik onmiddellijk de vraag wanneer de koerier een Experiabox V10 mocht komen brengen. Nog verbluffender!

Ben benieuwd. Ik wil de 2,4 GHz band, buiten het roaming netwerk, reserveren voor de automatische processen van de thermostaat, de airco's, het beveiligingssysteem, de Homewizard, de printer en de Canary Camera. Dat laat de 5 GHz band vrij voor het roaming netwerk voor de iDevices en de laptops.

De berichtgeving rond de Experiabox V10 is overwegend positief; hoop dat het allemaal gaat lukken!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-10-15, 12:55
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Interessante tip, thanks! Ga ik misschien ook eens proberen!
  #3  
Oud 05-10-15, 13:46
AppleHarry AppleHarry is offline
• iOS 14.0
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Roosendaal
Berichten: 86
Standaard

Woowoow..! Toevallig over 3 weken hier ook installatie; Ziggo opgezegd! Ik dacht de Wi-Fi functie v/d Experia uit te moeten gaan zetten om mijn devices goed verbonden te laten zijn ???
  #4  
Oud 05-10-15, 14:04
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Helaas is de HD-beeldkwaliteit van KPN ver onder de maat, daarom blijf ik bij Ziggo. Gewoon even als argument: als ik de HD-beeldkwaliteit van mijn schotelantenne op 100% zet, dan levert Ziggo via de kabel ca. 70%. KPN komt niet verder dan hooguit 40%! Hun bitrate voor HD ligt zelfs onder SD-kwaliteit, zelfs bij glasvezel!

Laatst gewijzigd door iPhoneAlot; 05-10-15 om 14:41. Reden: Typo
  #5  
Oud 05-10-15, 14:12
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Helaas is de HD-beeldkwaliteit van KPN ver onder de maat, daarom blijf ik bij Ziggo. Gewoon even als argument: als ik de HD-beeldkwaliteit van mijn schotelantenne op 100% zet, dan levert Ziggo via de kabel ca. 70%. KPN komt niet verder dan hooguit 40%! Hun bit-rate voor HD ligt zelfs onder SD-kwaliteit, zelfs bij glasvezel!
Hoe kom je precies aan deze informatie?
  #6  
Oud 05-10-15, 14:20
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Mijn buurman heeft Ziggo ingeruild voor KPN. Daar viel de zeer zwakke beeldkwaliteit op. Na veel gegoegel kwam ik op sites die mijn subjectieve vaststelling met cijfers bevestigden. Ik zal het zoekproces nog eens herhalen, kijken of ik dat terugvind.

De kern van de bevindingen was, dat KPN adverteert met alle mogelijkheden van HD-beeldkwaliteit, maar die kwaliteit in de praktijk niet doorgeeft. Dat geven ze met zoveel woorden ook toe. Het zou voor hun huidige netwerk nog teveel bandbreedte vragen.

Nou ben ik wel een heuse Pietlut (lees: liefhebber) en beoordeel dit op S-UHD schermen van 65".

Edit:
Wow! Google zelf maar eens op 'KPN beeldkwaliteit', het internet is bijna te klein om de hits te bevatten...
Quote:
...de bitrate van KPN HD ligt rond de 5/7 Mbit en HD zit tussen de 14 en 20 .... tot onder de kwaliteit die de kabel op haar SD-zenders aanbiedt. Per december 2014 is de bitrate alleen voor glasvezel verhoogd naar 12,75 Mbit, nog steeds geen HD. Andere aansluitingen blijven op die 6 Mbit.
Unquote.

Laatst gewijzigd door iPhoneAlot; 06-10-15 om 00:44. Reden: Typo
  #7  
Oud 05-10-15, 15:20
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht

Nou ben ik wel een heuse Pietlut (lees: liefhebber) en beoordeel dit op S-UHD schermen van 65".

Edit:
Wow! Google zelf maar eens op 'KPN beeldkwaliteit', het internet is bijna te klein om de hits te bevatten...
Quote:
...de bitrate van KPN HD ligt rond de 5/7 Mbit en HD zit tussen de 14 en 20 .... tot onder de kwaliteit die de kabel op haar SD-zenders aanbiedt. Per december 2014 is de bitrate alleen voor glasvezel verhoogt naar 12,75 Mbit, nog steeds geen HD. Andere aansluitingen blijven op die 6 Mbit.
Unquote.
Dan ben ik blij dat ik niet zo'n joekel in de huiskamer heb hangen!
En ik ben tevreden met het beeld dat ik op dit moment ontvang. Of dat nu 12,75 of 20Mbit is.
Uiteraard wel jammer dat KPN claimt dat het in HD uitzendt en dat niet doet.
  #8  
Oud 05-10-15, 16:23
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Nee, KPN claimt dat zij op HD kunnen uitzenden: daar is geen woord van gelogen. Als je dat eenmaal weet en je leest hun reclames, dan zie je dat het allemaal heel clever wordt geformuleerd.
  #9  
Oud 05-10-15, 16:27
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Nee, KPN claimt dat zij op HD kunnen uitzenden: daar is geen woord van gelogen. Als je dat eenmaal weet en je leest hun reclames, dan zie je dat het allemaal heel clever wordt geformuleerd.
scherp hoor...
  #10  
Oud 06-10-15, 20:09
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Nou moe. Levering om 18:55 uur; aangesloten, ingesteld en werkend om 19:05.
Veel gekker moet KPN het niet maken!

2.4 GHz-band het SSID en wachtwoord gegeven van de oude router. De 5 GHz-band naam en wachtwoord van de beide Airports. Vooralsnog lijkt het allemaal te werken zoals beoogd.

Leuk nieuw speeltje. Tientallen instellingen om te vernaggelen!
  #11  
Oud 06-10-15, 20:24
AppleHarry AppleHarry is offline
• iOS 14.0
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Roosendaal
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht

2.4 GHz-band het SSID en wachtwoord gegeven van de oude router. De 5 GHz-band naam en wachtwoord van de beide Airports. Vooralsnog lijkt het allemaal te werken zoals beoogd.
Dus je Experia is de router ?
En je airports zijn expressen of extreme ?
Maak je toevallig ook gebruik van de audio stream functionaliteit ?
Sorry voor al die vragen, maar zoals ik al zei; straks moet hier alles ook goed blijven functioneren:
Modem/router van Ziggo( Experia), waarvan Wi-Fi-functie uitgeschakeld is; kabel naar Extreme, kabel in iMac, audiostream naar Express, waar dongel in hangt voor draadloze aansturen AudioPro Living 3 speakers....
  #12  
Oud 06-10-15, 20:31
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

1. Dus je Experia is de router ? Ja, model V10.
2. En je airports zijn expressen of extreme ? Beide, dus van elk één.
3. Maak je toevallig ook gebruik van de audio stream functionaliteit ? Nee, kwaliteit onvoldoende, dat doe ik vanaf een HDD op 24 Bit, 192 kHz rechtstreeks in een Oppo Dac en dan digitaal naar een Peachtree versterker.
  #13  
Oud 07-10-15, 15:17
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Toevallig ook nog een Xbox of ps in je netwerk? Ben namelijk heel benieuwd hoe de v10 omgaat met online gaming. Nu op m'n oude experia zlt kan dit eigenlijk alleen met een lan verbinding.
  #14  
Oud 07-10-15, 23:10
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Nee, m'n Ps3 staat al een jaar een stapel papier op z'n plaats te houden.
Volgens de spec's zou de V10 bijna 500 Mbits moeten kunnen halen, geen idee of dat voldoende is. In mijn 'neck of the woods' is sowieso 10% daarvan het hoogst haalbare.
  #15  
Oud 08-10-15, 00:21
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Bedankt voor je antwoord!
Misschien toch maar eens proberen om ook een nieuwe experia te krijgen. Tot nu toe nog alles goed werkend?
  #16  
Oud 08-10-15, 12:24
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pennydehaan Bekijk bericht
Bedankt voor je antwoord!
Misschien toch maar eens proberen om ook een nieuwe experia te krijgen. Tot nu toe nog alles goed werkend?
Draait als een zonnetje! Het beoogde resultaat lijkt bereikt. Alle "huishoudelijke apparaten" hebben hun eigen netwerk. Alle iDevices en beide laptops hebben hun afzonderlijke 5 GHz netwerk. Ik kan het me inbeelden, maar het voelt alsof alles wat vlotter reageert.

Ik zou mezelf niet zijn als ik niet wat te mekkeren had. De LED's achterop de V10 zijn absurd helder; de verlichting in die hoek van de kamer zou uit kunnen, als het allemaal niet zo zou knipperen. Ook genereert het ding zoveel warmte dat de nabij geplaatste thermostaat al snel vindt dat het warm genoeg is in de kamer. Details waarvoor ik nog een list moet verzinnen.
  #17  
Oud 08-10-15, 13:47
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Haha, oei een nieuwe uitdaging!
Gelukkig (en jammer genoeg) zou hij bij ons in de meterkast moeten. Hebben we in ieder geval geen last van de lampjes en de warmte.
  #18  
Oud 08-10-15, 22:38
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Net even wat snelheidstests laten lopen en we zijn er toch ruim 10% op vooruit gegaan. Bij gelijkgebleven abonnement liggen de maxima iets boven de waarden van het abonnement, terwijl die er voorheen net iets onder bleven.
Hier ging het niet om, maar toch mooi meegenomen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Netwerk vergeten na eco stand experiabox GJ57 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 12-10-13 11:12
iPad4 geen Wi-Fi verbinding met KPN experiabox RPD iPad algemeen 3 25-06-13 18:24
Windows: Itunes v10.211 foutmelding 1403 Mente iTunes 1 10-03-11 18:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:14.