//

Wifi werkt alleen voor de iPhone niet meer

Wifi werkt alleen voor de iPhone niet meer discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Sinds ongeveer anderhalve week valt wifi vaak weg. Het vreemde is dat hij wel gewoon verbonden is met de router, je ziet ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-09-09, 16:40
Red-Hat Red-Hat is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard Wi-Fi werkt alleen voor de iPhone niet meer

Hallo allemaal,

Sinds ongeveer anderhalve week valt Wi-Fi vaak weg. Het vreemde is dat hij wel gewoon verbonden is met de router, je ziet ook gewoon de balkjes staan rechts van de provider.
Bij safari krijg je bijvoorbeeld de melding: Safari kan de pagina niet openen, omdat de server niet meer reageert.
Bij buienradar: Ophalen van Buienradar gegevens is mislukt. Is uw internetverbinding niet beschikbaar?

Thuis worden er 4 iPhones gebruikt die allemaal gebruik maken van hetzelfde Wi-Fi signaal. Alle iPhones kregen tegelijk met dit probleem te maken. Heel af en toe werkt Wi-Fi wel, maar veel vaker niet (bijna altijd)
De PC's thuis maken ook gebruik van het Wi-Fi signaal, maar die hebben helemaal nergens last van.

Wij hebben een router SpeedTouch570 WEB beveiligd, maar er bij mijn weten niets aan de router veranderd, het enige is dat ik een jailbreak op mijn iPhone sinds een tijdje heb, maar hier kan het niet aan liggen. Als mijn iPhone namelijk uit staat of niet 'thuis' is, kunnen de andere iPhones het Wi-Fi signaal nog steeds niet gebruiken.
Het vreemde is dat de iPhones altijd perfect met Wi-Fi hebben gewerkt sinds anderhalve week dus.

Wie weet wat ik kan proberen? Ik heb nergens op internet/forum een soortgelijk probleem gevonden...
in ieder geval bedankt....

Laatst gewijzigd door Red-Hat; 03-09-09 om 16:45.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-09-09, 17:26
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Zelfde probleem. Alles getest en wat blijkt overhitting van antenne.
Heb hem in de vriezer gelegd voor 10minuten en me Wi-Fi werkte weer

veel voorkomend probleem. Heb het maar opgegeven en overgegaan op 3G.
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #3  
Oud 03-09-09, 18:33
Red-Hat Red-Hat is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Dus het zou liggen aan de antenne van de iPhone? Wel heel sterk dat 4 iPhones er ineens tegelijk last van krijgen.... Het heeft zeker 4 maanden goed gewerkt en nu dus problemen... :S
  #4  
Oud 03-09-09, 19:04
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Oeh sorry die 4 had ik over et hoofd gelezen. Ja bij mij thuis deed Wi-Fi op iPhone het voor 2-3 maanden. Daarna ook niet meer. Maar geen zin om naar verzekering op te sturen. Want en en dan 2weken kwijt en krijg net zo'n gare terug. Magoed mss door update maar laat het aan iemand anders over die er meer van weet
  #5  
Oud 03-09-09, 19:49
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Wi-Fi blijft altijd wel op een of andere manier tobben. Ik heb precies het omgekeerde. Beroerde ontvangst op mijn iMac en op mijn netbook, maar de iPhone heeft continu perfect bereik, terwijl alle 3 apparaten op hetzelfde buro staan.

Eigenlijk heb je weinig aan deze mededeling van mijn kant, maar 't is meer om aan te geven dat Wi-Fi vaak gewoon zuigt zonder goede reden.
  #6  
Oud 04-09-09, 09:30
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Misschien al wel geprobeerd, maar zet je router eens een minuutje uit door hem van de stroom te halen.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #7  
Oud 15-09-09, 22:50
Red-Hat Red-Hat is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Misschien al wel geprobeerd, maar zet je router eens een minuutje uit door hem van de stroom te halen.
Ja meerdere malen geprobeerd, maar heeft geen zin. Andere Wi-Fi verbinden werken wel goed met de iPhones dus je zou wel denken dat het aan de router ligt. Er is echter niets veranderd de laatste tijd... Ik ben eventueel bereid een andere router te kopen zou dit een optie zijn?

P.S Sorry voor de late reactie
  #8  
Oud 16-09-09, 08:34
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Nog zo'n voor de hand liggende dan maar: herstel je netwerkverbindingen eens. Zou raar zijn als het voor alle vier zou moeten, maar ja....
Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.
  #9  
Oud 16-09-09, 22:34
Red-Hat Red-Hat is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Net eventjes op 2 iPhones gedaan, en tot zover blijkt het nog te werken. Maarja misschien is het net het moment dat Wi-Fi op de iPhone net weer even wel werkt, dus ik meld me direct wanneer ze niet meer werken!

In ieder geval weer bedankt voor je reactie
  #10  
Oud 17-09-09, 22:09
Red-Hat Red-Hat is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Helaas, zoals eigenlijk al verwacht, werkte Wi-Fi voor de iPhone gisteravond op een gegeven moment niet meer..... Wat kan ik nog meer proberen? Nieuwe router? Instellingen? Iets anders?
  #11  
Oud 22-09-09, 23:51
Red-Hat Red-Hat is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Weet echt niemand wat ik anders kan proberen? Ben ten einde raad? Waar kan ik nog meer advies inwinnen? Winkels? Hotlines? T-Mobile? Nieuwe router? Wat ligt voor het meest voor de hand/ wat zou het mest effectief zijn? Gr.
  #12  
Oud 26-09-09, 09:20
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Nog een paar gokjes dan maar....
Kijk eens in de instellingen van je router of er niet toevallig een maximaal aantal gebruikers tegelijk via Wi-Fi wordt toegelaten.
Heb je de nieuwste firmware op je router?
  #13  
Oud 27-09-09, 20:10
Red-Hat Red-Hat is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Kijk eens in de instellingen van je router of er niet toevallig een maximaal aantal gebruikers tegelijk via Wi-Fi wordt toegelaten.
Ik zal de router eens resetten, dan worden de instellingen zoals ze ooit waren miss helpt dat idd.

Citaat:
Heb je de nieuwste firmware op je router?
Ik zou het niet weten. Heb een SpeedTouch 570i met 4.2.1.9 alleen als ik op ''Click here to get the latest software for your SpeedTouch.'' klik krijg ik een fout melding dus dat werkt ook niet...
Het is een oude router zit er sowieso over te denken om een nieuwe te kopen, hoe denken jullie daarover als ik zo'n router heb?

Verder maakte de Telegraaf nog melding van het Wi-Fi-probleem bij iPhone-gebruikers. Er zijn inderdaad bij het apple topic hierover heel veel klachten. Een citaat wat mij bijvoorbeeld bekend in de oren klinkt:

''Wi-Fi works very sporatically (usually for a brief period right after re-boot)''

In ieder geval weer bedankt voor je reactie

Laatst gewijzigd door Red-Hat; 27-09-09 om 20:16.
  #14  
Oud 27-09-09, 22:21
david007's schermafbeelding
david007 david007 is offline
• iOS 3.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 381
Standaard

Jongens zelfde probleem heb het even bij de Telegraaf gemeld en die hebben er een nieuwsitem van gemaakt!

IPhone-gebruikers klagen over kapotte Wi-Fi - Digitaal - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [Digitaal]
__________________
Gezocht Kapote of Defecte iPhone 3G/3GS
iPhone 4
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
exchange werkt alleen op TMO netwerk en niet op Wi-Fi blondie213 Wi-Fi 11 23-10-08 23:32
iphone 2g pwnage tool unlock, Wi-Fi werkt niet meer technics Unlock [archief] 0 13-08-08 14:07
touch screen werkt alleen in dock, niet meer in app. HELP!! joie22 Unlock [archief] 4 14-06-08 02:23
Wi-Fi werkt niet meer na 1.1.3 dylan159 Unlock [archief] 2 08-02-08 19:04
Wi-Fi werkt niet meer met iPhone Meyotch Wi-Fi 17 15-01-08 00:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:23.