//

Internet verbruik/kosten

Internet verbruik/kosten discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iphone 3gs prepaid van T-Mobile echt een geweldig apparaat, alleen 1 probleem, hij haalt zelf geld van mijn beltegoed. zelfs als ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-01-10, 21:16
rbn-93 rbn-93 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 21
Standaard Internet verbruik/kosten

Ik heb een iphone 3gs prepaid van T-Mobile echt een geweldig apparaat, alleen 1 probleem, hij haalt zelf geld van mijn beltegoed. zelfs als ik een foto (buiten een Wi-Fi spot) maak schrijft hij 20cent af. mijn vraag hoe kom ik hier vanaf?

Ps. ik heb nog een vraag, gebruikt cydia ook internet? want dan kan ik het eiegenlijk niet gebruiken als prepaid bezitten?

Alsvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-01-10, 21:23
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Je zou kunnen jailbreaken en EDGE en 3G uitschakelen met SbSettings. Of je kan foute instellingen invoeren bij Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiel Datanetwerk.
  #3  
Oud 08-01-10, 21:29
rbn-93 rbn-93 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 21
Standaard

Ik ben nu bezig met het proberen van jailbreaken. Maar Ik heb een iphone 3gs en hier kun je toch zowiezo 3g aan of uit zetten?

En bestaat er misschien een programmatje om toch overal te internetten, als prepaid maar zonder dat je betaald?
  #4  
Oud 08-01-10, 22:27
ViperNL ViperNL is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 97
Standaard

het aan en uitzetten van 3g zal weinig helpen, je moet het internet uitzetten dus ook GPRS, het makkelijkste lijkt het mij om verkeerde instellingen in te voeren bij je settings zoals WDS001 beschreef

en nee je kan ook niet vanuit cydia een gratis programmaatje downloaden waarmee je gratis op internet kan. Mobiel internet loopt via je provider, dus dat kan je niet, ik herhaal NÍÉT omzeilen. Je kan alleen 'gratis' op internet via je Wi-Fi.

Laatst gewijzigd door ViperNL; 08-01-10 om 22:36.
  #5  
Oud 08-01-10, 23:39
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViperNL Bekijk bericht
het aan en uitzetten van 3g zal weinig helpen, je moet het internet uitzetten dus ook GPRS, het makkelijkste lijkt het mij om verkeerde instellingen in te voeren bij je settings zoals WDS001 beschreef

en nee je kan ook niet vanuit cydia een gratis programmaatje downloaden waarmee je gratis op internet kan. Mobiel internet loopt via je provider, dus dat kan je niet, ik herhaal NÍÉT omzeilen. Je kan alleen 'gratis' op internet via je Wi-Fi.

Je kan alleen 'gratis' op internet via je Wi-Fi.
denk het niet
ik kan ook gratis via 3g(ik heb er althans nog nooit voor betaald)

mrfred
  #6  
Oud 08-01-10, 23:53
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

3G is altijd dokken , denk dat je ff beter moet kijken en anders heb je geluk .
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......
  #7  
Oud 09-01-10, 00:04
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz Bekijk bericht
3G is altijd dokken , denk dat je ff beter moet kijken en anders heb je geluk .
geluk?
ik heb gewoon gratis internet van t-mobile
  #8  
Oud 09-01-10, 00:06
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

kost een tientje heb ik ook ,gratis internet bestaat niet , althans alleen via Wi-Fi .
  #9  
Oud 09-01-10, 00:08
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz Bekijk bericht
kost een tientje heb ik ook ,gratis internet bestaat niet , althans alleen via Wi-Fi .
ik betaal alleen abbo internet gratis mss had je beter moeten onderhandelen met TM
  #10  
Oud 09-01-10, 00:14
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrfred Bekijk bericht
ik betaal alleen abbo internet gratis mss had je beter moeten onderhandelen met TM

heb ik ook , hoefde voor me foon en aansluitkosten niks te betalen , maar goed dat is niet waar dit topic over ging .

nu weer ontopic , internet via je mobiel zitten altijd kosten aan ( tenzij je uit een onderhandeling iets gedaan krijgt ) via een (onbeveiligt) Wi-Fi point zijn er geen kosten .
  #11  
Oud 09-01-10, 13:58
spoorloos spoorloos is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard

Ik wil op een 2G FW3.0 en sim met tmob abbo zonder data bundel GPRS / 3G / EDGE uitzetten.

Via sbssettings 3G / EDGE uitzetten werkt niet.
{Dit lukt wel, alle dingen met inet werken nu niet dus k hoop dat het voldoende is om EDGE/GPRS uit te zetten via SBsettings}

Bij Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> kan ik Mobiel Datanetwerk niet vinden.

Ligt dit aan de firmware, of aan de provider T-mobile of is Mobiel datanetwerk verplaatst?

Laatst gewijzigd door spoorloos; 09-01-10 om 14:33.
  #12  
Oud 13-01-10, 20:38
Revelry Revelry is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 14
Standaard

Ik heb een tweedehandse iPhone 3g gekregen, was eerst abo van degene die de iPhone aan me gaf. Maar ik heb pre paid en er wordt steeds geld van me saldo afgehaald. Ik heb al met sbsettings 3g uitgezet, maar ik weet niet meer hoe ik sbsettings moet openen, weet iemand dat?
  #13  
Oud 26-02-10, 13:59
kuraikisai kuraikisai is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard

als ik dus via mijn eigen Wi-Fi online ben met mijn iphone 3gs, kan ik in principe downloaden wat ik wil zonder dat t-mobile me daar kosten voor in rekening brengt?
  #14  
Oud 26-02-10, 14:51
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuraikisai Bekijk bericht
als ik dus via mijn eigen Wi-Fi online ben met mijn iphone 3gs, kan ik in principe downloaden wat ik wil zonder dat t-mobile me daar kosten voor in rekening brengt?
Als je via Wi-Fi verbonden bent komt je mobiele provider er niet tussen en heb je dus geen extra kosten.
  #15  
Oud 02-03-10, 13:55
tychop tychop is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 53
Standaard

MMS gaat niet via internet
  #16  
Oud 03-03-10, 19:07
rbn-93 rbn-93 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 21
Standaard

Hoe duur is trouwens een abbonnementje voor puur en alleen internet op de iphone? Ik heb ff gezocht maar er is nergens een abbo te vinden die echt puur voor het internet is. Er zijn wel andere maar volgens mij gaat dat dan niet samen met prepaid (dus dat je dan toch belminuten enzo erbij krijgt, wat ik helemaal niet nodig heb).

zoals ik al schreef heb ik T-mobile
  #17  
Oud 04-03-10, 00:52
cpc9280 cpc9280 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

Ik heb de oplossing: Download met je Iphone een applicatie op deze site:
Disable EDGE/3G data on iPhone - iphonenodata.com - for free - Disable EDGE/3G
Je kan dan alleen internet met Wi-fi en er gaat geen geld af van je beltegoed ,omdat je geen gebruik maakt van edge of 3G
  #18  
Oud 04-03-10, 13:13
Fragile Fragile is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rbn-93 Bekijk bericht
Hoe duur is trouwens een abbonnementje voor puur en alleen internet op de iphone? Ik heb ff gezocht maar er is nergens een abbo te vinden die echt puur voor het internet is. Er zijn wel andere maar volgens mij gaat dat dan niet samen met prepaid (dus dat je dan toch belminuten enzo erbij krijgt, wat ik helemaal niet nodig heb).

zoals ik al schreef heb ik T-mobile
Tientje per maand.

Verder raad ik degenen die alleen via Wi-Fi op internet willen Disable EDGE/3G data on iPhone - iphonenodata.com - for free aan, heb het zelf al een tijdje geleden geïnstalleerd en sindsdien geen last meer van extra kosten.
  #19  
Oud 10-03-10, 18:47
jemaine jemaine is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Als je via Wi-Fi verbonden bent komt je mobiele provider er niet tussen en heb je dus geen extra kosten.
Naar mijn inziens heb ik daar wel last van. Laat me eerst even de situatie uitleggen. Ik heb een losse Iphone gekocht in belgie met een simonly abonnement van HI (dus alleen sms/bel bundel). Ik heb niet gekozen voor een internetabonnement aangezien ik alleen thuis, op school en op het werk gebruik van internet maak, waar ik allemaal toegang heb tot WI-FI. Ondanks dat ik alleen via WI-FI verbinding maak met internet moet ik toch steeds extra betalen. Ik snap niet hoe dat kan. Zou het misschien komen omdat ik gebruik maak van (gratis) gedownloade abs? Wij kan mij hierbij helpen??
  #20  
Oud 10-03-10, 20:29
tychop tychop is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemaine Bekijk bericht
Naar mijn inziens heb ik daar wel last van. Laat me eerst even de situatie uitleggen. Ik heb een losse Iphone gekocht in belgie met een simonly abonnement van HI (dus alleen sms/bel bundel). Ik heb niet gekozen voor een internetabonnement aangezien ik alleen thuis, op school en op het werk gebruik van internet maak, waar ik allemaal toegang heb tot WI-FI. Ondanks dat ik alleen via WI-FI verbinding maak met internet moet ik toch steeds extra betalen. Ik snap niet hoe dat kan. Zou het misschien komen omdat ik gebruik maak van (gratis) gedownloade abs? Wij kan mij hierbij helpen??
Ik heb ook een losse iPhone uit Belgie.
Ik heb ook Hi.
Ik heb ook geen internet abbo.
Maar ik betaal geen cent voor Wi-Fi usage.
Zie je wel het Wi-Fi icoontje in de statusBar? Of zie je een rondje? Of de teksts '3G'?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
KPN internet, niet op data verbruik jlrens KPN 1 04-04-10 00:06
extra kosten Tmobile internet richardiPhonepoldervaart Odido (T-Mobile) 16 01-04-10 16:09
Internet Kosten Thabomb Archief 2 22-09-09 23:45
Internet kosten buitenland 1234567890 Odido (T-Mobile) 3 11-08-09 11:51
internet verbruik met b.v pdanet Deepdelver Odido (T-Mobile) 16 27-11-08 22:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:03.