//

Email en internet in buitenland met Iphone-4

Email en internet in buitenland met Iphone-4 discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb een Iphone zakelijk abonnement, waardoor ik onbeperkt in Nederland kan internetten. Nu gaan we op vakantie en ik wordt geadviseerd in buitenland om internet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-01-11, 16:13
CraziePianos CraziePianos is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1
Standaard Email en internet in buitenland met Iphone-4

Heb een Iphone zakelijk abonnement, waardoor ik onbeperkt in Nederland kan internetten.
Nu gaan we op vakantie en ik wordt geadviseerd in buitenland om internet en email uit te zetten op de I-phone. Hoe zet ik die uit ?
En vervolgens als ik op vakantie email wil ophalen en tijdelijk wil internetten: hoe zet ik dat weer aan ...?

Het hotel heeft trouwens Wi-Fi ... is internetten dan gratis , en moet ik dan instellingen veranderen op mijn telefooon voor dat Wi-Fi gebruik
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-02-11, 16:38
darickj darickj is offline
• iOS 9.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mificonnect Bekijk bericht
Hoef je niet met sim kaartjes aan de slag en kan je 5 apparaten tegelijk verbinden. Of je nu in Duitsland of Frankrijk bent. Kost € 3 per dag tot 50MB
Totdat je het smsje van t-mobile krijgt van 2,- per mb, zoalsik nu heb in het buitenland
  #3  
Oud 12-02-11, 16:42
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ga op je iphone naar
Instellingen -> Algemeen -> Netwerk

Zet de schakelaar "Mobiele data" uit.
  #4  
Oud 13-02-11, 08:56
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CraziePianos Bekijk bericht
Heb een Iphone zakelijk abonnement, waardoor ik onbeperkt in Nederland kan internetten.
Nu gaan we op vakantie en ik wordt geadviseerd in buitenland om internet en email uit te zetten op de I-phone. Hoe zet ik die uit ?
En vervolgens als ik op vakantie email wil ophalen en tijdelijk wil internetten: hoe zet ik dat weer aan ...?

Het hotel heeft trouwens Wi-Fi ... is internetten dan gratis , en moet ik dan instellingen veranderen op mijn telefooon voor dat Wi-Fi gebruik
Internetten in het buitenland is vaak buitensporig duur, vandaar het advies dat op de iPhone uit te zetten.
Standaard staat dat trouwens al goed ingesteld: Instellingen/Algemeen/Netwerk/Dataroaming staat standaard uit. Check even of dat bij jouw iPhone ook zo staat. Is dat het geval, dan kun je in het buitenland geen data gebruiken ('data roamen') en heb je die hoge kosten dus ook niet.

Vwb gebruik van Wi-Fi in het hotel: vaak kost dat een (klein) bedrag voor onbeperkt internet en moet je daarvoor een wachtwoord invullen. Zolang je dus binnen bereik bent van het Wi-Fi-netwerk van het hotel kun je onbeperkt internetten zonder extra kosten. Vraag ernaar bij het inchecken.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #5  
Oud 15-02-11, 09:58
tomatensoepje tomatensoepje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 4
Standaard

Mobiele data uitzetten is inderdaad optie. Vergeet de roaming niet.

Als ik in het buitenland met de iPhone het internet op wil en me email wil ophalen, dan zet ik me iPhone in de vliegtuigmodus Wi-Fi werkt dan wel nog gewoon.
  #6  
Oud 13-03-11, 16:07
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomatensoepje Bekijk bericht
Mobiele data uitzetten is inderdaad optie. Vergeet de roaming niet.

Als ik in het buitenland met de iPhone het internet op wil en me email wil ophalen, dan zet ik me iPhone in de vliegtuigmodus Wi-Fi werkt dan wel nog gewoon.

Lijkt mij wel eigenaardig. Als ik op vliegtuigmodus zet, schakel hij automatisch Wi-Fi uit.
In het buitenland laat ik doorgaans Wi-Fi opstaan en schakel mobiele data, 3G en roaming uit. Ik gebruik dan ofwel de "vrije" Wi-Fi verbindingen of de betalende prepay Wi-Fi van bv het hotel. (met paswoord).
Werkt perfect en ik heb van Proximus nog nooit datakosten ontvangen.
  #7  
Oud 13-03-11, 16:11
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke Bekijk bericht
Lijkt mij wel eigenaardig. Als ik op vliegtuigmodus zet, schakel hij automatisch Wi-Fi uit.
In het buitenland laat ik doorgaans Wi-Fi opstaan en schakel mobiele data, 3G en roaming uit. Ik gebruik dan ofwel de "vrije" Wi-Fi verbindingen of de betalende prepay Wi-Fi van bv het hotel. (met paswoord).
Werkt perfect en ik heb van Proximus nog nooit datakosten ontvangen.
Dit doe ik ook.
Wat ook werkt: als je je iphone in vliegtuigmodus zet, staat alle data inclusief Wi-Fi uit. Vervolgens kun je Wi-Fi weer aanzetten, de iphone blijft dan in vliegtuigmodus. Resultaat is natuurlijk hetzelfde!
  #8  
Oud 24-03-11, 21:30
tombetaful tombetaful is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 2
Standaard

heb ook een vraagje omtrend dit onderwerp. Ik ben sind kort de trotse eigenaar van een iphone 4 16gb
nu was ik afgelopen weekend in België, Dataroaming uit. Ik kwam op een plek waar gratis Wi-Fi beschikbaar was. hier probeerde ik een foto door te sturen eerst via whatsapp dit lukte niet Daarna heb ik het geprobeerd via MMS dit werkte ook niet. Toen ik maandag weer in NL was en ik gewoon weer internet had via mijn provider kon ik de foto meteen versturen .Weet iemand wat ik fout gedaan heb of is dit normaal want als ik de foto in Belgie had willen versturen had ik volgens my data roaming aan moeten zetten , dit was dan een dure foto geworden wat niet de bedoeling is
  #9  
Oud 24-03-11, 21:39
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Nee, Wi-Fi heeft niets met data roaming te maken.
Waarschijnlijk was nog iets extra's nodig om op dat Wi-Fi-netwerk te komen.
Soms lijkt een netwerk vrij toegankelijk, maar moet je alsnog via een soort registratie-website inloggen voor je daadwerkelijk iets kan. En vaak kost het dan alsnog geld!

Als je van een Wi-Fi-netwerk gebruik maakt, zorg dat je eerst weet of het gebruik wel is toegestaan, en wat het dan zal kosten.
  #10  
Oud 19-04-11, 15:19
maxblast maxblast is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 31
Standaard

Ik gebruik zakelijk een Iphone 4 met zakelijke e-mail via Exchange. Standaard staat mijn zakelijke e-mail op push en mijn prive e-mail op fetch (elke 15 min). Ik ben 1 a 2 keer per week in Belgie en op deze dagen schieten de datakosten omhoog. Ik vind het lastig om telkens alle instellingen aan te passen als ik de grens overga en ik vergeet het ook vaak maar dit is zeker de enige oplossing om deze kosten te voorkomen?

En is het dan voldoende om alleen mobiele data uit te zetten of moet ik ook push enz uitzetten?
  #11  
Oud 19-04-11, 16:00
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Als je gewoon alleen mobiele data uitzet als je de grens oversteekt is dit voldoende!
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #12  
Oud 06-05-11, 14:35
atonba atonba is offline
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 66
Stuur een bericht via MSN naar atonba
Standaard

Wees heel alert met internetten in het buitenland. Ik was in Bali vorige maand en vergeten roaming uit te zetten. Ik dacht op het vliegveld daar op Wi-Fi te zitten, echter bleek ik op 3g te surfen. Krijg je als je nog suf bent van de jetlag. Bij thuiskomst rekening van 176 euro. Viel me nog mee. Voor niet eens 50 MB. Wel wijze les geleerd, ietwat dure helaas.
  #13  
Oud 06-05-11, 14:58
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Toen ik in Griekenland was heb ik rond de 200 euro moeten betalen voor 150MB data, maar van die data zal inderdaad ook wel een beetje zitten van toen ik nog in Nederland zat. Dus pas inderdaad op en vergeet niet je data verbinding uit te zetten, desnoods zet je hem op vliegtuigmodus, als je er maar aan denkt dat je geen enkele connectie mag maken met het internet, want dat komt je meteen duur te staan.
  #14  
Oud 06-05-11, 15:51
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Toen ik in Griekenland was heb ik rond de 200 euro moeten betalen voor 150MB data, maar van die data zal inderdaad ook wel een beetje zitten van toen ik nog in Nederland zat. Dus pas inderdaad op en vergeet niet je data verbinding uit te zetten, desnoods zet je hem op vliegtuigmodus, als je er maar aan denkt dat je geen enkele connectie mag maken met het internet, want dat komt je meteen duur te staan.
Ben vorige maand gedurende drie weken naar Brazilie geweest.
De PERMANENTE instellingen op mijn iPhone waren : 3G en mobiele data UIT.
Ik heb via Wi-Fi onbeperkt kunnen surfen en Skypen via het netwerk van het hotel. Ik heb ze hiervoor een zeer klein bedrag moeten betalen en kreeg een paswoord dat ik moest ingeven wanneer ik binnen het bereik was van hun netwerk. (Inmiddels heb ik voor deze periode de rekening van mijn provider gekregen en zoals verwacht staan er geen datakosten vermeld.)
  #15  
Oud 09-05-11, 00:57
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ps. 3G gaat automatisch uit / iphone switcht automatisch over op het gewone gsm netwerk, zodra je Mobiele Data of Dataroaming in het buitenland UIT hebt. De batterij intensievere UMTS (3G) verbinding is immers overbodig wanneer er geen dataverkeer gewenst is. Ik snap de paniek wel, maar 3G aan of uitzetten doet verder niets in dit geval
3G is slechts het soort dataverbinding, zoals gprs dat ook is.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 09-05-11 om 01:00.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet in het buitenland met grenzenloos ardyvb Odido (T-Mobile) 4 07-06-11 23:56
Via iphone internet laptop buitenland alicewoman1 Internet in buitenland (roaming) 3 08-04-11 23:06
Hoe zit het met maximum bedrag voor internet in buitenland? jj5 Internet in buitenland (roaming) 0 01-01-10 15:55
Internet in Buitenland op Iphone 3G Chrisjuh Internet in buitenland (roaming) 26 08-06-09 17:14
Email verzenden in buitenland lukt niet flipper iPhone algemeen 16 12-06-08 11:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:36.