//

BELANGRIJK: Bestelling van je eSIM

BELANGRIJK: Bestelling van je eSIM discussie in Simyo forum; ( verdwijnt na registratie ) Bestelling is gelukt, het instellen van de eSIM verliep snel en was erg duidelijk....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Partners > Simyo
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 24-09-20, 15:19
Lean Lean is offline
• iOS 14.0
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Bestelling is gelukt, het instellen van de eSIM verliep snel en was erg duidelijk.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 24-09-20, 15:48
Optizien Optizien is offline
• iOS 14.0
• 9.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 1
Standaard

Hallo, ik zit net te kijken op de Simyo-site en zie activatiekosten en dacht dat meedoen kosteloos zou zijn? Hoe zit dat?
  #23  
Oud 24-09-20, 15:56
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Optizien Bekijk bericht
Hallo, ik zit net te kijken op de Simyo-site en zie activatiekosten en dacht dat meedoen kosteloos zou zijn? Hoe zit dat?
Dat staat heel duidelijk in het eerste bericht van [Simyo] Bas

Citaat:
- Het maakt niet zoveel uit of je een maandelijks opzegbaar- of een jaarcontract afsluit, want in beide gevallen wordt de aansluiting na de testperiode door ons beëindigd. De abonnements- en aansluitkosten die worden weergegeven tijdens het plaatsen van je bestelling mag je negeren, want meedoen aan deze test is gratis.
Even nog een keer goed de instructies doorlezen
__________________
- Mijn naam is Jean-Paul, mijn forumnaam is iCulture
  #24  
Oud 24-09-20, 16:06
Kevin96 Kevin96 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2019
Berichten: 0
Standaard

Tot nu toe bevalt de E-sim goed, de Simyo app is overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik.
  #25  
Oud 24-09-20, 17:25
Wouterrr Wouterrr is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Almere
Berichten: 0
Standaard

Bestellen van de eSim ging heel gemakkelijk en verliep soepel.
De daarop volgende emails van Simyo waren heel duidelijk.
Inloggen in de app ging goed.
De aanwijzingen in de app om de eSim te installeren waren erg duidelijk; installatie verliep probleemloos.
Zo te zien werkt alles dus!
  #26  
Oud 24-09-20, 17:31
[Simyo] Bas [Simyo] Bas is offline
• iOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mootje2020 Bekijk bericht
Hoi,
Ik ben bezig met het bestellen van de isim. Ik krijg nu de vraag of ik een nieuw nummer wil of mijn huidige nummer wil behouden. Ik zou wel graag mijn eigen nr wat ik nu heb willen behouden. Kan dat? En hoe moet ik dit doen?
Dat is niet de bedoeling! Tenzij je echt naar ons wilt overstappen, maar vooralsnog komt je aansluiting gewoon te vervallen per 1 november aangezien dit een testaansluiting is. Of wil je na de testperiode bij ons blijven als klant?
  #27  
Oud 24-09-20, 17:41
iSchel iSchel is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 3
Standaard

Het bestellen en activeren ging vlekkeloos. Heb nu de Simyo eEsim als standaard staan voor data. Ik gebruik wel mijn eigen nummer om te bellen en gebeld te worden.
  #28  
Oud 24-09-20, 17:57
mjanse mjanse is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Het bestelproces is heel simpel. Na de mails met we en nummer kon ik echter niet direct inloggen in de app. Na enige minuten lukte het gelukkig wel.
Na het installatieprocedure kreeg ik de melding “bundels nog niet actief”. Na afsluiten en weer opstarten van de app ging het verder goed.
  #29  
Oud 24-09-20, 18:57
hayderks hayderks is offline
• iOS 13.7
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Zoals zo vaak achteraf bleek de bestelling en installatie van de eSIM best eenvoudig.
Toch vond ik het wat verwarrend dat er verschillende (naar elkaar verwijzende) informatie bronnen waren:
-diverse e-mails
-de verschillende forum-plekken (ik ben nieuw hier!)
-de instructies tijdens de installatie binnen de simyo app zelf
Waarschijnlijk ging de installatie bij mij de 1e keer mis doordat ik bij het maken van schermafdrukken de verkeerde knoppen heb gebruikt.
Hoe dan ook, een tijdje later had ik de eSIM aan de praat.
  #30  
Oud 24-09-20, 22:09
mt8258 mt8258 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 0
Standaard

Bestellen en installeren was relatief simpel. Alleen was er even wat verwarring nadat bij het inloggen via de Simyo app het wachtwoord niet werd geaccepteerd (netzo bij QueenM198 volgens mij). Inloggen via de PC lukte echter wel (waar je overigens niet direct het contract hoeft te accepteren). Daar direct even het wachtwoord gewijzigd en met het nieuwe ww opnieuw in de mobiele app. Nu wel binnen het contract moeten accepteren. Zoals gezegd installeren verder relatief simpel. Wat nog wel opviel dat in de app bij Instellingen Simkaart, de optie Activeer eSIM staat. 2e puntje van verwondering dus even. Moet eSIM nu wel of niet nu nog los / apart worden geactiveerd. Alles werkt gewoon zo, dus kennelijk is apart activeren niet nodig. Bellen en gebeld worden met 2 nummers (eSIM en std. SIM) werkt gewoon zoals verwacht.
  #31  
Oud 25-09-20, 11:18
[Simyo] Alex [Simyo] Alex is offline
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amdoni Bekijk bericht

Laatste vraag. Wat is je maximale dataverbruik wat is toegestaan per dag? Bij KPN is de fair use policy 5 Gb ondanks dat ik Unlimited data heb.
Je kunt gebruik maken van je belminuten en data zoals dat is aangegeven in de app. Het is dus niet mogelijk om onbeperkt te internetten. Houd daarom het verbruik in de app in de gaten. Heb je 80% van je bundel verbruikt dan krijg je een sms bericht. Idem voor 100%. Maar probeer vooral binnen je bundel te blijven.
  #32  
Oud 25-09-20, 16:16
Duncanc Duncanc is offline
• iOS 13.7
• 6.1.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 0
Standaard

Net als andere gebruikers (roel.nl en eh801) was het bij mij niet mogelijk om bij het verkrijgen van mijn telefoonnummer en wachtwoord, om in te loggen op de app.
Ik heb het een keer of 3 geprobeerd.
Vervolgens heb ik de mijn Simyo app verwijderd, ik had namelijk nog een oud account erin staan. Misschien dat het oude account een probleem zou opleveren.
Na het opnieuw installeren van de de Mijn Simyo app, lukte het nog steeds niet om in te loggen. Ik ben vervolgens op mijn computer (Safari) naar de site mijn.simyo.nl gegaan. Daar kon ik zonder problemen inloggen.
Vervolgens bij ik weer naar de app gegaan. Nu kon ik wel in 1x inloggen.
Of het een activeringstijd is, dan is het wel heel toevallig dat het precies werkte op het moment dat ik het via de computer probeerde.
Het lijkt er eerder op dat je je niet voor de 1ste keer kan aanmelden via de app. En dat je dat dus via de site moet doen.

@ [Simyo] Bas: Waar willen jullie dat we onze bevindingen neer zetten? Moeten we alles in dit topic zetten? of gaan jullie verschillende topic aanmaken?
  #33  
Oud 25-09-20, 16:23
phgrob phgrob is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 3
Standaard Installatie esim

Ik heb in buitenlandgezeten en nog geen tijd gehad voor installatie. Ga dat vandaag doen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25-09-20 om 16:33 ----------

Beste Bas,

Hoe weet ik zeker na aanschaf esim dat dit automatisch na maand weer op wordt gezegd en dat ik nergens meer aan gebonden ben. Dit kan ik nergens terug lezen als ik contract afsluit.
  #34  
Oud 25-09-20, 16:43
amdoni amdoni is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 0
Standaard

Feedback

Even de internetsnelheid vergeleken tussen KPN en Symio e-sim. KPN 200Mbit en `Symio 110 Mbit. Is dit normaal of wordt de e-sim internetsnelheid geknepen door KPN.
  #35  
Oud 25-09-20, 17:15
hayderks hayderks is offline
• iOS 13.7
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Bij mij was de snelheid super (dik over de 200Mb) t.o.v. MijnTele2 (100Mb)
Waarschijnlijk heeft dat ook met locatie zendmasten te maken
  #36  
Oud 25-09-20, 17:16
FrankiesiPhone FrankiesiPhone is offline
• iOS 14.0
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 1
Standaard

De eSIM zojuist aangevraagd, de welkomst mail zegt "binnen enkele minuten krijg je amelijk een e-mail met je inloggegevens". Deze enkele minuten zijn inmiddels 55 minuten geleden maar nog niks ontvangen.
We wachten even af.
  #37  
Oud 25-09-20, 17:46
phgrob phgrob is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 3
Standaard

Bestelling gelukt en esim eenvoudig te installeren
  #38  
Oud 25-09-20, 20:12
jay24 jay24 is offline
• iOS 4.2.1
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 0
Standaard

Haai
Mij is het ook gelukt om te de esim te installeren!
Was wel wat vervelend je krijgt de e-mail met je nummer en je ww
Maar vervolgens aanmelden in de sim yo app lukt niet !
Zegt dat het wachtwoord niet juist is,als je vervolgens een paar minuten wacht dat doet alles het 🙄
  #39  
Oud 25-09-20, 21:47
quincy1998 quincy1998 is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Wat volgens mij meer personen ondervonden is dat het eerste keer inloggen in de app moeizaam gaat
  #40  
Oud 26-09-20, 11:26
RinTich RinTich is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Exclamation eSim activeren

Alles goed gelukt, mails komen snel binnen, op de achtergrond lijkt Simyo nog niet helemaal zo ver te zijn. Tip op dit forum gevolgd over wachtwoord dat (nog) niet werkt, eerst op web ingelogd, daarna gaat inloggen in de app ook goed. Nu ook nog dubbele data, dus ik ga maar eens Bingewatchen
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
eSIM en verschillende Ringtone's Mistral iPhone algemeen 8 02-04-20 19:58
Orange eSim ?? Joeri75 Orange 12 15-01-20 14:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:26.