Issues & Feedback discussie in Simyo forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Inmiddels maken jullie een aantal dagen gebruik van onze eSIM. Sommigen liepen tegen dingen aan tijdens het bestellen, installeren of in gebruik nemen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Issues & Feedback
Hoi allemaal,
Inmiddels maken jullie een aantal dagen gebruik van onze eSIM. Sommigen liepen tegen dingen aan tijdens het bestellen, installeren of in gebruik nemen van onze eSIM. Ik heb inmiddels terugkoppeling gekregen van onze technische heren en deel die graag hier met jullie! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zal in dit topic updates geven over lopende issues. Heb ik ook gelijk even een vraag voor jullie Wat is jullie ervaring met het gebruik van de eSIM naast je huidige aansluiting? Groetjes, Bas |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
Heel mooie terugkoppeling Bas! Goed om te zien dat de meeste zaken zo snel worden opgepakt door Simyo. En bedankt testers tot zover voor jullie geweldige feedback. Maar we zijn er nog niet ...!
Citaat:
We houden via dit topic dan ook gelijk even in de gaten van wie we een reactie krijgen, aangezien we ook duidelijk hebben aangegeven dat we van iedereen een actieve deelname verwachten. Onvoldoende inzet kan helaas leiden tot eerdere afsluiting van je Simyo eSIM. Dus brand los iedereen!
__________________
- Mijn naam is Jean-Paul, mijn forumnaam is iCulture |
#3
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik ervaar regelmatig dat de data verbinding voor een 5-tal seconden wegvalt/bevriest. WhatsApp blijft bijvoorbeeld op verbinden staan en webpagina's laden niet. Wanneer ik mobiele data weer terug op mijn andere SIM zet heb ik hier geen last van. Ik heb de SIM als secudair ingesteld staan, en voor mobiele data deze secundaire SIM geselecteerd. Het komt dagelijks voor maar niet echt te reproduceren door bepaalde handelingen, het gebeurt redelijk random. |
#4
|
|||
|
|||
Over de Simyo app ben ik best tevreden. Erg gedetailleerde gegevens, maar soms wat over de top: verbruik in 8 decimalen?
|
#5
|
|||
|
|||
In deze dagen dat er veel thuis wordt gewerkt is de databundel erg handig voor wanneer het internet is overbelast eSim zorgt ervoor dat het hele wachten op je simkaart gebeuren kan worden geschrapt, dus dat is ook mooi. Verder tegen geen problemen aangelopen dus ik ben erg tevreden!
|
#6
|
|||
|
|||
Hoi
Al een tijdje in gebruik de esim nu. Kleine feedback hierover Overal best wel tevreden hierover , maar wel een paar dingetjes hierover wat echt raar is of misschien hebben jullie een antwoord hierop! Heb al een keer meegemaakt dat ik geen internet verbinding heb. Sim yo was helemaal weggevallen ?? Ik wou een app opstarten maar ik kreeg geen verbinding! Blijkt dat ik al een uur ongeveer geen internet had ! Ik heb toen mn data omgezet in delen Heel apart dit! Ook vind ik het raar dat je primair instelt om te bellen met sim yo en dat als je belt hij toch secundair gebruikt om te bellen ! Heeft iemand daarvoor een tip ? Of is het iets simpels? En ik moet toch zeggen dat bellen met sim yo af en toe slecht is!! En dit had ik echt niet verwacht met “kpn” !! Ik bel en internet met tele2 Verwacht gewoon dat “kpn” beter is maar dit is echt niet altijd zo ,heel vaak als ik op mn foon kijk heeft tele2 meer bereik ! Gesprekken met sim yo zijn blikkerig en je hoort gewoon dat de stemmen anders klinken ! Dit stelt me wel teleur verwacht gewoon meer van “kpn” , ben benieuwd naar jullie reactie Fijne zondag nog Laatst gewijzigd door jay24; 12-10-20 om 01:21. |
#7
|
|||
|
|||
Citaat:
voor wat betreft jouw opmerking dat hij toch standaard de secundaire (fysieke) sim gebruikt, heb ik gemerkt dat wanneer je vanuit de contactlijst belt, hij standaard kijkt welke sim je het laatste hebt gebruikt om die te bellen. Deze gebruikt hij daarna standaard weer. Op zich ook logisch als je wilt dat bepaalde contactpersonen alleen 1 nummer van je kennen. Je kunt dit aanpassen door in de contactlijst, direct onder de naam van de contactpersoon ‘last used’ [mijn telefoon staat in het Engels] de andere SIM te selecteren. Daarna heb ik gemerkt houdt hij wel de eSIM vast (is immers de laatst gebruikte SIM). Dit geldt dus per contactpersoon in niet voor alles in 1x. Hoop dat je hier wat aan hebt. ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12-10-20 om 19:33 ---------- Wellicht een goed moment om zo rond halverwege de maand/test een klein stukje van mijn ervaringen hier te delen. Als het gaat om het bestellen en instellen van de eSIM was dit voor mij in ieder geval een vrij pijnloze en simpele procedure. Op 2 kleine momenten van verwondering na (1 daarvan was dat ik initieel niet kon inloggen via de app, maar wel via de MacBook op de website) verliep dit simpel. Ten aanzien van het gebruik van de eSIM zelf loopt eigenlijk alles zoals verwacht, namelijk exact zoals bij een fysieke SIM. Dus wat mij betreft test geslaagd. Ook gebruik VPN is zover ik kan beoordelen gelijk aan de fysieke SIM. Ook dit had ik niet anders verwacht eigenlijk. Wel heb ik in het algemeen in het gebruik van 2 SIMmetjes een aantal zaken geconstateerd, die mijn inziens niet aan de eSIM zelf gerelateerd zijn, maar eerder aan het gebruik van 2 SIM gelijktijdig in het algemeen en wat deels eerder toestel/besturingssysteem gerelateerd is. Nogmaals m.i. niet gerelateerd aan de eSIM, maar wel goed voor mensen die dual SIM willen gaan, zich bewust van zouden moeten zijn. Een paar voorbeelden: - wegvallen van de dataverbinding van de eSIM (als primaire SIM) wanneer je een gesprek (spraakverbinding) voert. In mijn optiek te verklaren omdat volgens mij spraak en data niet gelijktijdig via de SIM kunnen door de aard van de spraakverbinding. Weet niet of dit inderdaad zo is, maar hier kan ik mee leven. Of ik bel, of ik internet. - Standaard wordt laatst gebruikte SIM (voor de betreffende contactpersoon) gebruikt bij het bellen uit de contactlijst. Lijkt mij ook gewenst gedrag. Als ik een werkrelatie altijd via mijn werk-SIM bel, wil ik dat dat ook standaard gebeurd en niet ineens standaard via mijn eSIM. Dit is simpel aan te passen door in de contactpersonenlijst onder direct onder de naam van de contact persoon de juiste SIM (1x) in te stellen. Overigens lijkt het mij dat als je je fysieke SIM door een eSIM vervangt, je dit probleem niet hebt. Je hebt immers alleen 1 SIM. Bij gebruik van 2 SIM dus wel even aandacht aan voor hebben. - Instellen van primaire spaak- en primaire data-SIM moet worden doorgevoerd, anders kun je nog wel eens voor verrassingen komen te staan. Zover mijn belangrijkste constateringen tot en met dit moment. Dus samenvattend: gebruik eSIM wat mij betreft identiek aan fysieke SIM. Wel wat wist-je-dat-jes bij gebruik dual SIM. |
#8
|
||||
|
||||
Dank voor je geweldig uitgebreide feedback @mt8258!
Een algemene noot voor de anderen ook - veel van de onbekendheden waar jullie mogelijk nu tegenaan lopen zijn vaak wel al besproken in onze artikelen. Zo is het instellen van welke simkaart per contactpersoon zoals @mt8258 hierboven ook goed uitlegt ook al uitgelegd in ons artikel Dualsim gebruiken op de iPhone. Een verzameling van al onze eSIM uitlegartikelen vind je ook in de Simyo eSIM special. Dus wellicht een goed idee voor iedereen om die nog eens goed door te lezen
__________________
- Mijn naam is Jean-Paul, mijn forumnaam is iCulture |
#9
|
|||
|
|||
Afgelopen zaterdag was ik in een nieuwbouw woning (zelf woon ik in een 30er jaren huis) en daar constateerde ik dat de data verbinding via de eSim vaak weg viel.
Als ik dan overschakelde naar de data van mijn KPN sim, dan had ik geen problemen. Ik heb dit een aantal keer herhaald en kwam er achter dat het ontvangst via Simyo slechter was (minder streepjes) dan bij KPN en dat de verbinding bij Simyo dus regelmatig weg viel. Dit vind ik vreemd omdat ze beide via het KPN netwerk zouden moeten lopen. Thuis heb ik hier helemaal geen problemen mee, dus een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat een nieuwbouw huis beter geïsoleerd is, waardoor het signaal zwakker is. En mogelijk heeft een eSim hier meer problemen mee dan een fysieke sim? Of was er zaterdag 10 november rond 14:30 uur een storing bij Simyo? |
#10
|
|||
|
|||
Afgelopen week 2 dagen via de data bundel van Simyo gewerkt op mijn laptop. Dit werkt prima, ook in het "buiten gebied" met mindere dekking.
Waar ik wel tegenaan liep was dat als je via en vpn bent ingelogd, dat deze verbinding wegvalt op het moment dat er een telefoontje via de normale sim word gevoerd. Dit zal logisch zijn, maar is lastig als je 2 sims in 1 telefoon hebt. In dat geval zijn 2 telefoons, of een eSim in je laptop een betere oplossing. Voor de rest ondervind ik geen gebreken en werkt de "dual sim" prima. @iCulture, zijn er nog dingen die jullie getest willen hebben? Laat het dan even weten! |
#11
|
|||
|
|||
Hoi,
Hier ook een reactie van mijn kant. In principe werkt Simyo prima, maar had enige problemen met het aanvragen. Ik gebruik Voice-Over op mijn Iphone en het aanvraag formulier was niet helemaal toegankelijk waardoor ik ziende oogjes moest inschakelen. Gelukkig was het doen zo gepiept. Over het gebruik: Het werkt in principe prima maar ervaar hetzelfde probleem als Wouterrr. Als ik iemand uit mijn favorieten of contacten wil bellen hoor ik geen mogelijkheid om voor Simyo te kiezen en belt hij dus altijd met T-Mobile, pas als ik het telefoonnummer handmatig intoets kan ik kiezen voor Simyo. Ik las dat er een filmpje is gemaakt met uitleg, maar daar heb ik helaas niets aan. Is het mogelijk om dit stap voor stap te schrijven? Verder is het bereik van Simyo prima en heb geen last van uitval. De app is redelijk toegankelijk, is even wennen, maar dan lukt het wel. Groetjes, Monique |
#12
|
||||||||
|
||||||||
Hoi allemaal!
Ik heb hieronder even in één keer op alle bovenstaande reacties gereageerd. Bedankt voor jullie feedback We hebben nog een vraag voor jullie: is je batterij merkbaar sneller leeg door het gebruik van eSIM naast een fysieke simkaart? Zijn we erg benieuwd naar Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1. Tik op het contact. 2. Tik op 'Mobiel abonnement van voorkeur'. 3. Tik op het nummer dat u voor dat contact wilt gebruiken. Bel je met beide aansluitingen via 4G? En heb je VoWi-Fi ingesteld? De dekkingskaart van Tele2 werkt bij mij niet, dus ik kan helaas niet nakijken of de lokale dekking van Tele2 beter is dan die van ons. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1. Tik op het contact. 2. Tik op 'Mobiel abonnement van voorkeur'. 3. Tik op het nummer dat u voor dat contact wilt gebruiken. |
#13
|
||||
|
||||
Citaat:
__________________
- Mijn naam is Jean-Paul, mijn forumnaam is iCulture |
#14
|
|||
|
|||
Citaat:
Overigens de batterij is niet merkbaar sneller leeg |
#15
|
|||
|
|||
Fantastische ervaring
Ik ben zeer tevreden met mijn e-sim. Alles verliep vlekkeloos en het enige verschil dat ik heb gemerkt met mijn fysieke sim is dat ik geen simcode hoef in te vullen na een reboot. Pluspuntje dus
Als het mag heb ik alleen wat feedback over de simyo app. Het is niet dat de app traag is, maar hij voelt alleen heel traag aan bij het eerste laden. Het laadicoontje laat het niet zo modern voelen en ik heb liever een app waar de ui snel laad en dan pas later met de gegevens komt. Uiteindelijk ben ik dus heel tevreden en zou ik wel overwegen over te stappen als ik niet al een lopend abonnement had bij een andere provider. |
#16
|
|||
|
|||
Citaat:
Voor wat betreft het bellen, dat is nu gelukt, dank voor de uitleg. Het voice-over verhaal waar ik tegen aan liep met de sim bestellen weet ik nog wel grotendeels. Op de eerste pagina spreekt hij “ KPN” niet uit bij “ betrouwbaar netwerk van”. Ik hoor niet welke optie ik aangevinkt heb bij het kiezen van welke simkaart ik wilde, normaal of digitale kaart. Bij aankomst op de pagina van de keuze van nummerbehoud of nieuw nummer, komt voice-over gelijk op de helft van de pagina uit, dus als je niet weet dat boven de optie van wel of geen nummerbehoud staat kom je dus niet verder want de verder button is dan onbruikbaar. Verder was het redelijk te doen hoor. Hopelijk heb je hier wat aan! Groeten, Monique |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPad Pro 2018 11" issues | callous | iPad algemeen | 6 | 23-02-19 03:07 |
iOS8 Installatie issues (iPad3) | mindchaoz | iPad algemeen | 7 | 23-09-14 15:30 |
iPhone 5 16gb zwart ( issues ) | AG88 | iPhone algemeen | 6 | 19-11-13 03:16 |
Apple ID's issues | atieftekhari | iPad algemeen | 0 | 21-10-13 17:50 |
iPhone 4: Wel of geen issues? | AeronNL | Koopinformatie Nederland | 7 | 29-06-10 19:05 |
|
|