//

Issues & Feedback

Issues & Feedback discussie in Simyo forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Inmiddels maken jullie een aantal dagen gebruik van onze eSIM. Sommigen liepen tegen dingen aan tijdens het bestellen, installeren of in gebruik nemen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Partners > Simyo
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-10-20, 11:27
[Simyo] Bas [Simyo] Bas is offline
• iOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard Issues & Feedback

Hoi allemaal,

Inmiddels maken jullie een aantal dagen gebruik van onze eSIM.

Sommigen liepen tegen dingen aan tijdens het bestellen, installeren of in gebruik nemen van onze eSIM. Ik heb inmiddels terugkoppeling gekregen van onze technische heren en deel die graag hier met jullie!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amdoni Bekijk bericht
E-sim installatie is gelukt! Tot aan de melding met rood kruis (uw e-sim is nog niet geactiveerd activeer deze in de app etc) liep alles vlekkeloos en is het een duidelijk proces.

Na de melding met het rode kruis ben ik in de app naar e-sim activeren gegaan en moest ik het gehele proces nog eens doorlopen waarna ik nu wel de melding kreeg e-sim succesvol geactiveerd.
Dit bleek vooral een tekstuele aanpassing te zijn! Is inmiddels opgelost

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amdoni Bekijk bericht
Kreeg wel twee emails van activeren...... De eerste email is of niet correct of de activeringsprocedure loopt niet lekker op het einde.
We hebben dit nagekeken en zo te zien heb je twee verschillende (en correcte) mails gehad. Ze hadden alleen wel dezelfde titel Is ons iets ontgaan? Laat het dan vooral weten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hayderks Bekijk bericht
Als ik op de iPhone naar Instellingen/Mobiel Netwerk/ ga dan zie ik iets verder naar beneden ALLEEN de mobiele data voor Simyo en niet die van mijn primaire.
Bovendien kloppen die gegevens niet.
Weet iemand wat de logica hierachter is?
Waarom zie ik geen correcte opsplitsing tussen Primair en Simyo?
Dit is echt iets van Apple! Je kan wel switchen door te schakelen tussen de twee internetverbindingen onder Instellingen > Mobiel netwerk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eh801 Bekijk bericht
Daarnaast viel het mij op dat “Mijn nummer” (onder Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele abonnement) niet is ingevuld. Is hier een reden voor?
Dat is iets van Apple zelf! Als je FaceTime/iMessage instelt voor de eSIM dan zal het telefoonnummer vervolgens wel worden weergegeven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eh801 Bekijk bericht
Het bestelproces van het abonnement en de eSim via de website verliep vlekkeloos. Nadat ik de e-mails met gebruikersnaam (mobiel nummer) en wachtwoord had ontvangen lukte het mij echter niet meteen om in te loggen in de app. Toen ik het daarna via de website probeerde kreeg ik de foutmelding “Je kunt je simkaart nog niet activeren”. Een paar minuten later lukte het wel. Er lijkt dus nog een paar minuten verwerkingstijd te zijn? Als dit inderdaad zo is lijkt het mij handiger om bijvoorbeeld de e-mail met het wachtwoord 2 minuten later te versturen. Anders zorgt dit alleen maar voor verwarring (waaronder iemand hierboven die het wachtwoord heeft gereset).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QueenM1981 Bekijk bericht
Ehm ik wil inloggen maar hij pakt me ww niet op de app en niet op de site
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joogle Bekijk bericht
Wachtwoord deed het niet na aanmelden. Moest een nieuw wachtwoord aanvragen en een email met een code ipv een sms, want de drie berichten was al verbruikt (vreemd). Uiteindelijk lukte het en werkt de simkaart
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roel.nl Bekijk bericht
Het is mij ook gelukt om de esim te bestellen en aan de praat te krijgen. Ging redelijk snel, moest wel eerst inloggen via de browser om ook in te kunnen loggen in de app.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mjanse Bekijk bericht
Het bestelproces is heel simpel. Na de mails met we en nummer kon ik echter niet direct inloggen in de app. Na enige minuten lukte het gelukkig wel.
Na het installatieprocedure kreeg ik de melding “bundels nog niet actief”. Na afsluiten en weer opstarten van de app ging het verder goed.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door motorfrir Bekijk bericht
Al met al ben ik tevreden over de "installatie" van eSIM op mijn iPhone 11 met iOS 14.01. Ik heb daarbij alleen gebruik gemaakt van de Simyo app.
Kanttekeningen:
1) Het duurt wel 1 tot 2 minuten voordat je een emailbevestiging ontvangt van Simyo dat je wordt welkom geheten. Dat heb ik wel eens sneller meegemaakt (understatement)
2) Na 5-6 minuten kwamen pas de emails met in de ene het ww en in de andere de gebruikersnaam.
3) Als test heb ik toen meteen ingelogd in de app maar dankzij dit forum wist ik gelukkig dat niet zou lukken. Was ook zo. Na 10-15 minuten wachten alsnog ingelogd in app. Dat lukte en activeren verliep soepel.
In ww/gebruikersnaam-emails zou eigenlijk moeten staan dat je na ontvangst van deze gegevens nog even zo'n 10 minuten moet wachten voordat je kan inloggen (of Simyo laat dit sneller verlopen )
Het blijkt dat de e-mail met inloggegevens inderdaad iets te vroeg in dat proces wordt verstuurd. Er worden achter de schermen een paar stappen omgedraaid zodat dit in de toekomst niet meer gebeurt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joogle Bekijk bericht
Ik gebruik de Simyo als tweede sim in mijn iPhone. Echter, sinds ik hem heb geïnstalleerd valt van de verbinding van mijn hoofdsimkaart weg..
We kunnen dit probleem niet reproduceren... Speelt dit nog steeds? Welke verbinding valt weg of wat lukt er precies niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouterrr Bekijk bericht
Simyo ingesteld als primair, bereik is 2 of 3 van de 4 streepjes.
Fysieke simkaart van andere provider als secundair.

Als ik een contactpersoon wilde bellen, ging de iPhone niet bellen met Simyo maar met m'n andere provider. Bij Simyo stond dan 'Geen bereik'.
Als ik het telefoonnummer handmatig invoerde (en de iPhone dus dwong om met Simyo te bellen) ging het wel goed, er werd dan gebeld via Simyo 3G (bij de instellingen van de iPhone staat bellen via 4G ingeschakeld).

Ik denk dat het 'Geen bereik'-probleem ermee te maken heeft dat het netwerk blijkbaar overschakelt van 4G naar 3G, en de iPhone op dat moment dus maar de andere provider kiest.

Vanmorgen nog een paar keer geprobeerd, maar nu deed zich het probleem niet meer voor.
Als het goed is kun je dit oplossen door te kiezen welke lijn voor contact wordt gebruikt. Hier een korte screenrecording voor de duidelijkheid! Heb je nog steeds problemen met bereik?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSchel Bekijk bericht
Ik merk dat als ik via mijn primaire simkaart bel de dataverbinding van de e-sim van Simyo volledig wegvalt.
We zijn je niet vergeten hoor! We weten alleen nog niet precies hoe dit zit, maar zodra er meer bekend is hoor je het van ons

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door motorfrir Bekijk bericht
4) Wel is vreemd dat in de Simyo app staat dat simkaarttype onbekend is (ipv wat ik verwacht eSIM).
5) Daarnaast vind ik het raar dat je je nog steeds de mogelijkheid hebt om (nog?) een Simyo eSIM te activeren zonder dat je een mededeling krijgt dat er al een eSIM actief is (en welke dat dan is). Nu ben ik (per ongeluk) nog een keer door het eSIM activeren heen gegaan.
Maar al met al tevreden over de ingebruikname. Nu nog mobiele data en telefoneren testen.
We zijn hier nog steeds mee bezig! Zodra ik meer weet krijg je een update




Ik zal in dit topic updates geven over lopende issues. Heb ik ook gelijk even een vraag voor jullie

Wat is jullie ervaring met het gebruik van de eSIM naast je huidige aansluiting?

Groetjes,
Bas
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-10-20, 14:37
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Heel mooie terugkoppeling Bas! Goed om te zien dat de meeste zaken zo snel worden opgepakt door Simyo. En bedankt testers tot zover voor jullie geweldige feedback. Maar we zijn er nog niet ...!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [Simyo] Bas Bekijk bericht
Wat is jullie ervaring met het gebruik van de eSIM naast je huidige aansluiting?
We horen graag van zoveel mogelijk testers (inmiddels 50 deelnemers!) wat jullie ervaring in het dagelijks gebruik is. Hoe vind je de snelheid? Hoe ervaar je het gebruiksgemak? Waar loop je nog tegenaan? Wat zou Simyo nog beter kunnen doen/communiceren over de eSIM?
We houden via dit topic dan ook gelijk even in de gaten van wie we een reactie krijgen, aangezien we ook duidelijk hebben aangegeven dat we van iedereen een actieve deelname verwachten. Onvoldoende inzet kan helaas leiden tot eerdere afsluiting van je Simyo eSIM.

Dus brand los iedereen!
__________________
- Mijn naam is Jean-Paul, mijn forumnaam is iCulture
  #3  
Oud 07-10-20, 16:24
FrankiesiPhone FrankiesiPhone is offline
• iOS 14.0
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [Simyo] Bas Bekijk bericht

Wat is jullie ervaring met het gebruik van de eSIM naast je huidige aansluiting?

Groetjes,
Bas
Hoi Bas!
Ik ervaar regelmatig dat de data verbinding voor een 5-tal seconden wegvalt/bevriest.
WhatsApp blijft bijvoorbeeld op verbinden staan en webpagina's laden niet.
Wanneer ik mobiele data weer terug op mijn andere SIM zet heb ik hier geen last van.

Ik heb de SIM als secudair ingesteld staan, en voor mobiele data deze secundaire SIM geselecteerd.

Het komt dagelijks voor maar niet echt te reproduceren door bepaalde handelingen, het gebeurt redelijk random.
  #4  
Oud 08-10-20, 17:48
hayderks hayderks is offline
• iOS 13.7
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Over de Simyo app ben ik best tevreden. Erg gedetailleerde gegevens, maar soms wat over de top: verbruik in 8 decimalen?
  #5  
Oud 10-10-20, 15:57
Bart123099 Bart123099 is offline
• iOS 14.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

In deze dagen dat er veel thuis wordt gewerkt is de databundel erg handig voor wanneer het internet is overbelast eSim zorgt ervoor dat het hele wachten op je simkaart gebeuren kan worden geschrapt, dus dat is ook mooi. Verder tegen geen problemen aangelopen dus ik ben erg tevreden!
  #6  
Oud 11-10-20, 11:58
jay24 jay24 is offline
• iOS 4.2.1
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 0
Standaard

Hoi
Al een tijdje in gebruik de esim nu.
Kleine feedback hierover
Overal best wel tevreden hierover , maar wel een paar dingetjes hierover wat echt raar is of misschien hebben jullie een antwoord hierop!
Heb al een keer meegemaakt dat ik geen internet verbinding heb.
Sim yo was helemaal weggevallen ?? Ik wou een app opstarten maar ik kreeg geen verbinding! Blijkt dat ik al een uur ongeveer geen internet had ! Ik heb toen mn data omgezet in delen Heel apart dit!
Ook vind ik het raar dat je primair instelt om te bellen met sim yo en dat als je belt hij toch secundair gebruikt om te bellen ! Heeft iemand daarvoor een tip ? Of is het iets simpels?
En ik moet toch zeggen dat bellen met sim yo af en toe slecht is!!
En dit had ik echt niet verwacht met “kpn” !! Ik bel en internet met tele2
Verwacht gewoon dat “kpn” beter is maar dit is echt niet altijd zo ,heel vaak als ik op mn foon kijk heeft tele2 meer bereik !
Gesprekken met sim yo zijn blikkerig en je hoort gewoon dat de stemmen anders klinken !
Dit stelt me wel teleur verwacht gewoon meer van “kpn” , ben benieuwd naar jullie reactie
Fijne zondag nog

Laatst gewijzigd door jay24; 12-10-20 om 00:21.
  #7  
Oud 12-10-20, 19:02
mt8258 mt8258 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jay24 Bekijk bericht
Hoi
Al een tijdje in gebruik de esim nu.
Kleine feedback hierover
Overal best wel tevreden hierover , maar wel een paar dingetjes hierover wat echt raar is of misschien hebben jullie een antwoord hierop!
Heb al een keer meegemaakt dat ik geen internet verbinding heb.
Sim yo was helemaal weggevallen ?? Ik wou een app opstarten maar ik kreeg geen verbinding! Blijkt dat ik al een uur ongeveer geen internet had ! Ik heb toen mn data omgezet in delen Heel apart dit!
Ook vind ik het raar dat je primair instelt om te bellen met sim yo en dat als je belt hij toch secundair gebruikt om te bellen ! Heeft iemand daarvoor een tip ? Of is het iets simpels?
En ik moet toch zeggen dat bellen met sim yo af en toe slecht is!!
En dit had ik echt niet verwacht met “kpn” !! Ik bel en internet met tele2
Verwacht gewoon dat “kpn” beter is maar dit is echt niet altijd zo ,heel vaak als ik op mn foon kijk heeft tele2 meer bereik !
Gesprekken met sim yo zijn blikkerig en je hoort gewoon dat de stemmen anders klinken !
Dit stelt me wel teleur verwacht gewoon meer van “kpn” , ben benieuwd naar jullie reactie
Fijne zondag nog
Jay24,
voor wat betreft jouw opmerking dat hij toch standaard de secundaire (fysieke) sim gebruikt, heb ik gemerkt dat wanneer je vanuit de contactlijst belt, hij standaard kijkt welke sim je het laatste hebt gebruikt om die te bellen. Deze gebruikt hij daarna standaard weer. Op zich ook logisch als je wilt dat bepaalde contactpersonen alleen 1 nummer van je kennen. Je kunt dit aanpassen door in de contactlijst, direct onder de naam van de contactpersoon ‘last used’ [mijn telefoon staat in het Engels] de andere SIM te selecteren. Daarna heb ik gemerkt houdt hij wel de eSIM vast (is immers de laatst gebruikte SIM). Dit geldt dus per contactpersoon in niet voor alles in 1x. Hoop dat je hier wat aan hebt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12-10-20 om 19:33 ----------

Wellicht een goed moment om zo rond halverwege de maand/test een klein stukje van mijn ervaringen hier te delen.

Als het gaat om het bestellen en instellen van de eSIM was dit voor mij in ieder geval een vrij pijnloze en simpele procedure. Op 2 kleine momenten van verwondering na (1 daarvan was dat ik initieel niet kon inloggen via de app, maar wel via de MacBook op de website) verliep dit simpel.

Ten aanzien van het gebruik van de eSIM zelf loopt eigenlijk alles zoals verwacht, namelijk exact zoals bij een fysieke SIM. Dus wat mij betreft test geslaagd. Ook gebruik VPN is zover ik kan beoordelen gelijk aan de fysieke SIM. Ook dit had ik niet anders verwacht eigenlijk.

Wel heb ik in het algemeen in het gebruik van 2 SIMmetjes een aantal zaken geconstateerd, die mijn inziens niet aan de eSIM zelf gerelateerd zijn, maar eerder aan het gebruik van 2 SIM gelijktijdig in het algemeen en wat deels eerder toestel/besturingssysteem gerelateerd is. Nogmaals m.i. niet gerelateerd aan de eSIM, maar wel goed voor mensen die dual SIM willen gaan, zich bewust van zouden moeten zijn.

Een paar voorbeelden:
- wegvallen van de dataverbinding van de eSIM (als primaire SIM) wanneer je een gesprek (spraakverbinding) voert. In mijn optiek te verklaren omdat volgens mij spraak en data niet gelijktijdig via de SIM kunnen door de aard van de spraakverbinding. Weet niet of dit inderdaad zo is, maar hier kan ik mee leven. Of ik bel, of ik internet.

- Standaard wordt laatst gebruikte SIM (voor de betreffende contactpersoon) gebruikt bij het bellen uit de contactlijst. Lijkt mij ook gewenst gedrag. Als ik een werkrelatie altijd via mijn werk-SIM bel, wil ik dat dat ook standaard gebeurd en niet ineens standaard via mijn eSIM. Dit is simpel aan te passen door in de contactpersonenlijst onder direct onder de naam van de contact persoon de juiste SIM (1x) in te stellen. Overigens lijkt het mij dat als je je fysieke SIM door een eSIM vervangt, je dit probleem niet hebt. Je hebt immers alleen 1 SIM. Bij gebruik van 2 SIM dus wel even aandacht aan voor hebben.

- Instellen van primaire spaak- en primaire data-SIM moet worden doorgevoerd, anders kun je nog wel eens voor verrassingen komen te staan.

Zover mijn belangrijkste constateringen tot en met dit moment. Dus samenvattend: gebruik eSIM wat mij betreft identiek aan fysieke SIM. Wel wat wist-je-dat-jes bij gebruik dual SIM.
  #8  
Oud 13-10-20, 00:29
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Dank voor je geweldig uitgebreide feedback @mt8258!

Een algemene noot voor de anderen ook - veel van de onbekendheden waar jullie mogelijk nu tegenaan lopen zijn vaak wel al besproken in onze artikelen. Zo is het instellen van welke simkaart per contactpersoon zoals @mt8258 hierboven ook goed uitlegt ook al uitgelegd in ons artikel Dualsim gebruiken op de iPhone. Een verzameling van al onze eSIM uitlegartikelen vind je ook in de Simyo eSIM special. Dus wellicht een goed idee voor iedereen om die nog eens goed door te lezen
__________________
- Mijn naam is Jean-Paul, mijn forumnaam is iCulture
  #9  
Oud 14-10-20, 11:13
Duncanc Duncanc is offline
• iOS 13.7
• 6.1.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 0
Standaard

Afgelopen zaterdag was ik in een nieuwbouw woning (zelf woon ik in een 30er jaren huis) en daar constateerde ik dat de data verbinding via de eSim vaak weg viel.
Als ik dan overschakelde naar de data van mijn KPN sim, dan had ik geen problemen.

Ik heb dit een aantal keer herhaald en kwam er achter dat het ontvangst via Simyo slechter was (minder streepjes) dan bij KPN en dat de verbinding bij Simyo dus regelmatig weg viel.
Dit vind ik vreemd omdat ze beide via het KPN netwerk zouden moeten lopen.
Thuis heb ik hier helemaal geen problemen mee, dus een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat een nieuwbouw huis beter geïsoleerd is, waardoor het signaal zwakker is. En mogelijk heeft een eSim hier meer problemen mee dan een fysieke sim?
Of was er zaterdag 10 november rond 14:30 uur een storing bij Simyo?
  #10  
Oud 20-10-20, 16:51
Duncanc Duncanc is offline
• iOS 13.7
• 6.1.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 0
Standaard

Afgelopen week 2 dagen via de data bundel van Simyo gewerkt op mijn laptop. Dit werkt prima, ook in het "buiten gebied" met mindere dekking.
Waar ik wel tegenaan liep was dat als je via en vpn bent ingelogd, dat deze verbinding wegvalt op het moment dat er een telefoontje via de normale sim word gevoerd.
Dit zal logisch zijn, maar is lastig als je 2 sims in 1 telefoon hebt. In dat geval zijn 2 telefoons, of een eSim in je laptop een betere oplossing.

Voor de rest ondervind ik geen gebreken en werkt de "dual sim" prima.

@iCulture, zijn er nog dingen die jullie getest willen hebben? Laat het dan even weten!
  #11  
Oud 20-10-20, 19:16
mootje2020 mootje2020 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Hoi,
Hier ook een reactie van mijn kant.
In principe werkt Simyo prima, maar had enige problemen met het aanvragen. Ik gebruik Voice-Over op mijn Iphone en het aanvraag formulier was niet helemaal toegankelijk waardoor ik ziende oogjes moest inschakelen.
Gelukkig was het doen zo gepiept.
Over het gebruik:
Het werkt in principe prima maar ervaar hetzelfde probleem als Wouterrr.
Als ik iemand uit mijn favorieten of contacten wil bellen hoor ik geen mogelijkheid om voor Simyo te kiezen en belt hij dus altijd met T-Mobile, pas als ik het telefoonnummer handmatig intoets kan ik kiezen voor Simyo. Ik las dat er een filmpje is gemaakt met uitleg, maar daar heb ik helaas niets aan. Is het mogelijk om dit stap voor stap te schrijven?
Verder is het bereik van Simyo prima en heb geen last van uitval.
De app is redelijk toegankelijk, is even wennen, maar dan lukt het wel.

Groetjes,
Monique
  #12  
Oud 21-10-20, 10:33
[Simyo] Bas [Simyo] Bas is offline
• iOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Hoi allemaal!

Ik heb hieronder even in één keer op alle bovenstaande reacties gereageerd. Bedankt voor jullie feedback

We hebben nog een vraag voor jullie: is je batterij merkbaar sneller leeg door het gebruik van eSIM naast een fysieke simkaart?

Zijn we erg benieuwd naar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FrankiesiPhone Bekijk bericht
Hoi Bas!
Ik ervaar regelmatig dat de data verbinding voor een 5-tal seconden wegvalt/bevriest.
WhatsApp blijft bijvoorbeeld op verbinden staan en webpagina's laden niet.
Wanneer ik mobiele data weer terug op mijn andere SIM zet heb ik hier geen last van.

Ik heb de SIM als secudair ingesteld staan, en voor mobiele data deze secundaire SIM geselecteerd.

Het komt dagelijks voor maar niet echt te reproduceren door bepaalde handelingen, het gebeurt redelijk random.
Hoi Frank! Heb je dit probleem nog steeds? Het is natuurlijk niet handig dat een internetverbinding random wegvalt!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hayderks Bekijk bericht
Over de Simyo app ben ik best tevreden. Erg gedetailleerde gegevens, maar soms wat over de top: verbruik in 8 decimalen?
Ik snap wat je bedoelt! Zal het eens doorgeven aan onze devs
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart123099 Bekijk bericht
In deze dagen dat er veel thuis wordt gewerkt is de databundel erg handig voor wanneer het internet is overbelast eSim zorgt ervoor dat het hele wachten op je simkaart gebeuren kan worden geschrapt, dus dat is ook mooi. Verder tegen geen problemen aangelopen dus ik ben erg tevreden!
Dat merk ik zelf ook ja! Echt een uitkomst dat je jezelf kunt hotspotten Fijn dat je geen problemen hebt met het gebruik van je eSIM!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jay24 Bekijk bericht
Hoi
Al een tijdje in gebruik de esim nu.
Kleine feedback hierover
Overal best wel tevreden hierover , maar wel een paar dingetjes hierover wat echt raar is of misschien hebben jullie een antwoord hierop!
Heb al een keer meegemaakt dat ik geen internet verbinding heb.
Sim yo was helemaal weggevallen ?? Ik wou een app opstarten maar ik kreeg geen verbinding! Blijkt dat ik al een uur ongeveer geen internet had ! Ik heb toen mn data omgezet in delen Heel apart dit!
Ook vind ik het raar dat je primair instelt om te bellen met sim yo en dat als je belt hij toch secundair gebruikt om te bellen ! Heeft iemand daarvoor een tip ? Of is het iets simpels?
En ik moet toch zeggen dat bellen met sim yo af en toe slecht is!!
En dit had ik echt niet verwacht met “kpn” !! Ik bel en internet met tele2
Verwacht gewoon dat “kpn” beter is maar dit is echt niet altijd zo ,heel vaak als ik op mn foon kijk heeft tele2 meer bereik !
Gesprekken met sim yo zijn blikkerig en je hoort gewoon dat de stemmen anders klinken !
Dit stelt me wel teleur verwacht gewoon meer van “kpn” , ben benieuwd naar jullie reactie
Fijne zondag nog
Hoi! Heb je die wegvallende internetverbinding nog vaak gehad? Wat het bellen betreft, je iPhone belt automatisch met het nummer dat voor het laatst is gebruikt om te bellen naar die aansluiting. Vandaar dat het via je fysieke simkaart gaat! Kun je aanpassen op de volgende manier:

1. Tik op het contact.
2. Tik op 'Mobiel abonnement van voorkeur'.
3. Tik op het nummer dat u voor dat contact wilt gebruiken.

Bel je met beide aansluitingen via 4G? En heb je VoWi-Fi ingesteld? De dekkingskaart van Tele2 werkt bij mij niet, dus ik kan helaas niet nakijken of de lokale dekking van Tele2 beter is dan die van ons.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mt8258 Bekijk bericht
Wellicht een goed moment om zo rond halverwege de maand/test een klein stukje van mijn ervaringen hier te delen.

Als het gaat om het bestellen en instellen van de eSIM was dit voor mij in ieder geval een vrij pijnloze en simpele procedure. Op 2 kleine momenten van verwondering na (1 daarvan was dat ik initieel niet kon inloggen via de app, maar wel via de MacBook op de website) verliep dit simpel.

Ten aanzien van het gebruik van de eSIM zelf loopt eigenlijk alles zoals verwacht, namelijk exact zoals bij een fysieke SIM. Dus wat mij betreft test geslaagd. Ook gebruik VPN is zover ik kan beoordelen gelijk aan de fysieke SIM. Ook dit had ik niet anders verwacht eigenlijk.

Wel heb ik in het algemeen in het gebruik van 2 SIMmetjes een aantal zaken geconstateerd, die mijn inziens niet aan de eSIM zelf gerelateerd zijn, maar eerder aan het gebruik van 2 SIM gelijktijdig in het algemeen en wat deels eerder toestel/besturingssysteem gerelateerd is. Nogmaals m.i. niet gerelateerd aan de eSIM, maar wel goed voor mensen die dual SIM willen gaan, zich bewust van zouden moeten zijn.

Een paar voorbeelden:
- wegvallen van de dataverbinding van de eSIM (als primaire SIM) wanneer je een gesprek (spraakverbinding) voert. In mijn optiek te verklaren omdat volgens mij spraak en data niet gelijktijdig via de SIM kunnen door de aard van de spraakverbinding. Weet niet of dit inderdaad zo is, maar hier kan ik mee leven. Of ik bel, of ik internet.

- Standaard wordt laatst gebruikte SIM (voor de betreffende contactpersoon) gebruikt bij het bellen uit de contactlijst. Lijkt mij ook gewenst gedrag. Als ik een werkrelatie altijd via mijn werk-SIM bel, wil ik dat dat ook standaard gebeurd en niet ineens standaard via mijn eSIM. Dit is simpel aan te passen door in de contactpersonenlijst onder direct onder de naam van de contact persoon de juiste SIM (1x) in te stellen. Overigens lijkt het mij dat als je je fysieke SIM door een eSIM vervangt, je dit probleem niet hebt. Je hebt immers alleen 1 SIM. Bij gebruik van 2 SIM dus wel even aandacht aan voor hebben.

- Instellen van primaire spaak- en primaire data-SIM moet worden doorgevoerd, anders kun je nog wel eens voor verrassingen komen te staan.

Zover mijn belangrijkste constateringen tot en met dit moment. Dus samenvattend: gebruik eSIM wat mij betreft identiek aan fysieke SIM. Wel wat wist-je-dat-jes bij gebruik dual SIM.
Bedankt voor je feedback! Had je het schakelen tussen mobiele data al ingesteld? Die optie vind je terug onder Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data terug. Het is technisch gezien gewoon niet mogelijk om beiden tegelijk te gebruiken zoals je voorstelt. Het instellen van de juiste lijn voor je contactpersonen is wel iets voor ons om ergens in een FAQ op te nemen, want daar lopen veel mensen tegenaan!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duncanc Bekijk bericht
Afgelopen zaterdag was ik in een nieuwbouw woning (zelf woon ik in een 30er jaren huis) en daar constateerde ik dat de data verbinding via de eSim vaak weg viel.
Als ik dan overschakelde naar de data van mijn KPN sim, dan had ik geen problemen.

Ik heb dit een aantal keer herhaald en kwam er achter dat het ontvangst via Simyo slechter was (minder streepjes) dan bij KPN en dat de verbinding bij Simyo dus regelmatig weg viel.
Dit vind ik vreemd omdat ze beide via het KPN netwerk zouden moeten lopen.
Thuis heb ik hier helemaal geen problemen mee, dus een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat een nieuwbouw huis beter geïsoleerd is, waardoor het signaal zwakker is. En mogelijk heeft een eSim hier meer problemen mee dan een fysieke sim?
Of was er zaterdag 10 november rond 14:30 uur een storing bij Simyo?
Ik lees hier meer dat onze eSIM minder goed bereik zou hebben dan een fysieke simkaart die van hetzelfde netwerk gebruikmaakt. Voor zover ik weet was er op die dag geen storing in ieder geval! Heb deze vraag uitgezet bij onze technische afdeling, dus zodra ik meer weet zal ik het met jullie delen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duncanc Bekijk bericht
Afgelopen week 2 dagen via de data bundel van Simyo gewerkt op mijn laptop. Dit werkt prima, ook in het "buiten gebied" met mindere dekking.
Waar ik wel tegenaan liep was dat als je via en vpn bent ingelogd, dat deze verbinding wegvalt op het moment dat er een telefoontje via de normale sim word gevoerd.
Dit zal logisch zijn, maar is lastig als je 2 sims in 1 telefoon hebt. In dat geval zijn 2 telefoons, of een eSim in je laptop een betere oplossing.

Voor de rest ondervind ik geen gebreken en werkt de "dual sim" prima.

@iCulture, zijn er nog dingen die jullie getest willen hebben? Laat het dan even weten!
Wat je zegt over de wegvallende verbinding tijdens het bellen met je fysieke simkaart klopt inderdaad! Daar kunnen wij alleen niet zoveel aan doen, want dat is iets van je iPhone. Ik hoop dat Apple dit in de toekomst verbetert! En als je graag iets wil testen voor ons: is je batterij merkbaar sneller leeg door het gebruik van eSIM naast een fysieke simkaart?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mootje2020 Bekijk bericht
Hoi,
Hier ook een reactie van mijn kant.
In principe werkt Simyo prima, maar had enige problemen met het aanvragen. Ik gebruik Voice-Over op mijn Iphone en het aanvraag formulier was niet helemaal toegankelijk waardoor ik ziende oogjes moest inschakelen.
Gelukkig was het doen zo gepiept.
Over het gebruik:
Het werkt in principe prima maar ervaar hetzelfde probleem als Wouterrr.
Als ik iemand uit mijn favorieten of contacten wil bellen hoor ik geen mogelijkheid om voor Simyo te kiezen en belt hij dus altijd met T-Mobile, pas als ik het telefoonnummer handmatig intoets kan ik kiezen voor Simyo. Ik las dat er een filmpje is gemaakt met uitleg, maar daar heb ik helaas niets aan. Is het mogelijk om dit stap voor stap te schrijven?
Verder is het bereik van Simyo prima en heb geen last van uitval.
De app is redelijk toegankelijk, is even wennen, maar dan lukt het wel.

Groetjes,
Monique
Hoi Monique! Met welk gedeelte van het aanvraagformulier had de Voice-Over moeite, weet je dat nog toevallig? Fijn dat het verder allemaal gelukt is! Wat het bellen betreft, je iPhone belt automatisch met het nummer dat voor het laatst is gebruikt om te bellen naar die aansluiting. Vandaar dat het via je fysieke simkaart gaat! Kun je aanpassen op de volgende manier:

1. Tik op het contact.
2. Tik op 'Mobiel abonnement van voorkeur'.
3. Tik op het nummer dat u voor dat contact wilt gebruiken.
  #13  
Oud 22-10-20, 13:34
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duncanc Bekijk bericht
@iCulture, zijn er nog dingen die jullie getest willen hebben? Laat het dan even weten!
Hi Duncan. Die vraag is vooral voor Simyo zelf bedoeld, want wij gaan vooral over het in goede banen leiden van de forumdiscussie Voor de inhoudelijke vragen over de test moet je echt bij Simyo zelf zijn, maar Simyo-Bas heeft al een mooie aanvullende vraag gesteld waar je mee aan de gang kunt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [Simyo] Bas Bekijk bericht
We hebben nog een vraag voor jullie: is je batterij merkbaar sneller leeg door het gebruik van eSIM naast een fysieke simkaart?

Zijn we erg benieuwd naar
__________________
- Mijn naam is Jean-Paul, mijn forumnaam is iCulture
  #14  
Oud 22-10-20, 17:34
FrankiesiPhone FrankiesiPhone is offline
• iOS 14.0
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [Simyo] Bas Bekijk bericht
Hoi allemaal!

Ik heb hieronder even in één keer op alle bovenstaande reacties gereageerd. Bedankt voor jullie feedback

We hebben nog een vraag voor jullie: is je batterij merkbaar sneller leeg door het gebruik van eSIM naast een fysieke simkaart?

Hoi Frank! Heb je dit probleem nog steeds? Het is natuurlijk niet handig dat een internetverbinding random wegvalt!
Het probleem is er nog steeds, zijn er misschien aanvullende testen die ik/wij kunnen doen?

Overigens de batterij is niet merkbaar sneller leeg
  #15  
Oud 23-10-20, 10:27
TinQ0 TinQ0 is offline
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard Fantastische ervaring

Ik ben zeer tevreden met mijn e-sim. Alles verliep vlekkeloos en het enige verschil dat ik heb gemerkt met mijn fysieke sim is dat ik geen simcode hoef in te vullen na een reboot. Pluspuntje dus
Als het mag heb ik alleen wat feedback over de simyo app. Het is niet dat de app traag is, maar hij voelt alleen heel traag aan bij het eerste laden. Het laadicoontje laat het niet zo modern voelen en ik heb liever een app waar de ui snel laad en dan pas later met de gegevens komt.

Uiteindelijk ben ik dus heel tevreden en zou ik wel overwegen over te stappen als ik niet al een lopend abonnement had bij een andere provider.
  #16  
Oud 23-10-20, 17:30
mootje2020 mootje2020 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [Simyo] Bas Bekijk bericht
Hoi Monique! Met welk gedeelte van het aanvraagformulier had de Voice-Over moeite, weet je dat nog toevallig? Fijn dat het verder allemaal gelukt is! Wat het bellen betreft, je iPhone belt automatisch met het nummer dat voor het laatst is gebruikt om te bellen naar die aansluiting. Vandaar dat het via je fysieke simkaart gaat! Kun je aanpassen op de volgende manier:

1. Tik op het contact.
2. Tik op 'Mobiel abonnement van voorkeur'.
3. Tik op het nummer dat u voor dat contact wilt gebruiken.
Hoi Bas,

Voor wat betreft het bellen, dat is nu gelukt, dank voor de uitleg.
Het voice-over verhaal waar ik tegen aan liep met de sim bestellen weet ik nog wel grotendeels.

Op de eerste pagina spreekt hij “ KPN” niet uit bij “ betrouwbaar netwerk van”.

Ik hoor niet welke optie ik aangevinkt heb bij het kiezen van welke simkaart ik wilde, normaal of digitale kaart.

Bij aankomst op de pagina van de keuze van nummerbehoud of nieuw nummer, komt voice-over gelijk op de helft van de pagina uit, dus als je niet weet dat boven de optie van wel of geen nummerbehoud staat kom je dus niet verder want de verder button is dan onbruikbaar.
Verder was het redelijk te doen hoor.
Hopelijk heb je hier wat aan!

Groeten,
Monique
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad Pro 2018 11" issues callous iPad algemeen 6 23-02-19 02:07
iOS8 Installatie issues (iPad3) mindchaoz iPad algemeen 7 23-09-14 14:30
iPhone 5 16gb zwart ( issues ) AG88 iPhone algemeen 6 19-11-13 02:16
Apple ID's issues atieftekhari iPad algemeen 0 21-10-13 16:50
iPhone 4: Wel of geen issues? AeronNL Koopinformatie Nederland 7 29-06-10 18:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:12.