//

iPad Pro 2018 11" issues

iPad Pro 2018 11" issues discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Sinds gisteren heb ik de nieuwe iPad Pro. Maar helaas kan ik nog niet echt zeggen dat ik heel happy ermee ben. En ja, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-01-19, 08:41
callous callous is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 84
Standaard iPad Pro 2018 11" issues

Hoi,

Sinds gisteren heb ik de nieuwe iPad Pro. Maar helaas kan ik nog niet echt zeggen dat ik heel happy ermee ben. En ja, natuurlijk is al het nieuwe even wennen maar toch... paar dingen waar ik mee zit:

1. USB kabel is USB-c aan beide kanten. Dus ik moet gelijk weer nieuwe laders en powerbanks bijkopen speciaal hiervoor om te voorkomen dat ik de meegeleverde continu mee moet meesjouwen.
2. Onderin beeld staat continu een balkje dat aangeeft dat je daar omhoog moet swipen voor de app-switcher. Ik kan nergens vinden hoe dat uit te zetten en verpest mijn beeld.
3. meeste apps zijn niet full-screen maar heeft de resolutie van de oude ipad's. Dit vind ik een zware tegenvaller want nu heb ik nog niets aan het grotere scherm.
4. iPad vasthouden is lastiger geworden omdat je hand wel heel snel voor de camera zit die nodig is voor face-id.
5. iPad ontgrendelen vind ik echt een crime. Voorheen was het knop indrukken en floep je zat op het beginscherm (touch-id). Nu moet je nog eerst omhoog swipen. Ik begrijp wel waarom dat is, ivm de notificaties enzo maar ik mag dus blijkbaar niet kiezen wat ik wil want ook hiervoor kan ik geen settings vinden.
Dit swipen is extra lastig als de ipad in een standaard staat omdat de rand ook nog eens klein is, kan je niet vanaf onderen swipen omdat je te ver in het scherm begint.
6. minimaliseren van apps, dus teruggaan naar beginscherm, is ook lastiger geworden. Je kon voorheen gewoon de home-knop in drukken en klaar. Dat kan nu niet meer dus je moet (voor zo ver ik dus weet) met 5 vingers knijpbeweging maken. Doe je dit net niet goed dan krijg je de appswitcher.

al met al best wel wat issues (voor mij). Ligt dit nu echt aan mij? Is dit allemaal inderdaad makkelijker zo dan het voorheen was? En, zijn er wel degelijk mogelijkheden om het makkelijker te maken? Andere bewegingen, instellingen etc?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-01-19, 13:35
Mariche Mariche is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 214
Standaard

Zo te zien, heb je vantevoren totààl geen Reviews gelezen (of Youtube filmpjes bekeken).
Dan had je (bij punt 1) geweten dat niets past wat je hebt.
Een adapter van lightning naar USB-C zou dat kunnen oplossen, maar of die te koop zijn???
Punt 2:
Dat zo'n minimaal streepje je beeld "verpest", is wel erg ver gezocht.
Zie het als een hulpmiddel.
Punt 3:
Dat is niet de schuld van de iPad, maar van de App ontwikkelaars.
Zij moeten hun Apps aanpassen (of iedereen dat ook gaat doen, is een tweede).

Voor de rest van de punten, die je noemt...... zal het een kwestie van wennen worden.
Ik zou dan ook niet één van de nieuwste iPhones gaan kopen (zonder Thuisknop en "al" die nieuwe bewegingen).

Ik heb deze iPad Pro niet.
Mijn portemonnee vindt dat voorlopig geen goed idee.
Ben ook nog dik tevreden met de Pro, die ik nu heb.

Hier één van de reviews, maar zo zijn er vele te vinden.
https://www.iphoned.nl/reviews/ipad-pro-2018-review/

P.S.
Ik ben wel benieuwd waarom je deze iPad Pro gekocht hebt en niet de 10.5 inch (met wèl een Thuisknop en Touch ID).
Was voor jou waarschijnlijk een betere keuze geweest.

Laatst gewijzigd door Mariche; 05-01-19 om 02:56.
  #3  
Oud 06-01-19, 13:00
numan numan is offline
 
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 37
Standaard

Waarom niet een USB-C kabel aangeschaft? Hebben een normale usb aansluiting aan de andere kant. Zijn bijna overal te koop.
  #4  
Oud 16-01-19, 21:27
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik maak gebruik van de assistivetouch, zie Instellingen/Algemeen/interactie. Hoewel ik nog een thuisknop heb gebruik ik altijd deze op het scherm, met een pen met rubber knopje.
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
  #5  
Oud 16-01-19, 23:05
Mariche Mariche is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 214
Standaard

Ik gebruik ook AssistiveTouch. Scheelt weer tig keer een knop indrukken.
Maar of dat voor callous zin heeft?
Die ziet zoveel beren op de weg met de nieuwe iPad Pro dat ik me echt afvraag waarom hij/zij die gekocht heeft
Zou leuk zijn als er eens een reactie komt trouwens

P.S.
@callous:
Nog even over jouw punt 6 "probleem"...

Je schrijft:
6. minimaliseren van apps, dus teruggaan naar beginscherm, is ook lastiger geworden.
Je kon voorheen gewoon de home-knop in drukken en klaar.
Dat kan nu niet meer dus je moet (voor zo ver ik dus weet) met 5 vingers knijpbeweging maken.
Doe je dit net niet goed dan krijg je de appswitcher


Hoezo moet je dat nu met vijf vingers doen??
Je swiped gewoon van onder naar boven en wèg is de App.
Ik ben er op mijn iPad Pro al zó aan gewend dat ik dat ook op mijn iPhone 6s wil doen.
Helaas; daar moet het nog "ouderwets".

Laatst gewijzigd door Mariche; 17-01-19 om 02:15.
  #6  
Oud 17-01-19, 09:19
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

"Ik ga een apparaat kopen, doe vooraf totaal geen onderzoek naar de functionaliteit en bijbehorende zaken en ga daar dan vervolgens over zitten klagen..."

  #7  
Oud 23-02-19, 02:07
Mariche Mariche is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 214
Standaard

@callous:
Ongeveer anderhalve maand verder.........
Misschien zit je je nog steeds te ergeren aan de iPad Pro
en vraag je je af waarom Apple in hemelsnaam zóiets op de markt heeft gebracht.
Maar zou je niet eens reageren
Is wel zo fatsoenlijk.

En oh ja.... we zitten inmiddels op iOS 12.1.4.....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad batterij "tijd sinds volledig opladen" probleem EddyG iPad algemeen 4 08-01-17 10:28
Apple ID's issues atieftekhari iPad algemeen 0 21-10-13 16:50
Kan niet meer "mirror" doen met ipad 2 sinds ik hem gejailbreakt heb Born2mod Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 6 14-01-12 19:11
iPad blijft hangen op "herstel van iPad bij Apple controleren" johnnybt iPad algemeen 9 14-10-11 07:32
iPad Herstel blijft steken op "iPad-Software herstellen..." iPhone3G_Olé iPad algemeen 3 28-07-10 11:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:56.