iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Het grote iPhone Whatsapp topic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/126275-grote-iphone-whatsapp-topic.html)

Gienana 23-04-11 19:06

WhatsApp uitzetten?
 
Hoi,

Ik heb geen onbeperkt internet en heb pas Whatsapp gedownload. Ik dacht namelijk dat je gewoon kon uitloggen, maar het blijkt dat dit niet kan? Het verbruikt volgens mij namelijk best veel internet en ik heb geen zin om steeds mijn internet uit te zetten.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt

corne64 23-04-11 19:07

Je kunt hem toch uitzetten op je iphone?

Gienana 23-04-11 19:08

Ja, hoe? Dat is de vraag juist haha

corne64 23-04-11 19:12

Twee keer op de home button en dan op de icoontjes die je te zien krijgt je vinger houden totdat er een rood min tekentje bij komt te staan. Op dat min tekentje drukken en dan is het volgens mij uit geschakeld.

Mischa84 23-04-11 19:13

hmm misschien een stomme vraag, maar waarom heb je geen internetbundel als je een Iphone gebruikt?
Bijna alle applicaties gebruiken een internetverbinding op welke manier dan ook.
WhatsApp gebruikt maar heel weinig data hoor. Hoeveel kun je in de applicatie terugvinden.

Gienana 23-04-11 19:14

Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, maar mijn zus die heeft net (om het even uit te proberen) een bericht naar me gestuurd via whatsapp nadat ik 2 x home button had gedaan, maar ik ontving gewoon gelijk het bericht.

Gienana 23-04-11 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mischa84 (Bericht 667337)
hmm misschien een stomme vraag, maar waarom heb je geen internetbundel als je een Iphone gebruikt?
Bijna alle applicaties gebruiken een internetverbinding op welke manier dan ook.
WhatsApp gebruikt maar heel weinig data hoor. Hoeveel kun je in de applicatie terugvinden.


Ik heb Vodafone, ik dacht dat mijn abonnement onbeperkt internet bevatte, totdat ik mn rekening kreeg en toen was het al te laat. Oh ik dacht dat het juist veel gebruikte. Ik ga zo even kijken. Ik heb trouwens 1024 mb per maand

Mischa84 23-04-11 19:24

hmm Iphone ook bij Vodafone aangeschaft incl. abo?
Dan heb je namelijk voor 99% zeker een internet abo erbij. ( ik werk zelf in de telecom )

Kosten op de rekening niet toevallig voor data in het buitenland? Of mogelijk de verkeerde APN gegevens ingevuld?

Ik zou dit even navragen bij Vodafone en zorgen dat je instellingen goed staan.

Gienana 23-04-11 19:26

Ik heb wel een internetbundel van 1024 per maand maar geen onbeperkt dus

Gienana 23-04-11 19:37

Is er niemand die het mij kan uitleggen?

Mischa84 23-04-11 19:40

dat is 1 GB vriend.... daar stuur je al snel zo'n 240.000 standaard berichtjes mee via WhatsApp ( geen foto's etc. )

1GB is eem grote databundel. Slechts 2% van alle klanten van Vodafone knalt daar stelselmatig overheen.

Grote dataverbruikers zijn : Live streaming van radio en video. Youtube etc etc.

Guest-20180925190238 23-04-11 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gienana (Bericht 667350)
Is er niemand die het mij kan uitleggen?

Ja natuurlijk, WhatsApp kan je niet uitzettten.

ButcherJF 24-04-11 09:11

Kijk allereerst of WhatsApp wel echt de grote dataverslinder is: WhatsApp/Instellingen/Gebruik. Ik vermoed nl. dat het niet aan WA ligt.
Wil je desondanks berichtgeving ervan uitschakelen, dan kan dat door berichtgeving uit te schakelen voor alle apps via Instellingen/Berichtgeving.

wouter1981 24-04-11 09:23

Je hoeft Whatsapp niet uit te zetten. Je moet gewoon zorgen dat "Mobiele data" uitgeschakeld staan onder Instellingen. Dan krijg je de berichten alleen nog wanneer je bent aangemeld op een draadloos netwerk.
Je kunt dan toch gebruik maken van Whatsapp en dan heb je dus geen ongewilde kosten voor gebruik van mobiele data.

iWiefring 24-04-11 14:13

Of je doet niet moeilijk en zet gewoon je berichtgeving uit, dan verbruikt niets meer internet tenzij je zelf deze applicatie opent.

Schijn 24-04-11 17:48

Of je doet helemaal niet moeilijk aangezien je een abbo hebt van 1gb, je kunt bij whatsapp zien hoeveel het verbruikt door naar instellingen te gaan. Ik kom aan de max 10 mb per maand! Dat is dagelijks gebruik en foto's ontvangen/versturen.

Suurtje 25-04-11 13:49

Whatsapp gebruikt echt nauwelijks data en wil je het ook in het buitenland hebben neem je de blox internet op reis europa dan kan je whatsapp ook gewoon in buitenland gebruiken.

nance30 26-04-11 17:19

hier ook geen last dat whats app als sms word berekent gaat gewoon netjes via mijn data bundel

markjan 26-04-11 23:17

ik mag hopen dat het gratis blijft, heb namelijk al ruim 19.000 berichten verstuurd in een half jaar, dus ben erg blij met GRATIS WhatsApp!!

iWiefring 27-04-11 17:04

Ik gebruik WhatsApp ook meer als MSN inderdaad. Dus echt de hele tijd heen en weer berichten sturen en niet als een soort SMS app..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.