iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Het grote iPhone Whatsapp topic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/126275-grote-iphone-whatsapp-topic.html)

Rav3n 08-08-11 11:55

Wanneer gebeurde dat?
Nu? Op 6 augustus?
Op of vóór 2 augustus?
Belangerijker is te weten welke merk telefoon die "iemand met een Android-telefoon" heeft.

Ik ga er van uit dat jouw instellingen in jouw iphone goed staan.

Start Whatsapp, tik rechtsonder op instellingen en tik daarna op systeemstatus en lees welke issues er zijn (geweest).
Als die ïemand met een Android telefoon" een Nokia heeft en zijn toestel nog niet opnieuw heeft opgestart dan kan je dat probleem ondervinden.

whesley 08-08-11 12:32

Het gaat in dit geval om 3x een samsung galaxy s en een HTC sensation. Ik had dit probleem eerder en toen heb ik gekeken via de hulp menu van whatsapp en daarin stond "dat je problemen kan ondervinden als je IOS 4.3.3 hebt" dat was op dat moment mijn firmware. Ik heb mijn telefoon toen geupdate naar 4.3.5 en nog steeds heb ik het probleem. En het gebeurde voor 2 augustus.

ReFleXNL 08-08-11 22:51

*Whatsapp* Probleem?
 
Hallo,

Ik kwam zojuist tot de ontdekking dat als ik whatsapp gebruik via wi-fi en in de app op de powerbutton druk (iPhone in sluimerstand). Ik geen pushmeldingen meer krijg... dit heeft te maken met dat mijn Wi-Fi verbinding wegvalt..(ik zie op het moment dat ik op bijv. mijn homebutton druk er ook daadwerkelijk even geen wi-fi meer is, maar mn iphone hem na 5sec wel weer op pakt.) Wat mij opvalt is dat als ik niet in whatsapp op de sluimerstand druk de push meldingen het wel gewoon doen? :confused::confused:

Hebben hier toevallig meer mensen last van? of is dit een eigenschap van whatsapp ofzo?

maritjuh1991 09-08-11 00:05

Whatsapp status online/laatst gezien..
 
IK heb al een tijd whatsapp maar één ding blijf mij steeds op mijn zenuwen werken.

Telkens als ik de whatsapp opent om de status te kijken van bijvoorbeeld mijn partner zie ik vaak dat hij online staat. Dit staat hij vaak dan heel lang achter elkaar. Ik vraag dan ook wel eens sta je nou al heel de tijd online zeg hij nee whatsapp doet het niet helemaal. Maar toch werkt het dan op mijn zenuwen. ik kan er niet vanuit gaan op die tijden en dat vind ik niet fijn. Ik weet dan niet of hij dan al die tijd op zijn telefoon kijkt of dat er een verschil is de data tussen onze telefoons hij heeft een Nokia en ik een Iphone 3GS.

IK heb een paar vragen:
- het dat de status van het online en het laatst gezien niet klopt bij whapsapp?
- Komt dat door de verschillen van de telefoons?
- Zou het kunnen dat zijn whatsapp status hem nog online laat staan als hij zijn whatsapp nog open heeft staan en dan de telefoon op slaapstand zet? En dan niet meer op zijn telefoon kijkt?

Help mij alsjeblieft want het werkt flink op mijn zenuwen..

Alvast bedankt voor jullie hulp!

debroei 09-08-11 00:21

Online is online ongeacht of je telefoon in je zak zit of op tafel ligt.dat stel je zelf in namelijk. Wat is nu het probleem? Mag je partner niet langer dan een aantal minuten internetten? Heb je wel mobiel internet?

Bubbly 09-08-11 01:41

Citaat:

- Zou het kunnen dat zijn whatsapp status hem nog online laat staan als hij zijn whatsapp nog open heeft staan en dan de telefoon op slaapstand zet? En dan niet meer op zijn telefoon kijkt?
Ik ga er persoonlijk van uit dat dit inderdaad zo is, dus zowel met als zonder scherm aan.

Ik zie ook steeds vaker dat er iets niet klopt aan die tijden, ze worden niet altijd ververst. Ligt gewoon aan hun servers, lost zichzelf meestal ook wel op binnen een dag of twee.

Bubbly 09-08-11 01:52

Als je WhatsApp open hebt staan wanneer de iPhone in sluimerstand gaat, staat de app volgens mij gewoon aan. Als je dat doet sta je volgens mij ook gewoon online namelijk. En als je in de app zelf bent krijg je geen push melding.

En dat in de sluimerstand je wi-fi automatisch uitgeschakeld wordt, is om batterij te besparen ;)

Wat dat betreft.. Aangezien je JB hebt een tweak-tip: Auto3G :)

ReFleXNL 09-08-11 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 698030)
Als je WhatsApp open hebt staan wanneer de iPhone in sluimerstand gaat, staat de app volgens mij gewoon aan. Als je dat doet sta je volgens mij ook gewoon online namelijk. En als je in de app zelf bent krijg je geen push melding.

En dat in de sluimerstand je wi-fi automatisch uitgeschakeld wordt, is om batterij te besparen ;)

Wat dat betreft.. Aangezien je JB hebt een tweak-tip: Auto3G :)

Auto3G is mij bekend... :) maar met 3g doet dit probleem zich niet voor.... het probleem nog even is niet dat mn wi-fi uitschakelt maar dat mijn push meldingen niet door komen als ik IN-APP op de sluimerstand druk. Ik heb na hevig stoeien met alle instellingen het probleem weten te achterhalen... Wat ik namelijk zie is op het moment dat ik mn iphone uit sluimerstand haal whatsapp opnieuw verbinding maakt met de server en dit komt inderdaad doordat de iphone in energiebesparings stand staat betreft wi-fi. De oplossing voor mij was dat ik de Firewall modus UIT moest zetten nu komen de push meldingen WEL door op het moment dat ik mn iphone met wi-fi in sluimerstand zet! Heel vreemd omdat ik dit voorheen dit probleem nooit heb gehad..........

Rav3n 09-08-11 14:52

Ik weet wel dat Whatsapp berichten van een Galaxy S vertraagd laat doorkomen. Al mn vrienden met een Galaxy S hebben dat probleem. Ik zie hen ook niet typen.
Dit ligt dus aan Whatsapp en niet aan jouw toestel.
Heb je Whatsapp al eens geupdate via de Applestore?

Mbt Sensation weet ik niets.

Rav3n 09-08-11 15:57

No panic no panic.
Je komt er net achter dat je geen pushmeldingen meer krijgt .... Op dit moment niemand. De whatappserver liggen plat.

WhatsApp Status
@wa_status
sorry our system is having an outage again. we hope to be back up shortly.
32 minuten geleden via web

Rav3n 09-08-11 16:01

Op dit moment liggen Whatappservers eruit.

Vwb de omschreven problemen met Nokia vs Whatsapp ... Die zijn bekend. De Nokia eens laten rebooten zou al eens kunnen helpen.

Check de systeemstatus in het instellingenmenu van Whatsapp.

wesleydegraaf 09-08-11 17:41

Het klopt idd dat een nokia altijd op online staat

ReFleXNL 09-08-11 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 698141)
No panic no panic.
Je komt er net achter dat je geen pushmeldingen meer krijgt .... Op dit moment niemand. De whatappserver liggen plat.

WhatsApp Status
@wa_status
sorry our system is having an outage again. we hope to be back up shortly.
32 minuten geleden via web

Thx voor het meedenken maar volgens mij staat dit er los van, ik had dit probleem namelijk gistermiddag al... + nadat ik de I/O switch van mn firewall modus op O heb gezet werkt alles prima :S vind het nog steeds vreemd... op de FAQ pagina van Whatsapp staat hier ook zeer weinig over

Lawler 09-08-11 19:25

Dit is al zo sinds ik whatsapp heb (vanaf de release) en op al mijn toestellen so far.

robjeah 10-08-11 19:26

Probleem met whatsapp
 
Hallo,

Ik heb problemen met whatsapp. Ik zal jullie de situatie uitleggen.
Een vriend van mij heeft de Iphone 4 gekocht en heeft zijn Iphone 3 aan mij gegeven. Ik had eerst een LG chocolat bl40.

Ik heb nu dus mijn sim kaart in de iphone 3 gedaan en toen alles gereed was heb ik whatsapp gedownload.

Toen ik whatsapp opstarte bleef hij hangen bij favorieten aanmaken.
Ik heb hem nu al 5 keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar nogsteeds blijft hij hangen bij favorieten aanmaken. Ook mijn contactpersonen lijst blijft hij hangen op laden...

weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Ik heb inmiddels 1 dag de iphone 3 maar nog steeds geen whatsapp. Ik kan wel gewoon berichten ontvangen van mensen die ook whatsapp hebben en ik kan ook berichten terug sturen maar ik krijg geen contactenlijst te zien.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

Groetjes rob

Rav3n 10-08-11 22:17

Bij mij niet.
Alleen op m'n "oude" gejailbreakte 3Gs had ik aanvankelijk moeilijkheden.
Pushfix gekocht, geinstalleerd en klaar.

alvingeleijn 15-08-11 12:14

Geen Push-berichtgeving Whatsapp
 
Hallo allen,

Ik heb sinds kort een Iphone 4 overgenomen (4.3.3. met jailbreak). Ik heb problemen met het ontvangen van push-berichtgeving bij Whatsapp. Ik krijg geen melding en kan pas nadat ik het programma geopend heb mijn berichten lezen. Ik laat Whatsapp wel open staan op de achtergrond, dus daar kan het mijns inziens niet aan liggen. Ik heb ook geprobeerd Push doctor te installeren, maar daarop krijg ik steeds foutmeldingen en moet ik het weer verwijderen.
Heb al op het forum gespeurd naar informatie, maar ben er niet uitgekomen.
Kan iemand me hier advies over geven?

Bij voorbaat dank!

Rammsteen 15-08-11 12:21

Staat bij Instellingen -> Berichtgeving bij WhatsApp ook dat je Meldingen wilt ontvangen? Zo niet, werken push-notificaties bij andere apps wel?

alvingeleijn 15-08-11 13:02

Ja, de instellingen staan goed. Ik krijg van andere applicaties ook geen push-notificaties.

jimspeed1998 15-08-11 14:34

Heb de iphone geactiveert door middel van hacktivate?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:33.