iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Het grote iPhone Whatsapp topic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/126275-grote-iphone-whatsapp-topic.html)

Ukkie080 16-04-10 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiggy (Bericht 438836)
Ah, nou dat is hetzelfde met de meeste andere chat clients.

Ebuddy en IM+ (kun je op een hele berg chatnetwerken mee) zijn de bekendste. Vreemd dat nu Ping en WhatsApp met zo te horen een eigen netwerk inneens aandacht krijgen :confused:

Misschien zijn er genoeg analfabeten die geen chatclients op hun mobiel hebben of willen hebben. In mijn vriendengroep zitten een hoop lui (voornamelijk vrouwen ;)) die een standaard iPhone/BB hebben en er verder geen zak van (willen) snappen. Die zitten niet te wachten op chatclients e.d.. Whatsapp/Ping is relatief eenvoudig te installeren en in gebruik.

Fstieger99 16-04-10 16:13

Whatsapp

betere interface, meer mogelijkheden grafisch beter en integratie van contactenlijst

Rav3n 16-04-10 16:42

Ping was het eerste chatprogje dat ik op mijn iPhone probeerde. De servers lagen vaak plat.
Toen daarna m'n 3GS een Blackrain onderging was het gedaan met de Ping pushnotificaties. De Ping-pushnotificatie werkte bij mij niet zonder het niet gratis verkrijgbare Pushfix.

Whatsapp werkte "out of the box" toen m'n iPhone nog een jailbreak had. En doet dat nu (tijdelijk zonder jb) nog steeds probleemloos. Ook het verzenden van video's en gesproken audiobestanden verloopt vlekkenloos.
Aldus heb ik geen behoefte aan een ander progje.

Stiggy 17-04-10 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ukkie080 (Bericht 439459)
Misschien zijn er genoeg analfabeten die geen chatclients op hun mobiel hebben of willen hebben. In mijn vriendengroep zitten een hoop lui (voornamelijk vrouwen ;)) die een standaard iPhone/BB hebben en er verder geen zak van (willen) snappen. Die zitten niet te wachten op chatclients e.d.. Whatsapp/Ping is relatief eenvoudig te installeren en in gebruik.

Ik heb Ping ook maar ff geinstalleerd. Niet simpeler of moeilijker als ebuddy, IM+, etc., dus dat is het verschil niet. Ik ken echter helemaal niemand met een Ping account en iedereen heeft wel msn dus mij ontgaat het nut nog steeds. Affijn, misschien is Ping weer populair onder een andere generatie en hoor ik niet meer tot die doelgroep :P

Ravenge 17-04-10 14:01

Wisten jullie dat alleen Ping! Lite nog beschikbaar is in de App Store? :)

MartijnGL 22-04-10 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ravenge (Bericht 439789)
Wisten jullie dat alleen Ping! Lite nog beschikbaar is in de App Store? :)

Nu je het zegt inderdaad, wat zou hier van de reden zijn? Ik heb nog de betaalde versie van een tijd terug... Wat ik ook heb gemerkt is dat de "advanced features" niet meer te kopen zijn vanuit de betaalde versie zelf...

harriepopov 22-04-10 21:58

ik gebruik veel liever whatsapp. veel vrienden van mij hebben een iphone en dan kun je gewoon lekker foto's naar elkaar sturen. voor het gratis smsen doe ik het niet echt.

alleen mn broer heeft een blackberry en die kan met whatsapp geen foto's ontvangen.. maarja dan noem je natuurlijk ook een onkunde-apparaat zeg.

debroei 22-04-10 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ravenge (Bericht 439789)
Wisten jullie dat alleen Ping! Lite nog beschikbaar is in de App Store? :)


Weet iemand hier de reden van ?
En wat de bedoeling hiervan is ??(van het offline halen)

GekkeHenkie 23-04-10 00:22

Ping is zo overschat, en haalt het lang niet bij WhatsApp! Laatstgenoemde is imo veel beter, geen username, veel betere UI en opties. Ping wordt inderdaad doodgemarket ten koste van WhatsApp, maar toch denk ik dat de meeste iPhone gebruikers zelf wel inzien dat WhatsApp toch echt beter is dan Ping.

Rav3n 23-04-10 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriepopov (Bericht 442121)
ik gebruik veel liever whatsapp. veel vrienden van mij hebben een iphone en dan kun je gewoon lekker foto's naar elkaar sturen. voor het gratis smsen doe ik het niet echt.

alleen mn broer heeft een blackberry en die kan met whatsapp geen foto's ontvangen.. maarja dan noem je natuurlijk ook een onkunde-apparaat zeg.


Kunnen jullie wel onderling Whatsapp-berichten (iPhone <-> Blackberry) versturen?

maaaikster 07-05-10 16:09

Ja inderdaad , ik denk dat de reden is omdat ping! Gewoon niet veel word gekocht omdat whatsapp gewoon bekender is bij mensen en de server heel slecht was...
Ik weet het niet zeker naar volgensmij ligt het daar gewoon aan

lagefrequentie 09-05-10 12:53

Whatsapp rulez, ping faalt hier en daar nog wel eens ...

Vallinny 09-05-10 16:34

Daarom raad ik whatsapp aan omdat tenminste werk zoals ze beloven. Ook voor de gratis sms zowel naaralle iphonecontacten en het komt tenminste snel aan. Vergeleken met ping dat helaas weinig tot niets waar kan maken. Nee want Hi heeft t dan ook met hun bb abbonees maar hoe dat werkt weet ik nieten hoef ik ook niet. Geef ons maar whatsapp als ik toen €10 moest betalen dan deed ik dat ook. Voor alle kosten die al gemaakt heb met whatsapp kan ik de komende jaar me abbo kosten van telfort en onze upc verbruik mee betalen ;) wij verbruiken t elke dag als een gek al is t maar van de gekste fotos naar contacten te versturen.

Vallinny 09-05-10 17:55

Daarom raad ik whatsapp aan omdat tenminste werk zoals ze beloven. Ook voor de gratis sms zowel naaralle iphonecontacten en het komt tenminste snel aan. Vergeleken met ping dat helaas weinig tot niets waar kan maken. Nee want Hi heeft t dan ook met hun bb abbonees maar hoe dat werkt weet ik nieten hoef ik ook niet. Geef ons maar whatsapp als ik toen €10 moest betalen dan deed ik dat ook. Voor alle kosten die al gemaakt heb met whatsapp kan ik de komende jaar me abbo kosten van telfort en onze upc verbruik mee betalen ;) wij verbruiken t elke dag als een gek al is t maar van de gekste fotos naar contacten te versturen.

I Xyzyx I 11-05-10 14:19

Wat maakt het uit dat Ping! zoveel in de reclames is? Gewoon tegen al je vrienden zeggen dat whatsapp beter is als ping en klaar is kees.. wees blij dat er ieder geval iets in de reclame is, dan is het ook niet zo van wat is ping:confused:

scoop1 12-05-10 20:25

Whatsapp schermbericht verbergen
 
Ik heb statusnotifer en iblacklist .

deze zorgen ervoor dat ik geen schermpje krijg met bij ongelezen sms of ontbeantwoorde gesprek. SmS en Call Privacy........
statusnotifer zorgt ervoor dat ik op mijn taakbalk boven dan bij een sms een ballonnetje krijg en bij gemiste oproep een telefoontje.

ik wil nu de berichten v whatsapp die binnen komen, precies als bij SMS ook niet zien. Dus de frontscreen bij een sms wil ik niet zien.
iedereen kan dan een deel van het berichtje lezen!!

is daar een oplossing voor :d

Jchan 13-05-10 18:59

Probeer eens bij settings>notifications>WhatsApp>Alerts Off. (kheb iPhone in engels)

scoop1 13-05-10 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jchan (Bericht 451742)
Probeer eens bij settings>notifications>WhatsApp>Alerts Off. (kheb iPhone in engels)

ai thnx mang.
Opgelost!
Krijg geen melding meer!!

Jammer dat ik op bovenbalk geen icoontje krijg als ik whatsapp berichtje krijg...
Ma goed

scoop1 13-05-10 23:15

Waarom gebruikt iedereen gewoon niet
"Whatsapp" !!!
100x beter dan ping....!!!!

Je kunt precies zien wanneer je ping partner voor het laatst online is geweest...
Ook kun je gelijk zien of hij of zij nu wel
of niet online is....
Als die persoon jou een berichtje schrijft
dan zie je dat gewoon staat, person typing.... Net als msn!!!
Geeen enkel probleem met push, berichten komen altyd 99,99% perfect en direct aan....
Daarnaast kun je ook Gelijk een foto maken en sture. Of een bestaande foto met 1druk op de knop sturen.
Niet alleen dat, je kunt ook je gps locatie met 1druk op de knop delen..
Je kunt ook spraakberichten sturen binnen paar seconden......
Daarnaast is "whatsapp" perfect voor iPod en Alle Blackberry Users....
Ik stuur per dag meer dan 210 whatsapp berichten naar contacten!!
Geen 1 probleem...



Waarom DAN NOG DIE APP "Ping" gebruiken???!!

delight 16-05-10 13:40

Ik krijg als ik naar een BB berichten stuur maar 1 groene vinkje en niet 2, Dus mn berichten komen niet aan

dit was eerst niet het geval (kreeg gelijk 2 vinkjes)


Meer mensen hier last van?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:52.