//

Onderwijs applicaties

Onderwijs applicaties discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben bezig met een lijst van applicaties die in het onderwijs van nut zouden kunnen zijn. Voor de liefhebber. Ik houd mij aanbevolen voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-12-08, 14:05
Planeten Paultje's schermafbeelding
Planeten Paultje Planeten Paultje is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 5
Standaard Onderwijs applicaties

Ik ben bezig met een lijst van applicaties die in het onderwijs van nut zouden kunnen zijn. Voor de liefhebber.

Ik houd mij aanbevolen voor op- en aanmerkingen, toevoegingen, etc.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-12-08, 08:14
Hunter's schermafbeelding
Hunter Hunter is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zandvoort
Berichten: 208
Stuur een bericht via MSN naar Hunter
Standaard

Brain Blaze Divide
Brain Blaze Ad
Brain Blaze Subtract
Leren Vermenigvuldigen
  #3  
Oud 22-12-08, 11:16
Planeten Paultje's schermafbeelding
Planeten Paultje Planeten Paultje is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 5
Standaard Rekenen

Dank Hunter, ik ga ze bekijken.

Ik had al wel een aantal reken-speelprogramma's voorbij zien komen, maar aangezien ikzelf niet bekend ben met de ins en outs van rekendidactiek, ben ik wat voorzichtig met programma's die claimen de fundamenten van het rekenen te helpen leggen. Bovendien zijn ze vaak niet op de Nederlandse situatie toegesneden.

Tot nu toe vooronderstellen alle programma's in mijn lijst dat basiskennis zoals rekenen, lezen, schrijven, en deels de daarop bouwende vakkennis, reeds aanwezig is.

Zoals je misschien weet is er op dit moment in ons land een richtingenstrijd aan de gang tussen het Freudenthal Instituut dat, kort gezegd, de rekencomponent van "Het Nieuwe Leren" propageert, en de Stichting Goed Rekenonderwijs, die klassiek rekenonderwijs volgens bewezen methode voorstaat. Zelf heb ik nog leren rekenen volgens wat ik maar even kort door de bocht de School van Bartjens noem, welke tot aan de onderwijsvernieuwingen (begonnen met de Mammoetwet) de dienst uitmaakte en waarvan de Stichting Goed Rekenonderwijs een nazaat is.

Laatst gewijzigd door Planeten Paultje; 22-12-08 om 12:56. Reden: toevoeging link BRON
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Is de iPad geschikt om massaal in te zetten in het voortgezet onderwijs? PLablans iPad algemeen 1 04-02-11 22:33
US-only Applicaties joppe iPhone Apps 10 16-02-09 19:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:25.