//

Directe link naar audio stream in home screen maken?

Directe link naar audio stream in home screen maken? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik luister nogal vaak naar DeepFM als ik in de auto zit, en heb dan ook zo'n Kensington LiquidAux zodat ik kan laden en spelen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-04-09, 12:56
demasterbaas demasterbaas is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 21
Standaard Directe link naar audio stream in home screen maken?

Ik luister nogal vaak naar DeepFM als ik in de auto zit, en heb dan ook zo'n Kensington LiquidAux zodat ik kan laden en spelen door één kabeltje. Toch is het starten van de stream vaak lastig al je al onderweg bent... Er zijn twee opties:

- Via de TuninFM webapp (waar je ook automatisch naar doorgestuurd wordt als je naar DeepFM Radio - the best in House & Dance gaat vanaf je iPhone)

- Via TuninFM applicatie

Beide zijn niet handig, de eerste heeft (sinds de applicatie er is) een hele grote banner op de homepage, daar boven zit dan een klein linkje TOP en dan moet je nog op het DeepFM logotje klikken. De applicatie is één van de slechtste applicaties die ik ken: langzaam, instabiel en er zitten zoveel zenders in dat het kiezen in de lijst nauwelijks te doen is met de vingers (je drukt altijd mis).

Nu dacht ik: Kan ik niet een directe link naar de stream in m'n home screen zetten??

Maar hoe... Wat me tot nu toe gelukt is:

- Een leeg bestand test.htm naar mijn eigen site uploaden
- Er vanaf mijn iPhone naar toe browsen en een link aan mn home screen toevoegen.
- Het lege bestand vullen me dit:

Code:
<html>
<head>
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=http://music.tunin.fm/startstation?cid=3">
</head>
</html>
Dat werkt redelijk, maar ik hoor nog steeds elke keer voor hij begint met spelen: "This station is powered by TuninFM"

Kan ik niet directer naar de DeepFM stream linken? Naar de .pls linken gaat niet: Kan deze pagina niet downloaden. In die .pls staat dit:

Code:
[playlist]
numberofentries=2
File1=http://81.23.226.150/
Title1=DeepFM @ 128 kbits (128K)
File2=http://81.23.249.40/
Title2=DeepFM @ 128 kbits (128K)
Length1=-1
Version=2
Maar hoe kan ik er voor zorgen dat Safari een iPod/Quicktime afspeelvenster weergeeft en niet 'kan niet downloaden'
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-05-09, 18:21
Sergioni Sergioni is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Sergioni
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demasterbaas Bekijk bericht
Ik luister nogal vaak naar DeepFM als ik in de auto zit, en heb dan ook zo'n Kensington LiquidAux zodat ik kan laden en spelen door één kabeltje. Toch is het starten van de stream vaak lastig al je al onderweg bent... Er zijn twee opties:

- Via de TuninFM webapp (waar je ook automatisch naar doorgestuurd wordt als je naar DeepFM Radio - the best in House & Dance gaat vanaf je iPhone)

- Via TuninFM applicatie

Beide zijn niet handig, de eerste heeft (sinds de applicatie er is) een hele grote banner op de homepage, daar boven zit dan een klein linkje TOP en dan moet je nog op het DeepFM logotje klikken. De applicatie is één van de slechtste applicaties die ik ken: langzaam, instabiel en er zitten zoveel zenders in dat het kiezen in de lijst nauwelijks te doen is met de vingers (je drukt altijd mis).

Nu dacht ik: Kan ik niet een directe link naar de stream in m'n home screen zetten??

Maar hoe... Wat me tot nu toe gelukt is:

- Een leeg bestand test.htm naar mijn eigen site uploaden
- Er vanaf mijn iPhone naar toe browsen en een link aan mn home screen toevoegen.
- Het lege bestand vullen me dit:

Code:
<html>
<head>
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=http://music.tunin.fm/startstation?cid=3">
</head>
</html>
Dat werkt redelijk, maar ik hoor nog steeds elke keer voor hij begint met spelen: "This station is powered by TuninFM"

Kan ik niet directer naar de DeepFM stream linken? Naar de .pls linken gaat niet: Kan deze pagina niet downloaden. In die .pls staat dit:

Code:
[playlist]
numberofentries=2
File1=http://81.23.226.150/
Title1=DeepFM @ 128 kbits (128K)
File2=http://81.23.249.40/
Title2=DeepFM @ 128 kbits (128K)
Length1=-1
Version=2
Maar hoe kan ik er voor zorgen dat Safari een iPod/Quicktime afspeelvenster weergeeft en niet 'kan niet downloaden'

Is het inmiddels gelukt, vind het wel interessant om te weten hoe je dit gefixt hebt.
  #3  
Oud 02-07-09, 10:26
demasterbaas demasterbaas is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 21
Standaard

Helaas nog niet, gebruik nog steeds de methode die ik beschreef...
  #4  
Oud 12-07-09, 23:11
mastermark's schermafbeelding
mastermark mastermark is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 355
Standaard

Kijk ff op me site iPhone-radio.nl
mvg mark
  #5  
Oud 08-09-09, 02:57
KillRoy1972 KillRoy1972 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 52
Standaard

Ik gebruik gewoon de playlist (.pls) van een stream waar ik naartoe link. Voorbeeld kan je hier vinden iNoAgenda (klik stream button)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
tijd in home screen ipodtouchking Jailbreak apps en thema's 16 25-12-10 16:06
App crasht, insta terug naar home screen loladin iPhone Apps 5 29-12-09 11:09
Video: Directe download link? Vollmond Muziek, foto & video 0 13-08-09 09:58
Springt iedere keer terug naar home screen ronka iPhone algemeen 3 26-11-08 11:33
iPhone springt naar home screen Gkidstyle iPhone algemeen 5 17-08-08 12:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:39.