//

Navigon vs TomTom 2015

Navigon vs TomTom 2015 discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Wilbie Overigens is Apple Maps in iOS 9 sterk verbeterd. Zo wordt er nu ook rekening gehouden met verkeersinformatie tijdens het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 25-08-15, 22:09
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilbie Bekijk bericht
Overigens is Apple Maps in iOS 9 sterk verbeterd. Zo wordt er nu ook rekening gehouden met verkeersinformatie tijdens het navigeren. Gegevens komen van TomTom en zijn dus top.
Afgezien van de verbeteringen: in iOS 8 is dit toch ook al zo? Verkeersinfo van TomTom? Ik vraag me alleen wel eens af of tijdens het rijden het route advies gewijzigd wordt op grond van traffic.... (ik heb het nog nooit gemerkt)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 26-08-15, 12:48
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Afgezien van de verbeteringen: in iOS 8 is dit toch ook al zo? Verkeersinfo van TomTom? Ik vraag me alleen wel eens af of tijdens het rijden het route advies gewijzigd wordt op grond van traffic.... (ik heb het nog nooit gemerkt)
In iOS 8 wordt alleen bij het berekenen van de route vooraf rekening gehouden met de verkeersinfo en wordt de route onderweg niet aangepast. in iOS 9 wordt tijdens het rijden als dat zin heeft gewijzigde verkeersinfo op je route getoond en wordt indien nodig geadviseerd om je route aan te passen.
  #23  
Oud 26-08-15, 13:41
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

OK! Dat wist ik nog niet @Wilbie. Dank voor je antwoord
  #24  
Oud 27-08-15, 21:39
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Ik ben een tevreden Navigongebruiker, maar kan geen eerlijke vergelijking maken.
  #25  
Oud 18-03-16, 17:19
smpie smpie is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 1
Thumbs up Dank voor de post anno 2016 erg handig

Vandaag vrij 18maart 2016. iphone6 ios-versie 9.0.1.
Ik heb de 9.2.1 iOS update nog niet uitgevoerd..

Ik heb de Benelux TomTom in bezit en heb zonet de update gedaan naar de nieuwe TomTom go.

Ik zag dat Navigon EU vandaag een paas aanbieding heeft lopen tot 1apr of zo..Waarbij de eu app van €80 tijdelijk €50 kost.

Ik wilde eerst mijn tomtom app niet updaten omdat ik las dat Tomtom iedereen naar de Tomtom go verdien model wil brengen.

Maar ik dacht ach doe een gok en kijken hoe het uitpakt.
Zeker gezien ze nu bij tomtom de aanbieding hebben lopen voor gratis 3yr gebruik twv €45..
Als ik online naar de itunes pagina kijk en bij in-app aankopen zie ik twee prijzen . 1year Unlimited €20 en 3year Unlimited €45..
Dat 19,99 en 44,99 doen ik niet aan
(zo irritant als fabrikanten dat gezeik met 99cent werken..)

Aldus €45 / 36mnd komt op €1,25 ik had liever gehad dat ze €1 rond zouden vragen..Maar goed misschien komt dat nog..

Ik opende de oude tomtom benelux. Volgde de instructies..
En ik kon de nieuwe app downloaden.
Eenmaal gedownload bleef het scherm "ga naar tomtom benelux"
Om daar instructie te volgen maar verschijnen. Totdat ik zij nu even niet..
Daarna herstel aankopen en daar stond mijn 3yr subscription..
Je moet wel je itunes wachtwoord gereed houden. En daarna je tomtom account usern/pwd gereed hebben..

Enig wat ik jammer vind is dat je nu niet meer kunt zeggen geef me de keuze bij het kiezen van een route. bv snelste of eco of fiets bij het plannen..Nu moet je in de instellingen die vast zetten.

Verder lijkt alles prima te werken..Sterker ik denk dat de traffic beter te lezen is dan de oude..Nu hoef je niet meer te switchen van scherm om iets te zien..

Aldus overgang naar TomtomGo mobile positief verast.
Mag iets goedkoper die 0,25 moet er eigenlijk af..
Gezien er ook goede gratis alternatieven zijn..
Zolang ze goed hun werk blijven doen..Heb ik voor nu niets te klagen...Maar ze hebben beloofd de oude app gewoon te blijven update..Dus ik verwacht gewoon eens in de 3 a 6mnd een goede update daar te ontvangen..Dat moet ook wel gezien ze de oude apps gewoon nog verkopen in de Store..

oh bijna vergeten..De reden dat ik niet terug ben gegaan naar Navigon. Heb lang geleden Navigon gebruikt..Is dat ik steeds overal lees dat mensen klagen over te weinig kaart update..
En das nu net het meest belangrijke voor een navigatie app ;-)
  #26  
Oud 18-03-16, 21:26
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smpie Bekijk bericht
Vandaag vrij 18maart 2016. iphone6 ios-versie 9.0.1.
Ik heb de 9.2.1 iOS update nog niet uitgevoerd..

Ik heb de Benelux TomTom in bezit en heb zonet de update gedaan naar de nieuwe TomTom go.

Ik zag dat Navigon EU vandaag een paas aanbieding heeft lopen tot 1apr of zo..Waarbij de eu app van €80 tijdelijk €50 kost.

Ik wilde eerst mijn tomtom app niet updaten omdat ik las dat Tomtom iedereen naar de Tomtom go verdien model wil brengen.

Maar ik dacht ach doe een gok en kijken hoe het uitpakt.
Zeker gezien ze nu bij tomtom de aanbieding hebben lopen voor gratis 3yr gebruik twv €45..
Als ik online naar de itunes pagina kijk en bij in-app aankopen zie ik twee prijzen . 1year Unlimited €20 en 3year Unlimited €45..
Dat 19,99 en 44,99 doen ik niet aan
(zo irritant als fabrikanten dat gezeik met 99cent werken..)

Aldus €45 / 36mnd komt op €1,25 ik had liever gehad dat ze €1 rond zouden vragen..Maar goed misschien komt dat nog..

Ik opende de oude tomtom benelux. Volgde de instructies..
En ik kon de nieuwe app downloaden.
Eenmaal gedownload bleef het scherm "ga naar tomtom benelux"
Om daar instructie te volgen maar verschijnen. Totdat ik zij nu even niet..
Daarna herstel aankopen en daar stond mijn 3yr subscription..
Je moet wel je itunes wachtwoord gereed houden. En daarna je tomtom account usern/pwd gereed hebben..

Enig wat ik jammer vind is dat je nu niet meer kunt zeggen geef me de keuze bij het kiezen van een route. bv snelste of eco of fiets bij het plannen..Nu moet je in de instellingen die vast zetten.

Verder lijkt alles prima te werken..Sterker ik denk dat de traffic beter te lezen is dan de oude..Nu hoef je niet meer te switchen van scherm om iets te zien..

Aldus overgang naar TomtomGo mobile positief verast.
Mag iets goedkoper die 0,25 moet er eigenlijk af..
Gezien er ook goede gratis alternatieven zijn..
Zolang ze goed hun werk blijven doen..Heb ik voor nu niets te klagen...Maar ze hebben beloofd de oude app gewoon te blijven update..Dus ik verwacht gewoon eens in de 3 a 6mnd een goede update daar te ontvangen..Dat moet ook wel gezien ze de oude apps gewoon nog verkopen in de Store..

oh bijna vergeten..De reden dat ik niet terug ben gegaan naar Navigon. Heb lang geleden Navigon gebruikt..Is dat ik steeds overal lees dat mensen klagen over te weinig kaart update..
En das nu net het meest belangrijke voor een navigatie app ;-)

Ik heb zowel Navigon als TomTom op mijn iphone 6S staan. Van Navigon krijg ik netjes elk kwartaal een kaartupdate,
  #27  
Oud 19-03-16, 11:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smpie Bekijk bericht
oh bijna vergeten..De reden dat ik niet terug ben gegaan naar Navigon. Heb lang geleden Navigon gebruikt..Is dat ik steeds overal lees dat mensen klagen over te weinig kaart update..
En das nu net het meest belangrijke voor een navigatie app ;-)
Laat die "mensen" maar klagen. Navigon levert elk kwartaal updates van de kaarten.
  #28  
Oud 19-03-16, 14:59
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Zowel TT als Navigon zijn goeie gpsen alleen blijft voor mij TT een streepke voor hebben.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
navigon vs tomtom ivotje10 iPhone Navigatie 26 31-08-12 00:14
Software: GPX via navigon of tomtom offline manis iPhone Navigatie 1 26-11-10 17:35
Navigon of TomTom?? windofsurf iPhone Navigatie 31 20-09-10 20:21
TomTom en Navigon 3g 8gig stony667 Archief 11 19-10-09 16:49
Tomtom of Navigon? vbbmartin Archief 1 21-06-09 20:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:00.