//

Navigon vs TomTom 2015

Navigon vs TomTom 2015 discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden, Om verwarring te voorkomen weet ik dat er informatie is over dit onderwerp maar deze topics zijn minimaal 2 jaar oud en eigenlijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-07-15, 17:14
BlackandGold BlackandGold is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2015
Berichten: 3
Standaard Navigon vs TomTom 2015

Beste leden,

Om verwarring te voorkomen weet ik dat er informatie is over dit onderwerp maar deze topics zijn minimaal 2 jaar oud en eigenlijk irrelevant, tenminste zo denk ik erover.

Is er iemand die zijn ervaring wil delen met het gebruik van Navigon of TomTom op iOS 8 of hoger?? Want zijn de voordelen en nadelen?

Klopt het dat je bij Navigon veel dingen erbij moet kopen zoals Lane Assist etc. en bij TomTom niet?


Hopelijk kunnen jullie mij helpen om de keuze tussen Navigon en TomTom te vergemakkelijken.
__________________
Gelukkige eigenaar van een gouden MacBook 12'' en een gouden iPhone 6
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-07-15, 19:44
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Lane Assist is standaard bij Navigon.

Ik gebruik Navigon al enkele jaren. De route berekening vond ik vroeger vaak heel onlogisch maar dat ervaar ik nu al heel lang niet meer. De route instelling 'snel, optimaal, mooi' moet je gewoon altijd op snel zetten.

Maar hij stuurt me wel eens een uitsorteer optie in, terwijl ik er later weer in moet voegen (oftewel ik had rechtdoor gemoeten) dat blijf ik wel vervelend vinden.

Ook denkt NavTeq / Navigon nog steeds dat de Kinkerstraat in Amsterdam 2-richtingsverkeer is, terwijl je vanuit centrum alleen via de Overtoom of anderzinds richting Amsterdam West mag rijden vanaf de Bilderdijkstraat....
  #3  
Oud 06-07-15, 19:47
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

ik heb geen TomTom, maar Navigon is zeker niet perfect.
Kom nog steeds onlogische dingen tegen, terwijl Google Maps me feilloos een goede binnenweg door stuurde.
Ook tijdeljke wegafsluitingen worden door Navigon niet goed weergegeven, met alle ellende van dien.

Heb de basis uitvoering met een extra dingetje (kan ff niet zien wat).
Apple's eigen Maps (van TomTom!)en Google zijn wat meer basic, maar zeker Google Maps vind ik zeer goed.

Een mooi schild maakt geen betere app.
  #4  
Oud 06-07-15, 19:57
BlackandGold BlackandGold is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2015
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
ik heb geen TomTom, maar Navigon is zeker niet perfect.
Kom nog steeds onlogische dingen tegen, terwijl Google Maps me feilloos een goede binnenweg door stuurde.
Ook tijdeljke wegafsluitingen worden door Navigon niet goed weergegeven, met alle ellende van dien.

Heb de basis uitvoering met een extra dingetje (kan ff niet zien wat).
Apple's eigen Maps (van TomTom!)en Google zijn wat meer basic, maar zeker Google Maps vind ik zeer goed.

Een mooi schild maakt geen betere app.
Dus dat betekent dat TomTom een betere optie zal moeten zijn?

Misschien is het goed om te weten dat ik voor het buitenland geen 3G abonnement heb en daarom ik niet via Google Maps navigeren kan.

Ik vind vooral belangrijk dat de afslagen op de snelwegen en gewone wegen vroeg en duidelijk weergegeven worden omdat ik veel in het buitenland ben
  #5  
Oud 06-07-15, 21:04
harmjan harmjan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 129
Standaard

Ik vind vooral belangrijk dat de afslagen op de snelwegen en gewone wegen vroeg en duidelijk weergegeven worden omdat ik veel in het buitenland ben[/QUOTE]

en daarin vindt ik navigon slechter die geeft naar mijn gevoel op het laatste moment pas aan dat je af moet slaan bv na 30 m rechtsaf en dan zit ik al op de kruising. Ook vindt de Tomtom schermen rustiger en duidelijker vaak daarom kies ik dergelijke apps beslist niet om de prijs
  #6  
Oud 06-07-15, 23:39
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Geen enkele gps is perfect ze, der kan nog veel verbeterd worden maar al jarenlang blijft mijn keuze bij Tomtom maar wil je alles dan betaal je der ook voor, das het enige jammere maarja, alleen geld verdienen met een toestel verkopen ik denk dat dat gewoon niet haalbaar is, daarmee ze andere services betalend zetten.

Ik verkies toch tomtom.

Op de iPhone ben ik zo zot geweest dat ik velen gekocht heb haha, een zotte bui; sygic hebk ook, navigon ook, igo ook, copilot ook en uiteraard TT, allen getest, TT net ietsje beter dan Navigon, navigon 2de beste.
  #7  
Oud 08-07-15, 12:35
eddiemen eddiemen is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: In een huis.
Berichten: 207
Standaard

Tomtom is toch één van de betere navigatie apps, brengt mij tenminste altijd waar ik moet zijn. Maar als er één navigatie app is die de meest onlogische routes geeft is dat zeker Sygic.
  #8  
Oud 08-07-15, 20:55
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik zou in de herkansing ook voor TomTom gaan. Echter viel ik destijds voor de eye-candy van Navigon (mooiere kleuren, mooiere interface en minder hoekige wegen weergave vergeleken met TomTom) de toen flink lagere prijs (Navigon is elk voorjaar / zomer in de aanbieding voor nog geen 5 tientjes) en het feit dat Navigon voor eenmalig 20 euro verkeersinformatie geeft. Bij TomTom moet je daarvoor een abonnement aanschaffen. Ik zit gemiddeld maar 2 dagen per week op de weg met de auto, dus daarvoor vond ik dat allemaal te prijzig.

En sinds iOS 7 (?) heeft Apple Maps zelf ook turn by turn navigatie ik moet zeggen dat ik die veel en veel vaker gebruik omdat de app geïntegreerd is in iOS en sneller te bedienen is. Alleen de stem is vreselijk, maar stemgeluid heb ik toch altijd uit staan.
  #9  
Oud 10-07-15, 14:32
sledge sledge is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 140
Standaard

ik heb beide, maar verkies navigon, deze geeft wel op tijd de afslagen door, ik denk zelfs dat je dat kan aanpassen in instellingen

raar maar waar, maar mijn tt heeft sinds de laatste update een engelse layout gekregen die ik niet naar nl kan terugbrengen

wel heeft tt meer mogelijkheden, zeker wat stemmen betreft, navigon heeft er eentje, anders is het bij te kopen, gelukkig is het een man, want in de wagen luister ik niet naar een vrouw die de weg uitlegt
__________________
waar blijft de Jailbreak ?
  #10  
Oud 10-07-15, 19:40
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Oja Navigon kan de straatnamen uitspreken. Die stem is echter niet zo mooi en verdraagzaam als de standaard (dames)stem van Navigon.
  #11  
Oud 21-07-15, 09:36
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Veiligheid!!
Ik heb 4 paketten, Navigon, TT, Sygec en nog eentje, naam schiet me niet te binnen.
De eenvoud van bediening, en duidelijkhied van scherm, is bij tomtom voor mij echt superieur. Een auto is al zo verwarrend tegenwoordig, zoveel knopjes, menu's, etc...
Ik ga niet beweren dat Navigon slechter of beter is (al lijken de mapupdates van TT hier wel beter), maar het onoverzichtelijke scherm en kleine lettertjes / cijfertjes / symbolen liggen mij niet. Heb het deze zomer weer eens getest, en TT is toch "kinderlijk" simpel.
  #12  
Oud 22-07-15, 10:21
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Gisteren daadwerkelijk op TomTom rondgereden (andere auto met iphone 6 erin).

Simpele conclusie: als ik nu opnieuw mocht kiezen wordt het TomTom.
Vooral de huidige snelheid vs de max toegestane snelheid vond ik prettig (Duitsland).

Ik ga eens kijken of hij in de aanbieding is, zo veel prettiger/duidelijker dan Navigon!

Ik heb 'm dus niet eerder gekocht....

Als je echter naar de recente reacties (Itunes) kijkt is de ervaring juist niet zo positief
  #13  
Oud 07-08-15, 07:58
tradie tradie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 31
Standaard

Sygic is toch ook een stuk beter ivm vroeger. Deze heb ik net in de USA gebruikt en daarvoor TT, ik vond sygic nu beter.
  #14  
Oud 10-08-15, 23:36
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Denk er wel om dat TomTom binnenkort zal overstappen op een nieuwe app - Go Mobile - met een nieuw verdienmodel. Je kunt dan wereldwijd navigeren voor zo'n 20 euro per jaar, inclusief het in zijn soort superieure HD-Traffic. De Android-versie is al actief. Als je nu nog een flink bedrag aan een navi-app besteedt iets om rekening mee te houden...
  #15  
Oud 11-08-15, 00:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Goeie tip @Wilbie!
  #16  
Oud 14-08-15, 12:31
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilbie Bekijk bericht
Denk er wel om dat TomTom binnenkort zal overstappen op een nieuwe app - Go Mobile - met een nieuw verdienmodel. Je kunt dan wereldwijd navigeren voor zo'n 20 euro per jaar, inclusief het in zijn soort superieure HD-Traffic. De Android-versie is al actief. Als je nu nog een flink bedrag aan een navi-app besteedt iets om rekening mee te houden...
Wil dit zeggen dat de huidige Tomtom App dan waardeloos wordt en ik een nieuwe GPS app moet aanschaffen?
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #17  
Oud 19-08-15, 02:41
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scooter Bekijk bericht
Wil dit zeggen dat de huidige Tomtom App dan waardeloos wordt en ik een nieuwe GPS app moet aanschaffen?
Kan ik maar moeilijk geloven; ik heb de benelux tomtom app en ook genoeg voor betaald, dat kunnen ze niet vind ik toch zomaar wegdoen en zeggen de app is weg of werkt niet meer vanaf nu, koopt gij maar de nieuwe,lol.
Als ze dat doen dan eis ik mijn geld terug, kans is klein ik dat terug krijg maar kzou zeker klacht indienen bij Apple.

Ik koop ook bijna geen games meer, ben het beu; ik heb veel geld gegeven voor bv dungeon hunter 1 en 2 en die zijn foetsie zeg,lol. Wel ong 12 euro voor betaald zeg en die zijn doodleuk weg. En zo zijn er nog heel wat apps.
  #18  
Oud 19-08-15, 08:32
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

" Als ze dat doen dan eis ik mijn geld terug, kans is klein ik dat terug krijg maar kzou zeker klacht indienen bij Apple".

Bij TomTom bedoel je ?
  #19  
Oud 25-08-15, 12:48
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scooter Bekijk bericht
Wil dit zeggen dat de huidige Tomtom App dan waardeloos wordt en ik een nieuwe GPS app moet aanschaffen?
Voor de Android versie geldt dat mensen die de TomTom app hebben gekocht de eerste drie jaar Go Mobile mogen gebruiken voor 50 cent. Ik neem aan dat voor de iOS app hetzelfde al gaan gelden. De app zelf zal bruikbaar blijven, alleen zullen er geen updates meer komen...

Off-topic (want ts heeft in het buitenland geen databundel): Overigens is Apple Maps in iOS 9 sterk verbeterd. Zo wordt er nu ook rekening gehouden met verkeersinformatie tijdens het navigeren. Gegevens komen van TomTom en zijn dus top. Ik moet zeggen dat het uitstekend werkt. Duidelijke melding op het scherm en ook de route kan aan de verkeerssituatie worden aangepast. Je krijgt dan een melding op je scherm met een bevestigingsknop.
  #20  
Oud 25-08-15, 17:18
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilbie Bekijk bericht
Voor de Android versie geldt dat mensen die de TomTom app hebben gekocht de eerste drie jaar Go Mobile mogen gebruiken voor 50 cent. Ik neem aan dat voor de iOS app hetzelfde al gaan gelden. De app zelf zal bruikbaar blijven, alleen zullen er geen updates meer komen...

Off-topic (want ts heeft in het buitenland geen databundel): Overigens is Apple Maps in iOS 9 sterk verbeterd. Zo wordt er nu ook rekening gehouden met verkeersinformatie tijdens het navigeren. Gegevens komen van TomTom en zijn dus top. Ik moet zeggen dat het uitstekend werkt. Duidelijke melding op het scherm en ook de route kan aan de verkeerssituatie worden aangepast. Je krijgt dan een melding op je scherm met een bevestigingsknop.
Bedankt voor de info !
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
navigon vs tomtom ivotje10 iPhone Navigatie 26 31-08-12 00:14
Software: GPX via navigon of tomtom offline manis iPhone Navigatie 1 26-11-10 17:35
Navigon of TomTom?? windofsurf iPhone Navigatie 31 20-09-10 20:21
TomTom en Navigon 3g 8gig stony667 Archief 11 19-10-09 16:49
Tomtom of Navigon? vbbmartin Archief 1 21-06-09 20:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:31.