//

Uitschakelen scherm

Uitschakelen scherm discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Om navigatie te kunnen gebruiken op de motor(iphone in binnenzak) mag het scherm niet reageren op "touch" gterwijl het navigatieprogrmma aan blijft!. Op mijn eerdere ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-05-10, 12:38
HANSKL HANSKL is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard Uitschakelen scherm

Om navigatie te kunnen gebruiken op de motor(iphone in binnenzak) mag het scherm niet reageren op "touch" gterwijl het navigatieprogrmma aan blijft!. Op mijn eerdere telefoon HTC Touch daimond was daar een programma voor, bestaat er een apps voor de iphone die dit kan??
Graag hulp, vr. groet HansKl
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-05-10, 17:07
skrala skrala is offline
• iOS 4.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 12
Standaard

niet dat ik weet. Als je hem jailbreakt kun je backgrounder installeren via cydia en dan op de achtergrond laten draaien. Volgens mij kun je hem dan gewoon op standby zetten en je oordoppen indoen.
  #3  
Oud 02-06-10, 23:41
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je kunt gewoon op de stand-by/power knop duwen. Het scherm gaat dan uit, maar de gesproken aanwijzingen gaan gewoon door. Zo doe ik het op de fiets ook wel eens. Maar het is niet ideaal: soms denk je: wat is het lang stil en dan is het GPS signaal verdwenen (ook niet zo gek, uit het zicht van de hemel en in een binnenzak) het lijkt mij dat je dat op de motor niet wilt. Sta je dan 200 km verderop dan waar je eigenlijk al linksaf moest...
  #4  
Oud 12-08-10, 11:24
rebelpeter rebelpeter is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: bij Arnhem in de buurt
Berichten: 4
Stuur een bericht via MSN naar rebelpeter
Standaard

eigenlijk zoek ik ook deze functie: alleen op geluid hoeven navigeren en dan mag alles wat stroom kost uit, met het scherm voorop: is er intussen al meer bekend of dit mogelijk is bij de iPhone?
  #5  
Oud 14-08-10, 17:00
MacPassenger MacPassenger is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 109
Standaard

De nieuwe firmware van de iPhone blijft TomTom na de home button ingedrukt te hebben gewoon actief, wil je dan TT afsluiten druk dan 2x op de home button druk dan op TT je ziet dan een stopbord druk daar op en de applicatie zal stoppen.
Je kan ook Multitasking uitzetten wel via Cydia BigBoss Ztoggle
  #6  
Oud 17-08-10, 18:25
rebelpeter rebelpeter is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: bij Arnhem in de buurt
Berichten: 4
Stuur een bericht via MSN naar rebelpeter
Standaard iPhone 3 of 4?

geldt dit voor de iPhone 3 of de 4? want ik overweeg toch de nieuwste aan te schaffen (4 dus). ben wel benieuwd of de accu van iPhone 4 in staat is een motorrit van 6 uur bv het vol te houden om dan nog navigatie mogelijk te maken. anders moet ik er voor de voeding iets over bedenken ...
  #7  
Oud 17-08-10, 19:14
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik denk dattie het inderdaad niet veel langer dan 6uur vol houdt
  #8  
Oud 17-08-10, 19:39
rebelpeter rebelpeter is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: bij Arnhem in de buurt
Berichten: 4
Stuur een bericht via MSN naar rebelpeter
Standaard bijlader?

kan de iPhone via een adapter aan de 12V accu van de motor denk je? dan maak ik er wel een speciale aansluiting voor en kan ik wel de rit uitzitten. of is de iPhone kieslkeuring wat voedingsspanningen aan gaat?
  #9  
Oud 17-08-10, 20:29
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

De voeding van een iPhone is 5 volt, dus moet je een adapter hebben die 12V reduceert naar 5V. Dat doet elke adapter met USB uitgang. Op die USB uitgang past weer je snoertje van je iPhone. Dat is voor een motor echt niet anders dan voor een auto. Alleen de standaard autoadapters passen in de 'cigarettenaansteker-stopcontacten'. Die zijn niet altijd op een motor aanwezig dacht ik, maar kun je zonodig simpel installeren.
  #10  
Oud 17-08-10, 20:39
rebelpeter rebelpeter is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: bij Arnhem in de buurt
Berichten: 4
Stuur een bericht via MSN naar rebelpeter
Standaard stekkertjes voor iPhone op de motor

ja dat klopt van die idoot grote aansteker stekkers die je ook als splitter kunt kopen, dus 1 stekker (male) en 2, 3 of soms wel 4 contrastekkers (female). Daar heb ik er gewoon eentje van afgeknipt en daaraan een draadje gemaakt naar de accu, dus ja, mijn motor beschikt over een sigaretten aansteker aansluiting ... . Maar bedankt dat je dat over die 5V aansluiting via mini USB (neem ik aan) vertelde, dat wist ik nog niet.

heeft iemand wel eens gemeten hoeveel laadstroom er dan gaat lopen? 1A? 2A?
  #11  
Oud 17-08-10, 20:50
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Bij je iPone zit een snoertje met een gewone USB, dus geen mini. Koop bij bv. Halfords een adaptor met USB uitgang die in dat aansteker stopcontact past. Let wel op dat je er een neemt die 1A kan leveren. Dat is wat de iPone bij intensief gebruik nodig heeft.
  #12  
Oud 17-08-10, 20:51
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Je kunt gewoon op de stand-by/power knop duwen. Het scherm gaat dan uit, maar de gesproken aanwijzingen gaan gewoon door. Zo doe ik het op de fiets ook wel eens. Maar het is niet ideaal: soms denk je: wat is het lang stil en dan is het GPS signaal verdwenen (ook niet zo gek, uit het zicht van de hemel en in een binnenzak) het lijkt mij dat je dat op de motor niet wilt. Sta je dan 200 km verderop dan waar je eigenlijk al linksaf moest...
Hij heeft op 3.1.3 geen multitasking dus dit zal bij hem moeilijk gaan op deze manier.

Denk dat Backgrounder of updaten naar 4.0 of hoger de enige oplossen is.
  #13  
Oud 18-08-10, 00:13
Icepod Icepod is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rebelpeter Bekijk bericht
geldt dit voor de iPhone 3 of de 4? want ik overweeg toch de nieuwste aan te schaffen (4 dus). ben wel benieuwd of de accu van iPhone 4 in staat is een motorrit van 6 uur bv het vol te houden om dan nog navigatie mogelijk te maken. anders moet ik er voor de voeding iets over bedenken ...
Een goede biker koopt zich een TT-rider. Waterdicht, goed met handschoenen te bedienen, en voorzien van extra voeding en bluetooth.

Of je moet een biker zijn die alleen bij mooi weer tegen 60km/uur rondjes rijdt...

I'
  #14  
Oud 19-08-10, 19:19
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk bericht
Hij heeft op 3.1.3 geen multitasking dus dit zal bij hem moeilijk gaan op deze manier.

Denk dat Backgrounder of updaten naar 4.0 of hoger de enige oplossen is.
Wat je zegt klopt niet: je hebt idd helemaal geen multi-tasking of jailbreak nodig om alleen gesproken instructies te krijgen met get scherm uit.
Je sluit de navigatie app simpelweg niet af, maar zet wel je scherm uit door een keer op de stand-by knop te duwen. (Zoals gezegd) blijven de gesproken instructies doorlopen, want de app blijft ook actief. Je weet dus alleen nooit of je gps nog voldoende signaal heeft, want er wordt niet gemeld dat er bijv onvoldoende ontvangst is....
Ik fiets of brommer zo ook wel eens door de stad, maar je denkt voortdurend: hier al rechts, of de volgende? En dan denk je: goh nou is het toch wel heel lang stil. Ga je kijken (slide to unlock), scherm gaat aan: gps ontvangst weg.... :-(
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G scherm hetzelfde als 3Gs scherm? FamousD iPhone algemeen 1 20-05-11 19:52
Scherm 3gs is steeds uitvergroot en geraakt niet terug naar het normale scherm.. Tijsvdw Archief 3 11-07-10 15:14
Knop op het scherm voor in en uitschakelen Wi-Fi? malibuman Archief 1 23-01-09 16:42
Artwizz screenprotector op scherm, lijkt alsof water op het scherm zit Excellence iPhone accessoires en onderdelen 4 09-12-08 16:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:38.