//

Navigon en bepaalde wegen vermijden.

Navigon en bepaalde wegen vermijden. discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Afgelopen vrijdag was 's avonds laat de A27 afgesloten en konden we de oprit niet nemen. In TomTom kon je instellen dat je de A27 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-11-10, 23:06
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard Navigon en bepaalde wegen vermijden.

Afgelopen vrijdag was 's avonds laat de A27 afgesloten en konden we de oprit niet nemen. In TomTom kon je instellen dat je de A27 moest vermijden. Hoe stel je zoiets in in Navigon? Nu was mijn probleem dat ik bang was dat Navigon je steeds terug naar de A27 wil sturen. Gelukkig kwamen we op de A12 terecht. Maar waar kun je dit instellen? Ik heb het niet kunnen vinden.
In zijn geheel vind ik Navigon iets onoverzichtelijker te bedienen dan TomTom op de iPaq eerder. Het is dat het gratis is ....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-11-10, 09:07
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik vroeg mij hetzelfde af. Ik had laatst een afgesloten weg in Almere, en Navigon bleef maar zeggen dat ik moest keren en terug naar die afgesloten weg etc. Zwaar irritant, want je moet dus minimaal een x aantal kilometers weg rijden om een herbereking van de route te krijgen en dan nog moet je maar hopen dat je niet teruggestuurd wordt naar die afgesloten weg. Mijn broer zette afgelopen weekend zijn TomTom met 3 klikken op een bepaalde route / stuk snelweg ontwijken! Erg handige functie, die ik nog niet in Navigon had gevonden.
  #3  
Oud 24-11-10, 15:32
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Heel vreemd. Ik meen me te herinneren dat ik een keer heb zien staan: vermijd de eerste 500m. Maar dat heb ik dan zeker gedroomd.
Op het beginscherm kon je eerst bovenin tappen en dan kreeg je je snelheid of de tijd hoe laat je op je bestemming kon zijn. Dit laatste krijg ik niet meer voor elkaar. Er blijft de snelheid staan. Wat doe ik fout? of is er iets veranderd?
  #4  
Oud 04-12-10, 09:32
petur666 petur666 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 8
Standaard

Navigon Question - MacRumors Forums
  #5  
Oud 04-12-10, 10:13
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Bedankt voor het beantwoorden. Ik heb het even gelezen, maar je kunt alleen bij routeprofiel uitzetten: autosnelwegen verbieden of vermijden of toestaan en tolwegen e.d. Maar dat is nog geen oplossing. 19 november was de A 27 afgesloten wegens wegwerkzaamheden. Ik wilde toen via de A 12 naar huis gaan. Als ik ' snelwegen' vermijden kies, kom ik ook nooit op de A 12. En wanneer moet je ' toestaan' weer instellen? Ook dat weet je niet omdat je ter plaatse onbekend bent.

Ook het veranderen boven in het venster van de snelheid naar aankomsttijd lukt me niet meer. Misschien weer een keer opnieuw installeren? Het heeft het wel gedaan.
Tot nu toe vond ik TomTom menu op de iPaq logischer in elkaar zitten. Een druk op de knop en je kon bijv A 27 vermijden. Navigon doe er iets aan.
  #6  
Oud 04-12-10, 22:18
petur666 petur666 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 8
Standaard

yep, of alleen 'eerste 500 meter' verwijderen, bij <options> <block>. tomtom is wat dat betreft sterker. als er file is , kun je ook via 'live traffic' omgeleid worden
  #7  
Oud 04-12-10, 23:18
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Waar staat dat dan in die gratis Navigon? Ik kan het niet ontdekken.
  #8  
Oud 04-12-10, 23:22
petur666 petur666 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 8
Standaard

ik heb de betaalde navigon (engelstalig). als je aan het navigeren bent, kies rechtsboven het options-menu en onder tweede item 'route' is 'block' de 4e keuze
  #9  
Oud 05-12-10, 00:05
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Inderdaad. Heel erg bedankt. Ik had hem niet op navigeren staan. Nu heb ik hem op navigeren gezet en hij doet het. Superbedankt.
  #10  
Oud 05-12-10, 14:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Macbookto, je kunt wel 'toon route info' aanzetten en dan zie je de verwachte aankomsttijd onderin het scherm en als je erop tikt, de verwachte resterende reisduur.
Bij werkt tappen op de snelheid bovenin beeld ook niet. Misschien heeft Navigon dit veranderd in de laatste update?
  #11  
Oud 06-12-10, 18:24
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Bedankt. He, gelukkig dat ik niet de enige ben. Het zal inderdaad met een update te maken hebben. Maar ik weet niet van een recente update af. Misschien niet op gelet toen ik op bijwerken klikte.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stadcentrum vermijden tomtom roden737 iPhone Navigatie 0 01-12-10 17:15
Video: Ondertitels omzetten en hardcoden vermijden? (SRT) Hionimi Muziek, foto & video 0 21-11-10 18:41
iPhone Update Vermijden Tijdens Herstel buildingfutures iPhone algemeen 23 13-09-10 15:05
Tolwegen vermijden. Guest-201402191212 iPhone Navigatie 1 18-07-09 14:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:42.