//

iPhone 4s batterij

iPhone 4s batterij discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben van plan om mijn iphone 4s zijn batterij te vervangen, omdat hij vaak vroeg uitvalt boven de 20%. Maar hier had ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-05-14, 17:18
karizma50 karizma50 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 113
Standaard iPhone 4s batterij

Hallo,
Ik ben van plan om mijn iphone 4s zijn batterij te vervangen, omdat hij vaak vroeg uitvalt boven de 20%. Maar hier had ik vren over,

1. Hoe zie ik of een batterij die ik koop origineel is?
2. Kan ik mijn batterij vervangen zonder enig bestand kwijt te raken en te resetten? En heeft dat een gevolg voor de nieuwe batterij dat ik mijn iphone dan niet reset?
3.en wat kan ik het beste doen nadat ik hem heb vervangen om hem zo goed mogenlijk te houden?

Alvast bedankt
MvG
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-05-14, 18:19
zezimaxkill zezimaxkill is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karizma50 Bekijk bericht
Hallo,
Ik ben van plan om mijn iphone 4s zijn batterij te vervangen, omdat hij vaak vroeg uitvalt boven de 20%. Maar hier had ik vren over,

1. Hoe zie ik of een batterij die ik koop origineel is?
2. Kan ik mijn batterij vervangen zonder enig bestand kwijt te raken en te resetten? En heeft dat een gevolg voor de nieuwe batterij dat ik mijn iphone dan niet reset?
3.en wat kan ik het beste doen nadat ik hem heb vervangen om hem zo goed mogenlijk te houden?

Alvast bedankt
MvG
Het uitvallen bij 20% kan ook niet aan je batterij liggen want hier hebben wel wat meer mensen met een iPhone 4S last van waaronder ik
  #3  
Oud 09-05-14, 18:22
karizma50 karizma50 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 113
Standaard

Zezimaxkill,
Zoals ik al zij boven de 20% dus hij valt soms ook gewoon uit nadat hij op de lader heeft gezeten uit op 60%
  #4  
Oud 09-05-14, 18:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karizma50 Bekijk bericht
1. Hoe zie ik of een batterij die ik koop origineel is?
2. Kan ik mijn batterij vervangen zonder enig bestand kwijt te raken en te resetten? En heeft dat een gevolg voor de nieuwe batterij dat ik mijn iphone dan niet reset?
3.en wat kan ik het beste doen nadat ik hem heb vervangen om hem zo goed mogenlijk te houden?
1. Het Apple Part Number (APN) moet hetzelfde zijn als dat van de oude accu;
2. Bij zulke operaties maak je beter eerst een backup;
3. De accu niet meer mishandelen. Steeds opladen met de juiste laadstroom van 1.000 mA tot 100% capaciteit;
  #5  
Oud 09-05-14, 18:32
karizma50 karizma50 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
1. Het Apple Part Number (APN) moet hetzelfde zijn als dat van de oude accu;
2. Bij zulke operaties maak je beter eerst een backup;
3. De accu niet meer mishandelen. Steeds opladen met de juiste laadstroom van 1.000 mA tot 100% capaciteit;
Beste timosha,
Zoals je onder mijn naam kunt zien is mijn iphone gejailbreakt, vandaar dat ik niet wil resetten. De batterij ben ik vanplan om ergens online te bestellen dus dat word denk ik moeilijk om de APN nummer te vinden. Er is in mijn buurt een bazaar genaamd zwarte markt, ik wou de batterij niet vandaar halen maar als dat APN nummer erop staat is het dus origineel?
Of heb je nog advies in welke winkel ik het kan kopen?

MvG
  #6  
Oud 09-05-14, 18:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karizma50 Bekijk bericht
De batterij ben ik vanplan om ergens online te bestellen dus dat word denk ik moeilijk om de APN nummer te vinden.
Bij iFixit worden zelfs de compatibele APN aangegeven:

iPhone 4S Replacement Battery (616-0580, 616-0579, 616-0581) - iFixit
  #7  
Oud 09-05-14, 18:40
karizma50 karizma50 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Bij iFixit worden zelfs de compatibele APN aangegeven:

iPhone 4S Replacement Battery (616-0580, 616-0579, 616-0581) - iFixit
Ik heb de schroevendraaiers niet, dus kan ik zonder mijn iphone te openen zien welke apn ik heb? ( ik neem aan van niet)
  #8  
Oud 09-05-14, 18:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karizma50 Bekijk bericht
Ik heb de schroevendraaiers niet, dus kan ik zonder mijn iphone te openen zien welke apn ik heb? ( ik neem aan van niet)
Het APN staat op de accu. Als je een accu koopt dan koop er een met een APN die iFixit aangeeft. Zeker als je een jailbreak op de iPhone hebt.

Gebruik je een incompatibele accu dan kan de iPhone in een recovery loop terechtkomen. Bij een herstel met iTunes krijg je dan fout 11. En dan is het "bye bye jailbreak".
  #9  
Oud 09-05-14, 18:58
karizma50 karizma50 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Het APN staat op de accu. Als je een accu koopt dan koop er een met een APN die iFixit aangeeft. Zeker als je een jailbreak op de iPhone hebt.

Gebruik je een incompatibele accu dan kan de iPhone in een recovery loop terechtkomen. Bij een herstel met iTunes krijg je dan fout 11. En dan is het "bye bye jailbreak".
Dus als ik het goed begrijp,
Als ik de batterij via ifixit koop en zij mij eentje opsturen met een van die APN (ikweetniet welke dus het word random) raak ik mijn jailbreak niet kwijt?
  #10  
Oud 09-05-14, 19:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je een accu installeert met het juiste of een compatibel APN gaat de iPhone na de installatie normaal opstarten, ook met een jailbreak.
  #11  
Oud 09-05-14, 19:03
karizma50 karizma50 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je een accu installeert met het juiste of een compatibel APN gaat de iPhone na de installatie normaal opstarten, ook met een jailbreak.
Sorry dat ik veel vraag, het ligt een beetje aanmij dat ik t nog niet zo goed begrijp. Dus de nummers die op de site ifixit staan zijn wel compatibel met mijn iphone 4s of moet ik mijne open maken om dat vast te stellen? Want dan ga ik morgen zo een schroevenaetje regelen.
  #12  
Oud 09-05-14, 19:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karizma50 Bekijk bericht
Dus de nummers die op de site ifixit staan zijn wel compatibel met mijn iphone 4s of moet ik mijne open maken om dat vast te stellen?
iFixit zijn professionals en die leveren de juiste accu voor de iPhone 4S. En in de kit die iFixit levert zitten naast de accu ook twee schroevendraaiers en reserve schroefjes. Succes gewenst.
  #13  
Oud 09-05-14, 19:09
karizma50 karizma50 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
iFixit zijn professionals en die leveren de juiste accu voor de iPhone 4S. En in de kit die iFixit levert zitten naast de accu ook een schroevendraaier en reserve schroefjes. Succes gewenst.
Alvast bedankt
  #14  
Oud 09-05-14, 19:39
Gem1e Gem1e is offline
• iOS 14.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 29
Standaard

als je een batterij verwisselt gaat je telefoon toch uit?
Je zegt, ik wil hem niet uitzetten vanwege jailbreak.
Is toch hetzelfde als resetten?
mijn voorstel, ga naar een monteur die er verstand van heeft en garantie geeft, kost misschien iets meer,, maar kan later misschien minder kosten als je fouten maakt.
39 € iPhone 4S - iPhone
bijvoorbeeld.
  #15  
Oud 09-05-14, 19:42
karizma50 karizma50 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gem1e Bekijk bericht
als je een batterij verwisselt gaat je telefoon toch uit?
Je zegt, ik wil hem niet uitzetten vanwege jailbreak.
Is toch hetzelfde als resetten?
mijn voorstel, ga naar een monteur die er verstand van heeft en garantie geeft, kost misschien iets meer,, maar kan later misschien minder kosten als je fouten maakt.
39 € iPhone 4S - iPhone
bijvoorbeeld.
Beste gem1e,
Ik kan hem wel uitzetten dus dat maakt niet uit. Als ik hem maar niet hoef te resetten. En ik denk dat het vervangen van een batterij niet zo moeilijk is aangezien je de achterkant eraf haalt en een paar schroeven losmaakt en weer inelkaar zet. Maar ik kan het ook mis hebben

MvG

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 mei 2014 om 18:46 ----------

Verkopen ze bij apple apple stores niet de batterijen los? Of moete ze perse de telefoon naar de service versturen?
  #16  
Oud 09-05-14, 19:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gem1e Bekijk bericht
als je een batterij verwisselt gaat je telefoon toch uit?
Je zegt, ik wil hem niet uitzetten vanwege jailbreak.
Is toch hetzelfde als resetten?
En als jij jouw iPhone uitzet staat die toch ook uit, of niet? En als je het ding weer aanzet start het toch weer op. Hoe dat komt? De iPhone 4S gebruikt Toshiba THGVX1G7D2GLA08 xx GB 24 nm MLC NAND flash memory.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Flashgeheugen
  #17  
Oud 09-05-14, 19:55
karizma50 karizma50 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En als jij jouw iPhone uitzet staat die toch ook uit, of niet? En als je het ding weer aanzet start het toch weer op. Hoe dat komt? De iPhone 4S gebruikt Toshiba THGVX1G7D2GLA08 xx GB 24 nm MLC NAND flash memory.

Flashgeheugen - Wikipedia
Weet je ook toevallig of ze bij de apple store gewoon los een batterij verkopen?
  #18  
Oud 09-05-14, 19:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Apple verkoopt geen onderdelen aan particulieren alleen aan geautoriseerde herstelbedrijven.
  #19  
Oud 12-05-14, 22:46
karizma50 karizma50 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 113
Standaard

Het batterij probleem is intussen al verholpen. Ik heb hem laten vervangen en hij werkt nu prima en en gaat door tot 1% Bedankt voor jullie hulp

MvG
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4S batterij pedro270 iPhone algemeen 5 07-10-13 20:48
iPhone 4s batterij Timmscf iPhone algemeen 2 04-11-12 22:17
Batterij iPhone 4S timovanaagten iPad algemeen 5 13-03-12 11:23
iphone en batterij janmetdeiphonepet iPhone algemeen 2 19-12-11 00:20
Batterij iPhone 3G DertKesh iPhone algemeen 25 28-08-09 14:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:11.