iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Het grote iOS5 topic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/100602-grote-ios5-topic.html)

mantuen 13-10-11 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 (Bericht 714433)
@mantuen heb je de firmware al wel op je pc staan?
Zoja is het wellicht handig dat je Shift+Herstellen doet, zodat direct de juiste firmeware geselecteerd is ;)
Ikzelf had alle oude firmware verwijderd en enkel iOS5 in het mapje staan. Voor Windows gebruikers is dat de locatie:

C:\Documents and Settings\%USER%\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates

Succes !

nee dat heb ik niet gedaan , weet je waar die firmware staat ? ik heb hem wel gedownload via itunes

sorry had je bericht niet goed doorgelezen thanks !

insanity83 13-10-11 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mantuen (Bericht 714438)
nee dat heb ik niet gedaan , weet je waar die firmware staat ? ik heb hem wel gedownload via itunes

sorry had je bericht niet goed doorgelezen thanks !

Als je hem via iTunes al gedownload hebt staat deze al op de juiste plaats.
Klik dat Shift+Herstellen in iTunes en selecteer firmware: iPhone3,1_5.0_9A334_Restore

Laat me weten hoe het afloopt ;)

PS: ik bedoel dus Shift+Herstellen als je bij Stap4 bent ;)

mantuen 13-10-11 01:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 (Bericht 714442)
Als je hem via iTunes al gedownload hebt staat deze al op de juiste plaats.
Klik dat Shift+Herstellen in iTunes en selecteer firmware: iPhone3,1_5.0_9A334_Restore

Laat me weten hoe het afloopt ;)


hmmm raar ik zie nergens in me C schijf nergens Document settings staan , kom dat misschien door windows 7 ?

het is me gelukt !

hij staat bij windows 7 bij : Users\<User>\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates

thanks !

mindchaoz 13-10-11 01:21

Lol.. Apple heeft ervoor gezorgd dat je de Kiosk-app niet in een mapje kunt donderen.. Wat een kutbedrijf is het ook, hahaha

rikketierik 13-10-11 01:25

Ik snap er nu helemaal niets van XD heb net net de herstelstand gedaan toen deed hij het niet... Nu deed ik het weer en hopaaa! Ging ie in 1x :) heb geen dingen verwijderd ofzo in drivers enzo helemaal niets alleen herstelstand gedaan

insanity83 13-10-11 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mantuen (Bericht 714447)
hmmm raar ik zie nergens in me C schijf nergens Document settings staan , kom dat misschien door windows 7 ?

het is me gelukt !

hij staat bij windows 7 bij : Users\<User>\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates

thanks !

Werkt het voor je?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 oktober 2011 om 01:30 ----------

@rikketierik had ook niet gehoeven ;) Zie mijn post :D http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post714396

Maar het werkt al voor je ;) Veel plezier ermee ;)

djempi 13-10-11 01:32

Heeft iemand een idee waar die optie naartoe is om de camera direct te openen vanuit het 'ontgrendel-scherm' ? Die ging toch in iOS 5 zitten ... staat er vooralsnog nog niet op

insanity83 13-10-11 01:34

@djempi dat vroeg ik me net ook af :P Even zoeken denk ik :S

djempi 13-10-11 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 (Bericht 714455)
@djempi dat vroeg ik me net ook af :P Even zoeken denk ik :S

op de iPhone vind ik er niets over terug bij de instellingen :(

Wreckjack 13-10-11 01:37

iOS 5 stond er na twee pogingen op. Maar ALLE apps zijn weg, en in iTunes is als laatste reservekopie niet die van vanavond maar die van twee maanden terug te vinden. Daarna wel reservekopien van na installatie iOS5, maar die zijn dus zonder apps. Opnieuw downloaden van een app gaat, maar de gegevens staan er dan in TOT twee maanden geleden. In de iPhone staan alle 9 tabbladen "gereserveerd" maar er staat per blad maar 1 tot 3 apps. Installeren van een app "uit de cloud" - dat icoontje zie je in de appstore achter je aankopen - zet alleen die app terug, en dus met twee maanden dataverlies.

Ik heb nu twee maal herstel gekozen, maar het helpt niks, alles is en blijft weg! Zelfs de contactgegevens zijn terug naar twee maanden geleden, maar die staan in mn mac nog goed, nu maar hopen dat dat slim synchroniseert. Of weet iemand hier een oplossing voor? Wat een drama zeg.....

iPhone3GS16GB 13-10-11 01:41

Hoe kun je nou aan de notificatiescherm die je vanaf de bovenkant van je iPhone naar beneden trekt andere widgets toevoegen zoals ping, agenda en telefoon?

berty 13-10-11 01:42

eerst dubbelklikken op de home button toch... voor die camera snelkoppeling

ben trouwens nogsteeds bezig met ios5 voor 2 iphones, 1 die gejailbreakt was en 1 pure iphone. Op 2 verschillende laptops aan het proberen.

deze foutmeldingen heb ik gezien tot nu toe

-50
3173
3200
3194

begin er wel een beetje moe van te worden

mindchaoz 13-10-11 01:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djempi (Bericht 714454)
Heeft iemand een idee waar die optie naartoe is om de camera direct te openen vanuit het 'ontgrendel-scherm' ? Die ging toch in iOS 5 zitten ... staat er vooralsnog nog niet op

Dubbeltappen op Home-button, ipv 1x

djempi 13-10-11 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berty (Bericht 714460)
eerst dubbelklikken op de home button toch... voor die camera snelkoppeling


hehe, idd ... wist ik niet :p merci !

Wally© 13-10-11 01:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mindchaoz (Bericht 714461)
Dubbeltappen op Home-button, ipv 1x

Kan je deze knop ook configureren voor een niet standaard camera-app..?

Is wel het geval voor CameraLock (Cydia) en zet zich permanent net naast je slider...Gaat ook onmiddellijk terug na gebruik van de camera naar je lock screen...

Licko 13-10-11 01:49

Iemand die sync via Wi-Fi al aan de praat?
Hij geeft telkens aan dat mijn macbook niet 'beschikbaar is'

iPhone3GS16GB 13-10-11 01:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone3GS16GB (Bericht 714459)
Hoe kun je nou aan de notificatiescherm die je vanaf de bovenkant van je iPhone naar beneden trekt andere widgets toevoegen zoals ping, agenda en telefoon?

Iemand?? :rolleyes:

insanity83 13-10-11 01:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berty (Bericht 714460)
eerst dubbelklikken op de home button toch... voor die camera snelkoppeling

ben trouwens nog steeds bezig met ios5 voor 2 iphones, 1 die gejailbreakt was en 1 pure iphone. Op 2 verschillende laptops aan het proberen.

deze foutmeldingen heb ik gezien tot nu toe

-50
3173
3200
3194

begin er wel een beetje moe van te worden

Hoi Berty,

mijn iPhone 4 was ook gejailbreaked met firmware 4.3.3 .
Na mijn methode op post http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post714396 is het mij in 1 keer gelukt. De volgende zaken moeten echter wel gedaan zijn.

1.
Zorg dat je de gs.apple.com regels weghaalt in je Host file op je pc.
Als je dat gedaan hebt is het heel belangrijk dat je je pc opnieuw opstart zodat de gewijzigde host file op een juiste wijze geladen wordt.

Het bestand is te vinden in:

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

Je kunt het gewoon bewerken met kladblok of notepad++

2.
Zorg daarna dat je de laatste versie van iTunes geinstalleerd hebt.
Anders heb je hier een directe download met de JUISTE firmeware: http://appldnld.apple.com/iPhone4/04...4_Restore.ipsw

3. Zorg dat je gedownloade firmeware in de juiste map staat op je pc.
Voor Windows Vista en Windows 7 gebruikers is dat:

C:\Users\<User>\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates ( met dank aan mantuen )

Voor Windows XP gebruikers is dat:

C:\Documents and Settings\%USER%\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates

4.
Als al het boven genoemde gedaan is kun je mijn post eens proberen:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post714396

Succes !

Wreckjack 13-10-11 01:55

Bij mij precies hetzelfde en nog niet opgelost. Nog erger: als ik app opnieuw installeer vanuit de app store, dan heeft deze de gegeven tot twee maanden geleden - datum voorlaatste reservekopie - terwijl ik er toch echt vanavond voor de update een heb gemaakt. Die is niet te vinden, wel een drietal van NA de update. Wat een slechte zaak zeg! Als je een oplossing heb hoor ik hem graag.

michelcrapts 13-10-11 01:56

Ga naar instellingen/berichtgeving, daar kan je alle apps een berichtenstatus geven voor de notificaties


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:14.