//

iMessage: Problemen en oplossingen

iMessage: Problemen en oplossingen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Diegene moet de iPad gewoon via iTunes herstellen of via Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings. GEEN backups terugzetten. Het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #141  
Oud 08-06-12, 22:13
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Diegene moet de iPad gewoon via iTunes herstellen of via Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings. GEEN backups terugzetten. Het kan zijn dat jouw Apple-id nog stond ingesteld en de koper die heeft opgeslagen in zijn backup(s).
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #142  
Oud 09-06-12, 08:32
schmeink schmeink is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 124
Standaard

Koper heeft de iPad volledig als nieuw ingesteld.
  #143  
Oud 14-06-12, 16:53
iJoey iJoey is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tiel
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schmeink Bekijk bericht
Koper heeft de iPad volledig als nieuw ingesteld.
iMessage gaat op e-mail, en op Apple-ID, beiden moeten verwijderd worden van het toestel. Ik zou toch vragen of je koper het toestel nogmaals een gehele wipe wil geven. (instellingen->algemeen->stel opnieuw in ->wis alle inhoud en instellingen) en laat hem dan de iPad als een nieuwe iPad configureren, het kan namelijk zo zijn dat iTunes bij de eerste connectie een back up heeft gemaakt. En als je verkoper, met alle goede bedoelingen wellicht alsnog een keer de herstel functie gebruikt, worden opnieuw jou Apple id en en instellingen terug gezet.

Dus ik zou als volgt te werk gaan,
iPad wipen
Reserve kopie in iTunes wissen.
Opnieuw koppelen aan iTunes en instellen als nieuwe iPad.

In mij ogen zou dit moeten kunnen werken.

Groeten,

Joey
  #144  
Oud 09-07-12, 17:12
sara sara is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België
Berichten: 1
Standaard Imessage probleem

Hoi,
heb al veel rondgelezen in de hoop een oplossing te vinden, maar nergens nog gevonden.

heb al een tijdje een iphone en had ook vroeger dit probleem niet (even met een vervang gsm gezeten)

Mijn Imessage staat aan, ik gebruik dit vooral met mijn man, voor de rest niet zoveel contacten die dit gebruiken.

In mijn berichten komt 2 keer de contactnaam van mijn man voor... 1 maal voor de gewone sms'en (ik heb geen data en niet altijd Wi-Fi bereik) en 1 maal voor de imessage berichten!
Vroeger kwam dit allemaal in het zelfde venster terecht en kon ik ook, wanneer 't niet onmiddellijk toekwam als imessage, erop drukken en dan versturen als tekstbericht aanklikken. Nu lukt dat ook niet meer.
Ik moet dus zorgen dat ik het juiste contactnaam aanklik afhankelijk van hoe ik wil versturen (of sms, of imessage)
heb vorige week net hetzelfde gehad met mijn collega, dus het probleem ligt (voor een keer ) niet bij mijn man!

Iemand een idee waaraan het ligt, en hoe ik het kan verhelpen. Zou vooral graag terug hebben dat mijn imessage en sms berichten terug in hetzelfde veld terechtkomen!


Alvast bedankt!
  #145  
Oud 09-07-12, 20:19
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik kan u nie helpen met uw probleem maar ik heb een mss beter oplossing voor u:

Heb jij en je man een smartphone? Zoja, schaf jullie beiden bv de apps whatsapp aan en viber, whatsapp is de aller aller beste sms en mms app, viber is ook om te smsen en alsook te bellen (mits je genoeg data hebt en de snelheid hoog genoeg is).

Je moet dus beiden wel data hebben .
Whatsapp dat verbruikt nauwelijks data, viber als je belt is dan wel mss iets van een 30-55MB per uur als je belt.
  #146  
Oud 10-07-12, 19:14
Scandax's schermafbeelding
Scandax Scandax is offline
• iOS 6.1
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 53
Standaard

Is inderdaad lastig. Wat ik heb gedaan is het volgende: Stel ik heb een contact genaamd Pietje, en hij heeft iMessage en kan 'normaal' SMS-en. Ik maak voor hem twee contacten: Één genaamd "Piejte (SMS)" met zijn telefoonnummer en de ander "Pietje (iMess.)" met zijn iMessage adres.
Weet niet hoe ik dit makkelijk uit kan leggen, heb weinig tijd nu xD.
Hoop dat het helpt.

Whatsapp is trouwens ook fijn, werkt nog fijner dan iMessage.

Groetjes
__________________
Met de vriendelijke groeten van Scandax
Twitter: @TheEijk
  #147  
Oud 13-08-12, 23:09
JasonXGaming JasonXGaming is offline
• iOS 10.1
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 65
Standaard

Ik heb dit probleem dus ook..!!

Naar sommige personen kan ik het gewoon versturen, maar naar sommige iMessage contacten geeft hij in eerste instantie aan: afgeleverd, maar na 10 sec ongeveer geeft hij aan "niet afgeleverd"

Ik heb ook een jb draaien, maar hij heeft het wel altijd gedaan. Was bij mij ook van de een op andere dag..

Zal dat copic er ook eens afgooien.
Ik hou jullie op de hoogte of dat dat het was!

wordt vervolgt....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 augustus 2012 om 22:28 ----------

Helaas, COPIC is bij mij niet het probleem..

Wie-oh-wie heeft de oplossing voor dit toch wel vervelende item?!
  #148  
Oud 14-08-12, 01:39
JasonXGaming JasonXGaming is offline
• iOS 10.1
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 65
Standaard

Ik ben er uit!

Ik had dus géén probleem met normale iMessage berichten zoals tekst.
Wilde ik een foto versturen, gaf hij bovenstaande aan...

Ik heb die contact-persoon (waar ik de error bij kreeg) gevraagd even te kijken naar ZIJN instellingen.
Hier kwam naar boven dat zijn MMS uitstond.
Aangezet en daarna een REBOOT gegeven...

WERKT WEER!!

Hoop ook dat het bij jullie gaat werken!

Gr. Jay
  #149  
Oud 19-08-12, 15:25
catelijne.bakker catelijne.bakker is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard Probleem met whatsapp en imessage

Sinds 2 dagen krijg ik het niet meer voor elkaar om video's te versturen via whatsapp en imessage! Het ging normaal altijd goed.
Normaal als ik een video selecteer dan gaat hij eerst converteren en daarna versturen en daar is hij normaal lang mee bezig. Nu gaat het converteren en uploaden heel snel en lijkt het ook goed te gaan maar elke video krijgt uiteindelijk een rode uitroepteken!
Ik heb whatsapp opnieuw geinstalleerd maar mocht helaas niet baten.
Ook heb ik met Wi-Fi en 3g geprobeerd maar daarin is geen verschil.
Precies hetzelfde is het met imessage..... Opa's en oma's wachten met smart op filmpjes van hun kleindochter die net kan lopen
Iemand een oplossing?
  #150  
Oud 19-08-12, 16:16
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Probeer het anders eens gewoon via email?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #151  
Oud 19-08-12, 16:42
catelijne.bakker catelijne.bakker is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

Email doet het wel, probleem is alleen dat de opa's en oma's geen mail hebben op de telefoons. Ben al blij dat ze whatsapp snappen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 augustus 2012 om 16:38 ----------

Oh, en het is op mijn iphone 4, 3gs en ipad?!?!?! Echt vreemd!!
  #152  
Oud 19-08-12, 23:32
Zenty Zenty is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 1
Standaard Ik kan niet mijn video's versturen op mijn whatsapp.

Hallo, Ik probeer op mijn nieuwe iPhone 4s op mijn whats

app een video te versturen, maar ik krijg elke keer een uitroepteken. Na meerdere keren opnieuw proberen nog steeds geen resultaat. Wel kan ik foto's sturen en ontvangen video's doorsturen. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Laatst gewijzigd door Zenty; 19-08-12 om 23:48.
  #153  
Oud 20-08-12, 21:37
premawatje premawatje is offline
• iOS 2.0.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catelijne.bakker Bekijk bericht
Sinds 2 dagen krijg ik het niet meer voor elkaar om video's te versturen via whatsapp en imessage! Het ging normaal altijd goed.
Normaal als ik een video selecteer dan gaat hij eerst converteren en daarna versturen en daar is hij normaal lang mee bezig. Nu gaat het converteren en uploaden heel snel en lijkt het ook goed te gaan maar elke video krijgt uiteindelijk een rode uitroepteken!
Ik heb whatsapp opnieuw geinstalleerd maar mocht helaas niet baten.
Ook heb ik met Wi-Fi en 3g geprobeerd maar daarin is geen verschil.
Precies hetzelfde is het met imessage..... Opa's en oma's wachten met smart op filmpjes van hun kleindochter die net kan lopen
Iemand een oplossing?
Ik ben ook erg benieuwd want zit met hetzelfde probleem!
  #154  
Oud 19-09-12, 22:23
rodb rodb is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 6
Standaard Imessage probleem ios6

Hallo,

Ik zal even de situatie uitleggen,
Me broertje en ik hebben allebei een eigen Iphone, we gebruiken het zelfde appleID nooit problemen gehad nu heb IK me iphone naar IOS6 geupdated.

Probleem:

Als ik met Imessage een bericht stuur naar me broertje krijg ik het bericht ook naar me zelf.

Als ik in Instellingen - Berichten - Adressen kijk zie ik dit 2 06 nummers.



ik kan het natuurlijk uit zetten door het vinkje bij het 06 nummer weg te halen maar het blijft gewoon raar dat ik nu 2 06 nummers heb, heeft iemand anders dit probleem ook?.

Robert
  #155  
Oud 19-09-12, 22:35
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

1) Waarom maken jullie niet gewoon beiden een aparte ID aan? Voor de aankopen wellicht? :')

2) Ik neem aan dat jullie wel allebei een eigen emailadres hebben? Geef gewoon aan dat je enkel via jullie emails kunnen worden benaderd via iMessage.


TOEVOEGING:
Is een van de twee nummers toevallig het nummer van je broertje? Zover ik weet haalt iMessage de gegevens op van je Apple ID. Oftewel: Daar zullen beiden nummers instaan. Als je broertje ook gebruik maakt van jouw account, dan kan hij zijn nummer erbij hebben gezet o.i.d. Random guess, Ik gebruik iMessage nooit.
  #156  
Oud 20-09-12, 09:28
Pkuijpers70 Pkuijpers70 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 2
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem. Ik deel voor heel het gezin 1 apple id, omdat dit handig is voor de agenda,mail,herinneringen, aankoop van apps en muziek enz.
Alleen als ik nu een imessage stuur of ontvang, krijgen alle gezinsleden dit op hun device.
Het probleem is dat als je 1 mailadres uitschakeld op je apparaat je dit voor alle apparaten doet. Voorheen kon je (net als nu nog steeds) bij facetime bepalen per apparaat op welk mailadres of telefoonnummer je je berichten wilde ontvangen.

Ik vind dit een serieus probleem en een beperking.
Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
En ik vind 4 verschillende apple id's geen juiste oplossing.
  #157  
Oud 20-09-12, 10:01
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pkuijpers70 Bekijk bericht
Ik vind dit een serieus probleem en een beperking.
Apple vindt dat echter niet, want het idee is dat iedereen een eigen Apple ID heeft. Zo voorkom je heel gemakkelijk problemen als deze. Anyhow, Ik heb net even voor je getest. Ik maak gebruik van drie adressen op iMessage, plus mijn mobiele nummer. Als ik één adres uitzet, werkt deze wel nog op mijn Macbook Pro. Je moet dus gewoon per device aangeven welke emailadres je wilt gebruiken en de andere uitvinken. Dit zou gewoon mogelijk moeten zijn
  #158  
Oud 20-09-12, 10:20
Pkuijpers70 Pkuijpers70 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 2
Standaard volgens mij heb ik de oplossing

Ik ben ios6 op mijn andere 5 apparaten aan het zetten en tijdens de paar instellingen in het begin krijg je de vraag op welke adressen je facetime en berichten wilt ontvangen. Als je hier maar 1 of 2 adressen kiest, werkt het wel zoals voorheen. Als je dit later wilt veranderen bij instellingen, dan pas je het aan voor al je apparaten waar je met hetzelfde apple id bent aangemeld.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 september 2012 om 09:36 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyhtek Bekijk bericht
Apple vindt dat echter niet, want het idee is dat iedereen een eigen Apple ID heeft. Zo voorkom je heel gemakkelijk problemen als deze. Anyhow, Ik heb net even voor je getest. Ik maak gebruik van drie adressen op iMessage, plus mijn mobiele nummer. Als ik één adres uitzet, werkt deze wel nog op mijn Macbook Pro. Je moet dus gewoon per device aangeven welke emailadres je wilt gebruiken en de andere uitvinken. Dit zou gewoon mogelijk moeten zijn
De uitdaging zit in de mobiel devices. op mijn imac en macbook heb ik geen probleem en is het per adres in te stellen.
  #159  
Oud 29-09-12, 16:30
iphones123 iphones123 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 1
Standaard Imessage emailadres probleem

Ik heb sinds kort een probleem met mijn imessage.
Als ik vroeger imessage of een bericht stuurde naar iemand met een iphone, dan kwam dit in hetzelfde 'vakje' aan. Dus het blauwe en het groene samen, maar als ik dat nu doe, is het appart. Mijn imessage staat ingesteld op mijn emailadres, maar ik zou dit graag op mijn nummer hebben zoals vroeger.
Weet iemand wat het probleem hier is?
  #160  
Oud 07-10-12, 10:13
Delano011 Delano011 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 7
Standaard iMessage probleem iOS 6

Zins gisteren heb ik last van een storing bij iMessage ik kan geen berichten meer versturen hij blijft hangen bij het versturen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 oktober 2012 om 09:19 ----------

Hij doet het weer maar super traag
Reageren

Labels
imessage, ios5, iphone, iphone 4



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iMessage RoBertoo iPhone Apps 41 01-07-13 00:16
Imessage IOS 5 eugje iPhone algemeen 20 29-06-12 20:23
iMessage op Iphone en Ipad dat.rooie.ventje iPhone algemeen 0 14-10-11 11:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:01.