Imessage IOS 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) In de instellingen van je Imessage staat dat je berichten kunt ontvangen op 2 adressen. Als je daarop klikt komt er een scherm met het ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Imessage IOS 5
In de instellingen van je Imessage staat dat je berichten kunt ontvangen op 2 adressen. Als je daarop klikt komt er een scherm met het volgende:
1. U bent bereikbaar op.... (telefoonnummer) en 2. U bent bereikbaar op .... (emailadres) Je kan meerdere emailadressen toevoegen. Ik wil echter niet dat als mijn telefoon onbereikbaar is, men een optie krijgt op mij een email te sturen, en al helemaal niet dag mijn emailadres in de telefoon van een ander verschijnt. Ik kan het emailadres echter niet verwijderen. Iemand een oplossing? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
iMessage werkt alleen van en naar iOS5 devices en naar personen waarvan jij ook hun gegevens (email/telefoon) hebt.
|
|
|||
|
|||
Telefoonnummer wel, maar ik wil zelf bepalen wie mijn email krijgt.
|
|
||||
|
||||
Als je email zo belangrijk voor je is, deactiveer dan iMessage.
|
|
|||
|
|||
Of je maakt een extra email account aan, speciaal om je hoofdaccount te ontzien... En gebruik je die als iMessage adres...
|
|
||||
|
||||
iMessage is sowieso een misser:
Iedereen die iMessage gaat gebruiken, heeft Whatsapp (andersom niet ). iMessage is alleen voor Apple producten (as usual), Whatsapp is cross-platform. Whatsapp heeft meer mogelijkheden dan iMessage. Kan iemand mij uitleggen waarom je überhaupt iMessage wilt gaan gebruiken dan? Het is een volstrekt overbodige dienst. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Ik kan maar 1 ding bedenken: men hoopt dat de servers van Apple stabieler zijn dan die van WhatsApp de laatste tijd.....
|
|
|||
|
|||
Feitelijk is het hetzelfde als BlackBerry's Ping. En dat is meestal de reden dat men een BB aanschaft en is ook merk gebonden. Apple is gewoon erg laat met een soortgelijke functie. Maar iMessage zou best kunnen werken. Ik gebruik het persoonlijk al best veel... Tis net wat je wilt....
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Ping werkt ook op een iPhone, niet alleen op BB. Ping is een soort van MSN (ha ha) waar je steeds je username kunt veranderen als je teveel irritante mensen in je lijstje hebt staan. Dus ik vind iMessage niet te vergelijken met Ping. Wél met Whatsapp. Alleen is Whatsapp op dit moment veeeel beter. En minder beperkingen ook.. Waarom doet Apple dat toch steeds? Zoveel beperkingen opleggen? |
|
|||
|
|||
Hmmm, BB's hebben toch ook een eigen service? Of is dat BBM? Met zo'n pin nummer als ID... Einde van de week, begin dingen doorelkaar te halen... Biertje?
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
Kortom, Whatsapp is wel heel erg overrated in deze context. Voor heel veel mensen is het feit dat iMessage standaard al op het apparaat ziet een overgroot voordeel. Je hoeft immers niets extra te downloaden en ook geen extra account aan te maken om het te kunnen gebruiken (een bestaand e-mailadres, je bestaande iCloud of AppleID of je telefoonnummer is genoeg). De drempel is dus vele malen lager dan bij Whatsapp. Het enige echte voordeel van Whatsapp is het multiplatform verhaal maar meer ook echt niet. Ook hier geldt echter dat de andere kant wel gebruik moet maken van Whatsapp en daar wringt de schoen. Ik denk dat de kans groter is dat iemand iOS 5 gebruikt dan Whatsapp waardoor iMessage ook ineens heel wat aantrekkelijker is. |
|
||||
|
||||
@PPL:
Privacy is zooo 1999. Alsof je privacy bij Apple wel ok is... Mensen moeten eens stoppen met zeuren over privacy. Iedereen die een smartphone heeft, twittert, facebookt etc.. heeft geen privacy meer. Deal with it. Citaat:
Waarom is Whatsapp nog meer niet overbodig? Het is de eerste app die groot is geworden met cross-platform instant messaging zonder username, maar gewoon gekoppeld aan je telefoonnummer. Met groot geworden bedoel ik: MASSIVE En of het nou terecht is om iMessage te vergelijken met Whatsapp of niet, mensen doen dat toch. Mensen vergelijken Google+ ook met Facebook. Google+ wordt ook een mislukte dienst trouwens, maar dat is even een 'terzijde' iMessage kan niet meer dan Whatsapp kan. iMessage kan ook niet naar andere platformen berichten sturen. iMessage is een beetje de zwakzinnige op dit moment. Laat ik de laatste zin ook met iMessage beginnen. iMessage zou in mijn ogen succesvoller zijn als het een losse app was geweest, voor mijn part alleen voor iDevice gebruikers, maar met boordevol vernieuwende innovatieve typische Apple dingetjes erin verwerkt. Helaas is iMessage niet vernieuwend en ik kan het niet vaak genoeg zeggen: Whatsapp is beter, heeft meer mogelijkheden en werkt cross-platform. Daar boxt iMessage niet tegen op. Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ik denk eerder dat iMessage nog in zijn kinderschoenen staat en bij iOS6 iMessage al heel wat meer zal kunnen.
Je kan moeilijk nu een heel vernieuwende dienst introduceren en dan 3 jaar niets meer doen. Met iMessage kun je nu het hoogstnoodzakelijke, Apple kan nu elk jaar nieuwe features toevoegen. |
|
||||||||
|
||||||||
Citaat:
Bij Apple is het trouwens heel erg duidelijk wat ze doen. In de loop der jaren is het wat verder aangescherpt en verduidelijkt. Bij Whatsapp wordt het totaal verzwegen zoals ook een DigiNotar dat deed. Bij Apple kun je dus veel beter de afweging maken dan bij Whatsapp vanwege die duidelijkheid. De keus is uiteindelijk aan de gebruiker zelf. Ook dat is privacy Citaat:
Citaat:
Citaat:
De reden waarom Google+ mislukt zit 'm in het privacy vlak: je moet daar een echte naam gebruiken ipv een nickname wat op Facebook weer wel mogelijk is. Veel mensen hebben daar geen zin in. Qua mogelijkheden lijkt Google+ het echter wat beter te doen dan Facebook. Reden waarom Facebook met een haastige update is gekomen. En zie daar de werking van concurrentie Citaat:
Wat we hier echter ook moeten beseffen is hoe het allemaal met de iPhone begonnen is. Kon je vroeger apps installeren? Nope, nu wel. Copy-paste? Nope, nu wel. Wireless sync? Nope, nu wel. Kortom, Apple begint altijd onderaan de ladder en klimt dan langzaam aan omhoog. Het is afwachten waar ze iMessage naartoe zullen brengen. Wie weet komt er alsnog dit soort extra features in. Apple is erg goed in het maken van producten die gewoon datgene doen wat de meeste gebruikers willen dat het doet. Exact wat kevin ook al zegt. Citaat:
Citaat:
Het innovatieve bij Apple is de eenvoud. Ze gooien daar niet alles vol waardoor de gebruiker door de bomen het bos niet meer ziet. Daardoor zijn ze zo gigantisch populair geworden met die iPhone. iMessage sluit dan ook goed aan bij die gedachte. Citaat:
Moraal van het verhaal: Whatsapp ben je echt enorm aan het overhypen. Het is gewoon de zoveelste IM dienst welke op dit moment even populair is. Straks raakt het weer wat meer in vergetelheid en gebruiken we weer wat anders. Dat was met irc zo, dat was met icq zo, dat hebben we met msn gezien en voordat Whatsapp populair werd gebruikten de meesten een hele andere applicatie. iMessage is daarin niet anders. Maak er dan ook niet meer van dan het is. |
|
|||
|
|||
Is er al een antwoord gekomen op de 1e vraag van dit topic?
Hoe kan je t emailadres verwijderen, ik heb t ook, wil t emailadres " weg" hebben en alleen mn telefoonnummer r hebben staan. |
|
|||
|
|||
ik ben zeker de enige in mijn kennissenkring met een iphone want ik heb iMessage nog niet kunnen gebruiken.
Dus ook geen mening, maar wel even in de instellingen gekeken. En om op de eerste vraag terug te komen, volgens mij moet je zoeken in instellingen/berichten.....
|
|||
|
|||
verschil is dat je ook kan imessagen naar ipod en ipad zonder sim kaart
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iMessage | RoBertoo | iPhone Apps | 41 | 01-07-13 00:16 |
Geen iMessage na update iOS 5 op iPhone 4 | Jubaior | iPhone algemeen | 3 | 14-10-11 02:12 |
|
|