//

Iphone 3GS iOS5 wil niet activeren

Iphone 3GS iOS5 wil niet activeren discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds kort een 3GS toestel van iemand over genomen, deze is Belgisch en simlock vrij. Probleem is dat deze niet wil activeren, dit kan met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-11-11, 14:53
3GSThomas 3GSThomas is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 3
Unhappy Iphone 3GS iOS5 wil niet activeren

Sinds kort een 3GS toestel van iemand over genomen, deze is Belgisch en simlock vrij.

Probleem is dat deze niet wil activeren, dit kan met ios5 via Wi-Fi en itunes. Beide al geprobeerd, zonder resultaat.

Op zich is dit niet zo een probleem als ik met een apple erkende operator werk, met proximus kaart geraak ik perfect in menu en daar activeert hij zogezegd ook mee.

Wanneer ik dan mijn Mobile vikings kaart gebruik gaat hij automatisch booten en vraagt hij weeral om te activeren, dit doe ik maar dan geeft hij volgende melding:

"Alleen compatibele sim-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iphone te activeren. Plaats alstublief de sim-kaart die bij uw iphone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende sim-kaart"

Ben zelf tot het hoofdkantoor van MV gereden en mijn probleem uitgelegd, nieuwe sim kaart gekregen en ze zeiden mij nog eens te laten activeren via itunes. Maar zonder resultaat, kreeg opnieuw bovenstaande melding.

Heb dan gsm met werkende proximuskaart een halve dag laten liggen met de hoop dat hij zou activeren via Wi-Fi. Dit hielp ook niet. Dan nog een halve dag aan itunes gehangen maar ook nu zonder resultaat.

Zelf vind ik bitter weinig over dit probleem, hopelijk weet hier iemand een oplossing om het toestel te laten activeren.


(MV vertelde mij dat proxi/mobi/.. en dergelijke veel geld betalen aan apple om erkend te zijn)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-11-11, 15:33
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Probeer dit eens.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 01-11-11, 16:14
3GSThomas 3GSThomas is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Probeer dit eens.
Butcher, bedankt maar niets lijkt te helpen. Lijkt er op dat ik met een gesimlocked toestel zit of krijg je dan andere meldingen? Maar dan zou hij normaal ook niet met proximus mogen werken, hier zijn nooit gelockte toestellen uitgebracht...

Heb er een belgische factuur bij, valt mij nu wel op dat imei van iphone verschillend is met deze van doos/factuur. Best contact opnemen met verkoper?

Edit:
Apple gebeld maar deze vertelde mij contact te nemen met de winkel van aankoop. Begin te denken dat ik met een gelockt toestel zit. Raar dat proximus dan wel werkt.

Laatst gewijzigd door 3GSThomas; 01-11-11 om 17:08.
  #4  
Oud 01-11-11, 18:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Volgens mij is het, zoals je zelf zegt, zeer onwaarschijnlijk dat er een simlock op zit. Aangezien Proximus de iPhone nooit met simlock heeft verkocht (als dat tenminste klopt) maar ik dacht alleen Mobistar.
Dus ik zou even wachten met iPad baseband oplossing, die heeft vele nadelen. En als het niet zou helpen (wat ik verwacht, mits je toestel echt geen simlock heeft), ben je alleen maar verder van huis.

-edit: je spreekt jezelf wel tegen:
Citaat:
Heb dan gsm met werkende proximuskaart een halve dag laten liggen met de hoop dat hij zou activeren via Wi-Fi. Dit hielp ook niet. Dan nog een halve dag aan itunes gehangen maar ook nu zonder resultaat.
komt niet overeen met:
Citaat:
met proximus kaart geraak ik perfect in menu en daar activeert hij zogezegd ook mee.
Dus: activeert je iPhone nu wel of niet met die Proximus simkaart? Als hij zowel met Mobile Viking als met Proximus niet activeert, zou je best eens een iPhone met simlock kunnen hebben.
  #5  
Oud 01-11-11, 18:48
3GSThomas 3GSThomas is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 3
Standaard

Wanneer ik iphone herstel, indien ik dan opnieuw opstart moet ik eenmalig activeren met proximus kaart. Boot ik dan opnieuw vraagt hij niet meer achter activatie dus ga ervan uit dat hij geactiveerd is.

Indien ik MV kaart erin heb kom ik bij een boot niet verder dan de vraag naar activatie en de melding dat sim niet compatibel is.

Als ik met de proxi in het menu naar vliegtuigmodes schakel en dan verander naar MV simkaart. Ga ik dan terug van vliegtuigmodes naar online, gaat hij zoeken naar netwerk/service en boot hij opnieuw met terug de vraag naar activatie.

Ondertussen ook mail naar phonehouse gestuurd met emei nr.
Ook mail gestuurd naar verkoper, deze iphone is eens hersteld geweest dus dat wou de verschillende emei kunnen verklaren.

Laatst gewijzigd door 3GSThomas; 01-11-11 om 19:30.
  #6  
Oud 24-12-11, 21:23
robinmasselink robinmasselink is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Almelo
Berichten: 20
Standaard

Zit hier met hetzelfde probleem, 2e hands iPhone 3GS 16g met Hi abo. Toestel bij aankoop teruggezet naar fabrieksinstellingen zodat ik met een schone iPhone kon beginnen en daarna niet meer kunnen activeren, t-mobile en Vodafone simkaart geprobeerd...! Zelfs ook niet met het Hi simkaartje. Dan maar naar een gsm shop geweest om de iPhone te unlocken/simlock vrij maken, zegt die medewerker dat het een Duits toestel is en dat ik een Duits simkaartje nodig heb en dan moet het zo klaar zijn. Toch nog even met de Hi klantenservice gebeld die verwezen me naar hun speciale unlock webpagina, die ingevuld en nu moet binnen 3 weken de unlock code krijgen (ben benieuwd hoe dat in ze werk gaat, krijg ik een simkaart want zou niet weten waar een eventuele code ingevoerd moet worden). Ondertussen ook maar even een oproepen op me Facebook pagina gezet of iemand in het bezit is van een Duitse simkaart om te kijken of dat werkt. Oftewel "To be continued...!"
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 uit China wil niet activeren via iTunes iPeng iTunes 11 26-03-13 16:12
IOS5 wil niet installeren emslaghek iPhone algemeen 5 20-10-11 01:24
Iphone 3gs ios5 update niet stijn44 iPhone algemeen 0 30-09-11 18:53
Iphone wil niet activeren in Itunes Wezzz78 iTunes 2 12-12-10 00:55
iPhone 1e gen.: Wil niet activeren BadSide Unlock 7 13-08-08 23:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:33.