Geluidskwaliteit tijdens bellen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wanneer ik gebeld wordt heb ik vaak een belabberde geluidskwaliteit. Echt een hol mono geluid, een beetje zoals skype/msn 5 jaar geleden. Ik kan mensen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Geluidskwaliteit tijdens bellen
Wanneer ik gebeld wordt heb ik vaak een belabberde geluidskwaliteit. Echt een hol mono geluid, een beetje zoals skype/msn 5 jaar geleden. Ik kan mensen soms nauwelijks verstaan. Hier had ik met mijn oude toestel nooit last van.
Het is het ergste wanneer ik mijn headset gebruik, maar ook via de in- en externe speaker valt het me tegen. Herkent iemand dit? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Zojuist heb ik een iPhone 1.1.4 aangeschaft en ik heb exaxt hetzelfde.Wanneer ik bel met het toestel is het in de hardste stand bijna niet te horen.Iemand een oplossing?Ik heb al geruime tijd op het forum gezocht, maar nog geen oplossing.
|
|
|||
|
|||
Klinkt raar, kan het door de baseband komen ? heb zelf ook een 114 maar met een baseband van 04.02.13_G
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik denk het niet. Mijn iPhone heeft inmiddels diverse basebands gehad maar de geluidskwaliteit is nooit anders geweest...hooguit middelmatig. Ook het volume is nooit anders geweest...voldoende maar houdt niet over. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Velen laten dit erop in het begin, maar vergeten dat dit VEEL geluid tegenhoudt bij het bellen (aan je oor) |
|
|||
|
|||
Hee ja, inderdaad, en het doosje zat er ook nog omheen
De baseband heb ik nog niet naar gekeken. Ik merk wel dat het niet altijd slecht is, maar een wetmatigheid heb ik nog niet kunnen ontdekken. Misschien toch een kwestie van slecht bereik? Het is ook alleen met bellen. Geluid van mp3 etc vind ik prima. |
|
|||
|
|||
Ik merk ook een iets mindere kwaliteit ten opzichte van mijn vorige telefoon (Nokia N73). Maar met de oordopjes is het weer prima. Ik denk dat de speaker niet zo geweldig van kwaliteit is.
|
|
||||
|
||||
bij mij is het ook zo alleen als ik via mijn carkit bel of gebelt word perfect geluid
|
|
|||
|
|||
Ik heb hetzelfde probleem als ik via het toestel bel (v. 1.1.4), maar via de headset gaat alles prima. Als ik in de auto zit en ik gebruik de headset, heeft de andere kant trouwens niet eens in de gaten dat ik in de auto zit! Dat was met mn N95 wel ff anders...
|
|
|||
|
|||
Trouwens, ik heb ontdekt dat bij mij alleen uit de linker speaker gaatjes geluid komt. Misschien heeft het daarmee te maken. Ik neem aan dat het geluid uit beide hoort te komen.
Als de rechter kapot is heeft het natuurlijk geen zin om mee "terug te gaan" gezien ie unlocked is... |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Uuhm er zijn ondertussen al een paar topic geopend over dit zelfde onderwerp, verveelt een beetje is het niet "bedoel ik aardig"
Als er hier dan ook nog iemand begint over uit welk gaatje wel geluid komt en welke niet, dan moet hiet gewoon een slotje op
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
ja ik dacht ook even dat het stereo geluid moest zijn
maar ook ik had het fout |
|
||||
|
||||
Nou ja kun je er wel van maken hoor, moet je alleen even een sound dock kopen
|
|
|||
|
|||
Tijdens het bellen vind ik de geluidskwaliteit ook ronduit tegenvallen. Het klinkt erg dof en ver weg. Mijn vorige toestel was een simpele SonyEricson K600i en daar kwam een stuk beter geluid uit.
Heeft iemand al een oplossing voor dit reeds eerder aangekaarte probleem? |
|
||||
|
||||
Ik denk dat iedereen er "last" van heeft. Je zou toch mogen verwachten dat je degelijk geluid zou hebben met de iphone
|
|
||||
|
||||
Nope, prima geluid hier, stat niet eens op zijn hardst. Mogelijk een kwestie van (mindere) dekking?
|
|||
|
|||
Dekking is wel prima, ik heb het idee dat het door het 3G netwerk komt.
- Met 3G goede kwaliteit - Zonder 3G doffe en mindere kwaliteit Ik heb 3G nu uit staan om de batterij een beetje te sparen maar dat heeft dus invloed op de geluidskwaliteit tijdens bellen. |
|
|||
|
|||
geen geluid...
Citaat:
Ik heb een i-phone waarbij ik als iemand mij belt ik diegenen bijna niet kan verstaan. Mijn broer heeft een i-phone precies dezelfde en hij heeft het probleem niet!! Moet je hier misschien ook gaatjes prikken netzoals bij de microfoon / boxje?? PLEASE iemand help want word er van,.... |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
geluid tijdens bellen | keviiin | iPhone algemeen | 1 | 21-09-11 18:13 |
Tijdens bellen per ongeluk iemand anders bellen | escobarro | iPhone algemeen | 17 | 01-11-10 12:39 |
Lage geluidskwaliteit tijdens het bellen | rigolef | iPhone algemeen | 2 | 19-02-10 17:32 |
Geluidprobleem tijdens bellen | Jonaz | iPhone algemeen | 5 | 23-01-09 15:47 |
geluidsprobleem tijdens bellen | bpatje | Archief | 5 | 04-01-09 15:38 |
|
|