//

na updaten van 5.0.1 op 3gs wordt er geen sim gelezen

na updaten van 5.0.1 op 3gs wordt er geen sim gelezen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, heb een probleem met me iphone 3gs, heb namelijk me toestel upgedate naar 5.0.1 en de simkaart wordt opeens niet meer gelezen geen reactie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-12-11, 13:16
twanawt twanawt is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard na updaten van 5.0.1 op 3gs wordt er geen sim gelezen

hallo,
heb een probleem met me iphone 3gs, heb namelijk me toestel upgedate naar 5.0.1 en de simkaart wordt opeens niet meer gelezen geen reactie helemaal niks. dus kan het toestel ook niet activeren en als ik het omzeilt door het toestel te jailbreaken wordt de sim ook niet gelezen.

ik werk zelf bij een telefoon zaak in amsterdam en repareer dagelijks iphones maar ik vind maar geen oplossing voor dit probleem, dus als iemand meer hierover heeft gehoord hoor ik het graag
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-12-11, 20:42
Stijntje's schermafbeelding
Stijntje Stijntje is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Oss
Berichten: 230
Stuur een bericht via MSN naar Stijntje
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twanawt Bekijk bericht
hallo,
heb een probleem met me iphone 3gs, heb namelijk me toestel upgedate naar 5.0.1 en de simkaart wordt opeens niet meer gelezen geen reactie helemaal niks. dus kan het toestel ook niet activeren en als ik het omzeilt door het toestel te jailbreaken wordt de sim ook niet gelezen.

ik werk zelf bij een telefoon zaak in amsterdam en repareer dagelijks iphones maar ik vind maar geen oplossing voor dit probleem, dus als iemand meer hierover heeft gehoord hoor ik het graag

Is je telefoon wel simlockvrij vrij?
Is je simkaart nog wel goed?
  #3  
Oud 14-12-11, 21:50
Amersfoorter Amersfoorter is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard

Ja inderdaad, is ie wel simlock vrij? Als die van T-Mobile is kun je hem gratis unlocken
  #4  
Oud 15-12-11, 07:10
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

je hebt hem ooit gejailbreaked en de ipad baseband op gezet.

helaas ggeen weg terug
terugzetten naar 4,01 en ultrasnow gebruiken
  #5  
Oud 15-12-11, 08:44
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer Bekijk bericht
je hebt hem ooit gejailbreaked en de ipad baseband op gezet.

helaas ggeen weg terug
terugzetten naar 4,01 en ultrasnow gebruiken
Wat een kul. Volgens mij lukt ten eerste het updaten niet eens met een standaard firmware als de iPad baseband erop staat, dan krijg je een error in iTunes. Mocht dit wel het geval zijn, waarom terug naar 4.0.1? Ultrasn0w werkt ook al onder iOS 5...

Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is, geen iPad baseband maar een oude baseband die nu geupdate is en dan zou volgens mij nu de beste optie zijn om juist de iPad baseband erop te zetten als er geen officiële simunlock te verkrijgen is (stel het toestel is gelocked op T-mobile NL).
  #6  
Oud 15-12-11, 09:03
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

succes stop er maar een hoop tijd in dan ,

ios5.0.1 werkt nog niet met ultrasnow

simkaart wordt niet meer gelezen wordt hier gezegd eerst lezen jorz voordat je wat meld hier
  #7  
Oud 15-12-11, 17:35
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amersfoorter Bekijk bericht
van T-Mobile is kun je hem gratis unlocken
T-Mobile Nederland, that is.....
  #8  
Oud 16-12-11, 11:02
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer Bekijk bericht
succes stop er maar een hoop tijd in dan ,

ios5.0.1 werkt nog niet met ultrasnow

simkaart wordt niet meer gelezen wordt hier gezegd eerst lezen jorz voordat je wat meld hier
Ten eerste, ultrasn0w werkt wel met ios 5.0.1. Verder moet je zelf misschien niet van die vreemde conclusies trekken en adviezen geven die nergens op slaan, voordat je zegt dat ik beter moet lezen
  #9  
Oud 16-12-11, 13:36
Frank Wouters Frank Wouters is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard

Heb net hetzelfde probleem, mijn 3GS start ook niet meer op na update 5.0.1 en alles op mijn gsm is officieel. Bij apple is dit probleem gekend alleen wil men mij niet helpen omdat ik mijn telefoon via mobistar gekregen heb; en bij mobistar weet men zich geen raad met dit probleem; heb intussen van puur miserie een nieuwe 4 gekocht maar zou toch graag mijn 3GS terug aan de praat krijgen ...
  #10  
Oud 16-12-11, 14:39
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Ten eerste, ultrasn0w werkt wel met ios 5.0.1. Verder moet je zelf misschien niet van die vreemde conclusies trekken en adviezen geven die nergens op slaan, voordat je zegt dat ik beter moet lezen
Als ik een oplossing wist dan zou ik die hier plaatsen .( maar die is er niet )

jij geeft aan dat ultrasnow werkt met ios5.0.1 zet de uitleg dan hier neer en val mij niet lastig met onzinige antwoorden..

hulp bieden is waar het hier op dit forum om gaat en laten we aub ontopic blijven.


ps grappig dat je de oplossing weet en je een andere topic hebt gestart met onderstaande vraag..


Heb een tijdje geleden op mijn 3GS een update uitgevoerd naar 5.0 en sindsdien kan ik mijn GSM niet meer initialiseren. Itunes zegt dat ik er een sim kaart moet insteken maar heb al met verschillende sim kaarten geprobeerd en het resultaat blijft hetzelfde. Blijkbaar is dit probleem gekend bij apple, alleen heb ik deze gsm via Mobistar. Bij apple wil men mij niet helpen en verwijst men me door naar Mobistar maar daar kunnen ze mij ook niet helpen, wat nu? Heb intussen een nieuwe 4 gekocht maar zoiu toch graag mijn 3GS terug in gang krijgen.
  #11  
Oud 16-12-11, 14:45
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

In andere topics wordt een 3rd-party (onofficiële) ultrasn0w 5.0.1 fixer genoemd...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #12  
Oud 16-12-11, 19:32
twanawt twanawt is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard

toestel is simlockvrij en heb meerdere sim kaarten geprobeerd

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 december 2011 om 19:37 ----------

en voor de duidelijkheid er wordt geen sim gelezen, je kan niet eens ontgrendelen drukken helemaal niks. en jailbreaken werkt ook niet.
  #13  
Oud 04-01-12, 06:28
Loes87 Loes87 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 37
Standaard

Ik zit ook met dit probleem na update naar iOS 5.0.1. heb een simlock vrije telefoon, orgineel van KPN (via belcompany) en zit nu op vodafone...ben nu alleen in het buitenland (india) en heb hier geüpdate.... kan het zijn dat het in nl gewoon werkt?? wil geen ipad baseband...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3gs updaten van firmwre 3.1.3 naar 4.? gogo49 Jailbreak 10 29-08-11 14:40
iPod touch: Wiki andere topics gelezen maar snap er geen bied van!!!! GamerPrime Jailbreak 1 19-01-11 21:21
iPhone: Veilig updaten 3gs van 3.1.3 naar 4.0?? hockeyboer Jailbreak 6 22-09-10 12:38
Sim wordt niet gelezen? jcpearl iPhone algemeen 6 06-05-10 22:18
Nieuwe 3Gs geen bereik/vindt sim niet ViktorR iPhone algemeen 0 15-12-09 17:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:48.