//

iPhone 3gs wel of niet doen ?!

iPhone 3gs wel of niet doen ?! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb tot nu toe steeds een prepaid telefoon gehad, nu samsung star. Maar ik wil ook wel eens iets anders, iets flitsender. Maar wat. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-12-11, 14:15
gsmEsther gsmEsther is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 18
Standaard iPhone 3gs wel of niet doen ?!

Ik heb tot nu toe steeds een prepaid telefoon gehad, nu samsung star. Maar ik wil ook wel eens iets anders, iets flitsender. Maar wat. Heb nu al een paar keer het net afgespeurd. En via een vriend op gsmtopdeals gewezen. Daar kun je niet te duur (want het moet financieel gezien wel leuk blijven) een iPhone 3gs kopen. Maar ja, inmiddels is er de iPhone 4s er al.

Mijn vraag is dus . . . zou ik nog wel aan een iPone 3gs beginnen ?! Is die niet zwaar verouderd, of hou ik het daar nog wel 2 jaar mee uit ?!

Graag jullie reacties.

Groetjes, Esther
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-12-11, 14:38
dat.rooie.ventje dat.rooie.ventje is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Brabant
Berichten: 49
Standaard

Ik denk dat dat helemaal aan jezelf ligt. Sommige mensen hier (ik ook) willen heel graag t nieuwste uit de Apple verzameling hebben als het op de markt komt. Mijn vrouw bijvoorbeeld vind het allemaal niet zo belangrijk en werkt nog met veel plezier met haar 3Gs hoor. Voordeel is als je m los aanschaft je nergens aan vastzit en als je het virus te pakken krijgt kun je icm een abonnement altijd nog upgraden. En tja verouderd..... Hij werkt op ios5 en oas bij 6 zal de 3gs misschirn niet meer ondersteund worden. Om kennis te maken met de iPhone is de 3Gs in mijn optiek een toptoestel
__________________
Ergernis is een keuze
  #3  
Oud 30-12-11, 14:43
gsmEsther gsmEsther is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 18
Standaard

Ik zal er niet zoveel mee doen, althans, ik wil er wel twitter en facebook mee kunnen, een appie.nl en spelletjes, maar zo veeleisend als ik hier gelezen heb, nee dat zeker niet. Ik hoef ook niet het nieuwste van het nieuwste, daar is mijn budget ook niet toereikend voor. Daarnaast, mijn man heeft de iPone4 dus als ik echt iets wil, pak ik die van hem wel.
Het gaat mij er om dat ik geen zwaar verouderd toestel koop, waar ik over een paar maanden niets meer mee kan, zeg maar. Daar waar ik m nu zou kunnen kopen, is wel met abonnement, dus zit er dan wel 2 jr aan vast. Dus kan ik er nog wel 2 jaar mee vooruit, ja en dat is iets wat niemand kan beantwoorden, met zekerheid dan.

In ieder geval bedankt voor je reactie. Enne meer reacties zijn natuurlijk altijd welkom.

Groetjes, Esther
  #4  
Oud 30-12-11, 14:55
SG3i SG3i is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 309
Standaard

3GS draait heerlijk op de nieuwste iOS, natuurlijk, je wacht wel wat langer met laden etc. dan bij een iPhone 4 of 4s, maar verder voldoet het toestel nog aan al mijn eisen, bijna alle apps draait hij gewoon probleemloos.
  #5  
Oud 30-12-11, 15:47
fr1ts fr1ts is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 4
Standaard

Hoi Esther,

Een 3GS is echt een prima telefoon! Ik wilde zelf ook een 4S, maar vond de abo's te duur. Dus ik heb een losse 3GS gekocht, en apart een sim-only abo genomen.
Alle apps die nu werken, zullen over 2 jaar ook nog net zo goed werken. Dus als je niet perse het nieuwste van het nieuwste moet hebben kun je prima een 3GS kopen!

Maar reken je nieuwe abo even goed door. 24 maanden abo-kosten tikken behoorlijk aan. Je kunt de 3GS ook los bij Apple kopen voor 349,- en er een goedkoop sim-only abo bij nemen waar je geen 2 jaar aan vastzit.

O ja, als je later wel naar een 4S (of 5) wilt overstappen kun je altijd je iPhone weer verkopen. Mijn 3 jaar oude 3G heb ik pas geleden verkocht voor 150 euro. Als je niet vastzit aan een 2-jarig abo, kun je dit gemakkelijk doen.
  #6  
Oud 30-12-11, 16:02
gsmEsther gsmEsther is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 18
Standaard

Fijn om te lezen dat ik evt niet voor iets stoms zou kiezen. Heb bij gsmtopdeal gezien, 2 jr voor 24 euro per maand en toestel voor 50 euro. Niets van te zeggen toch ?! Bij tmobile.
  #7  
Oud 30-12-11, 16:37
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Ik zou het NIET doen. Vooral geen tweejarig abonnement. De 3GS zal wellicht bij de volgende lichting nieuwe iPhones niet meer ondersteund worden qua iOS updates. Met als gevolg dat je in verloop van tijd geen nieuwe apps meer kan downloaden, omdat deze iOS6 vereisen etc. etc.

Volgens mij zijn er nu zat leuke aanbiedingen met de iPhone4. Nogmaals, doe het niet met een 2 jarig abonnement. Zonde van je geld.
  #8  
Oud 30-12-11, 16:49
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Als je er ongeveer 2 jaar mee wilt doen is elke iPhone die nu verkocht wordt een goede keus. Ik denk alleen dat na 1 jaar (wanneer iOS 6 uitkomt) de 3GS geen software-updates meer krijgt en langzaamaan apps niet meer compatible gemaakt worden (Facebook, Twitter e.d. wel hoor!). Hier zijn de details voor je, dat wat jij via GSM topdeal tegenkwam is een van de oude abonnementen en dat komt natuurlijk véél beter uit qua alles behalve snelheid. Maar maak je niet druk, je zult nooit boven 40% van de beloofde snelheid komen bij die "topsnelheden" van T-Mobile.

iPhone 3GS (8GB, voor mij is dat veel te klein) bij T-Mobile:

Apple iPhone 3GS 8GB Zwart | T-Mobile.nl
iSmart 150 - 2 jaar
€29,50 per maand
€30 eenmalig telefoon
€30 eenmalig aansluitkosten (betaal je niet niet bij verlenging geloof ik)
150 minuten of sms'jes of mms'jes
Datalimiet 500 MB, 7.2 Mbps download— / 768 Kbps uploadsnelheid
Na 500MB wordt snelheid afgeknepen tot 64/64 Kbps tot volgende maand, voor €10 kun je jouw gebruikte data en snelheidslimiet resetten

Apple iPhone 3GS + 325 minuten + 100 sms + onbeperkt internet, 2 jaar voor maar 23,95 p/m i.c.m. T-Mobile. De beste simlockvrije deal bij GSM Topdeal!
Bel & SMS 45 + Internet voordeelbundel
€23,95,- per maand (in plaats van €54,95)
€48 eenmaal telefoon
€30 eenmalig aansluitkosten (verlenging via GSM topdeal niet mogelijk)
325 minuten én 100 sms'jes
Datalimiet 1000MB, 1 Mbps download— / 384 Kbps uploadsnelheid
Na 1000MB wordt snelheid afgeknepen tot 64/64 Kbps tot volgende maand


Ik zou zeggen: als een datalimiet van 1GB niet erg is & een iPhone met 8GB (oftewel 6GB ruimte, want het systeem is 2GB) genoeg ruimte voor je heeft, is dit een topdeal en zou ik m'n kans grijpen
  #9  
Oud 30-12-11, 17:44
gsmEsther gsmEsther is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 18
Standaard

aaahhh wat moet ik nu ?!

Het is toch niet zo dat bij iOS updates de bestaande apps niet meer werken ?!

En dat datalimiet, daarna gaat de snelheid omlaag, ga je nog steeds niets voor internet betalen. Ik ben niet zo dat ik all the time online en snel online hoef te zijn. Gewoon af en toe, en thuis via Wi-Fi. Ik heb geen idee of 8gb genoeg is, lijkt mij wel, nu doe ik op een archostablet ook niet veel meer dan twitter, facebook, wordfeud enzo.
Ik vind deze kosten nog acceptabel. Anders moet ik toch kiezen voor een samsung of zoiets.

Ik denk er nog ff over na, andere ideeen enzo blijven welkom.

Groetjes, Esther

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 december 2011 om 16:45 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Volgens mij zijn er nu zat leuke aanbiedingen met de iPhone4. Nogmaals, doe het niet met een 2 jarig abonnement. Zonde van je geld.

Zijn genoeg idd leuke aanbiedingen, maar niet voor mijn budget, althans wat ik er voor uit wil geven.
  #10  
Oud 30-12-11, 18:06
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Nee nee, maar een appontwikkelaar zal een tijdje na het stoppen van iOS ondersteuning ook stoppen met het ondersteunen van die telefoons. De meeste apps blijven nog erg lang ondersteund

Nee inderdaad, je hebt geen overige kosten en dat is het mooie aan een soft limiet. Nou, hoeveel muziek/films etc. heb je in iTunes die je op je iPhone wilt? Daar ligt het aan, als dat bijna niets is heb je 5-6 GB vrij voor apps, foto's en video's.

Nou je kunt ook een (tweedehandse of waar ze nog in voorraad zijn) 3GS kopen van 8/16/32GB en daar een sim-only abonnement bij nemen. Komt vaak ook voordeliger uit dan een abo Maar die abo die jij gevonden hebt is sowieso voordelig, de snelheid is alleen niet spectaculair. Ik denk dat die wel geschikt is voor jou.
  #11  
Oud 30-12-11, 19:01
fr1ts fr1ts is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 4
Standaard

Als er iOS updates komen die de 3GS niet ondersteunen (kan nog wel even duren, want de 3GS wordt nog steeds verkocht), dan kun je de apps die je al hebt gewoon blijven gebruiken. Bovendien komen er nu ook nog updates voor bestaande apps die niet de nieuwste OS vereisen (bv iOS4 of zelfs iOS3), want lang niet alle apps gebruiken features van de nieuwste OS. Dus ik denk dat iOS5 apps nog erg lang ondersteund zullen worden.

En dat datalimiet.. met jou gebruik, en als je thuis Wi-Fi hebt, krijg je die 1GB echt niet op. Als je veel youtube of internetradio gebruikt dan gaat het wel hard. Beetje facebook ed. kost bijna niks.

8GB is niet veel als je veel muziek en filmpjes erop wilt zetten. Maar als je dat vol wilt krijgen met alleen apps en foto's dan kun je wel even vooruit.
Je kunt op de iPhone 4 van je man wel zien hoeveel MB elke app aan ruimte inneemt (onder instellingen..gebruik oid, als hij iOS5 heeft). Misschien kun je dan een beetje inschatten of die 8GB genoeg is.

Maar als ik het zo hoor... en je twijfelt tussen een Samsung en 3GS, zou ik absoluut voor de 3GS gaan. Het is echt nog een geweldig toestel, ik ben er iig tevreden mee (ik heb dan wel een 16GB genomen, omdat ik veel muziek mee wil nemen).
  #12  
Oud 30-12-11, 19:23
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Oh ja je zei iets over een Samsung.. Tenzij je voor een van de beste en duurste Samsung telefoons gaat (terwijl je dan net zo goed een iPhone 4S kunt halen), zou ik voor een iPhone 3GS gaan
  #13  
Oud 30-12-11, 19:48
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Ik zou het niet doen. Ik vind de 3GS echt te duur voor zo een oud toestel. Je kan eventueel eens kijken naar een 2de hands iPhone 4. Kost ongeveer evenveel als een nieuwe 3GS.
  #14  
Oud 30-12-11, 20:06
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

iPhones zijn waardevast en verliezen ongeveer €150 waarde per jaar, een 4 van 16GB is nu dus rond de €450 waard (mits weinig slijtage). Ik heb m'n iPhone 3G vorig jaar november ook verkocht voor €250 toen-ie bijna 2,5 jaar oud was.. Die krengen blijven geld waard hoor
  #15  
Oud 30-12-11, 20:17
esid's schermafbeelding
esid esid is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Hamme
Berichten: 33
Standaard

doen hoor die 3GS, ik ben nog steeds met de 3G en ok af en toe is er nu een app die niet werkt op mijn iphone (2e camera nodig of zo), maar die zijn niet noodzakelijk voor dagelijks gebruik.
__________________
iPhone rules
  #16  
Oud 30-12-11, 20:26
Sarientje Sarientje is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Limburg (BE)
Berichten: 83
Standaard

Ik heb sinds een 2 maanden ook een Iphone 3GS in mijn bezit. Heb deze 2dehands gekocht voor amper 190€ (incl beschermhoesje en nog 1 jaar garantie op). Is ook een 8gb.
Ik woon wel in België, dus gebruik gewoon een pre-paid kaartje.
Internetten doe ik enkel op Wi-Fi.

Ik vind (van mezelf) dat ik een goeie deal heb gemaakt.
Ik blijf wel regelmatig de 2dehandse markt afschuimen voor ergens nog een buitenkansje te vinden (met eventueel wat meer geheugen...).

Ik kan het je alleen maar aanraden, kom ook van een Samsung toestel af en ben al een hele tijd aan het proberen om deze te verkopen. De iphone's daarentegen zie ik vrij snel verkocht worden voor nog steeds mooie prijzen. Samsung zakt enorm!
  #17  
Oud 30-12-11, 21:04
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Voor datgene waarvoor je je iphone wilt gebruiken is een 3Gs perfect. Helemaal niks mis mee.

Ik begrijp dat je budget de bottleneck is, maar als je thuis/op t werk/bij vrienden op Wi-Fi kunt werken dan adviseer ik je te investeren in een 2e hands toestel 3Gs (ongeveer €200-225) met een simonly-abo
bv T-mobile Simonly220 €14,95 per mnd-2 jaar lang - met dezelfde voorwaarden kun je ook voor 1 jaar kiezen. Check zelf voorwaarden.
Totaalprijs: 225 (toestel) + 30 (aansluitkosten) + (24 x 14,95) = afgerond € 615,-
(Maja, het gaat er om of je de eerste aanschaf kunt doen)

Tel eens uit wat je over 2 jaar kwijt bent met een abo met toestel.
Bv t-mobile iSmart150 abo 2 jr:
30 (toestel) + 30 (aansluitkosten) + (24 x 29,95) = afgerond € 780,-

Dit kun je natuurlijk ook uitrekenen voor andere providers.
En vergeet niet te checken welke provider bij jou thuis de beste ontvangst heeft. Daar moet je eigenlijk mee beginnen. Met een goedkoop abo dat thuis geen bereik heeft ben je natuurlijk nog duurder uit ...
.
  #18  
Oud 30-12-11, 21:40
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Als de 3GS aan je eisen voldoet zou ik er gewoon voor gaan. Het is gewoon nog een goed toestel. Je moet er alleen rekening mee houden dat het toestel nu al 2,5 jaar op de markt is en dat toekomstige updates mogelijk niet meer beschikbaar komen. En een abonnement van 2 jaar zou ik niet meer aangaan voor een toestel met deze leeftijd. Als het abonnement afloopt loop je al vier generaties achter en je zit gewoon 2 jaar vast aan een ouder model toestel.
  #19  
Oud 31-12-11, 11:54
gsmEsther gsmEsther is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 18
Standaard

Toch wel gemoedigende berichten, ook al zou een iPhone4 beter zijn.
Ik ga het thuis eens in de groep gooien. Bedankt voor de reacties.

Ben natuurlijk ook aan het neuzen naar een los toestel, zowel 3gs als 4, maar kan niet echt vinden waar ik daarvoor moet zijn. Een los abonnement is natuurlijk wel beter. Een 2ehandsje ben ik niet zo voor, je weet tenslotte maar nooit wat er mee gedaan is.

Groetjes, Esther
  #20  
Oud 31-12-11, 14:06
SG3i SG3i is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 309
Standaard

iPhone4s GRATIS i.c.m. Telfort, T-Mobile, Tele2, kPN of Hi abonnemnet - Gwmweb.nl 0207766355

Niet op de titel van de pagina letten, de 3gs staat er ook tussen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Update aanbiedersinstellingen wel of niet doen frednoot iPhone algemeen 0 24-07-11 22:45
Videos doen het niet meer / audio erin wel borgqueenx Muziek, foto & video 0 06-03-11 00:52
Jailbreak, wel of niet doen? Florine v Cornbach Dorens Archief 2 01-12-09 13:00
Jailbreak wel of niet doen? rkbreda Archief 2 24-08-09 13:17
iPhone ringtones doen het niet via speaker, wel via headphones Jellevdwerff Ringtones en Wallpapers 0 08-04-08 20:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:47.