Waarom gebruik maken van TinyUmbrella discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb zelf al wat opgezocht over TinyUmbrella en SHSH blobs. Als ik het goed begrijp dient TinyUmbrella om een SHSH blob voor je iPhone ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Waarom gebruik maken van TinyUmbrella
Ik heb zelf al wat opgezocht over TinyUmbrella en SHSH blobs. Als ik het goed begrijp dient TinyUmbrella om een SHSH blob voor je iPhone op te slaan, en dient een SHSH blob om je iPhone in de toekomst terug te kunnen herstellen naar een vorige firmware (bijvoorbeeld van iOS 5.1 naar 5.01). Klopt dit?
Indien ik het juist heb vraag ik me af waarom je een SHSH blob nodig hebt, want met iTunes/iCloud kun je toch gewoon een backup of reservekopie (ik heb eigenlijk geen idee wat het verschil is tussen die twee) maken? En met deze reservekopie kun je je iPhone dan toch altijd terug herstellen naar een vorige periode? Ik zou het erg appreciëren als iemand me hier duidelijk over kan geven. Ik heb namelijk geen flauw idee of ik nu een SHSH blob zou moeten opslaan van mijn iOS 5.01 firmware, aangezien iCloud automatisch backups van mijn iPhone maakt. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
In je backup zit geen firmware, dus daarmee "terug" kan niet.
En om het nog lastiger te maken: aan SHSH blobs heb je (nog?) niets bij iOS 5.x.
|
||||
|
||||
Citaat:
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Als je alleen een backup terugzet hou je de nieuwste firmware. Om firmware terug te zetten heb je SHSH blobs nodig. Voor iOS5 is er echter een extra hindernis (nonce) die nog niet is overwonnen.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Dan heb ik nog één vraag: als ik nu (volgende week of zo) een jailbreak voor iOS 5.01 zou hebben, en Apple brengt iOS 5.1 uit en ik wil deze update hebben (ook al verlies ik dan mijn jailbreak), heb ik dan een SHSH blob nodig om terug te kunnen gaan naar iOS 5.01 om zo mijn iPhone jailbreak-vrij te maken en gewoon via iTunes (of via de iPhone zelf) te kunnen updaten naar iOS 5.1, of zou ik gewoon onmiddellijk kunnen updaten terwijl de jailbreak nog op mijn iPhone staat? |
|
||||
|
||||
Je kunt altijd naar de firmware die Apple zelf signeert.
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Correct. Als je terug wil heb je een shsh blob nodig.
|
||||
|
||||
Maar ik veronderstel dat het altijd beter is om je iPhone via iTunes te herstellen, de reservekopie terug te zetten en dan pas te updaten naar de nieuwe firmware? In plaats van onmiddellijk te updaten naar de nieuwe firmware terwijl je jailbreak er nog opstaat.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Gebruik maken van een andere ereader app | Onnetie | iPad Apps | 0 | 11-09-11 13:52 |
Met een BB internet pakket gebruik maken van je Iphone??? | jrg85 | Odido (T-Mobile) | 12 | 25-01-11 19:40 |
Van garantie/verzekering gebruik maken of toch even niet? | S¡mon | iPhone algemeen | 6 | 06-10-09 19:38 |
Gebruik maken van gratis applicaties etc. | thaconqueror | Archief | 2 | 22-10-08 13:13 |
|
|