//

vreemd batterij probleem

vreemd batterij probleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb al diverse topics over batterijproblemen doorgelezen, maar kan net niet het probleem vinden wat ik al een tijdje heb met m'n 4S. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-04-12, 09:53
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard vreemd batterij probleem

Ik heb al diverse topics over batterijproblemen doorgelezen, maar kan net niet het probleem vinden wat ik al een tijdje heb met m'n 4S.

Ik heb regelmatig als ik 's nachts de telefoon geheel oplaad, stroom eraf haal, dat ie al vrij snel binnen een paar minuten naar 99% gaat. Vervolgens loopt de batterij heel snel richting de 90%, zonder dat ik ook maar iets met het toestel doe. Dit gebeurt dan al in ca. 30-45 minuten.

Het vreemde is, wanneer ik dit dus constateer, zet ik het toestel uit en weer aan en het batterijpercentage staat ineens een stuk hoger (bijv. van 97% naar 100% of van 90% naar 96%). Daarna loopt de batterij ook beduidend langzamer leeg.

Dit gebeurt niet altijd, maar toch wel een paar keer per week.

Iemand hier ook ervaring mee? En wellicht een mogelijke oplossing?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-04-12, 10:04
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Gebruik je de iPhone wel eens totdat de accu helemaal leeg is? Laad de iPhone hierna in een keer helemaal op.
Lost dit het probleem niet op dan raad ik aan om de iPhone te herstellen mbv iTunes.

Ik heb zelf ook problemen gehad met de accu en heb uiteindelijk moeten herstellen.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 05-04-12, 10:55
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Ja dat doe ik wel eens. Zal een herstel maar eens proberen
  #4  
Oud 05-04-12, 13:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 Bekijk bericht
Ja dat doe ik wel eens. Zal een herstel maar eens proberen
Staar je niet blind op die percentjes. Die percentjes zijn wat ze zijn, percentjes en het resultaat van een welbepaald algoritme, een berekening dus.

Citaat:
Het vreemde is, wanneer ik dit dus constateer, zet ik het toestel uit en weer aan en het batterijpercentage staat ineens een stuk hoger (bijv. van 97% naar 100% of van 90% naar 96%). Daarna loopt de batterij ook beduidend langzamer leeg.
Als je het toestel helemaal uitzet en weer aanzet wordt de accu tijdens het bootproces opnieuw gekalibreerd en dan kloppen de percentjes weer (min of meer).

Een kalibratie wordt ook uitgevoerd tijdens het laden. Als de accu volledig opgeladen is dan laat het iDevice nog ongeveer 30 minuten aan de lader. Je zal zien dat de percentjes dan iets trager verminderen.

En, doe vooral niet mee aan die "batterij massapsychose"

Succes gewenst
  #5  
Oud 05-04-12, 13:59
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Thanx voor de uitleg!
Als ik de telefoon aan de lader leg 's avonds dan is ie met max een paar uur vol opgeladen. Die 30 min. extra red ik dan wel ;-)
  #6  
Oud 05-04-12, 18:49
NielsUdo NielsUdo is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 3
Standaard

ik heb hetzelfde probleem. Hij loopt voor mijn ogen gewoon leeg van 100 naar 80 procent in nog geen twee uur. zonder maar ook iets intensievers te doen dan whatsapp....

Hoe doe je dan herstellen? (heb mijn iphone pas een korte tijd)

Grt,
Niels
  #7  
Oud 05-04-12, 20:25
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NielsUdo Bekijk bericht
ik heb hetzelfde probleem. Hij loopt voor mijn ogen gewoon leeg van 100 naar 80 procent in nog geen twee uur. zonder maar ook iets intensievers te doen dan whatsapp....

Hoe doe je dan herstellen? (heb mijn iphone pas een korte tijd)

Grt,
Niels
Aansluiten op iTunes en dan klikken op Herstellen.
  #8  
Oud 06-04-12, 13:25
Melanie1602 Melanie1602 is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 5
Standaard

Hoi,

Ik heb sinds deze week een iPhone 4s. Nou gaat naar mijn idee dat batterij heel erg snel leeg terwijl ik alles zoveel mogelijk uit heb staan en alles afsluit. Na ongeveer 20 minuten is er namelijk 10% van de batterij gebruikt als ik er continue mee bezig ben.

Is dit normaal of heb ik een batterijprobleem?
  #9  
Oud 06-04-12, 16:14
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melanie1602 Bekijk bericht
Hoi,

Ik heb sinds deze week een iPhone 4s. Nou gaat naar mijn idee dat batterij heel erg snel leeg terwijl ik alles zoveel mogelijk uit heb staan en alles afsluit. Na ongeveer 20 minuten is er namelijk 10% van de batterij gebruikt als ik er continue mee bezig ben.

Is dit normaal of heb ik een batterijprobleem?
als ik er constant mee bezig dan gaan de procenten er bij mij ook af, maar ik ben toch wel tevreden over mijn batterij. Begonnen met 1 dag standby en 4 uur gebruik, nu 7 uur gebruik en 2 dagen 17uur standby en nog 30% over, ik moet wel zeggen dat alles uitstaat (als je tijd hebt om te facebooken heb je ook tijd om het internet aan te zetten, da's een kleine moeite. maar ik ga nu toch eens proberen om edge aan te laten) maar ik denk dus niet dat je een probleem hebt. maar misschien de helderheid van van je scherm eens op automatisch zetten... en overbodige berichtgeving/ push en dergelijke uitzetten.
  #10  
Oud 08-04-12, 16:55
dickencorina dickencorina is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Breda
Berichten: 7
Standaard

Ik merk wel dat als ik onderweg ben mijn batterij sneller leeg is dan als ik op 1 plek blijf. Netwerk van provider zoeken (ofwel wisselen zendmast) vraagt veel batterij capaciteit.

Laatst gewijzigd door dickencorina; 08-04-12 om 16:56. Reden: Tekst was nog niet af.
  #11  
Oud 10-04-12, 15:50
dannydrama dannydrama is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 1
Standaard

Sinds een paar weken heb ik hetzelfde probleem met mijn 4s. Batterij loopt leeg aan ongeveer 10% per uur, met absoluut minimaal gebruik. vroeger kon ik met hetzelfde gebruik ongeveer 2 dagen toekomen, nu moet hij elke avond in de lader om te voorkomen dat ik mijn wekker mis.

al de achtergrond apps staan af, ik heb hem al volledig hersteld, gereset, niets helpt... mijn 3 jaar oude 3gs doet het zelfs beter...
  #12  
Oud 12-04-12, 10:18
daktus daktus is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 5
Standaard

Zelfde probleem met iphone 4. Werd ook enkele keren spontaan warm, niet tijdens het laden. Ga nu herstel proberen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vreemd laad probleem sawacha iPhone algemeen 14 10-02-12 23:10
Iets vreemd met de batterij jurgencleuren iPhone algemeen 10 23-06-10 09:41
vreemd probleem Bomans Jailbreak apps en thema's 6 25-03-08 03:02
Vreemd Wi-Fi probleem gravy Unlock [archief] 2 21-02-08 09:43
Vreemd voicemail probleem 84425 Archief 2 01-11-07 21:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:34.