iphone verbruikt veel data discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo beste lezers, Zoals de titel al zegt: mijn iphone 4s verbruikt veel data volgens de MBstatus app. Ik zit op wifi zonder gekke dingen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iphone verbruikt veel data
Hallo beste lezers,
Zoals de titel al zegt: mijn iphone 4s verbruikt veel data volgens de MBstatus app. Ik zit op Wi-Fi zonder gekke dingen te doen zo op de 400mb per dag en toch verbruikt hij ook data van mobiel internet! Ik heb het volgende ingesteld: Persoonlijke hotspot uit Berichtgeving handmatig Locatievoorziening uit Siri aan Bluetooth uit 3g aan Volgende apps geïnstalleerd: MediaRemote Emoji free Appie C1000 iScanner Flashlight Shazam Eredivisie Live Tvgids Rtl xl Gemist Music d/l Dumpert Buienradar Reisplanner 9292ov pro BatteryDoctor MBstatus Nu.nl Mijn hi Radio 538 Racing gti Trialx2 free Hootsuite Badoo Skype Rabo bankieren Ing Accuweather Bike race Draw free Wordfeud World tour Autoblog Autoweek Flitsmeister Beste koop Dat is wat ik heb. Verder weet ik ook hoe je apps moet afsluiten, dus niets draait op de achtergrond. Ik ben nog een appl newb, dus hoop dat een pro mij kan helpen. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Over jouw "probleem" zijn al boeken geschreven op het forum, oa. in onderstaande draad:
http://forum.iculture.nl/f18/bellen-...connected.html En als je de zoekfunctie gebruikt met het zoekbegrip " data verbruik" kom je nog een paar topics tegen. |
|
|||
|
|||
Oké, ik heb wat gelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb de app my data mgr gedownload en hij verbruikt dus veel data bij 'untracked apps' en 'os services'. Iemand misschien enig idee wat hiermee bedoelt wordt? Het is me logisch dat untracked apps niet meetbaar is geweest.
|
|
||||
|
||||
OS services is volgens mij Operating System services. Locatiebepalingen, misschien af en toe een ping.
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Ok. Misschien de updates van de appstore dan nog. Ik probeer maar te bedenken wat oorzaken kunnen zijn.
|
|
|||
|
|||
Kan je het begrip "veel data" misschien even kwantificeren? Het is maar om een duidelijk beeld te krijgen, voor de ene is 1 € "veel geld" en voor de andere dan weer niet.
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 mei 2012 om 09:26 ---------- Nu.nl lezen, dumpert kijken, whatsappen, emailen. Dat zijn de hoofdzaken die ik doe qua internetverbruik. |
|
|||
|
|||
Dumpert = filmpjes = veel data
Of kijk je naar foto's? |
|
|||
|
|||
Dat is normaal Er wordt constant data verstuurd om een 3G verbinding bv. in stand te te houden en om te wisselen naar een ander UMTS/HSPDA basis station. Dat zijn weliswaar kleine datapakketjes maar ook druppels kunnen een emmer laten vollopen.
En als de iPhone in de slaapstand staat is Wi-Fi uitgeschakeld en gaat alle dataverkeer via 3G. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Zoek maar eens op het forum. Ik heb weinig zin omdat nog eens te gaan posten. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Misschien kun je voor beide richtingen de resultaten van 1 dag eens posten?
|
|||
|
|||
bedankt voor je behulpzaamheid zullen we maar zeggen
|
|
||||
|
||||
Ik geef Dumpert de schuld.
Citaat:
Kleine tip: Instellingen > Locatievoorzieningen > Systeem < zet uit wat je niet nodig hebt. Kortom wat je ook met andere instellingen zou doen die jij niet gebruikt maar die wel verbruiken. Diagnose en gebruik, iAds op locatiebasis, Tijdzone instellen. Die 3 heb ikzelf uitstaan. |
|
|||
|
|||
Citaat:
1) Een iPhone 4 komt uit de slaapstand; 2) een iPhone 4 gaat weer in de slaapstand; Omdat jouw geloof in de mensheid blijkbaar niet zo denderend is ken ik jouw volgende vraag al: "Hoe weet ik nou dat het werkelijk om een iPhone 4 gaat". Vergelijk het MAC-adres in het bovenstaande plaatje met het MAC-adres in het onderstaande plaatje: QED |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Ongewenst (veel) data versturen | bobdeboarder | iPhone algemeen | 2 | 18-08-13 00:10 |
iphone 4 gebruikt zeer veel data?? | stella1 | iPhone algemeen | 6 | 22-09-11 18:17 |
Veel de veel data gebruik | DJxReventon | iPhone algemeen | 6 | 13-04-11 17:46 |
SB-apparaat verbruikt momenteel te veel stroom | nol | iPhone algemeen | 0 | 09-05-09 11:38 |
|
|