//

Apple support: zoek het zelf maar uit

Apple support: zoek het zelf maar uit discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Iets minder dan een jaar geleden kocht ik een iPhone 4S by Mediamarkt in Belgie (Oostende). Ik kocht de telefoon bij Mediamarkt voornamelijk omdat hij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-05-12, 16:20
peterpoostende peterpoostende is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 3
Angry Apple support: zoek het zelf maar uit

Iets minder dan een jaar geleden kocht ik een iPhone 4S by Mediamarkt in Belgie (Oostende). Ik kocht de telefoon bij Mediamarkt voornamelijk omdat hij nergens anders beschikbaar was (ook niet online van apple.be). Mijn gsm abonnement heb ik bij Mobistar. Gezien ik gisteren een berichtje kreeg van apple dat de nieuwe versie van iOS beschikbaar was wou ik die vandaag installeren. Zoals gewoonlijk sloot ik mijn iPhone dus aan op mijn computer. Eerst leek alles normaal te verlopen tot ik plots een boodschap kreeg "9 unknown error". De telefoon werd niet meer herkend en kon ook niet meer ingeschakeld woren. Ook restore bleek niet te werken. Paniek dus. Ik belde na maar Apple support (een 070 nummer waarbij ik blijkbaar in Nederland terechtwam). Na het geven van mijn naam en serienummer van de telefoon werd mij gezegd: sorry maar U kocht die telefoon niet bij ons en U moet dus assistentie vragen bij Mediamarkt. Er werd blijkbaar een contract afgesloten tussen Apple en een aantal retailers en GSM operatoren waarbij de verantwoordelijkheid voor service na verkoop volledig de verantwoordelijkheid werd van deze retailers en operatoren. Ik werd hierover helemaal niet ingelicht. Apple vindt dat dit niet hun probleem is. Mijn vraag is: kan dit zomaar? Als men een koelkast koopt en daar is iets mis mee dan kan men ofwel de winkel contacteren ofwel de constructeur. Is dit niet van toepassing voor Apple? Apple maakt prachtige IT producten maar ze hebben een wel zeer arrogante houding ten opzichte van klanten en service.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-05-12, 16:27
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Hangt van de fabrikant af. Mijn Miele wasmachine kan ik direct Miele NL voor inschakelen (tegen $$$) Voor mijn AEG koelkast moet ik mij wenden tot de verkoper, BBC. Wil ik overigens aanspraak maken op garantie van Miele wasmachine dan zal Miele me allereerst doorverwijzen baar de handelaar / verkoper.

Zo geldt dit ook voor Apple. U kocht een product die de MediaMarkt verkocht aan u. U heeft dus een overeenkomst met deze winkel over dit product, niet met Apple...
  #3  
Oud 18-05-12, 16:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als er problemen of garantieclaims zijn moet je in eerste instantie naar de verkoper van het product. Dat is in dit geval Mediamarkt.

En dat is ook zo voor jouw koelkast, BMW, Mercedes, enz....
  #4  
Oud 18-05-12, 16:36
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Hier lees je hoe het in Nederland geregeld is:

Garantie | ConsuWijzer

Hoe het in België werkt weet ik helaas niet...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 18-05-12, 16:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Hoe het in België werkt weet ik helaas niet...
Dat werkt in België op dezelfde manier als in Nederland.
  #6  
Oud 18-05-12, 17:02
peterpoostende peterpoostende is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 3
Standaard

wel in Belgie is het dan toch wat anders. Je gaat inderdaad best eerst naar de winkel waar je iets gekocht hebt maar je kan ook steeds bij de fabrikant terecht, zeker tijdens de garantieperiode. Terug naar mijn iPhone probleem: het ging hier niet om een hardware probleem (dan had het zin om terug naar de winkel te gaan) maar wel om een software probleem veroorzaakt door een OS update. Het leek me dus niet te veel gevraagd om me daarmee te helpen. Apple was trouwens al even onbehulpzaam vorig week-end wanneer meer dan een miljoen klanten hun email konden gebruiken. Ik was 1 van de pechhebbers. Heeft Apple zich daarvoor al verontschuldigd misschien? Het gaat over een grote probleem dan een paar individuele problemen. Het is meer een cultuur van "wij zijn perfect".
  #7  
Oud 18-05-12, 17:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Die cultuur handhaven ze wel waar Apple zelf een winkel beheert. Jij hebt nu te maken met service van een tussen handelaar (MediaMarkt)
Bij wijze van spreken: loop je als Nederlander met je toestel binnen in de Apple winkel in Amsterdam, dan krijg je zó een nieuwe (heb ik toch her en der gelezen, ook van eigenaren die het toestel via t-mobile / provider hadden gekocht)

Ik ben wel met je eens dat Apple je wat support had kunnen proberen te geven over het software gedeelte. Echter zeg je zelf al dat je toestel niks meer doet. Dan kan Apple je vanop afstand ook niet helpen.

Het heeft wel degelijk zin om terug te gaan naar de MediaMarkt. Je toestel is immers defect? (isseu: toestel wordt niet herkend door iTunes) en werkt niet meer? Inleveren die hap!

Je kunt ook nog eens proberen op een geheel andere computer (met iTunes erop geïnstalleerd) je toestel te herstellen. Dat heft soms gek genoeg problemen op.
  #8  
Oud 18-05-12, 17:18
peterpoostende peterpoostende is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 3
Standaard

Dan zou Apple beter z'n produkten NIET via andere leveranciers verkopen maar enkel via z'n eigen winkels. Die laatsten voelen zich nu toch al wat bedrogen vermits sommige van de anderen discounts geven die de "echte" Apple winkels niet kunnen of mogen geven.
  #9  
Oud 18-05-12, 18:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peterpoostende Bekijk bericht
wel in Belgie is het dan toch wat anders. Je gaat inderdaad best eerst naar de winkel waar je iets gekocht hebt maar je kan ook steeds bij de fabrikant terecht, zeker tijdens de garantieperiode. Terug naar mijn iPhone probleem:
Ik ben al 62 jaar Belg en weet ondertussen min of meer hoe bepaalde zaken in België werken

Terug naar het iPhone probleem: iTunes error 9 wordt op een Mac meestal veroorzaak door dat er geknoeid is met de Disk Permissions in de directory Mactintosh HD/Users/gebruikersnaam/Library/iTunes/.

Dit kan veroorzaakt worden door allerlei "tooltjes" die denken dat ze alles beter kunnen dan iTunes.

Ga naar Applications -> Utilities en start Disk Utility op. Voer "Repair Permissions" uit. Indien het dan nog niet werkt dan start de Mac op met CMD+R ingedrukt en voer "Repair Permissions" uit vanaf de OS X Lion Recovery Partition. Indien je OS X Snow Leopard (of vroeger) gebruikt kan je hetzelfde doen door van de installatie DVD op te starten.

Succes gewenst
Reageren

Labels
service, support



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone in het water gevallen, doet het nog wel maar zonder lader valt hij uit. kevinzbg iPhone algemeen 12 15-11-14 21:23
Windows: Apple Mobile Device Support: krijg het niet ge-deinstalleerd rubenl iTunes 0 22-06-10 15:26
Ik wil jailbreaken maar durf het niet zelf pcgebruiker Archief 1 13-09-09 18:18
sorry heb hafl antwoord gevonden maar verder kon ik het zelf niet vinde GreatfunnyDirk Archief 1 27-11-08 23:15
iPhone: Ik zoek me rot maar kom er niet uit. Elize Jailbreak 5 16-08-08 19:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:42.