//

iPhone battery life een drama

iPhone battery life een drama discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ga ik doen, thanks...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 07-10-12, 17:48
Leeuwarden Leeuwarden is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 23
Standaard

Ga ik doen, thanks
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 07-10-12, 18:17
iPickup iPickup is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 62
Standaard

Onbegrijpelijk ... 5 uur in gebruik (volgens de info) en nu nog maar 9% over... Terwijl er niet geinternet is of gebeld alleen op de tafel met volle ontvangst.
  #63  
Oud 07-10-12, 19:17
ipods's schermafbeelding
ipods ipods is offline
• iOS 11.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Locatie: Limburg
Berichten: 37
Standaard

Hier geen probleem, toestel doet ruim 3 dagen.

probeer deze app eens, en dan laten opladen met de app open

Battery Doctor (Battery Saver,Battery Life) voor iPhone, iPod touch en iPad in de iTunes App Store
  #64  
Oud 07-10-12, 21:41
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Na update na IoS6 werd mijn batterijduur korter. Het gebruik door mij is niet veranderd.
Nadat ik system manager gebruikte tijdens het opladen is mijn batterijduur op het normale niveau.
  #65  
Oud 08-10-12, 11:05
iPickup iPickup is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 62
Standaard

Valt wel op dat bij gebruik de tijd voor standby en gebruik gelijk oplopen, dit zie ik ook bij mijn iPad 2 gebeuren (deze heeft ook iOS 6). Heb op de iPhone al diverse programma's verwijderd, maar geen verbetering. Lijkt er op dat de iPad en iPhone niet in standby gaan maar vrolijk door blijven lopen.

Update:
Ik heb mijn Twitter en Facebook app verwijderd en mijn iCloud verwijderd en dit ziet er beter uit, de batterij staat nog op 62% met veel gebruik. Ook staat bij instellingen -> gebruik de beide tellers niet meer gelijk. Nu maar eens uitzoeken welk van de 3 de ellende veroorzaakt.

Update:
Laat maar .... Is weer leeg, geen verbetering.

Laatst gewijzigd door iPickup; 08-10-12 om 22:08.
  #66  
Oud 08-10-12, 23:12
iPickup iPickup is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 62
Standaard

Zijn er mensen die een volledige herstel hebben gedaan?

Ik heb mijn iPhone via iTunes geupdate, alles App's en muziek bleven toen op de iPhone.
Bij een volledig herstel moet alles opnieuw geïnstalleerd worden.

Lees op het Apple support forum dat mensen naar de Apple store geweest zijn waar ze een reset deden en uiteindelijk een nieuwe telefoon kregen. Als dat het oplost dan mag de telefoon morgen terug naar KPN.
  #67  
Oud 08-10-12, 23:37
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPickup Bekijk bericht
Zijn er mensen die een volledige herstel hebben gedaan?

Ik heb mijn iPhone via iTunes geupdate, alles App's en muziek bleven toen op de iPhone.
Bij een volledig herstel moet alles opnieuw geïnstalleerd worden.

Lees op het Apple support forum dat mensen naar de Apple store geweest zijn waar ze een reset deden en uiteindelijk een nieuwe telefoon kregen. Als dat het oplost dan mag de telefoon morgen terug naar KPN.
Ja hoor. Omdat iTunes Match ook niet meteen werkte tijdens de upgrade van 5 naar 6 heb ik volledig gehersteld. En daarna ook nog een aantal malen compleet gereset (knop bovenop en home ingedrukt). Maakt weinig verschil. Ik heb nu Carat en BatteryDoctor meedraaien om te kijken of ik er achter kan komen *wat* nu zoveel stroom trekt.
  #68  
Oud 09-10-12, 12:37
iPickup iPickup is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 62
Standaard

Heb hem gister avond rereset als nieuwe telefoon. Via iTunes gereset en niet OTA en geen backup terug gezet (hij was helemaal leeg), rond 0:00 was de batterij 100%, vanochtend om 07:28 nog op 97%, zonder dat er e-mail of icloud werd gesynchroniseerd.

Nu maar weer alles langzaam installeren, Exchange en WhatsApp om te beginnen.
Ik ben nu ook het gebruik aan het monitoren (Instellingen -> Gebruik).
Viel wel op dat het gebruik 0:06 minuten was en standby 7:38, hiervoor liepen deze gelijk op, ook tijdens de nacht.

Keep you updated ....

Before: (Gisteren overdag, voor de algehele reset)


En nu: (met Exhange aan, Whatsapp aan)


En dit is hij nu een dag later:


Ik kan concluderen dat een volledige reset toch wel bijgedragen heeft aan de batterij duur.

Laatst gewijzigd door iPickup; 10-10-12 om 09:48.
  #69  
Oud 09-10-12, 21:53
nylezis nylezis is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 93
Standaard

Heb nu nog 4% over met 8 uur en 48 minuten gebruik. Netjes dacht ik zo.. Met iphone5 overigens...
  #70  
Oud 14-10-12, 17:48
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

hier ook dat hels probleem

iphone 4 met ios 6 staat alleen maar 24 uur standby en nog 24% over terwijl ik hem 0 uur heb gebruikt en alle push etc uit het staan

maar het rare is dat mijn ipad 3 met ios 6 maar liefst 1% in batterij in 24 uur tijd afneemt.

dus stel vanavond om 22.00 is mijn ipad 3 98% , dan is hij de dag erop om 22.00 97%
terwijl mijn iphone 4 met iOS 6 batterij slurpt in standby als hij in de kast ligt.
  #71  
Oud 14-10-12, 17:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 Bekijk bericht
maar het rare is dat mijn ipad 3 met ios 6 maar liefst 1% in batterij in 24 uur tijd afneemt.
Vindt je dat raar? Een iPhone heeft een accuutje van ca. 1.450 mAh. Een iPad 3 heeft een accupack van ca. 10.500 mAh.
  #72  
Oud 14-10-12, 17:53
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Vindt je dat raar? Een iPhone heeft een accuutje van ca. 1.450 mAh. Een iPad 3 heeft een accupack van ca. 10.500 mAh.
tsja, zo had ik het nog niet bekeken

maar toch raar dat m'n iphone in 24 uur 75% batterijpercentage verliest puur door in de kast te liggen, en de ipad maar 1% in 24 uur
  #73  
Oud 14-10-12, 17:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 Bekijk bericht
maar toch raar dat m'n iphone in 24 uur 75% batterijpercentage verliest puur door in de kast te liggen, en de ipad maar 1% in 24 uur
Ook dat is niet raar

Als die iPhone in de slaapstand in de kast ligt houdt hij wel een GPRS/EDGE/UMTS/HSPDA verbinding in stand. De iPad die slaapt gewoon als hij in de slaapstand staat.
  #74  
Oud 14-10-12, 18:01
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ook dat is niet raar

Als die iPhone in de slaapstand in de kast ligt houdt hij wel een GPRS/EDGE/UMTS/HSPDA verbinding in stand. De iPad die slaapt gewoon als hij in de slaapstand staat.

oke.. maar voor iOS 6 kon ik zeker een week doen met een standby iphone 4, nu dus 1,5 dag in standby en hij kan weer aan de lader.

of is 25% batterij na 24 uur ook normaal als hij alleen standby staat?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 oktober 2012 om 17:23 ----------

Ps: iPod touch 4gen met ios 6 gaat de batterij ook zeer lang mee, ligt dat er dan ook aan dat hij geen netwerk enzo hoeft te zoeken?
  #75  
Oud 17-10-12, 15:14
Leeuwarden Leeuwarden is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 23
Standaard

Ik heb uiteindelijk Icloud uitgezet en verwijderd. Het lijkt erop dat de accu nu weer normaal doet. Ondanks verwoede pogingen om om niet constant te synchroniseren met iCloud heb ik kennelijk toch iets over het hoofd gezien.

Uiteraard komt een probleem nooit alleen... De agenda staat nu helemaal compleet op de iPhone. iCal op de iMac is helemaal leeg. Zou je toch denken dat de gegevens van iPhone naar iCal op de iMac zouden moeten worden over gezet. Niet dus... Iemand een oplossing?
  #76  
Oud 17-10-12, 21:20
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
Ik heb uiteindelijk Icloud uitgezet en verwijderd. Het lijkt erop dat de accu nu weer normaal doet. Ondanks verwoede pogingen om om niet constant te synchroniseren met iCloud heb ik kennelijk toch iets over het hoofd gezien.

Uiteraard komt een probleem nooit alleen... De agenda staat nu helemaal compleet op de iPhone. iCal op de iMac is helemaal leeg. Zou je toch denken dat de gegevens van iPhone naar iCal op de iMac zouden moeten worden over gezet. Niet dus... Iemand een oplossing?
Ja, dat zou ik geen oplossing vinden omdat juist iCloud integratie voor mij 1 van de sterke punten is van het iOS platform. Maar goed, kun je nu niet "handmatig" via iTunes je iPhone en iMac kalenders/contacten/et cetera kunnen syncen? Zo deden we dat vroeger toch altijd? (in het pre-iCloud tijdperk)
  #77  
Oud 17-10-12, 23:33
ioehikemelaya ioehikemelaya is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Standaard

Heb m'n iPhone 4S 64GB sinds de uitkomst van iOS6 direct geupdate OTA en zonder problemen enkele weken gedraaid. Sinds een paar dagen giert de accu leeg zonder noemenswaardig gebruik. Als ik op m'n werk aankom na een half uurtje rijden is het van 100 naar 80 procent gegaan (toch iets met locatie bijhouden in de auto? heb geen flitsnav oid aanstaan). Heb een soft reset gedaan, hielp niet. Heb hem helemaal uit laten gaan met alle apps gekilled en ook geen probleem. Je ZIET hem bijna leeglopen terwijl je niks doet, heel irritant.
  #78  
Oud 18-10-12, 02:34
Licko Licko is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ioehikemelaya Bekijk bericht
Heb m'n iPhone 4S 64GB sinds de uitkomst van iOS6 direct geupdate OTA en zonder problemen enkele weken gedraaid. Sinds een paar dagen giert de accu leeg zonder noemenswaardig gebruik. Als ik op m'n werk aankom na een half uurtje rijden is het van 100 naar 80 procent gegaan (toch iets met locatie bijhouden in de auto? heb geen flitsnav oid aanstaan). Heb een soft reset gedaan, hielp niet. Heb hem helemaal uit laten gaan met alle apps gekilled en ook geen probleem. Je ZIET hem bijna leeglopen terwijl je niks doet, heel irritant.
heb exact het zelfde probleem. gelukkig nog maar een week, dat hoop ik tenniste
  #79  
Oud 18-10-12, 12:04
ioehikemelaya ioehikemelaya is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Standaard

Heb het idee dat het probleem in de location service (van de Facebook App?) zit...
  #80  
Oud 20-10-12, 15:28
DeGVR DeGVR is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 19
Standaard

Heb ook problemen met de batterij... Alles al geprobeerd maar ik denk dat het een probleem is met de IOS.
Ik haal gemiddeld vijf a zes uur gebruik. Toch een pak minder dan 8 uur 3G zoals in de reclame wordt gezegd.
Al die oplossingen waarbij je eigenlijk alle functies van je gloednieuwe iphone moet terugschroeven vind ik ook maar niets. Bah Apple!
Maar goed, ik heb hem gekocht via Telenet in Belgie en hier hebben we geen Apple store. Iemand een idee wat ik het beste doe?
Terugsturen? Wachten op de firmware update?
Reageren

Labels
ios 6, iphone 4s



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi iphone 4 een drama Alex05 Wi-Fi 5 19-08-10 15:08
Smsen is een drama! Danielle85 iPhone algemeen 28 05-12-08 18:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:03.