//

Batterijpercentage iPhone 4S

Batterijpercentage iPhone 4S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een heel vreemd probleem, ik heb een iPhone 4S .. maar soms doet hij nogal raar. Daarnet was mijn batterijpercentage 31 %, een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-11-12, 21:52
NathalieSp NathalieSp is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 10
Standaard Batterijpercentage iPhone 4S

Ik heb een heel vreemd probleem, ik heb een iPhone 4S .. maar soms doet hij nogal raar. Daarnet was mijn batterijpercentage 31 %, een kwartiertje later neem ik men iPhone erbij en stond hij nog maar op 23 %! Hij gaat over het algemeen wel lang mee, maar soms heeft hij zijn kuren en gaat er ineens 6 of 7 % zomaar weg! Ligt dit aan mijn toestel, de batterij, de software? Ik snap er echt niets van...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 november 2012 om 21:54 ----------

PS: een herstel via iTunes heb ik al gedaan, spijtig genoeg had dit geen effect.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-11-12, 08:22
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Soms kan er een nieuw programma wel eens de oorzaak zijn. Als je een herstel doet, en je wil het euvel oplossen- mag je géén back-up terug zetten maar moet je hem instellen als een nieuwe iPhone.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 29-11-12, 08:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NathalieSp Bekijk bericht
Ik snap er echt niets van...
Om soft- en hardwarefouten uit te sluiten kan je eens proberen om de accu te calibreren:

1) Sluit de iPhone aan de originele lader aan;
2) Voer een harde reset uit;
3) Laat de iPhone opladen tot 100% capaciteit;
4) Als 100% capaciteit bereikt is dan laat de iPhone nog ca. 30 minuten aan de lader;
  #4  
Oud 29-11-12, 09:30
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Soms zie ik het bovenstaande ook. Maar ik heb het idee dat dit vooral gebeurt na intensief gebruik. Alsof het batterij percentage na-ijlt. Hierbij wil ik aangeven dat dit ook bij mij in de lagere batterij percentages plaats vindt.

Ik zal de tip van Timosha eens proberen.
  #5  
Oud 29-11-12, 10:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Alsof het batterij percentage na-ijlt.
Het capciteits-percentage is geen objectieve meetwaarde maar het resultaat van een berekening door de power management daemon (powerd).

Om min of meer correct te kunnen rekenen heeft powerd drie (3) parameters nodig:

1) de onwerpcapaciteit. Dit is de capaciteit van de accu toen deze fabriek verliet. Deze waarde is opgeslagen in de accu. Bij een iPhone 4/4S is dat ca. 1.450 mAh.

2) De capaciteit van de accu tijdens de laatste start van het systeem;

3) De capaciteit toen de accucel het laatst de celspanning van van 4.2 V bereikte tijdens het laden. Een celspanning van 4.2 V is 100% capaciteit maar hoeft niet gelijk te zijn aan de ontwerpcapaciteit. Als men de accu vaak genoeg mishandeld heeft kan de capaciteit bij 4.2 V celspanning veel lager zijn.
  #6  
Oud 29-11-12, 10:09
fllex fllex is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 88
Standaard

Ik had een zelfde soort probleem met mijn iPhone 5. Ik kwam erachter dat het door slechte dekking kwam want op mijn werk had ik continu 1 streepje 3G. Dit zorgt ervoor dat je telefoon veel harder moet werken. Op mijn werk zet ik 3G nu gewoon uit en gaat de batterij veel sneller mee.
  #7  
Oud 29-11-12, 11:42
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fllex Bekijk bericht
Op mijn werk zet ik 3G nu gewoon uit en gaat de batterij veel sneller mee.

Dit is normaal, daar 3G veel meer stroom neemt dan Wi-Fi.





Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
3) Als men de accu vaak genoeg mishandeld heeft kan de capaciteit bij 4.2 V celspanning veel lager zijn.

Ik heb hier wel een idee bij, maar welk gedrag beschouw jij als 'accu mishandeling'?
  #8  
Oud 29-11-12, 11:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Ik heb hier wel een idee bij, maar welk gedrag beschouw jij als 'accu mishandeling'?
Een Lithium-Polymer cel is zeer robuust maar kan niet tegen te vaak "té":

1) Te vaak te diep ontladen zodat de celspanning onder de 3.7 V valt en het systeem om veiligheidsredenen een "noodstop" moet maken;

2) Te vaak met een te lage laadstroom laden, bijvoorbeeld aan de USB-poort van een Windows PC;

3) Te vaak "effe bijladen" zonder dat 100% capaciteit (4.2 V celspanning) bereikt wordt;
  #9  
Oud 01-12-12, 23:44
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
2) Te vaak met een te lage laadstroom laden, bijvoorbeeld aan de USB-poort van een Windows PC;
Sorry, maar dat slaat echt volledig nergens op. Waarom zou je een iPhone niet aan een Windows PC mogen opladen maar wel aan een Mac? Een lage laadstroom is JUIST goed voor een batterij, te snel opladen is slecht.
  #10  
Oud 02-12-12, 08:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Sorry, maar dat slaat echt volledig nergens op. Waarom zou je een iPhone niet aan een Windows PC mogen opladen maar wel aan een Mac? Een lage laadstroom is JUIST goed voor een batterij, te snel opladen is slecht.
Sorry, maar dat slaat al helemaal nergens op

De USB-poort van een Windows PC levert 500 mA stoom. De USB-poort van een Mac levert 1.000 mA als er een iPhone wordt aangesloten en 2.100 mA als er een iPad wordt aangesloten.

Het besturingssysteem van de Mac, OS X, herkend welk iDevice er aangesloten wordt en levert dan de juiste laadstroom. Een Windows PC doet dat niet.

Een Lithium-Polymer cel moet worden opgeladen met ongeveer 1C.

Voor de loodaccu in jouw auto of de Nickel-Cadmium/Nickel-Metal-Hydride accu in jouw Nokia is dat iets anders. Die accu's mogen opgeladen worden met een lage laadstroom.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium...ttery#Charging
  #11  
Oud 02-12-12, 13:08
NathalieSp NathalieSp is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 10
Standaard

Ik zal eens proberen wat Timosha zegt... hopelijk werkt het.. ik heb hem net hersteld en eens helemaal laten leeglopen en terug helemaal laten laden maar dat heeft ook niet geholpen... En men iPhone als een nieuwe iPhone configureren zie ik helemaal niet zitten... Een vriendin van mij haar iPhone is van 41% naar 16% gezakt zonder er iets mee te doen... Allemaal rare toestanden dus! Maar ben blij dat ik toch niet de enige ben
  #12  
Oud 02-12-12, 18:41
NathalieSp NathalieSp is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Soms zie ik het bovenstaande ook. Maar ik heb het idee dat dit vooral gebeurt na intensief gebruik. Alsof het batterij percentage na-ijlt. Hierbij wil ik aangeven dat dit ook bij mij in de lagere batterij percentages plaats vindt.

Ik zal de tip van Timosha eens proberen.

Bij mij ook meestal als hij bij 66% komt begint hij zo te doen... En vaak ook bij 30% heb ik al opgemerkt
  #13  
Oud 02-12-12, 21:13
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ik heb de calibratie gedaan, maar inderdaad weer bij die 30% ging het in een keer weer rap naar beneden.
  #14  
Oud 03-12-12, 00:11
NathalieSp NathalieSp is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Ik heb de calibratie gedaan, maar inderdaad weer bij die 30% ging het in een keer weer rap naar beneden.
Ik heb nu ook de caliberatie gedaan en laat hem voorlopig heel de nacht verder opladen.. Ben eens benieuwd wat dit gaat geven!
  #15  
Oud 03-12-12, 08:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Ik heb de calibratie gedaan, maar inderdaad weer bij die 30% ging het in een keer weer rap naar beneden.
Ik denk dat je toch moet denken aan een accu die aan het overlijden is.
  #16  
Oud 11-12-12, 09:08
fllex fllex is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Dit is normaal, daar 3G veel meer stroom neemt dan Wi-Fi.
Ja dat weet ik ook wel, lees mijn bericht. Ik had continu 1 streepje 3G. 1 streepje 3G kost veel meer stroom dan 5 streepjes omdat de telefoon harder moet werken voor het signaal...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Raar batterijpercentage martijn2308 iPhone algemeen 4 17-10-12 13:20
Batterijpercentage klopt niet Doblie iPhone algemeen 4 18-09-11 14:40
Batterijpercentage t-kroon iPhone algemeen 4 31-03-10 18:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:01.