iPhone 5 gevonden... discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door xbored Weet je hoeveel telefoons er op een dag gestolen worden? Ik kan jullie verklappen, dat de politie die echt niet ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
maar een telefoondief die zelf naar de eigenaar belt.... dat zou het helemaal zijn! volgens mij kan je dus wel iets bewijzen met die gegevens van dat gesprek |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
||||
|
||||
Ik herinner me een evenzo vreemd gevalletje met iets vinden en de politie:
Zomer 2008 lig ik in het park en ik zie ineens een fiets verborgen in de struiken. Ik ga op onderzoek uit en het blijkt een mooie fiets. Te mooi voor Amsterdamse begrippen om in de struiken te liggen. Dus ik trek m tevoorschijn, hij zit nog wel op slot. Ziet er gehavend uit, alsof men geprobeerd heef het Axa slot open te breken. Ik loop 200 meter verderop naar het politie bureau met die fiets. Ik krijg uiteindelijk de opdracht om de fiets meteen op dezelfde plek terug te zetten of ik kon aangehouden worden voor diefstal. Ze wilden de fiets niet eens bekijken, en/of nagaan of die als vermist is opgegeven. Ik heb de fiets vóór het bureau geparkeerd. Mocht de eigenaar de fiets met opzet in de struiken gelegd hebben, dan ben ik een *****, maar ik acht die kans zeer klein. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Begrijp heel goed dat deze brave man dit even van zich wil afschrijven...
|
|
|||
|
|||
Ik ook.
Maar ben ook nieuwsgierig naar het verhaal van de eigenaar. |
|
|||
|
|||
Citaat:
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...-gevonden.html |
|
|||
|
|||
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 januari 2013 om 10:31 ---------- Zou leuk zijn moest hij lid zijn van dit forum... |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Klopt ben een vlaming ma woon 500 meter van de grens af ... Had het toestel gevonden in landgraaf...
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Maak je maar niet te veel zorgen. Het maakt niet zoveel uit wat de politie allemaal van die zaak denkt. De politie doet alleen maar vaststellingen met een PV. Het is de Nederlandse Officier van Justitie in Maastricht (in België Procureur des Konings) die gaat bepalen hoe de zaak verder wordt afgehandeld. Succes verder |
|
||||
|
||||
Afgaande op het verhaal van de TS kan ik me zijn frustratie wel voorstellen. En hoewel het altijd link is een oordeel te baseren op één kant van het verhaal denk ik dat het anders had gekund, in elk geval van politiezijde.
Het is altijd mogelijk een klacht in te dienen over het politie-optreden, daarvoor hoef je niet (opnieuw) naar het bewuste politiebureau. Een brief of e-mail is voldoende. Of je dat nog de moeite vindt kun je alleen zelf bepalen. Op grond van het verhaal van TS kan ik alleen maar zeggen: hulde voor de goede intenties, jammer dat het zo gelopen is.
|
||||
|
||||
Aangifte doen van smaad zou ik zeggen!
Eerlijke vinders en dan zo behandelen. Ik had vorige jaar ook een mobiel gevonden en kreeg netjes een Merci. Nodig vond ik het niet maar wel aardig |
|
|||
|
|||
Msk1987, keurig gedaan, en lullig dat je stank voor dank kreeg. Valselijk beschuldigd worden is een uitermate frustrerende ervaring, en je hebt geen poot om op te staan. Rechtzaak en zo heeft geen zin (tegen wie dan?). Als je de frustratie nog steeds hebt na een paar nachten slapen kan je een klachtbrief sturen naar de politie. Zie De Nationale ombudsman: voor klachten over de overheid voor hoe. Maar verwacht er niet te veel van. Op zijn best krijg je een melding "u bent geen verdachte", hoewel dat waarschijnlijk geformuleerd zal zijn als "de zaak is gesloten omdat we op dit moment niet genoeg bewijs tegen u hebben" en daar kan je het dan mee doen. Inderdaad, je hart luchten op een forum is waarschijnlijk het beste wat je kon doen...
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iphone 4s gevonden | dhrlok | iPhone algemeen | 9 | 20-09-12 06:14 |
iPhone 4 gevonden | Minne12 | iPhone algemeen | 3 | 18-02-12 15:40 |
iPhone 4 gevonden | xKocer | Koopinformatie en ervaringen | 10 | 22-09-10 20:07 |
iPhone 2g gevonden in West Friesland (eigenaar gevonden) | Simple | Archief | 24 | 29-06-10 10:02 |
Gevonden Iphone | bob01 | Chat en geruchten | 22 | 07-04-10 16:56 |
|
|