//

iPhone 5 gevonden...

iPhone 5 gevonden... discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door xbored Weet je hoeveel telefoons er op een dag gestolen worden? Ik kan jullie verklappen, dat de politie die echt niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 31-12-12, 01:18
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xbored Bekijk bericht
Weet je hoeveel telefoons er op een dag gestolen worden? Ik kan jullie verklappen, dat de politie die echt niet allemaal gaat opsporen!
En ja verhaal is *****....een telefoontje is ook geen bewijs voor de rechter.... Want wie verteld er nu wat er verteld is in dat gesprek? Een gesprek op zich zegt dus niks, ja je weet de datum en de duur van het gesprek maar meer ook niet.
Het is zeer spijtig, beter gewoon naar de politie gaan en in het bijzijn van hun bellen....als je hem in levert en er komt ineen jaar tijd niemand voor die telefoon dat word je als het goed is automatisch de rechtmatige eigenaar....
Zelf houden is een optie maar als ze je dan pakken ben je pas echt de pineut. En waarom zou je dat doen voor een telefoon??
ik heb al gelezen over dieven die hun portefeuille verliezen bij een diefstal in huis ofzo, en dat is al behoorlijk dom....

maar een telefoondief die zelf naar de eigenaar belt.... dat zou het helemaal zijn!
volgens mij kan je dus wel iets bewijzen met die gegevens van dat gesprek
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 31-12-12, 09:50
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik herinner me een evenzo vreemd gevalletje met iets vinden en de politie:

Zomer 2008 lig ik in het park en ik zie ineens een fiets verborgen in de struiken. Ik ga op onderzoek uit en het blijkt een mooie fiets. Te mooi voor Amsterdamse begrippen om in de struiken te liggen.

Dus ik trek m tevoorschijn, hij zit nog wel op slot.
Ziet er gehavend uit, alsof men geprobeerd heef het Axa slot open te breken.
Ik loop 200 meter verderop naar het politie bureau met die fiets.
Ik krijg uiteindelijk de opdracht om de fiets meteen op dezelfde plek terug te zetten of ik kon aangehouden worden voor diefstal. Ze wilden de fiets niet eens bekijken, en/of nagaan of die als vermist is opgegeven.

Ik heb de fiets vóór het bureau geparkeerd. Mocht de eigenaar de fiets met opzet in de struiken gelegd hebben, dan ben ik een *****, maar ik acht die kans zeer klein.
  #23  
Oud 31-12-12, 10:58
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
ik heb al gelezen over dieven die hun portefeuille verliezen bij een diefstal in huis ofzo, en dat is al behoorlijk dom....

maar een telefoondief die zelf naar de eigenaar belt.... dat zou het helemaal zijn!
volgens mij kan je dus wel iets bewijzen met die gegevens van dat gesprek
Dat is een aanname, wat kan je volgens jou dan wel bewijzen, buiten het tijdstip en duur? Jou gesprek word echt niet opgenomen hoor en lees verhaal van ballegooier precies hetzelfde...en ja een dief die daarna de eigenaar belt komt wel degelijk voor! Alleen gebeurd dat niet heel veel, maar het gebeurd wel degelijk.
  #24  
Oud 01-01-13, 09:25
DHL DHL is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Belgie
Berichten: 140
Standaard

Begrijp heel goed dat deze brave man dit even van zich wil afschrijven...
  #25  
Oud 01-01-13, 11:03
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Ik ook.
Maar ben ook nieuwsgierig naar het verhaal van de eigenaar.
  #26  
Oud 01-01-13, 11:25
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Msk1987 Bekijk bericht
Helemaal niks... Maar als ik lees hier dat iemand een iphone gevonden heeft zegt iedereen altijd terug brengen!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 december 2012 om 12:10 ----------



Had ik ook gezegd... Had er nog nooit van gehoord dat als iemand iets steelt achteraf de eigenaar opbelt maar ze hadden er geen oren naar... Het zal een les voor mij zijn...
Je lijkt verdacht veel op deze gebruiker
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...-gevonden.html
  #27  
Oud 01-01-13, 11:30
Msk1987 Msk1987 is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve Bekijk bericht
Je lijkt verdacht veel op deze gebruiker
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...-gevonden.html
Nu kan ik die gast begrijpen... Hoe erg het ook is.... De politie heeft me anders doen denken op dat gebied...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 januari 2013 om 10:31 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
Ik ook.
Maar ben ook nieuwsgierig naar het verhaal van de eigenaar.
Zou leuk zijn moest hij lid zijn van dit forum...
  #28  
Oud 01-01-13, 11:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Msk1987 Bekijk bericht
De politie heeft me anders doen denken op dat gebied...
Ik heb niet heel de draad gelezen vandaar een vraagje Waar heb je dat ding gevonden? In Nederland of België? Aan jouw taalgebruik meen ik te merken dat jij Vlaming bent
  #29  
Oud 01-01-13, 11:42
Msk1987 Msk1987 is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb niet heel de draad gelezen vandaar een vraagje Waar heb je dat ding gevonden? In Nederland of België? Aan jouw taalgebruik meen ik te merken dat jij Vlaming bent
Klopt ben een vlaming ma woon 500 meter van de grens af ... Had het toestel gevonden in landgraaf...
  #30  
Oud 01-01-13, 11:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Msk1987 Bekijk bericht
Klopt ben een vlaming ma woon 500 meter van de grens af ... Had het toestel gevonden in landgraaf...
Ah OK Bedankt voor het antwoord Dan valt heel die zaak inderdaad onder jurisdictie van de Nederlandse justitie.

Maak je maar niet te veel zorgen. Het maakt niet zoveel uit wat de politie allemaal van die zaak denkt. De politie doet alleen maar vaststellingen met een PV. Het is de Nederlandse Officier van Justitie in Maastricht (in België Procureur des Konings) die gaat bepalen hoe de zaak verder wordt afgehandeld.

Succes verder
  #31  
Oud 01-01-13, 19:32
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Afgaande op het verhaal van de TS kan ik me zijn frustratie wel voorstellen. En hoewel het altijd link is een oordeel te baseren op één kant van het verhaal denk ik dat het anders had gekund, in elk geval van politiezijde.

Het is altijd mogelijk een klacht in te dienen over het politie-optreden, daarvoor hoef je niet (opnieuw) naar het bewuste politiebureau. Een brief of e-mail is voldoende. Of je dat nog de moeite vindt kun je alleen zelf bepalen.

Op grond van het verhaal van TS kan ik alleen maar zeggen: hulde voor de goede intenties, jammer dat het zo gelopen is.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #32  
Oud 02-01-13, 12:40
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Aangifte doen van smaad zou ik zeggen!
Eerlijke vinders en dan zo behandelen.
Ik had vorige jaar ook een mobiel gevonden en kreeg netjes een Merci.
Nodig vond ik het niet maar wel aardig
  #33  
Oud 02-01-13, 22:54
macfreek macfreek is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 2
Standaard

Msk1987, keurig gedaan, en lullig dat je stank voor dank kreeg. Valselijk beschuldigd worden is een uitermate frustrerende ervaring, en je hebt geen poot om op te staan. Rechtzaak en zo heeft geen zin (tegen wie dan?). Als je de frustratie nog steeds hebt na een paar nachten slapen kan je een klachtbrief sturen naar de politie. Zie De Nationale ombudsman: voor klachten over de overheid voor hoe. Maar verwacht er niet te veel van. Op zijn best krijg je een melding "u bent geen verdachte", hoewel dat waarschijnlijk geformuleerd zal zijn als "de zaak is gesloten omdat we op dit moment niet genoeg bewijs tegen u hebben" en daar kan je het dan mee doen. Inderdaad, je hart luchten op een forum is waarschijnlijk het beste wat je kon doen...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 4s gevonden dhrlok iPhone algemeen 9 20-09-12 06:14
iPhone 4 gevonden Minne12 iPhone algemeen 3 18-02-12 15:40
iPhone 4 gevonden xKocer Koopinformatie en ervaringen 10 22-09-10 20:07
iPhone 2g gevonden in West Friesland (eigenaar gevonden) Simple Archief 24 29-06-10 10:02
Gevonden Iphone bob01 Chat en geruchten 22 07-04-10 16:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:27.